Przetargi.pl
Rozbudowa infrastruktury sportowej oraz turystycznej na terenie gminy Sulmierzyce

GMINA SULMIERZYCE ogłasza przetarg

  • Adres: 98-338 Sulmierzyce, Urzędowa 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SULMIERZYCE
    Urzędowa 1
    98-338 Sulmierzyce, woj. łódzkie
    REGON: 590648184
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://sulmierzyce.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa infrastruktury sportowej oraz turystycznej na terenie gminy Sulmierzyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia obejmuje:1.1. Zadanie 1 – Budowa boiska wielofunkcyjnego przy kompleksie zespołu dworskiego z browarem w miejscowości Chorzenice na działce o nr ewid. 308 położonej w obrębie geodezyjnym Chorzenice, a w tym:− wykonanie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 40x24m z nawierzchnią poliuretanową,− wykonanie ogrodzenie boiska (piłkochwytami),− wykonanie elementów małej architektury, tj. ławki (dostępne również dla osób niepełnosprawnych),− wykonanie linii oświetleniowej,− wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej (drenażu),− wykonanie i umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej, której wzór należy uzgodnić z Zamawiającym.Lokalizacja zadania 1 znajduje się na terenie parku zespołu dworskiego w Chorzenicach, który podlega ochronie konserwatorskiej. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zapisów pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków znak WUOZ-ZZ.5142.12.2024.JS z dnia 27.03.2024r., m.in. do uzyskania pozwolenia na badania w formie nadzoru archeologicznego i postępowania według jego zapisów.1.2. Zadanie 2 - Budowa tężni solankowej w miejscowości Sulmierzyce na działce o nr ewid. 1271 położonej w obrębie geodezyjnym Sulmierzyce w formule „zaprojektuj i wybuduj”, według poniższego zestawienia :1) Opracowanie Dokumentacji Projektowej zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym – dalej PFU (zał. Nr 1.2 do SWZ) zawierającej:a) projekt budowlany opracowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);b) projekty wykonawcze dla całego zakresu zamówienia opracowane zgodnie Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. poz. 2454). - w formie papierowej (5 egzemplarzy) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);c) kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze);d) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – w formie papierowej (2 egzemplarze) oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (2 egzemplarze). 2) uzyskanie wymaganych prawem decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń Dokumentacji Projektowej dla planowanego przedsięwzięcia, w tym wykonanie wszelkich niezbędnych dla realizacji inwestycji opracowań, szczególności: ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów;3) uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych (zgodnie z przesłankami wynikającymi z Prawa budowlanego),4) wykonanie tężni solankowej, na podstawie wykonanej Dokumentacji Projektowej opracowanej zgodnie z PFU stanowiącym załącznik nr 1.2 do SWZ obejmujących w szczególności  przekazanie obiektu do eksploatacji, uruchomienie tężni, przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi funkcjonowania tężni; z przeszkolenia należy sporządzić protokół i przekazać instrukcję użytkowania, zapewnienie przez Wykonawcę serwisowania tężni w okresie 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego, wykonanie i umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej, której wzór należy uzgodnić z Zamawiającym; Wykonawca zobowiązany jest do uruchamiania tężni i przygotowania jej do okresu zimowego oraz przeszkolenia pracowników zamawiającego w zakresie obsługi i uruchamiania tężni w okresie 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego.5) wykonanie obsługi geodezyjnej;6) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w imieniu zamawiającego (jeśli wymagane). 7) Wersja elektroniczna Dokumentacji Projektowej powinna zostać opracowana w wersji edytowalnej i nieedytowalnej z zastosowaniem następujących formatów elektronicznych: Rysunki, schematy, diagramy – wersja edytowalna (w formacie svg lub tif), wersja nieedytowalna (w formacie jpg lub png), Opisy, zestawienia, kosztorysy, specyfikacje – wersja edytowalna (w formacie doc lub docx lub odt), wersja nieedytowalna (w formacie pdf).Teren działki o nr ewid. 1271 obręb Sulmierzyce znajduje się w strefie obserwacji archeologicznej „OW”. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania we własnym zakresie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych i postępowania zgodnie z jego zapisami.1.3. Zadanie 3 – Budowa placu zabaw w miejscowości Sulmierzyce na działce o nr ewid. 1440/1 obręb Sulmierzyce, a w tym:− wykonanie projektowanego urządzenia placu zabaw,− wykonanie nawierzchni z piasku,− wykonanie nawierzchni z kostki betonowej wraz ze schodami, które mają zniwelować różnicę terenu, wyposażonymi w balustradę ze stali nierdzewnej,− wykonanie i umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej, której wzór należy uzgodnić z Zamawiającym.Teren działki o nr ewid. 1440/1 obręb Sulmierzyce znajduje się w strefie obserwacji archeologicznej „OW”. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zapisów pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych znak WUOZ-ZA.5161.110.2024.AM z dnia 13.02.2024r., a w szczególności do zapewnienia we własnym zakresie nadzoru nad prowadzonymi pracami ziemnymi przez osobę posiadającą uprawnienia określone w ww. pozwoleniu.2. Szczegółowe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia zawarto w SWZ oraz dokumentacji projektowej dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/transakcja/9410933.Gwarancja.3.1. w zakresie zadania nr 1 i 3:Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia wynosi 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. 3.2. w zakresie zadania nr 2:Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia wynosi 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Na wykonaną kompletną dokumentację projektową Wykonawca udziela gwarancji na okres gwarancji na wykonane na jej podstawie roboty budowlane. Gwarancja dotyczy odpowiedzialności szczególnie za wady ukryte oraz jakości opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, że po odbiorze dokumentacji nie ujawnią się żadne wady projektu. 4. Ubezpieczenie.Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia robót zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 11 Projektu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy 00/100 zł).2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank: ESBANK Bank Spółdzielczy filia SulmierzyceNr: 27 8978 0008 0030 1846 2000 0140z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.9.2024”.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej:a) jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach min. 19m x 32morazb) jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie tężni solankowej.UWAGA: Warunek określony w lit. a) i b) może być potwierdzony w ramach jednej lub kilku umów2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:a) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy dla zadania 1) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kulturyUWAGA: Wykonawca może wykazać wymagane co najmniej 18 miesięczne doświadczenie, o którym mowa wyżej, łącznie lub w kilku okresachb) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót w branży elektrycznej dla zadania 1) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz która była kierownikiem budowy lub robót (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży elektrycznej na co najmniej jednym zadaniuc) min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej dla zadania 2) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, oraz która była projektantem (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży konstrukcyjno-budowlanej na co najmniej jednym zadaniu polegającym na zaprojektowaniu i uzyskaniu pozwolenia na budowę tężni solankowejd) min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta w branży sanitarnej dla zadania 2) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, oraz która była projektantem (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży sanitarnej na co najmniej jednym zadaniu polegającym na zaprojektowaniu i uzyskaniu pozwolenia na budowę tężni solankoweje) min. jedną osobą (pełniącą funkcję projektanta w branży elektrycznej dla zadania 2) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia, oraz która była projektantem (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży elektrycznej na co najmniej jednym zadaniuf) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy dla zadania 2) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz która była kierownikiem budowy (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży konstrukcyjno-budowlanej na co najmniej jednym zadaniu polegającym na budowie tężni solankowej,g) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót w branży sanitarnej dla zadania 2) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz która była kierownikiem budowy lub robót (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży sanitarnej na co najmniej jednym zadaniuh) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika robót w branży elektrycznej dla zadania 2) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz która była kierownikiem budowy lub robót (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży elektrycznej na co najmniej jednym zadaniui) min. jedną osobą (pełniącą funkcję kierownika budowy dla zadania 3) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia oraz która była kierownikiem budowy (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane) w branży konstrukcyjno-budowlanej na co najmniej jednym zadaniu polegającym na budowie placu zabaw,j) min. jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika badań archeologicznych dla Zadania 3, posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 37e ust.1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznychDODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym: wymiary boiska), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Warunek wskazany w 1.4 pkt. 1) lit a i b może być wykazany samodzielnie przez jednego wykonawcę lub - w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby bądź w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w taki sposób, że zakres wskazany w lit a wykazuje jeden podmiot/wykonawca zaś zakres wskazany w lit b wykazuje drugi podmiot/wykonawca z zastrzeżeniem art. 118 ust. 2 i art. 117 ust. 3 ustawy PZP.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023 r, poz. 682 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 1.4, ppkt 2) może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz., 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.5) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.), przez budowę rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.6) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez przebudowę rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.7) Zamawiający dopuszcza wskazanie tych samych osób do pełnienia więcej niż jednej funkcji pod warunkiem posiadania wymaganych kwalifikacji i doświadczenia o których mowa w pkt 1.4. pkt 2 lit. od a) do j).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach