Przetargi.pl
Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Lipa wraz z budową rurociągu ścieków oczyszczonych

Gmina Zaklików ogłasza przetarg

  • Adres: 37470 Zaklików, ul. Zachodnia
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 738 476 , fax. 158 738 324
  • Data zamieszczenia: 2017-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zaklików
    ul. Zachodnia 15
    37470 Zaklików, woj. podkarpackie
    tel. 158 738 476, fax. 158 738 324
    REGON: 83040913000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaklikow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Lipa wraz z budową rurociągu ścieków oczyszczonych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową oczyszczalni ścieków w miejscowości Lipa wraz z budową rurociągu ścieków oczyszczonych i składa się z następujących zadań : 1.1 Rozbudowa oczyszczalni ścieków 1.1.1 Zadanie obejmuje następujące elementy: a) Branża: architektura, konstrukcja, zagospodarowanie terenu w zakresie: - roboty budowlane przy pompowni ścieków i komorze armatury, - posadowienie zbiornika retencyjnego, - wykonanie placu manewrowego, - wykonanie budynku składu osadu, - wykonanie budynku oczyszczalni ścieków, - remont pomieszczenia agregatu wraz z zakupem i montażem agregatu spalinowo – elektrycznego trójfazowego. b) Branża: technologia w zakresie: - wyposażenie technologiczne przepompowni ścieków oraz zbiornika retencyjnego, - wyposażenie technologiczne oczyszczalni ścieków, - wykonanie rurociągów między obiektowych, c) Branża: instalacje sanitarne w zakresie: - wykonanie instalacji wodociągowej, - wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej – kanalizacja zewnętrzna, kanalizacja wewnętrzna, - wykonanie instalacji grzewczej, - wykonanie instalacji wentylacyjnej, d) branża: instalacje elektryczne w zakresie: - wykonanie instalacji elektrycznych, - przebudowa stacji transformatorowej, 1.1.2 Ogólny zakres występujących robót budowlanych: a) roboty wyburzeniowe: wyburzenie przewidzianych projektem istniejących obiektów oczyszczalni ścieków, b) roboty demontażowe urządzeń istniejącej oczyszczalni, c) roboty budowlano – konstrukcyjne w zakresie rozbudowy i przebudowy istniejących obiektów, d) roboty ziemne: wykopy, zabezpieczenie wykopów, e) roboty budowlano – konstrukcyjne w zakresie budowy obiektów oczyszczalni ścieków, f) roboty wykończeniowe: tynki wewnętrzne i zewnętrzne, podłoża i posadzki, malowanie, stolarka okienna i drzwiowa, g) roboty instalacyjne: instalacje oraz urządzenia sanitarne, grzewcze, instalacje i urządzenia wentylacyjne, instalacje i urządzenia elektryczne, h) roboty instalacyjno – montażowe w zakresie technologii mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków, montaż maszyn i urządzeń, rurociągów i instalacji technologicznych AKPiA (pomiarów, automatyki i sygnalizacji), i) roboty budowlano – montażowe w zakresie sieci zewnętrznych: doprowadzenie wody oraz doprowadzenie energii elektrycznej do projektowanych obiektów oczyszczalni, kanały i rurociągi technologiczne między-obiektowe, j) roboty dodatkowe obejmujące wykonanie prac na czynnej oczyszczalni ścieków, k) roboty w zakresie budowy dróg i chodników na terenie oczyszczalni, l) rozruch technologiczny oczyszczalni ścieków, wpracowanie oczyszczalni ścieków i osiągnięcie efektu ekologicznego. 1.1.3 Ogólna charakterystyka inwestycji: Zamierzenie inwestycyjne stanowiące przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącej oczyszczalni ścieków na działce nr ewid. 525/1 w m-ci Lipa. W wyniku rozbudowy ma powstać mechaniczno – biologiczna oczyszczalni ścieków o wydajności Qdśr=300 m3/d i przepustowości Qdmax=382 m3/d. Istniejąca infrastruktura techniczna (dojazd do terenu oczyszczalni, odprowadzenie ścieków oczyszczonych do odbiornika, odprowadzenie wody – bez zmian ), doprowadzenie energii elektrycznej – zgodnie z warunkami wydanymi przez Zakład Energetyczny. Zakłada się rozbudowę oczyszczalni w istniejącym układzie technologicznym tj. mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków z procesem oczyszczania biologicznego na bazie osadu czynnego w układzie SBR. Gospodarka osadowa oczyszczalni ścieków zostanie rozbudowana, przyjęto mechaniczne odwadnianie osadu ustabilizowanego tlenowo na prasie taśmowej. 1.1.4 Podstawowe obiekty i urządzenia oczyszczalni ścieków po rozbudowie: a) Część mechaniczną oczyszczalni ścieków stanowią: aa) obiekty istniejące do rozbudowy; - pompownia ścieków, - sito zblokowane z piaskownikiem , - pompownia ścieków oczyszczonych (zmiana funkcji technologicznej, istniejącego zbiornika ścieków dowożonych na pompownię), aaa) obiekty projektowane nowe: - zbiornik retencyjny ścieków z pompami zatapialnymi, b) Część biologiczną oczyszczalni ścieków stanowią: bb) obiekty istniejące do rozbudowy: - reaktor STO (zmiana funkcji technologicznej istniejącego reaktora SBR na dwa zbiorniki STO), bbb) obiekty projektowane nowe: - reaktory SBR – 3 reaktory o objętości użytkowej 115 m3każdy, pionowe, zamknięte, naziemne, - instalacja dozowania PIX, c) Cześć osadową oczyszczalni ścieków stanowią: cc) obiekty projektowane nowe: - budynek odwadniania osadu: pomieszczenie odwadniania osadu, wyposażenie technologiczne – automatyczna stacja odwadniania osadu z prasą taśmową do odwadniania osadów, z ciągiem do higienizacji osadu, zespołem odzysku wody płuczącej, magazyn na wapno, skład osadu, pomieszczenie dmuchaw, sterownia. d) Obiekty pomocnicze i towarzyszące oczyszczalni ścieków stanowią: dd) obiekty projektowane nowe - wylot ścieków oczyszczonych do odbiornika. 1.2 Budowa rurociągu ścieków oczyszczonych Zadanie obejmuje budowę rurociągu tłocznego ścieków oczyszczonych Rt o średnicy fi 225 (odcinek pompownia ścieków – wylot) o długości 468,0 m z rozbudowywanej oczyszczalni w m-ci Lipa do rzeki Złodziejka wraz z wylotem ścieków oczyszczonych, w szczególności : a) roboty ziemne w tym m.in.: - karczowanie drzew wraz z wywozem dłużyc i gałęzi, - wykopy i przekopy koparkami podsiębiernymi, - umocnienie pionowych ścian wykopów, - igłofiltry, pompowanie wody, - podłoża z kruszyw naturalnych (piasek), obsypka rurociągów, - zasypanie wykopów, zagęszczenie nasypów b) roboty montażowe w tym m.in.: - montaż rurociągów z rur polietylenowych o średnicy 225 mm, - łączenie rur, - studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm, - sieci wodociągowe – montaż kształtek ciśnieniowych, - montaż zaworów zaporowych, - próba szczelności, c) wykonanie przewiertów: - przewierty o długości do 20 m maszyną do wierceń poziomych, - przeciąganie rurociągów przewodowych, - zaślepienie rur ochronnych z manszetami, - zasypanie wykopów linowych, d) wykonanie wylotu ścieków oczyszczonych: - wykopy oraz przekopy wykonane koparkami podsiębiernymi, - wykonanie narzutu kamiennego na palisadzie krata 2 X 2 grubość 25 cm na pokładzie z wikliny gr. 15 cm, - ściek betonowy 50 X 50 X 10cm. 2 Szczegółowy zakres robót określony został w załączniku nr 4 do SIWZ dokumentacja projektowa, nr 4a do SIWZ przedmiary robót oraz nr 4b do SIWZ - SST.W przypadku, gdy dane określone w projekcie budowlanym są rozbieżne z zapisami przedmiaru robót za obowiązujące należy w pierwszej kolejności przyjąć dane określone w dokumentacji projektowej i SST – Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie wszystkie prace niezbędne do realizacji zadania zgodnie z projektem budowlanym. 3 Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych, do podanych w SIWZ, a wszelkie produkty określone w dokumentacji projektowej i SST pochodzące od konkretnych producentów są opisane parametrami technicznymi i użytkowymi (jakościowymi i funkcjonalnymi), jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego. 4 W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej i SST Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do obowiązujących norm lub instrukcji Zamawiający dopuszcza zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy rozwiązania równoważne opisywanym w wymienionych normach i instrukcjach, co oznacza, że odniesieniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 5 Ciężar udowodnienia, że produkt jest równoważny w stosunku do wymogów określonych przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. W tym celu, jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych, Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno - jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane produkty do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne do rozwiązań określonych w SIWZ i uzyskać akceptację inspektora nadzoru inwestorskiego na zastosowanie zaproponowanych produktów, która jednocześnie stanowić będzie potwierdzenie równoważności przyjętych rozwiązań (pod rygorem odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy). 6 Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z terenem budowy i istniejącymi warunkami na rozbudowywanym obiekcie w celu prawidłowego skalkulowania ceny oferty. Wizji w terenie Wykonawca dokonuje samodzielnie. 7 Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. 7.1 Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). 7.2 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż przewidzianych w dokumentacji – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie,za wyjątkiem Kierownika budowy, Kierownika robót i geodety; 7.3 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 7.2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 7.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 3 dni robocze, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane w punkcie 7.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 7.5 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 7.2 czynności zamawiający, za każdy stwierdzony przypadek, przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.6 Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 7.2 czynności i obowiązek zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.7 W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego naruszenia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 7.2 czynności, niezależnie od sankcji przewidzianych w pkt 7.5 i pkt 7.6, Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych dokona czynności naprawczych oraz, bez ponownego wzywania, złoży żądane przez Zamawiającego dowody w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 7.8 Za każdy stwierdzony przypadek niespełnienia wymogów, o których mowa w pkt.7.7 Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz może zawiesić wykonanie tej części robót z winy Wykonawcy do chwili potwierdzenia spełnienia stawianych wymogów 7.9 W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8 W czasie wykonywania robót Wykonawca ma obowiązek znać i stosować przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Wykonawca podejmie wszelkie konieczne kroki w celu zapewnienia ochrony środowiska przez cały czas trwania robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1 Pieniądzu; 3.2 Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3 Gwarancjach bankowych; 3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz.359 t.j.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zaklikowie konto BSZK w Kraśniku o/Zaklików 07 8717 1093 2012 1200 0101 0006. Wymaga się, aby w tytule przelewu wpisane zostało jednoznacznie, że wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na Rozbudowa oczyszczalni ścieków w m-ci Lipa wraz z budową rurociągu ścieków oczyszczonych Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (zgodnie z art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty. 6. Wadium wniesione w formie niepieniężnej musi zawierać klauzulę zobowiązującą do zapłaty nieodwołalnie i bezwarunkowo na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w przypadkach określonych w ust. 12 i 13 niniejszego rozdziału. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dołączył do składanej oferty następujące dokumenty: 1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 6 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 1.2 SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w przedmiotowym oświadczeniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców przedmiotowe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.2 Formularz oferty – załącznik nr 3 do SIWZ 1.3 Kosztorys ofertowy 1.4 Dowód wniesienia wadium 1.5 Deklaracja podmiotu udostępniającego swoje zasoby ze wskazaniem, w jakiej części udostępni swoje zasoby – załącznik nr 9 do SIWZ (w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach