Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola wraz z przebudową i adaptacją istniejącego budynku usługowego na cele przedszkola na terenie działek nr 119/3, 119/5, 119/6, 119/16, 121/1, obręb Lubichowo, gmina Lubichowo

Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo ogłasza przetarg

  • Adres: 83-240 Lubichowo, ul. Zblewska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 885 226 , fax. 585 885 340
  • Data zamieszczenia: 2020-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo
    ul. Zblewska 8
    83-240 Lubichowo, woj. pomorskie
    tel. 585 885 226, fax. 585 885 340
    REGON: 53720800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubichowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola wraz z przebudową i adaptacją istniejącego budynku usługowego na cele przedszkola na terenie działek nr 119/3, 119/5, 119/6, 119/16, 121/1, obręb Lubichowo, gmina Lubichowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z WYPOSAŻENIEM 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola wraz z przebudową i adaptacją istniejącego budynku usługowego na cele przedszkola na terenie działek nr 119/3, 119/5, 119/6, 119/16, 121/1, obręb Lubichowo, gmina Lubichowo”, zwanego dalej „Inwestycją”. 2. Inwestycja będzie realizowana w woj. pomorskim, powiat starogardzki gmina Lubichowo, obręb Lubichowo i będzie obejmowała rozbudowę i przebudowę budynku przedszkola wraz z przebudową i adaptacją istniejącego budynku usługowego na cele przedszkola na terenie działek nr 119/3, 119/5, 119/6, 119/16, 121/1, obręb Lubichowo. 3. Zadanie jest dofinansowane w ramach Resortowego Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020 (moduł 1a). 4. Zakres robót obejmuje w szczególności: • Przebudowę budynku na cele przedszkola wyposażonego w wewnętrzne instalacje:  elektryczną,  wod-kan,  wentylacji,  centralnego ogrzewania,  TV, 1) Budynek  parterowy, bez poddasza użytkowego, nie podpiwniczony, z dachem 2-spadowym o konstrukcji stalowej. Na całej konstrukcji dachowej łacenie łatami drewnianymi pod pokrycie blachą dachówkową. Budynek w technologii tradycyjnej, murowanej, ściany zewnętrzne dwuwarstwowe, murowane z bloczków z betonu komórkowego o grubości 24cm, zaizolowane styropianem grubości 15cm,  instalacja centralnego ogrzewania w budynku oparta na doprowadzeniu czynnika grzewczego do budynku i wewnętrzną instalację sytemu ogrzewania i ciepłej wody użytkowej z zastosowaniem kotła stałopalnego na pellet 25 KW.  Instalacja wentylacyjna w wykonaniu wewnętrznym z wymiennikiem przeciwprądowym. Zgodnie z projektem odzysk ciepła w oparciu o wymiennik o sprawności temperaturowej układu nie mniejszej niż 70%. 2) Ogrodzenie części terenu Na ogrodzenie składają się następujące elementy:  Ogrodzenie panelowe,  Przęsła 3D o wysokości 2,0m. rozstaw oczek min. 50x200 na cokole betonowym.,  Słupki o przekroju 60x40, ścianka min 2,0mm,  Furtka panelowa na stelażu metalowym o wys. 1,7m. szerokości 100cm. Kolor do ustalenia z zamawiającym,  Brama wjazdowa przesuwana ręcznie zamykana na zamek. Wymiary w świetle 5,0x1,70m. 3) Zagospodarowanie terenu.  wjazd z drogi gminnej – ul. Jana Pawła  wyjazd na drogę powiatową – ul. Zblewska  wydzielenie miejsc postojowych dla samochodów osobowych zgodnie z PZT,  część terenu utwardzić kostką betonową zgodnie z PZT. Na terenie części działki w miejscach nieutwardzonych planuje się zieleń, 4) Przyłącze wodociągowe.  od studni wodomierzowej przyłącze z rur z tworzywa sztucznego o przekroju Ø50PE ułożone na głębokości 1,6m p.p.t,do pomieszczenia technicznego w budynku. 5) Przyłącze kanalizacyjne.  przyłącze z rur z tworzywa sztucznego o przekroju Ø160PCV od rurociągu kanalizacji sanitarnej budynku do istniejącego przykanaliku zlokalizowanego na działce inwestora 6) Przyłącze energetyczne  przyłącze kablowe WLZ – zgodnie z projektem. 7) Mała architektura.  Place manewrowe, parkingi z kostki betonowej bezfazowej w kolorze grafitowym, Obrzeża w kolorze grafitowym. Plac manewrowy oraz miejsca parkingowe zgodnie z PZT.  Ogrodzenie panelowe. Wymiary i usytuowanie zgodnie z Projektem Zagospodarowania Terenu.  Przęsła 3D o wysokości 2,0m, średnica drutu: 5 mm  Panel ocynkowany i malowany proszkowo, rozstaw oczek min. 50x200 na cokole betonowym.  Słupki o przekroju 60x40, ścianka min 2,0 mm.  Furtka panelowa na stelażu metalowym o wys. 1,7m. 2szt. szerokości 100 cm. Kolor do ustalenia z zamawiającym.  Brama wjazdowa przesuwana ocynkowana, malowana proszkowo. Wymiary w świetle 1.70mx5,0m. Kolor do ustalenia z zamawiającym.  Plac zabaw należy ogrodzić. Realizacja i wykonanie placu zostanie zrealizowana w kolejnym etapie postępowania. 5. Podstawowe dane obiektu:  Powierzchnia zabudowy istniejącego budynku - 317,16 m2,  Powierzchnia zabudowy łącznika – 43,64 m2  Długość budynku 25,62m,  Szerokość budynku 12,77 m,  Kubatura budynku 1480,0m3,  Poziom posadowienia posadzki parteru +106,65 m n.p.m. Budynek rozbudowywanego przedszkola został zaprojektowany na potrzeby mieszkańców gminy Lubichowo, dla dzieci do lat 3. W budynku zostały wydzielone 3 sale dydaktyczne (dla ponad 30 dzieci), w której będzie realizowana opieka nad dziećmi poniżej 3 lat, łącznik z istniejącym przedszkolem. Ponadto w budynku zaprojektowane zostały pomieszczenia higieniczno-sanitarne (WC damski, WC z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczenie porządkowe). Wysokość pomieszczeń w budynku 3,3m. Opis podstawowego zakresu robót: W skład inwestycji wchodzą: - Rozbudowa budynku przedszkola, - Zagospodarowanie terenu działki, - Budowa parkingu wraz z placem manewrowym, - Wykonanie chodników i dróg wewnętrznych, - Wykonanie ogrodzenia działki, bramy wjazdowej i furtek, - Budowa przykanalika sanitarnego, - Budowa przyłącza wodociągowego, - Budowa przyłącza energetycznego, - Budowa instalacji oświetlenia zewnętrznego, - Zagospodarowanie zieleni. 6. Uszczególniony opis pomieszczeń – rozbudowa budynku usługowego na oddział przedszkolny. 1. Pom. 0.12 – szatnia. a) Glazura- Wymiar min. 30x60. Płytki układane do sufitu. – kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Terakota- Wymiar min. 30x60. Antypoślizgowość min R10, klej elastyczny –ogrzewanie podłogowe, fuga epoksydowa- kolory płytek do uzgodnienia z zamawiającym. c) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. d) Drzwi wewnętrzne pełne, wypełnienie płyta wiórowo- otworowa, futryny metalowe, bądź drzwi z PCV pełne w kolorach beż lub szare, odbojnik drzwiowy. 2. Pom. 0.10; 0.07; 0,16, 017, 0,18 – Sanitariaty. a) Glazura- Wymiar min. 30x60. Płytki układane do sufitu – kolory do uzgodnienia z zamawiającym. Płytki rektyfikowane. b) Terakota- Wymiar min. 30x60. Antypoślizgowość min R10, klej elastyczny –ogrzewanie podłogowe, fuga epoksydowa- kolory płytek do uzgodnienia z zamawiającym. Płytki rektyfikowane. c) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. d) Drzwi wewnętrzne pełne, wypełnienie płyta wiórowo- otworowa, futryny metalowe, bądź drzwi z PCV pełne w kolorach beż lub szare, odbojnik drzwiowy. e) Toaleta. Miska podwieszana na stelażu, przycisk podwójny materiał chrom, wzór klawisza obły (dla dzieci przedszkolnych) f) Brodzik głęboki, półokrągły 80x80 cm., wylewka natryskowa z regulowaną głowicą przedłużana g) Umywalki: głębokość 48 cm, szerokość 60 cm w kolorze białym, nablatowe, baterie umywalkowe, jednouchwytowa, uchwyt prosty – kształt umywalek do uzgodnienia z Zamawiającym, blaty o wysokości zgodnej z warunkami technicznymi (przedszkole). Pod blatami muszą się znaleźć szuflady na środki czyszczące i sanitarne. h) dozownik na mydło 1 szt., min. 10x16x26 cm i) Uchwyt na papier toaletowy metalowy wymiary min. 14,5x22x27,5 cm. j) suszarka do rąk elektryczna. Wymagane podłączenie elektryczne. Minimalne wymagania. Sposób uruchamiania: automatyczny (fotokomórka) Pole działania fotokomórki: 50~200 mm od wylotu powietrza (odległość wymagana do uruchomienia) Szybkość nawiewu: >108 km/h Temperatura powietrza: >40°C Średni czas suszenia: około 15 sekund Tryby pracy: możliwość pracy w trybie z grzałką lub bez (zimne / ciepłe powietrze) Poziom hałasu: 70 dB Wymiary (szer/gł./wys.): 210 x 185 x 275 mm. Uwaga. Doprowadzić zasilanie. k) lustro wpuszczane na całej szerokości obejmujące dwie lub trzy umywalki wysokość lustra ca. 90 cm l) Ścianki systemowe wykonane z płyt laminowanych o gr. Min. 28 mm. Wysokość całkowita kabin zgodnie z warunkami technicznymi (dzieci w przedszkolu) włączając 15 cm - prześwit nad podłogą. Trzy zawiasy ze stali nierdzewnej. Klamka z niełamliwego nylonu, rozeta z indykatorem wolne/zajęte i mechanizmem awaryjnego otwierania. Nóżki wykonane z rurki fi 18 mm z rozetą ze stali nierdzewnej i mocowane śrubami do podłogi. 3. Korytarz, wiatrołap, wózkarnia 0,03, 0.04, 0.05, 013, 015 a) Wykładzina PCV typu Tarkett, warstwa ścieralna min. 1,2mm, szerokość rolki 2,0m. Pod wykładzinę należy zastosować podkład akustyczny o gr. 5mm., cokoliki wpuszczane w ścianę systemowe, o wysokości 60mm - kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Na ścianach glazura bądź dekoracyjny tynk mozaikowy żywiczny o zwiększonej odporności na ścieranie do wysokości 150cm., powyżej farba emulsyjna zmywalna. Kolory ustalane w trakcie inwestycji przez zamawiającego. c) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. 4. Pom. 0.11 pom. porządkowe a) Glazura- Wymiar min. 30x30. Płytki układane do 1,5 m., kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Terakota- Wymiar min. 30x30. Gres; klej elastyczny –ogrzewanie podłogowe, - kolory płytek do uzgodnienia z zamawiającym. c) Stolarka okienna i drzwiowa zgodnie z projektem. d) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. 5. Pom. 0.06, 0.08, 0.09 sale dydaktyczne. a) Wykładzina PCV typu Tarkett, warstwa ścieralna min. 1,2mm, szerokość rolki 2,0m. Pod wykładzinę należy zastosować podkład akustyczny o gr. 5mm., cokoliki wpuszczane w ścianę systemowe, o wysokości 60mm - kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Ściany malowane farbą emulsyjną zmywalną. Kolory ustalane w trakcie inwestycji przez zamawiającego. c) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led). d) Gniazdo TV – umiejscowienie ustalone zostanie w trakcie realizacji inwestycji. e) Drzwi wewnętrzne pełne, wypełnienie płyta wiórowo- otworowa, futryny metalowe, bądź drzwi z PCV pełne w kolorach beż lub szare, odbojnik drzwiowy. 6. Pom. 0.01, 0.02 Kotłownia i skład opału a) Glazura- Wymiar min. 30x30. Płytki układane do 1,5 m., kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Terakota- Wymiar min. 30x30. Gres; - kolory płytek do uzgodnienia z zamawiającym. c) Stolarka drzwiowa zgodnie z projektem. d) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. 7. Pom. 0.11 (pom. Porządkowe) a) Glazura- Wymiar min. 30x30. Płytki układane do 1,5 m., kolory do uzgodnienia z zamawiającym. b) Terakota- Wymiar min. 30x30. Gres; - kolory płytek do uzgodnienia z zamawiającym. c) Stolarka drzwiowa zgodnie z projektem. d) Oświetlenie wpuszczane w sufit (plafony Led) - typ do uzgodnienia z zamawiającym. 8. Stolarka okienna. Profile PCV, wielokomorowe, 3 szybowe, szyby zespolone jednoramowe o przenikalności ciepła przez ramę okienną oraz szybę nie większej niż 0,9.kolor do uzgodnienia z zamawiającym, okna rozwierno-uchylne, okucia antywłamaniowe. 9. Parapety wewnętrzne. Marmur syntetyczny w łazienkach parapety z glazury. – kolory do ustalenia z zamawiającym. 10. Parapety zewnętrzne. Aluminiowe w kolorze dostosowanym do stolarki okiennej. 11. Drzwi zewnętrzne: Aluminium ciepłe lub PCW, okucia antywłamaniowe wyposażone w w 2 zamki patentowe z szybą bezpieczną. Wyposażone samozamykacz ramieniem blokowanym o podwyższonej wytrzymałości z funkcją stop. 12. Drzwi do kotłowni przeciwpożarowe wg projektu. W kolorze dostosowanym do istniejącej stolarki. Oznaczone na rys. drzwi i okna muszą zapewniać odpowiednie parametry szczelności i izolacyjności ogniowej. 13. Daszki nad drzwiami szklane ze stali nierdzewnej, podwieszane. 14. Narożniki wypukłe, płytki glazury należy układaćpod kątem 45° - dot. wszystkich pomieszczeń. 15. Sufity podwieszane z płyt GK i profili (rozwiązania systemowe). 16. W istniejącym budynku przedszkola w pom. 0.13, 0.14, 0.19, 0.25 należy zamontować świetliki typu Sun Tunnel. 17. Na istniejącym rozbudowywanym budynku na połaci dachowej założona jest blachodachówka, którą należy ostrożnie rozebrać oraz złożyć w miejscu wskazanym przez Inwestora. 18. Kratownice konstrukcji dachowej należy wzmocnić. Rys. szczegółowy w projekcie. 19. Część budynku znajdującego poniżej terenu została zaizolowana i zdrenowana. 7. Szczegółowy zakres robót zawierają: 7.1. Projekt budowlany, 7.2. Przedmiar robót –branża budowlana, 7.3. Przedmiar robót –branża sanitarna, 7.4. Przedmiar robót –branża elektryczna, 7.5. Przedmiar robót –branża teletechniczna, 7.6. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 7.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia UWAGA: • Załączone przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy do określenia zakresu robót. Podstawą wyceny robót są Projekty Budowlane i STWiOR, a w przypadku różnic oferent winien bazować się na szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. • Ewentualne użycie w projektach nazw własnych ma na celu uszczegółowienie parametrów technicznych przyjętych w obliczeniach parametrów eksploatacyjnych. Takie nazwy należy odczytywać, jako nazwy przykładowe. Każde takie wskazanie należy odczytywać z dopiskiem „lub równoważne”. Wykonawca może zastosować rozwiązania zamienne zaakceptowane przez projektanta i inspektora nadzoru. 8. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 4520000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45000000-7 Roboty budowlane 45262500-6 Roboty murarskie i murowe 45261000-6 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych 45320000-6 Roboty izolacyjne 45422000-1 Roboty ciesielskie 45443000-4 Roboty elewacyjne 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45215500-2 Obiekty użyteczności publicznej 9. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją SIWZ wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania prac. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 10. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia winny być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) (przynajmniej na okres realizacji zamówienia): wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (robotnicy budowlani) i prace operatorów sprzętu w zakresie realizacji przedmiotu umowy. Powyższe wymagania dotyczą w szczególności: a) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku, gdy w/w czynność (przez cały okres realizacji zamówienia) wykonywana będzie przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które w/w czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert do dnia 30 lipca 2020 r. do godz. 10.00. Wadium może być wniesione w: 3.1. Pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lubichowo w: Banku Spółdzielczym w Lubichowie nr: 85 8341 0000 0000 0127 2000 0010 z adnotacją: "Wadium - Rozbudowa i przebudowa budynku przedszkola wraz z przebudową i adaptacją istniejącego budynku usługowego na cele przedszkola na terenie działek nr 119/3, 119/5, 119/6, 119/16, 121/1, obręb Lubichowo, gmina Lubichowo”.- ZPP.271.2.3.2020”; ksero przelewu zaleca się dołączyć do oferty). 3.2. Poręczeniach bankowych 3.3. Poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 3.4. Gwarancjach bankowych, 3.5. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.6. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 1., w formie lub formach, o których mowa w pkt 3., zostanie odrzucony z postępowania. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy składać w oryginale. Zaleca się złożenie oryginału dokumentu wadialnego w pok. nr 10 i wpięcie kopii z potwierdzeniem złożenia do oferty. Nie jest trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą Pzp. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania oferta tego Wykonawcy zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeśli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: 12.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1, ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są: 1.1. Wykazać i udokumentować, że łącznie spełniają warunki określające ich kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, sytuacje ekonomiczną lub finansową oraz zdolność techniczną lub zawodową. 1.2. Każdy z Wykonawców musi odrębnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz że posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie prac powierzonych mu do wykonania 1.3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy. 1.4. Oświadczenie o braku przynależności bądź przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWIZ. 2. Dokumenty potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu mogą dotyczyć dowolnego Wykonawcy wśród Wykonawców składających wspólną ofertę. 3. W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów to oferta ta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wstępujących wspólnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców) W każdym przypadku w treści dokumentu pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oryginał pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. 5. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 6. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie są solidarnie odpowiedzialni za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy zobowiązani będą do przedłożenia Zamawiającemu umowę regulująca ich współpracę. Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówień publicznych; 4) czy podmiot, ma zdolności którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (oryginał) w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazaniu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach