Przetargi.pl
Rozbudowa i przystosowanie budynku Szkoły Podstawowej w Karsiborze Gm. Wałcz na potrzeby Polsko-Niemieckiego Młodzieżowego Centrum Edukacji i Komunikacji - dla regionów Pinnow, Passow i Karsibór

Gmina Wałcz ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, ul. Dąbrowskiego 8
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2580241 , fax. 067 2580241
  • Data zamieszczenia: 2009-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałcz
    ul. Dąbrowskiego 8 8
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 067 2580241, fax. 067 2580241
    REGON: 57079152000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.walcz.ug.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przystosowanie budynku Szkoły Podstawowej w Karsiborze Gm. Wałcz na potrzeby Polsko-Niemieckiego Młodzieżowego Centrum Edukacji i Komunikacji - dla regionów Pinnow, Passow i Karsibór
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest modernizacja i rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej w Karsiborze obejmująca budowę sali widowiskowo-sportowej przy szkole, przebudowa sal w budynku szkoły i przystosowanie ich do utworzenia miejsc noclegowych - nieodpłatnego schroniska na 50 miejsc oraz przebudowa kotłowni. W ramach projektu przewidziano następujące działania: W ramach rozbudowy i modernizacji Szkoły Podstawowej w Karsiborze i przystosowaniem jej do potrzeb Polsko-Niemieckiego Centrum Edukacji i Komunikacji zostanie zaadoptowane pomieszczenie po małej hali sportowej na bazę noclegową - schronisko z nieodpłatnymi 50 miejscami noclegowymi, które funkcjonować będzie w dniach wolnych od nauki - weekendy, ferie, wakacje. W pozostałych okresach - w dni robocze w salach funkcjonować będzie przedszkole. Wybudowana zostanie sala widowiskowo-sportowa o niepełnych wymiarach, w której organizowane będą transgraniczne imprezy kulturalne i sportowe - zawody sportowe, spotkania drużyn młodzieżowych, spartakiady, mecze i turnieje, a także festiwale dzieci i młodzieży, prezentacje kulturalne, pokazy i występy. Będzie to miejsce wspólnych dyskotek, zabaw i imprez kulturalnych. Elementem inwestycji jest również wymiana systemu grzewczego obiektu, który po modernizacji będzie zaopatrzony w nowoczesne ekologiczne systemy grzewcze. Zakres robót do wykonania : 1. Przebudowa części istniejącej szkoły - starej sali gimnastycznej na bazę noclegową : powierzchnia 125 m?; wymiana stolarki okiennej; wymiana stolarki drzwiowej; malowanie podłogi. 2. Dobudowa sali wielofunkcyjnej (funkcja kulturalna i sportowa) z zapleczem i widownią : powierzchnia 550 m? parter + 150 m? trybuny; technologia tradycyjna ( ściany murowane); nowe instalacje elektryczne i sanitarne; nowa stolarka. 3. Przebudowa kotłowni. W związku z rozbudową i przebudową budynku szkoły, zwiększeniem zapotrzebowania ciepła oraz wyeksploatowaniem istniejącej kotłowni zaplanowano nową kotłownię na paliwo stałe. Istniejąca technologia kotłowni w całości przeznaczona jest do demontażu. Zakres robót obejmować będzie : wymianę kotłów na kotły miałowe oraz zwiększenie mocy kotłowni; wymianę instalacji elektrycznej; prace budowlane dla potrzeb kotłowni. Modernizacja polegać będzie na zainstalowaniu dwóch kotłów na paliwo stałe o mocy 150 kW każdy, montażu drzwi przeciwpożarowych, wykonaniu studzienki z wyciągiem do usuwania popiołu, wykucie otworów w ścianie zewnętrznej (w tym otworu montażowego do wniesienia kotłów), wykonaniu cokołu betonowego pod kotły, wykonanie nowego komina murowanego w miejscu istniejącego oraz wykonanie instalacji sanitarnych. 4. Zakup wyposażenia: wyposażenie sali noclegowej w podstawowy sprzęt (leżaki pościel, szafki itp.); wyposażenie sali gimnastycznej w podstawowy sprzęt oraz scenę (podest przenośny), nagłośnienie, oświetlenie, ekran projekcyjny. Roboty obejmują również rozbudowę stołówki o dodatkową salę jadalną przeznaczoną dla gości. Istniejącą salę gimnastyczną planuje się przebudować tak, by w dniach wolnych od nauki mogła służyć jako noclegownia dla grup młodzieżowych. Jako łazienki zostaną wykorzystane pomieszczenia sanitarne przy sali wielofunkcyjnej. Budynek dostosowany będzie dla osób niepełnosprawnych. Wejścia do sali gimnastycznej wykonane bez barier architektonicznych. Łazienki przy sali gimnastycznej wyposażone będą w uchwyty umożliwiające korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym. Główne wejście do budynku szkoły zostanie przebudowane. W miejscu rozebranych schodów wykonany zostanie chodnik ze spadkiem jako podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na parterze, w istniejącej części budynku znajdować się będzie sanitariat przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122228
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 60.000 złotych słownie : sześćdziesiąt tysięcy złotych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095); 2) posiadają wiedzę, doświadczenie, potencjał techniczny gwarantujący wykonanie zamówienia oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie: a) wykażą i udokumentują (referencjami, opiniami lub listami polecającymi), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania (tj. w okresie 09.2004 - 09.2009), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonali minimum dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (przez co należy rozumieć budowę sal gimnastycznych, sal wystawowych, handlowych, hal warsztatowych i innych hal wielkopowierzchniowych wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi), z których każda opiewała na minimum 3 mln zł netto, b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: kierownikiem budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, kierownikami robót w tym: jedną osobą - z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych; jedną osobą - z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych; jedną osobą - z uprawnieniami o specjalności drogowej; personelem posiadającym kwalifikacje w zakresie budowy i montażu konstrukcji stalowych, ogólnobudowlanym, instalacji sanitarnych, elektrycznych, drogowym. Kadra kierowania budową musi posiadać stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego; c) dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie robót i w tym względzie: dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości minimum 800.000 zł, posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej (wybrany wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy, zobowiązany będzie dokonać ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych ); 4) nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art. 24 ustawy P.z.p.; 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że a) każdy z osobna posiada uprawnienia do prowadzenia działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy P.z.p., b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie (określone w pkt 2 lit. a, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym kadrą kierowania budową oraz specjalistami (określone w pkt. 2 lit. b), posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, ubezpieczyli się w zakresie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1) Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikają informacje potwierdzające spełnianie warunków. 2) Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. 3) Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę lub osoby do tego uprawnione. 4) Kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez osobę do tego uprawnioną. 5) Wykonawca, który nie potwierdzi spełnienia warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. 6) Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 7) Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i Zamawiającego. 8) Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu : 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych przy ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy P.z.p. (jeżeli wniosek jest składany wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika), 2) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. (jeżeli wniosek jest składany wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów), 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) Wykaz osób (kadry kierowania budową) lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia (krótkie CV zawodowe), oraz uprawnieniami i zaświadczeniami o wpisie na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego, 5) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. 6) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem zdolnym do wykonania zamówienia, 7) Informacja z Banku lub SKOK o stanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 8) Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 9) Oświadczenie, że wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy dokona ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych. 10) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za cały okres prowadzenia działalności gospodarczej wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie, 11) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 12) Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.walcz.ug.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach