Przetargi.pl
ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁĘKACH KOŚCIELNYCH I KTERACH

Gmina Krzyżanów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-314 Krzyżanów, Krzyżanów 10
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 024 3562200 , fax. 024 3562900
  • Data zamieszczenia: 2010-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzyżanów
    Krzyżanów 10 10
    99-314 Krzyżanów, woj. łódzkie
    tel. 024 3562200, fax. 024 3562900
    REGON: 61101569000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugkrzyzanow.bip.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W ŁĘKACH KOŚCIELNYCH I KTERACH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania są roboty budowlane obejmujące rozbudowę dwóch oczyszczalni ścieków w miejscowościach Łęki Kościelne i Ktery wg. posiadanego przez zamawiającego projektu budowlanego i pozwolenia na budowę. Celem inwestycji jest poprawa infrastruktury technicznej i tym samym podniesione standardu życia mieszkańców gminy. Rozbudowa powyższych dwóch oczyszczalni ścieków objęta jest jednym postępowaniem o udzielenie zamówienia. Gdziekolwiek dalej w treści SIWZ sformułowany byłby zwrot określający elementy przedmiotu zamówienia w liczbie pojedynczej, należy przez to rozumieć rozbudowę oczyszczalni zarówno w Łękach Kościelnych i Kterach jako jednej inwestycji. Inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Łęki Kościelne gm. Krzyżanów na działce nr ewidencyjny 375 w obrębie geodezyjnym Łęki Majątek - oczyszczalnia Łęki, oraz w miejscowości Ktery gm. Krzyżanów na działce nr ewidencyjny 13/9, 13/2 w obrębie geodezyjnym Ktery Majątek - oczyszczalnia Ktery. Oczyszczalnia ścieków powinna być wybudowana zgodnie z dokumentacja projektową. Każda z oczyszczalni powinna posiadać dobową wydajność w zakresie od 2 m? do 70 m? oczyszczania ścieków. Głównymi obiektami oczyszczalni są: Trójkomorowy osadnik wstępny o pojemności 60 m3 Zbiornik wyrównawczy o pojemności 20m3 Szeregowo ułożone 3 bioreaktory pracujące w technologii biologicznych złóż zanurzonych w systemie trzystopniowym. Złoże zanurzone powinno stanowić zblokowany pakiet składający się z profilowanych, ażurowych elementów rurowych przymocowanych na stałe do ścian bioreaktorów. Od spodu złoża biologiczne powinny być napowietrzane poprzez układ dyfuzorów drobno pęcherzykowych. Bioreaktory powinny posiadać wydzieloną komorę sedymentacyjną skąd z części górnej (na poziomie zwierciadła) oczyszczone ścieki grawitacyjnie przepływają do następnego bioreaktora, natomiast osad usuwany jest automatycznie z części przydennej bioreaktora do osadnika wstępnego za pomocą pomp mamutowych zasilanych z głównej linii powietrznej. Dopuszcza się wykonanie zbiorników bioreaktorów z tworzywa sztucznego. Zintegrowany automatyczny system sterowania pracą oczyszczalni ścieków wyposażony w moduł GSM do zdalnego nadzoru i sterowania pracą systemu na odległość. Układ przepływu ścieków: Ścieki dopływają do trójkomorowego osadnika wstępnego, następnie przepływają grawitacyjnie do zbiornika wyrównawczego. Ze zbiornika wyrównawczego są pompowane do pierwszego bioreaktora, skąd przepływają grawitacyjnie przez pozostałe 2 bioreaktory. Z bioreaktorów cyklicznie poprzez pompy mamutowe usuwany jest osad i pompowany do pierwszej komory osadnika wstępnego. 2. Zakres robót obejmuje: a) roboty konstrukcyjno-budowlane - wykonanie obudowy bioreaktora, b) roboty budowlano-wykonawcze, sanitarne związane z technologią oczyszczalni, c) roboty elektryczne - modernizacja układu zasilania, zasilenie w energię elektryczną urządzeń technologicznych, automatykę technologiczną oraz oświetlenie terenu oczyszczalni. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w następujących dokumentach stanowiących integralną część SIWZ: a) Załącznik nr 7 (zbiorcze określenie) - Dokumentacja techniczna (projekt budowlany), wraz z oceną oddziaływania na obszary Natura 2000: Pradolina Warszawsko-Berlińska (PLB 100001) i Dolina Bzury-Neru (PLH 100006). Dokumentację poszczególnych elementów inwestycji oznaczono w następujący sposób: A. Oczyszczalnia Łęki Kościelne Roboty elektryczne - załączniki nr: 7-1 do 7-9; Roboty konstrukcyjno-budowlane - załączniki nr: 7-10 do 7-16, Technologia - załączniki nr: 7-17 do 7-26, Karty katalogowe - załączniki nr: 7-27 do 7-36, Ocena oddziaływania na środowisko - załączniki nr: 7-37 do 7-40. B. Oczyszczalnia Ktery Roboty elektryczne - załączniki nr: 7-41 do 7-49, Roboty konstrukcyjno-budowlane - załączniki nr: 7-50 do 7-56, Technologia - załączniki nr: 7-57 do 7-67, Karty katalogowe - załączniki nr: 7-68 do 7-77, Ocena oddziaływania na środowisko - załączniki nr: 7-78 do 7-82. b) Załącznik nr 8 (zbiorcze określenie) - Kosztorysy nakładcze, w tym: załącznik nr: 8-1- oczyszczalnia Łęki, załącznik nr: 8-2 - oczyszczalnia Ktery. c) Załącznik nr 9 (zbiorcze określenie) - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, w tym: załączniki nr: 9-1 do 9-6 - oczyszczalnia Łęki, załączniki nr: 9-7 do 9-12 oczyszczalnia Ktery. 3. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zapewni wykonanie robót zgodnie z wymogami projektu budowlanego i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie: a) geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, b) wykonanie pomiarów jakości (pod względem wartości dopuszczalnych zanieczyszczeń) wprowadzanych ścieków oczyszczonych do wód lub do ziemi, przy czym wprowadzane ścieki musza spełniać warunki określone w decyzjach Starosty Kutnowskiego nr: RŚ.6223-10/2004 - oczyszczalnia Łęki Kościelne oraz nr: RŚ.6223/25/2002 - oczyszczalnia Ktery, c) zagospodarowanie terenu wokół wykonanego obiektu, d) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, e) szkolenia w zakresie obsługi urządzeń oczyszczalni dla dwóch osób wskazanych przez Zamawiającego wraz z wystawieniem dokumentu potwierdzającego odbycie szkolenia w terminie 30 dni od dnia zakończenia inwestycji. Zakres merytoryczny szkolenia musi być tak dostosowany aby zapewnił opanowanie niezbędnej wiedzy przez osoby wskazane przez Zamawiającego do prawidłowej obsługi urządzeń oczyszczalni. 5. Przekazanie Zamawiającemu przed odbiorem końcowym inwestycji, następujących dokumentów: a) geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, b) badania skuteczności zerowania i oporności izolacji urządzeń instalacji elektrycznych, c) wyników pomiarów określonych w pkt 3.4 lit. b) z zastrzeżeniem, iż pomiary musza być wykonane przez podmiot/y (laboratoria akredytowane) spełniające wymagania określone w art. 147a ust.1 pkt 1) ustawy z dnia 27.04.2001 roku - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 roku Nr 25, poz. 150) w terminie 90 dni od dnia zakończenia inwestycji. d) innych dokumentów wynikających z przepisów, i związanych z realizacją inwestycji. 6. Z uwagi na złożoność oraz szeroki zakres robót o znacznym stopniu trudności, oraz sposób zapłaty Wykonawcy przez Zamawiającego za wykonanie zamówienia w formie wynagrodzenia ryczałtowego - zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia, w celu oszacowania na własną odpowiedzialność wszelkich danych przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego - wykorzystywanych w procesie przygotowania oferty. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w oparciu o zastosowanie rozwiązań równoważnych (załączając odpowiednia dokumentację DTR) w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni ścieków. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz kosztorysami nakładczymi. Ze względu na zastosowaną technologię oczyszczania ścieków na bazie biologicznych złóż zanurzonych, która jest niewrażliwa na wysoką nierównomierność dopływu ścieków i ładunków zanieczyszczeń - Zamawiający nie dopuszcza zmiany technologii oczyszczania ścieków. Zaproponowane rozwiązania równoważne muszą wykorzystywać technologię oczyszczania ścieków na bazie biologicznych złóż zanurzonych.. Równoważne produkty i urządzenia musza posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty dopuszczające je do obrotu i stosowania. 8. Z uwagi, iż Zamawiający na realizację inwestycji uzyskał już wymagane odpowiednimi przepisami stosowne decyzje (pozwolenie budowlane, pozwolenie wodno-prawne, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach), Wykonawca który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające uzyskania decyzji zamiennych, będzie musiał - w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać powyższe decyzje gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty - druk Załącznik Nr 10 do SIWZ. 9. Zamawiający nie wyrażą zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania (urządzenia) równoważne były prototypami. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia poprawności działania urządzenia równoważnego pracującego na innych zrealizowanych obiektach. 10. W wypadku zaistnienia konieczności przeprowadzenia analiz i testów dla rozwiązań równoważnych, Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego dostarczy w terminie 5 dni od daty otrzymania wezwania, stosowne wyjaśnienia, testy, ekspertyzy lub o ile będzie taka możliwość po jednym egzemplarzu każdego z zaoferowanych produktu lub urządzenia równoważnego. 11. Negatywny wynik sprawdzenia rozwiązań (produktów i urządzeń) równoważnych skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy. Nie przedłożenie stosownych wyjaśnień, testów, ekspertyz lub o ile będzie taka możliwość nie przedłożenie oferowanego produktu lub urządzenia do przetestowania w określonym w pkt 3.10. terminie zostanie potraktowane jako negatywny wynik sprawdzenia. 12. Wymagany okres gwarancji wynosi 36 miesięcy i obejmuje także wszelkie urządzenia i akcesoria wchodzą w skład realizowanej inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 30.000,00 PLN (trzydzieści tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 1. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: pieniądza, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 wraz z późniejszymi zmianami). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 55 9021 1018 0100 0185 2001 0016 - Bank Spółdzielczy Wspólna Praca w Kutnie Oddział w Krzyżanowie przed upływem terminu składania ofert. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń i gwarancji bankowych oraz gwarancji ubezpieczeniowych należy załączyć do oferty. 4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: 1) Wszystkim Wykonawca niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.7., 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium w sposób określony w pkt 8.4., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, w takim przypadku Zamawiający w żądaniu określi termin wniesienia wadium. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugkrzyzanow.bip.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach