Przetargi.pl
Rozbudowa prawostronnego wału przeciwpowodziowego rzeki Odry w km 91+000-95+000 oraz budowa nowego wału wzdłuż prawego brzegu rzeki Kłodnicy na terenie m. Kędzierzyna-Koźla

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka 55
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 442-57-42 , fax. (077) 442-57-42, 4425726
  • Data zamieszczenia: 2014-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Katowicka 55 55
    45-061 Opole, woj. opolskie
    tel. (077) 442-57-42, fax. (077) 442-57-42, 4425726
    REGON: 00010051785953
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa prawostronnego wału przeciwpowodziowego rzeki Odry w km 91+000-95+000 oraz budowa nowego wału wzdłuż prawego brzegu rzeki Kłodnicy na terenie m. Kędzierzyna-Koźla
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy istniejącego wału Koźle o dł. L=1,8 km oraz budowy nowego odcinka wału, stanowiącego wydłużenie istniejącego , o którym mowa wcześniej, do torów kolejowych (relacja Kędzierzyn Koźle - Opole) w celu uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowej, o którym mowa w ustawie z dn. 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963 z późn zm.)Wykonawca dokumentacji projektowej wykona obliczenia hydrauliczne z uwzględnieniem prowadzonych i zakończonych inwestycji przeciwpowodziowych w hydrowęźle Kędzierzyna Koźla oraz terenów położonych powyżej wzdłuż biegu rzeki Odry. W zakresie rozbudowy istniejącego wału należy uwzględnić m.in. podwyższenie do odpowiedniej rzędnej jeżeli zajdzie taka konieczność , zaprojektowanie drogi serwisowej wzdłuż budowli oraz wykonanie innych prac wynikających ze sztuki budowlanej. Na odcinku wału nowoprojektowanego stanowiącego przedłużenie wału Koźle (ul. Dunikowskiego - ul. Wyspiańskiego) do torów kolejowych, Wykonawca dokumentacji projektowej zaprojektuje ścieżkę rowerową na koronie wału oraz drogę serwisową wzdłuż wału. Projektant uzyska dodatkowo pozytywną opinię Prezydenta Miasta Kędzierzyna Koźla dla zaprojektowanej ścieżki rowerowej. Załączony do siwz - załącznik mapowy, przedstawia fragment mapy z Koncepcji zabezpieczenia przed powodzią doliny rz. Odry km 66-114 powiat Kędzierzyn Koźle (gminy: Bierawa, Cisek, K-Koźle i Reńska Wieś) opracowanej przez firmę HART s.c. w 2000r. (trasa wrysowanego wału nie obliguje wykonawcy do zaprojektowania budowli wg tej koncepcji)Długość istniejącego wału Koźle przewidzianego do rozbudowy wynosi L= 1,8 km. Długość wału nowoprojektowanego, stanowiącego wydłużenie wału Koźle będzie wynikała z koncepcji rozwiązań projektowych, sporządzonej w trzech wariantach przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wg koncepcji firmy HART s.c. , z której fragment mapy załączono do przetargu, długość brakującego odcinka wału wynosi 1,9 km. Trasa wału wrysowanego na załączonej do przetargu mapie nie obliguje Wykonawcy do zaprojektowania budowli wg tej koncepcji. Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z obowiązującymi w dniu przekazania dokumentacji przepisami w tym techniczno - budowlanymi i normami. Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do prowadzenia bieżących uzgodnień w zakresie rozwiązań projektowych z Zamawiającym. Szczegółowy zakres dokumentacji projektowej: Koncepcja rozwiązań projektowych - część graficzna i opisowa zakładająca przynajmniej trzy propozycje rozwiązań. Koncepcja winna zawierać porównanie i wnioski końcowe - ma umożliwiać wskazanie wariantu najkorzystniejszego ze względu na kryteria ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Należy przeprowadzić wielokryterialną analizę porównawczą wariantów. Na potrzeby opracowania koncepcji Wykonawca wykona pomiary geodezyjne oraz badania geologiczne dla każdego wariantu i udokumentuje je w koncepcji. Opracowując wariantową koncepcję projektant wskaże Zamawiającemu najbardziej optymalny, możliwy do realizacji projekt wału przeciwpowodziowego - 3 egz. Mapa do celów projektowych - w ilości niezbędnej do opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji, wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. 1995 nr 25 poz. 133) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej z geodezyjną inwentaryzacją urządzeń nadziemnych i podziemnych zgodnie ze standardami przyjętymi w geodezji oraz uzyskanie przyjęcia mapy do państwowego zasobu geodezyjno - kartograficznego. Mapa sytuac. - wysok. powinna posiadać pieczęcie ośrodka dokumentacji geodezyjnej potwierdzające, że mapa nadaje się do celów projektowych. Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej Karta informacyjna przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia oraz jej uzyskanie - 3 egz. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o wydanie powyższej decyzji wraz z niezbędnymi dokumentami w tym raportu oddziaływania na środowisko w przypadku nałożenia takiego obowiązku przez właściwy organ KIP winna zawierać m.in. ocenę wpływu inwestycji na biologiczne, hydromorfologiczne oraz fizykochemiczne elementy stanu wód właściwe do osiągnięcia zidentyfikowanych celów środowiskowych jednolitych części wód stosownie do Ramowej Dyrektywy Wodnej KIP opracować zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i innymi przepisami oraz wymogami organu wydającego decyzję. Operat wodnoprawny - 3 egz. opracować zgodnie z wymogami ustawy z dn. 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2012 poz. 145 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego oraz jego uzyskania. Wykonawca wykona obliczenia hydrauliczne. Inwentaryzacja drzew i krzewów (inwentaryzacja dendrologiczna)- 4 egz. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji gatunkowej drzew i krzewów (wg gatunków). Inwentaryzacja winna posiadać m.in. dokładne i czytelne zaznaczenie (kolorem i numerem ) drzew do usunięcia; krzewy do usunięcia - z podaniem wielkości powierzchni, z której zostaną usunięte Inwentaryzacja winna być szczegółowa aby móc ją wykorzystać na potrzeby szacowania wartości nieruchomości w związku z koniecznością wypłaty odszkodowań. Dokumentacja geologiczna obejmująca badania podłoża pod wałem jak również terenu stanowiącego potencjalną rezerwę gruntu przewidzianego do budowy wału - 4 egz. Dokumentacja geologiczna winna być opracowana w zakresie odpowiadającym dla danej klasy budowli. Zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 463) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. 2011 nr 291 poz. 1714) Projekt budowlany - 6 egz. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektu budowlanego (część opisowa i graficzna) zgodnie z wymogami art. 34 ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 z późn. zm.) , Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2007 nr 86 poz. 579 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa, i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 nr 202 poz. 2072) Projekt budowlany będzie zawierał wszystkie branże i elementy niezbędne do realizacji inwestycji: z uwzględnieniem rozwiązań technicznych wszelkich kolizji z uzbrojeniem technicznym podziemnym i naziemnym terenu (np. kanalizacja, linie energetyczne wraz z przebudową słupów, ew. teletechniczne i inne zinwentaryzowane w trakcie projektowania) z uwzględnieniem niezbędnej przebudowy lub rozbiórki istniejącej infrastruktury terenowej z uwzględnieniem robót towarzyszących (np. budowy dróg technologicznych, przejazdów, zjazdów itp.) ze wskazaniem teren stanowiącego potencjalne miejsce poboru gruntu wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi, w tym ZUD Projekty podziału nieruchomości , o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 4 ustawie z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963 z późn. zm.)- w ilości niezbędnej do uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji , jednak nie mniej niż 6 kpl. Zamawiający przed przystąpieniem do wyceny usługi zaleca wstępne przeanalizowanie rozwiązań projektowych oraz zapoznanie się z terenem albowiem na etapie projektowania zmiana ilości działek przewidzianych pod inwestycję nie będzie miała wpływu na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. Wniosek o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji wraz ze wszystkimi materiałami niezbędnymi w celu uzyskania decyzji pozwolenie na realizację inwestycji w świetle ustawy z dn. 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.) Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do dokonywania wszelkich uzupełnień , usunięć braków we wniosku oraz w załącznikach do niego na etapie zabiegania Zamawiającego o uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji przeciwpowodziowej. Projekt wykonawczy - 6 egz. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektów wykonawczych (część opisowa i graficzna) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami technicznymi, ustaleniami z Zamawiającym. Projekt wykonawczy winien uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego i realizacji robót. Przedmiary robót - 6 egz. opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 r. Nr 202, Poz.2072) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - 6 egz. opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 r. Nr 202, Poz.2072) Kosztorys inwestorski - 3 egz. opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. Nr 130, poz. 1389) Uzyskanie zgód wejścia na grunt od właścicieli działek aby inwestor mógł złożyć oświadczenie o dysponowaniu gruntem na cele budowlane ( dla nieruchomości planowanych do zajęcia tymczasowego tj. w okresie prowadzonych robót budowlanych) oraz uzgodnienie z właścicielami działek miejsca przewidzianego na składowanie lub rozplantowanie urobku bądź składanie innych materiałów w okresie prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca dokona niezbędnych opinii, sprawdzeń i uzgodnień z właściwymi jednostkami. W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji, uzgodnień wykonawca ma obowiązek ich pozyskania w ramach ceny ofertowej. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć dokumentację w wersji papierowej w ilości jak wyżej oraz w wersji cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD lub DVD Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: brać udział w radach technicznych związanych z przedmiotowym opracowaniem (na wniosek Zamawiającego) aktualizować na żądanie Zamawiającego kosztorys inwestorski organizować oraz brać czynny udział w okazaniach rozwiązań projektowych z udziałem społeczeństwa na polecenie Zamawiającego Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do odbycia maksymalnie 3 wspólnych wizji terenowych w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. oczekuje się aby Wykonawca co najmniej 1 miesiąc przed zdaniem Zamawiającemu projektu budowlanego dokonał wizji lokalnej w terenie celem potwierdzenia stanu faktycznego w terenie ze stanem przedstawionym w projekcie budowlanym. Wykonawca dokumentacji projektowej na etapie opracowywania projektu budowlanego winien wyraźnie oznaczyć w terenie (dowolny sposób) trasę budowli przeciwpowodziowej (oś wału), celem umożliwienia Zamawiającemu rozpoznania dokładnej lokalizacji i przebiegu projektowanej budowli przeciwpowodziowej. UWAGA: Przed złożeniem oferty na wykonanie usługi tj. dokumentacji projektowej Wykonawca jest zobowiązany dokonać wizji terenowej na przedmiotowym obiekcie. Zamawiający zastrzega możliwość fakturowania poszczególnych elementów w następującej kolejności: Koncepcja rozwiązań projektowych zaakceptowana przez Zamawiającego Karta informacyjna przedsięwzięcia/raport oddziaływania na środowisko wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia , mapa ewidencyjna , wypisy z rejestru gruntów Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, operat wodnoprawny wraz z wnioskiem o wydanie decyzji pozwolenie wodnoprawne Uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, projekt budowlany, informacja BIOZ, projekt zagospodarowania terenu , badania geologiczne Projekt podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego podziału oraz wniosek o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji w świetle ustawy z dn. 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.), wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej Projekt wykonawczy, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, kosztorys inwestorski
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 8 000 zł 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego f) zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. lub, że: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 3) Postanowienia pkt 12.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2.1)b) i 12.2.1)e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem 2) Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 55 pok. nr 15 - oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Kadra wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: wzmiuw.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach