Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 1915B, dr. 1914B - Budy Mikołajka w km 0+000,00 - 1+355,00

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2014-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 1915B, dr. 1914B - Budy Mikołajka w km 0+000,00 - 1+355,00
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem opracowania jest rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 1915B, dr. 1914B - Budy Mikołajka w km 0+000,00 - 1+355,00. W ramach inwestycji przewiduje się: - budowę konstrukcji jezdni, - powiązanie ruchu lokalnego z rozbudową i przebudową drogi, - poprawę przepustowości ruchu drogowego, - budowę i poprawę odwodnienia korpusu drogi. Początek projektowanej drogi stanowi skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1914B a koniec miejscowość Budy Mikołajka w Gminie Piątnica, powiat łomżyński, województwo podlaskie. Odcinek drogi pomiędzy drogą powiatową Górki Sypniewo - Dobrzyjałowo a miejscowością Budy Mikołajka (droga lokalna - klasy technicznej L) jest drogą powiatową. 1.STAN ISTNIEJĄCY. Przekroje normalne: od km 0+000,00 do km 0+156,00 - przekrój drogowy, - jezdnia utwardzona mieszanką pospółki, żużlu, piasku drobnego, kamieni grub. do 0,5m, szer. od 4 do 5 m, - pobocza gruntowe szer. od 1 m do 3 m (zakrzaczone), - obustronne rowy częściowo zamulone, od km 0+156,00 do km 1+355,00 - przekrój drogowy, - jezdnia utwardzona mieszanką pospółki, piasku, kamieni grub. od 20 do 50 cm, szer. od 3,5 do 5 m, - skarpy nasypów o wysokości do 4,6 m, - na części trasy skarpy nasypów i wykopów do wysokości 1,5m. Odwodnienie Na początkowym odcinku droga wyposażona jest w obustronne rowy przydrożne w dużym stopniu zamulone oraz dwa przepusty, które służą do odprowadzenia wody poprzecznie. Pierwszy jest w stanie dobrym częściowo zamulony. Drugi w złym stanie całkowicie zamulony nadaje się do przebudowy. Na pozostałym odcinku wody opadowe odprowadzane są powierzchniowo poprzez spływ w pobocze i tereny pasa drogowego. Lokalizacja przepustów pod drogą: - km 0+017,22 - stan dobry, - km 0+167,60 - stan zły. Skrzyżowania Przedmiotowy odcinek drogi krzyżuje się z drogami: a)gminnymi o naw. gruntowej: - w km 0+156,10; - w km 0+424,95; - w km 1+136,13; b)powiatową o naw. bitumicznej: - w km 0+000,00. Zieleń Występuje jako niska (trawy) oraz wysoka (drzewa i krzaki). Zainwestowanie Projektowana inwestycja przebiega przez tereny upraw rolnych i łąk. W miejscowości natomiast przebiega przez tereny o zabudowie gospodarskiej. Realizacja przedsięwzięcia wymaga zajęcia gruntów będących własnością innych podmiotów. Infrastruktura W rejonie inwestycji występują następujące rodzaje sieci: - kable telekomunikacyjne, - sieć wodociągowa, - napowietrzne linie energetyczne. 2. ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE Parametry techniczne drogi - klasa techniczna L - lokalna, - prędkość projektowa Vp=50km/h, Vp=30km/h, Przebieg projektowanej osi przebudowywanego odcinka drogi dostosowano do projektowanego pasa drogowego. Załamanie krawędzi jezdni wyokrąglono łukiem R5, R8 i R10. Rozwiązanie wysokościowe opracowano w dowiązaniu do rzędnych istniejących dróg: powiatowej nr 1914B i końcowego odcinka drogi powiatowej nr 1915B, oraz do rzędnych terenu otaczającego. Pochylenie podłużne niwelety wynosi od 3,5% do 4,93%. W wyszczególnione załamania niwelety wpisano łuki pionowe o wartości od R=600m do R=5000m. Przekroje normalne od km 0+000,00 do km 0+039,44 - jezdnia szer. od 20 m do 6 m, ze spadkiem pochylenia krawędzi drogi powiatowej do daszkowego 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu ze spadkiem 8% lub obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+039,44 do km 0+156,10 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+156,10 do km 0+168,00 - jezdnia szer. od 19,8 m do 5,0 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+168,00 do 0+431,20 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+431,20 do km 0+440,00 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - lewostronna skarpa nasypu o pochyleniu 1:1,5, - prawostronny rów odwadniający trapezowy, od km 0+440,00 do km 0+505,00 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronna skarpa nasypu o pochyleniu 1:1,5, od km 0+505,00 do km 657,30 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe o głębokości 0,6 m, od km 0+ 657,30 do km 0+710,00 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - lewostronny rów odwadniający trapezowy, od km 0+ 710,00 do km 0+897,04 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+897,04 do km 0+ 908,00 - jezdnia szer. od 5,0 m do 5,4 m ze spadkiem od daszkowego 2% do jednostronnego, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne rowy odwadniające trapezowe, od km 0+908,00 do km 0+ 922,04 - jezdnia szer. od 5,4 m do 5,85 m ze spadkiem jednostronnym 5%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu ze spadkiem 10%, od km 0+922,04 do km 0+934,29 - jezdnia szer. 5,85 m ze spadkiem jednostronnym 5%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 0+934,29 do km 1+048,77 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu od km 1+048,77 do km 1+073,77 - jezdnia szer. od 5,00 m do 5,5 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+073,77 do km 1+084,75 - jezdnia szer. od 5,5 m do 5 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+084,75 do km 1+109,75 - jezdnia szer. od 5,5 m do 5,0 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+109,75 do km 1+1+132,00 - jezdnia szer. 5m ze spadkiem od daszkowego 2% do jednostronnego 2%, - lewostronne pobocza gruntowe szer. 1m ze spadkiem 6%, - prawostronne pobocze gruntowe ze spadkiem od 6% do 3%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+132,00 do km 1+161,56 - jezdnia szer. 5m ze spadkiem od jednostronnego 2% do daszkowego 2%, - lewostronne pobocza gruntowe szer. 1m ze spadkiem 6%, - prawostronne pobocze gruntowe ze spadkiem od 3% do 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+161,56 do km 1+186,56 - jezdnia szer. 5,00 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+186,56 do km 1+200,10 - jezdnia szer. 5,5 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+200,10 do km 1+238,56 - jezdnia szer. od 5,5 m do 6,2 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+238,56 do km 1+255,69 - jezdnia szer. 6,2 m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+255,69 do km 1+275,69 - jezdnia szer. od 6,2 m do 5m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu, od km 1+275,69 do km 1+355,00 - jezdnia szer. 5m ze spadkiem daszkowym 2%, - obustronne pobocza gruntowe szer. 1 m ze spadkiem 6%, - obustronne profilowanie terenu lub nasypu. Projektowane konstrukcje nawierzchni JEZDNIA DROGI (kat. ruchu KR2): -Warstwa ścieralna z AC11W grub. 5 cm, asfalt D50/70, -Warstwa wiążąca z AC16S grub. 7 cm, asfalt D50/70, -Podbudowa z mieszanki kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 grub. 20cm, ZJAZDY BRAMOWE (w miejscowości): -Warstwa ścieralna z AC11W grub. 5 cm, asfalt D50/70, -Warstwa wiążąca z AC16S grub. 7 cm, asfalt D50/70, -Podbudowa z mieszanki kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 grub. 20cm, ZJAZDY NA POLA: -Nawierzchnia z mieszanki kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 grub. 15cm, POBOCZA: -Umocnienie poboczy brukowcem (kamień polny gr. 15-20 cm na podsypce cem.-piask. (1:4) grub. 5 cm z zalaniem zaprawą cem. M15), -Warstwa z mieszanki kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 o grub. 8 cm. Odwodnienie Przewidziano dwa sposoby odwodnienia. Na odcinku drogi poza terenem zabudowanym przewidziano odprowadzenie wód opadowych za pomocą spadków poprzecznych z jezdni do rowu następnie spadkiem podłużnym rowu i przepustami poza korpus drogowy. W skład systemu odwodnienia poza terenem zabudowy wchodzą rowy, przepusty pod zjazdami oraz pod koroną drogi: - w km 0+017,22 adaptacja istniejącego przepustu z rur wipro ?60, oczyszczenie przepustu, wykonanie ścianek czołowych na wlocie i wylocie przepustu, - w km 0+167,60 przebudowa istniejącego przepustu z rur wipro ?60 na przepust z rur PEHD(SN8) ?60 (L=10m) z umocnieniem wlotu i wylotu brukowcem, - w km 0+480,62 budowa przepustu z rur PEHD (SN8) ?60 (L=10m) z umocnieniem wlotu i wylotu przepustu brukowcem, - w km 0+828,00 budowa przepustu z rur PEHD (SN8) ?60 (L=10m) z umocnieniem wlotu i wylotu przepustu brukowcem. W miejscowości przewidziano odprowadzenie wód opadowych za pomocą studni z kręgów bet. ?100 z osadnikiem i kan. deszczowego z rur PP(SN8) ?40 (L=7,6m) (branża sanitarna) oraz poprzez ukształtowanie spadków poprzecznych i podłużnych jezdni umożliwiających odprowadzenie wód opadowych poza korpus drogowy. Przepusty układane na zjazdach należy wykonać z rur PP(8SN) ?40cm. Wloty przepustów należy umocnić brukiem na podsypce cem.-piaskowej 1:4 grubości 5cm. Sieci W ramach opracowania zaprojektowano: - przebudowę kolidującego odcinka sieci telekomunikacyjnej w m. Budy Mikołajka (branża telekomunikacyjna), - wymianę słupa linii napowietrznej energetycznej na słup o żerdzi wirowanej w m. Budy Mikołajka (branża energetyczna), - istniejące przejścia poprzeczne pod drogą kabli telekomunikacyjnych i kabla energetycznego zabezpieczyć rurami osłonowymi RHDPE-D 110/6.3. Uwagi Roboty zlokalizowane na przecięciu z uzbrojeniem podziemnym należy wykonać ręcznie po uprzednim zgłoszeniu robót właścicielom mediów. W trakcie realizacji inwestycji należy wyregulować do rzędnych projektowych nawierzchni: zasuwy i zawory. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wymagania jakościowe i materiałowe: 1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3)gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem wadium i tytułem postępowania. 3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5.Zwrot wadium: 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2)wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www. powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach