Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach

Urząd Miejski w Piaskach ogłasza przetarg

  • Adres: 21050 Piaski, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 821 020 , fax. 815 821 020
  • Data zamieszczenia: 2017-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Piaskach
    ul. Lubelska 77
    21050 Piaski, woj. lubelskie
    tel. 815 821 020, fax. 815 821 020
    REGON: 54910500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piaski.pl, BIP: http://umpiaski.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach w ramach zadania: „Modernizacja szkoły podstawowej im. M. Kopernika w miejscowości Piaski” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, działanie 13.7 Infrastruktura szkolna. 2. Stan istniejący Istniejący budynek szkoły składa się trzech części: korpusu głównego trzykondygnacyjnego, parterowego łącznika i części z salą gimnastyczną. Część budynku zawierająca salę gimnastyczną, jest częściowo podpiwniczona. Piwnica jest częściowo dwukondygnacyjna. Główne wejście do szkoły usytuowane jest od strony północnej. Budynek posiada jeszcze dodatkowe wejścia - do zaplecza kuchni, do kotłowni oraz wejście boczne prowadzące do piwnicy. Budynek w poziomie parteru przystosowany jest do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Budynek w stanie technicznym dobrym, nadający się do rozbudowy. Przeznaczenie i program użytkowy obiektu budowlanego. Funkcja budynku pozostaje bez zmian. Projekt przewiduje dobudowę parterowego hallu wejściowego, będzie on stanowił boczne wejście dla dzieci wysiadających z autobusu szkolnego. Ponadto projektuje się rozbudowę świetlicy znajdującej się na parterze budynku oraz zmianę funkcji dawnej kotłowni na salę wielofunkcyjną a pomieszczenie gospodarcze na szatnię szkolną. Parametry techniczne powierzchnia zabudowy przed rozbudową 1328,5m2 powierzchnia zabudowy po rozbudowie 1410,3m2 powierzchnia całkowita przed rozbudową 2773,0 m2 powierzchnia całkowita po rozbudowie 2867,3 m2 kubatura przed rozbudową 13 210,0 m3 kubatura po rozbudowie 5096,4m3 Forma architektoniczna i funkcja obiektu Poprzez projektowaną rozbudowę zostanie wzbogacona forma architektoniczna budynku oraz jego funkcja użytkowa. Budynek będzie miał nowe wygodne wejście z bezpośrednim dojściem do szatni oraz dodatkową salę do ćwiczeń. Hall wejściowy będzie częściowo podpiwniczony, dzięki czemu będzie można projektowaną klatką schodową zejść bezpośrednio do szatni usytuowanej w piwnicy lub przejść dalej do projektowanej salki gimnastycznej. Szatnia - na pomieszczenie szatni zostanie przekształcone obecne pomieszczenie gospodarcze na poziomie -1. W tym celu wykonane zostanie przebicie otworu drzwiowego do projektowanej klatki schodowej. Poza tym w pomieszczeniu zostanie obniżona posadzka o ok.10cm, tak aby uzyskać wysokość min.2,50m. Ze względu na licznie przebiegające przez pomieszczenie instalacje, zostaną wykonane przedścianki z płyt GKF na ruszcie stalowych oraz obudowy rur pod sufitem. Wyposażenie szatni będą stanowiły systemowe szafki stalowe odrębne dla każdego ucznia. Szatnia zostanie wyposażona w wentylacje mechaniczną nawiewno-wywiewną. Sala wielofunkcyjna zostanie umieszczona w dawnej kotłowni a pomieszczenia towarzyszące kotłowni zostaną zaadaptowane na sanitariaty i szatnie uczniów korzystających z sali. Do salki będzie można dostać się projektowaną klatką schodową przechodząc przez nowa szatnię. Dawna kotłownia to pomieszczenie o wysokości dwóch kondygnacji z antresolą na poziomie -1. Istniejąca stalowa antresola zostanie wyburzona a w jej miejsce powstanie nowa z nowymi schodami stanowiącymi zejście na poziom -2. Na poziomie -1 zostanie umieszczona szatnia dziewcząt wraz z węzłem sanitarnym a na poziomie -2, szatnia z węzłem sanitarnym dla chłopców. Na tym poziomie znajdzie się jeszcze pomieszczenie porządkowe oraz pomieszczenie magazynowe na sprzęt sportowy. Sala wielofunkcyjna wraz z zapleczem zostanie wyposażona w wentylacje mechaniczną nawiewno-wywiewną. Świetlica I - na poziomie parteru, bezpośrednio z projektowanego hallu wejściowego będzie można wejść do świetlicy. Pomieszczenie to będzie stanowiło „poczekalnię” dla dzieci przed lekcjami lub po lekcjach. Będzie to przeszklone pomieszczenie , wydzielone z korytarza szkoły ściankami aluminiowymi z częściowymi ściankami pełnymi. Świetlica II - na poziomie parteru znajduje się jeszcze jedna świetlica przeznaczona do zajęć cichych. Obecnie składa się ona z dwóch niewielkich pomieszczeń. Projekt przewiduje rozbudowę jednego z pomieszczeń, a w drugim zostanie umieszczony gabinet pedagoga. Boczne wejście - projekt przewiduje przebudowę bocznego wejścia od strony wschodniej, tak aby mogło służyć klasie „zerowej”. W tym celu zostaną dobudowane schody wejściowe a po wyburzeniu klatki gospodarczej, zostanie tak wykonany dodatkowy strop tak aby wyrównać poziomy pomieszczeń. Pomieszczenie dawnej klatki schodowej częściowo zostanie wykorzystane na urządzenia instalacji sanitarnych. Schody ewakuacyjne - od strony wschodniej budynku zostały zaprojektowane schody służące ewakuacji z projektowanej szatni oraz z sali wielofunkcyjnej. Schody prowadzą z poziomu piwnicy bezpośrednio na poziom terenu przyległego do budynku. Dostęp niepełnosprawnych do budynku zapewni niewielka pochylnia przy projektowanym wejściu. Opis konstrukcji, wykończenia, spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego, izolacyjności przegród cieplnych, zaopatrzenia w media zawarto w dalszej części opisu. Usytuowanie budynku nie koliduje z obiektami na sąsiednich działkach. 3. Zamówienie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez PB PROJEKT Przemysław Baduchowski stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ. 4. Z uwagi na realizację zamówienia w czasie trwania nauki szkolnej, Wykonawca musi dołożyć wszelkich, niezbędnych starań, aby zapewnić bezpieczny pobyt dzieci w szkole oraz na terenie należącym do szkoły. Ponadto Wykonawca musi zapewnić przebieg zajęć szkolnych bez zakłóceń w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi. W dniach 23.06 i 24.06 lub 30.06 i 1.07 2018 roku Zamawiający na boisku szkolnym organizować będzie coroczny festyn: FESTIWAL FLAKÓW, z uwagi na to Wykonawca musi odpowiednio zabezpieczyć teren budowy w celu zagwarantowania bezpieczeństwa uczestnikom imprezy. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: 1) dokumentacja projektowa, 2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). Przedmiary robót budowlanych mają charakter pomocniczy przy wycenie zamówienia i nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń finansowych. Zamawiający zastrzega, że przedmiary robót stanowią jedynie podstawę informacyjną, nie są obligatoryjne dla wykonawców i mają być traktowane jako pomocnicze. Oznacza to, że wykonawca sporządza przedmiary robót według własnego uznania i dokonuje całościowej wyceny przedmiotu zamówienia na roboty określone przez Zamawiającego na własną odpowiedzialność i ryzyko. 6. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 lit. j-k umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214200-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 24 000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych), które może być wnoszone w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: SBP Piaski 84 8689 0007 0000 0130 2000 0040. 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg na rozbudowę i przebudowę budynku szkoły podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach. 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej (jak również dowodu potwierdzającego dokonanie przelewu wadium wniesionego w pieniądzu na konto Zamawiającego), oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn.: „Rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej im. M. Kopernika w Piaskach.”, nie otwierać przed 27.10.2017 r. godz. 10:10”. Dokument musi być złożony w sekretariacie, pokój nr 12 Urzędu Miejskiego w Piaskach, ul. Lubelska 77, przed upływem terminu składania ofert tj.: do 27.10.2017 r. do godz. 10:00. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 27.10.2017 r. do godz. 10:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Oferta Wykonawca, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 7. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie precyzuje tego warunku

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach