Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego w Mogilanach

Gmina Mogilany ogłasza przetarg

  • Adres: 32-031 Mogilany, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 270 10 13 wew. 245 , fax. 122 701 677
  • Data zamieszczenia: 2020-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mogilany
    Rynek 2
    32-031 Mogilany, woj. małopolskie
    tel. 12 270 10 13 wew. 245, fax. 122 701 677
    REGON: 35155565400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mogilany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego w Mogilanach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pod nazwą: Rozbudowa i przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego w Mogilanach. Adres: Przedszkole Samorządowe „Iskierka” w Mogilanach, ul. Szkolna 1, 32-031 Mogilany. Zakres inwestycji: 1) rozbudowa budynku w kierunku północnym i południowym; 2) przebudowa parteru budynku; 3) zmiana sposobu użytkowania poddasza ze zmianą aranżacji (podział na pomieszczenia dostosowane do funkcji przedszkolnej zgodnie z projektem); 4) przebudowa istniejącego stropodachu z dostosowaniem do wymogów MPZP; 5) nadbudowa budynku (podniesienie poziomu kalenicy); 6) rozbudowa i przebudowa instalacji wewnętrznych (wodnej, kanalizacyjnej, grzewczej, gazowej i elektrycznej oraz instalacji okablowania strukturalnego - Internet, telefon); 7) wykonanie wewnętrznej instalacji wentylacji mechanicznej; 8) wykonanie pochylni dla osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym do budynku; 9) docieplenie ścian zewnętrznych istniejącej części budynku; 10) budowa dojazdu z miejscami postojowymi, odwodnieniem i zbiornikiem na wody opadowe; 11) wykonanie zewnętrznej linii kablowej nn; 12) wykonanie zewnętrznego odcinka instalacji kanalizacji sanitarnej na działce; 13) przebudowa/likwidacja istniejącej infrastruktury technicznej na działce (gazociąg, kanalizacja sanitarna); 14) budowa ściany oddzielenia przeciwpożarowego w budynku inwentarsko-składowym na dz. nr 116. 2. Budynek Przedszkola Samorządowego wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z przedstawioną dokumentacją techniczną, która to określa szczegółowy zakres zamówienia tj. projektem wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarami robót. Szczegółowy zakres zamówienia określa załączona do SIWZ dokumentacja techniczna: Załącznik nr 7 - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), Załącznik nr 8 - przedmiary robót, Załącznik nr 9 - projekt wykonawczy. 4. Jeśli w czasie opracowania oferty, Wykonawca stwierdzi brak zestawienia pewnych robót to w ramach zapytań należy wyjaśnić zaistniałą sytuację z Zamawiającym. 5. Jeśli Wykonawca nie zgłosi braku zestawienia robót to Zamawiający uważa, że wszystkie roboty zostały zestawione w przedmiarach i wycenione w poszczególnych pozycjach. 6. Wynagrodzenie za wykonane roboty to wynagrodzenie kosztorysowe. 7. Wynagrodzenie kosztorysowe zawiera kosztorys, wynikający z: przedmiaru robót, projektu wykonawczego, szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z udzielonych przez Zamawiającego odpowiedzi na pytania składane w trakcie procedury przetargowej. 8. Wykonawca obliczy wartość zadania na podstawie ilości zaplanowanych prac zestawionych w przedmiarach robót i cen jednostkowych za jednostkę obmiaru. 9. Ceny jednostkowe podane przez Wykonawcę wyliczone powinny być według kalkulacji własnej. 10. Wykonawca załączy do oferty- kosztorys uproszczony sporządzony w formie zgodnej z przedmiarami robót, które są załączone do SIWZ (Załącznik nr 8 - przedmiary robót). 11. Zakres i jakość wykonanej usługi (robót) będzie każdorazowo potwierdzana przez Inspektora Nadzoru wyznaczonego przez Zamawiającego. 12. Wykonawca zapewnia dostawę wszelkich materiałów niezbędnych do wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia. 13. Wykonawca zapewnia obsługę maszyn poprzez zatrudnienie operatorów posiadających odpowiednie uprawnienia. 14. Wykonawca zapewnia pełną obsługę geodezyjną, w tym m in. tyczenie budynku, inwentaryzację powykonawczą budynku zatwierdzoną ostatecznie w Wydziale Geodezji Starostwa Powiatowego w Krakowie. Dokumentację powykonawczą klauzulowaną należy przedłożyć w formie papierowej- 3 egz. i elektronicznej na płycie CD/DVD w formatach pdf i dwg. 15. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: 1) przejęcie terenu budowy od Zamawiającego na podstawie Protokołu przekazania terenu budowy; 2) organizacja terenu budowy; 3) zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób trzecich, w tym zapewnienie bezpiecznego przejścia dla dzieci, rodziców, nauczycieli do budynku Przedszkola podczas przechodzenia przez teren budowy w trakcie trwania roku szkolnego 2019/2020 tj. do dnia 19.06.2020 r.; 4) wykonanie na swój koszt oznakowania na czas budowy oraz do bieżącego utrzymania tego oznakowania i jego likwidacji po zakończeniu robót; 5) prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym użytkowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem; 6) prowadzenie robót budowlanych zgodnie z zasadami Kodeksu Pracy oraz przy przestrzeganiu zasad bhp, ochrony zdrowia i środowiska oraz ochrony przeciwpożarowej; 7) pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej i wody. Wykonawca jest zobowiązany do założenia we własnym zakresie licznika na prąd budowlany i wodę na czas prowadzenia robót budowlanych; 8) pokrycie szkód lub kosztów związanych z wyłączeniem lub uszkodzeniem mediów w trakcie prowadzonych robót budowlanych; 9) zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych; 10) pozyskanie w razie potrzeby przez Wykonawcę na czas prowadzenia robót, projektu organizacji ruchu lub ewentualnie aktualizację projektu organizacji ruchu; 11) uzyskanie w razie potrzeby, w imieniu Zamawiającego, zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i porycia kosztów wynikających z tej decyzji; 12) uzyskanie w razie potrzeby, w imieniu Zamawiającego, zezwolenia na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym; 13) uzyskanie w razie potrzeby, we własnym zakresie, zgody na wjazd na drogę z ograniczeniem tonażu w związku z prowadzeniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia; 14) przestrzeganie przepisów BHP i przeciwpożarowych. Zapewnienie kadry z wymaganymi uprawnieniami. Wszyscy pracownicy skierowani przez Wykonawcę do realizacji zamówienia będą odpowiednio przeszkoleni i posiadać będą wymagane kwalifikacje techniczne i badania lekarskie. Pracownicy Wykonawcy winni pracować na terenie budowy w ubraniach roboczych z nadrukiem logo Wykonawcy; 15) pokrycie kosztów obsługi geodezyjnej oraz wykonania budowlanej dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i elektronicznej; 16) pokrycie, w razie potrzeby, kosztów opracowania dokumentacji zamiennej; 17) prowadzenie dziennika budowy; 18) sporządzanie częściowego/końcowego kosztorysu powykonawczego, wykonanego w oparciu o obmiary robót, dokonane przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, z zastosowaniem cen jednostkowych zawartych w ofercie przetargowej. Częściowy/końcowy kosztorys powykonawczy stanowić będzie załącznik do Protokołu Częściowego / Końcowego Odbioru robót; 19) informowanie Zamawiającego, w trakcie wykonywania robót, o możliwości przekroczenia ilości robót zestawionych w przedmiarach robót; 20) zgłaszanie robót budowlanych do odbioru, w tym m.in. telefoniczne, mailowe lub osobiste informowanie Inspektora Nadzoru o wykonanych robotach budowlanych podlegających odbiorowi; 21) zgłaszanie materiałów budowlanych do Inspektora Nadzoru w celu zatwierdzenia, z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wbudowaniem, poprzez przedłożenie m.in. świadectw jakości, certyfikatów, atestów i innych dokumentów umożliwiających kontrolę i stwierdzenie zgodności materiałów budowlanych z dokumentacją techniczną, specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz wymogami określonymi w artykule 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.); 22) przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów łącznie z dokumentacja powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego; 23) pokrycie kosztów prób oraz wydatków związanych z organizacją końcowego odbioru technicznego robót budowlanych; 24) zgłoszenie, w imieniu Zamawiającego, do właściwego organu nadzoru budowlanego, zamiaru przystąpienia do użytkowania i uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie wydaną przez właściwy organ nadzoru budowlanego tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie; 25) likwidacja terenu budowy i zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu robót, lecz nie później niż 14 dni od daty dokonania odbioru końcowego; 26) współpraca ze służbami Zamawiającego, w tym m.in. z Inspektorem Nadzoru poszczególnych branż; 27) jako wytwarzający odpady Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). 16. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał oględzin terenu budowy objętego przedmiotem zamówienia. 17. Podstawowe wymagania dotyczące robót: 1) wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu rzeczowo-finansowego i uzgodnienia go z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. Harmonogram zostanie opracowany przez Wykonawcę m.in. w oparciu o środki finansowe jakie posiada Zamawiający na realizację zadania w latach 2020-2021. W roku 2020 Wykonawca powinien wykonać zakres robót do kwoty nie większej niż 1 965 000,00 zł (brutto). Rozpoczęcie robót budowlanych planuje się od 02.06.2020 r. z zastrzeżeniem, że w pierwszej kolejności należy wykonać budowę ściany oddzielenia przeciwpożarowego w budynku inwentarsko-składowym na dz. nr 116, natomiast po zakończeniu roku szkolnego tj. od 22.06.2020 r. będzie możliwe rozpoczęcie robót budowlanych w budynku Przedszkola. (Szczegółowy opis Rozdział 3 - SIWZ)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: - Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 35 000,00 zł ( trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100) 9.2. Termin oraz forma wnoszenia wadium 9.2.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 9.2.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Krakowski Bank Spółdzielczy Oddział Mogilany nr rachunku: 22 8591 0007 0220 0000 0273 0006 z dopiskiem odpowiednio : postępowanie nr ZP.271.1.8.2020 przetarg pn.: Rozbudowa i przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego w Mogilanach - wadium w kwocie: 35 000,00 zł a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 9.2.3. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą – może być w oddzielnej kopercie Urząd Gminy Mogilany 32-031 Mogilany, Rynek 2 -(Dziennik podawczy I piętro) 9.2.4. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 9.2.5. W przypadku wniesienie wadium w pieniądzu terminem wniesienia wadium jest data uznania na rachunku zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz Ofertowy Załącznik nr 1, Oświadczenie Wykonawcy stanowiące załącznik nr 2 SIWZ 1. o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania, 2. o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w tym: 1) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, 2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, 3. o korzystaniu przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu z zasobów podmiotów trzecich, 4. o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców, 7.1.2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie: 1) w przypadku podpisania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru- pełnomocnictwo powinno obejmować co najmniej umocowanie do podpisania oferty i załączonych do niej oświadczeń oraz do złożenia oferty; w zależności od potrzeb pełnomocnictwo może zawierać również umocowanie do reprezentowania w całym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz do zawarcia umowy, 2) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( zgodnie z art. 23 ustawy Pzp), 7.1.3. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik nr 4 do SIWZ - wzór) - jeżeli dotyczy 7.1.4. Kosztorys ofertowy sporządzony w formie zgodnej z przedmiarami robót - (Załącznik nr 8). Cena zawarta w kosztorysie musi być zgodna z ceną ofertową. 7.1.5. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach