Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Gminy w Olszewie-Borkach

Gmina Olszewo-Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 07415 Olszewo-Borki, ul. Władysława Broniewskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 761-31-07 , fax. 297 613 223
  • Data zamieszczenia: 2017-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olszewo-Borki
    ul. Władysława Broniewskiego 13
    07415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie
    tel. 029 761-31-07, fax. 297 613 223
    REGON: 54830100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku Urzędu Gminy w Olszewie-Borkach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z rozbudową i przebudową budynku Urzędu Gminy w Olszewie-Borkach ul. Wł. Broniewskiego 13. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) rozbiórka dachu i sufitu na piętrze budynku, wykonanie nadbudowy z betonową opaską wiążącą budynek, zmianę konstrukcji dachu, termomodernizację wraz z wymianą okien i drzwi balkonowych, wymiana drzwi zewnętrznych (wejście do GOPS i sala konferencyjna) białe aluminiowe częściowo przeszklone szkłem piaskowanym, wymianę orynnowania, wymianę balustrad na balkonie i ułożenie gresu klinkierowego mrozoodpornego na balkonie; b) elewację zewnętrzną należy wykonać na szerokości okien z płytki klinkierowej mrozoodpornej gr. min. 10cm od stropu do podmurówki, podmurówkę należy wykonać z mroozoodpornej cegły klinkierowej na ławach betonowych; c) rozbudowę i wymianę instalacji oświetleniowej wraz z gniazdami wtykowymi, wymianę oświetlenia na energooszczędne typu LED; d) wymianę i budowę nowej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą zaworów termostatycznych, wentylacji i p.poż. we wszystkich pomieszczeniach w budynku, instalacji wodno - kanalizacyjnej w pomieszczeniach sanitarnych i pomieszczeniach socjalnych, wykonanie klimatyzacji we wskazanych pomieszczeniach w budynku (5 szt. systemów klimatyzacyjnych mechanicznej); e) budowę nowej linii teleinformatycznej we wszystkich pomieszczeniach biurowych ułożonej w korytkach podtynkowych; f) schody na poszczególne kondygnacje i korytarze - wykonanie należy dostosować do istniejącego rodzaju kamienia na parterze (kamień kaszmir na posadzce i ścianach z ciemną wstawką); g) pomieszczenia biurowe - remont w szczególności wymiana drzwi wewnętrznych (drzwi pełne z ościeżnicami regulowanymi, tynkowanie ubytków ścian wraz z ich wygładzeniem, malowanie ścian farbą akrylową, ułożenie parkietu paneli podłogowych winylowych - warstwa winylu 0,7mm wg normy EN685 i klasy ścieralności 33 wg normy EN13329 wraz z matą akustyczną, listwy przypodłogowe wys. 12cm z jesionu lub dębu; h) pomieszczenia biurowe sekretariatu drzwi wejściowe wykonane ze szkła hartowanego, szkło piaskowane z wizerunkiem herbu gminy, pomieszczenia biurowe połączone z sekretariatem wyposażone w drzwi wygłuszone/wyciszone; i) łazienki - w szczególności należy wykonać posadzki z gresu I kategorii, glazura od podłogi do wys. 2 m, sedes kompaktowy, podwieszany wykonany ze stali nierdzewnej, umywalka podwieszana ze stali nierdzewnej, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna, j) Zamawiający wymaga wyrównania posadzek do jednego poziomu na parterze i na piętrze istniejącego budynku, k) Zamawiający rezygnuje z wykonania dźwigu platformowego dla osób niepełnosprawnych, l) zamówienie nie obejmuje przebudowy sali konferencyjnej oraz holu głównego na parterze budynku, m) kolorystyka i rodzaj materiałów każdorazowo do uzgodnienia z zamawiającym. Zaprojektowane rozwiązania techniczne szczegółowo przedstawiono w dokumentacji projektowej dołączonej do SIWZ. Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych form materiałów lub urządzeń do podanych w dokumentacji (spełniających wymagania podane w projektach wykonawczych i STWiORB). Wykonawca, który na etapie realizacji robót budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3. Zakres rzeczowy robót obejmuje między innymi: a) roboty rozbiórkowe, b) roboty budowlane i remontowe, c) demontaż i montaż stolarki okiennej i drzwiowej (wewnętrznej i zewnętrznej), d) roboty instalacyjne w zakresie instalacji centralnego ogrzewania, wodno - kanalizacyjnej i wentylacji mechanicznej, e) roboty elektryczne, f) roboty teletechniczne, g) roboty wykończeniowe. 4. Szczegółowy zakres zamówienia oraz warunki realizacji zostały określone w dokumentacji technicznej wykonania robót budowlanych załączonej do SIWZ, na którą składają się projekty wykonawcze branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. 5. Warunki prowadzenia robót: 1) Wykonawca winien przestrzegać warunków prowadzenia robót zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz założeniach do technologii wykonania robót zawartych w opisie technicznym do dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca zapewni warunki umożliwiające prawidłowe wykonanie prac budowlano – montażowych oraz uwzględni w wynagrodzeniu koszty z tym związane. 3) Roboty budowlane objęte zamówieniem odbywać się będą w terenie otwartym, częściowo czynnym urzędzie gminy (obsługa prowadzona będzie na parterze budynku). W tym celu należy wygrodzić teren objęty robotami budowlanymi na czas ich prowadzenia. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić swobodny dostęp pracowników i interesantów do funkcjonujących w trakcie remontu pomieszczeń biurowych na parterze. 4) Zamawiający przekaże wykonawcy plac budowy niezbędny do realizacji zamówienia. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za: a) dozór budowy i ochronę mienia, b) zabezpieczenie placu budowy, c) utrudnienia związane z realizacją zadania. 5) Nadzór autorski zapewnia zamawiający. 6) W celu wyeliminowania późniejszych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości sąsiadujących z terenem budowy i układem drogowym stanowiącym dojazd do budowy, przed rozpoczęciem robót wykonawca przy udziale prawnych właścicieli terenu i nieruchomości, użytkownika i zamawiającego zobowiązany jest do sporządzenia inwentaryzacji fotograficznej terenu i obiektów sąsiadujących z placem budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń obiektów wynikających z niewłaściwego prowadzenia robót konsekwencje z tego tytułu poniesie wykonawca. 7) W celu uniknięcia uszkodzeń nawierzchni ulicy Dojazdowej i ulic przyległych do ul. Wł. Broniewskiego oraz parkingu za budynkiem urzędu zamawiający dopuszcza ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 8 ton. Wykonawca zostaje zobowiązany do usunięcia lub pokrycia kosztów naprawy, ewentualnych uszkodzeń wskazanych ulic powstałych w wyniku swojej działalności. 8) Wykonawca zobowiązany jest: a) powiadomić pisemnie zamawiającego o rozpoczęciu i zakończeniu prac; b) zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, budowli i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne dla obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w obrębie prowadzonych robót; c) odgrodzić strefę roboczą przed dostępem osób trzecich poprzez ogrodzenie i oznakowanie; d) zapewnić bezpieczną organizację ruchu kołowego i pieszego wraz z czytelnym i widocznym oznakowaniem; e) po zakończeniu robót z terenu budowy usunąć wszelkie zbędne materiały i odpady oraz teren wokół remontowanego budynku doprowadzić do stanu pierwotnego; f) zorganizować we własnym zakresie czasowy plac składowy urobku powstałego podczas wykonywania robót; g) prowadzić roboty zgodnie z przepisami BHP i p.poż. oraz utrzymać plac budowy w należytym porządku; h) prowadzić roboty zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki ich usytuowanie (Dz.U. z 2015r. poz. 1422 ze zm.). 9) Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia na legalne składowisko odpadów i materiałów z demontażu. Koszty wywozu wraz z jego utylizacją należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Koszty złomowania materiałów z odzysku dotyczą wykonawcy i zmniejszają koszty realizacji zamówienia. 10) Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia gruzu nadającego się do wykorzystania do wbudowania w drogi gminne, w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Koszty załadunku i transportu na odległość do 10 km należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. 11) Wykonawca we własnym zakresie: a) zorganizuje czasowe zaplecze budowy na terenie przeznaczonym pod realizację zadania; b) zamontuje czasowe urządzenia pomiarowe na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy; c) koszty urządzenia zaplecza budowy wraz z dostawą wody i energii elektrycznej obciążają Wykonawcę. 12) W celu dokonania odbioru poszczególnych elementów (elementów ulegających zakryciu), które należy zgłosić inspektorowi nadzoru do odbioru, kierownik robót powiadomi o tym zamiarze inspektora nadzoru na 3 dni przed planowanym odbiorem. 13) Wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót wykonawca dostarczy: a) kompletną dokumentację powykonawczą wraz ze szczegółowym jej wykazem, zawierającą m.in.: atesty, certyfikaty i gwarancje na wbudowane materiały i urządzenia, wyniki przeprowadzonych badań, dokumentację fotograficzną (min. 30szt zdjęć) z najważniejszych etapów realizacji inwestycji, inwentaryzację budynku - 3 egz. w wersji papierowej + płyta CD; b) zestawienie rzeczowe wykonanych robót w podziale na branże wg nazewnictwa zgodne z tabelą elementów scalonych – kosztorys powykonawczy. 14) Wykonawca zapewni dla zrealizowania robót udział kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych z uprawnieniami budowlanymi. 15) Na wszystkie materiały wykonawca dostarczy atesty, aprobaty lub świadectwa dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności przed wbudowaniem oraz uzyskać akceptację nadzoru inwestorskiego. 16) Parametry techniczne materiałów i wyrobów użytych do wykonania zamówienia nie mogą być niższe od przyjętych w przedmiarach i opisie robót, a kolorystyka winna być uzgodniona z zamawiającym i inspektorem nadzoru przed rozpoczęciem realizacji. 17) Na placu budowy nie mogą przebywać pracownicy firm niedziałających na podstawie umów o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo zaakceptowanych przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych zero groszy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016r., poz. 359). 4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Olszewo-Borki z siedzibą 07-415 Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Ostrołęce ul. Kilińskiego 42 na nr rachunku: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030 6. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium. 7. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą - także przez ten okres.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach