Przetargi.pl
„Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych w miejscowości Drzewica, ul. Stawowa 21/25”

Powiat Opoczyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Opoczyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 26-300 Opoczno, Kwiatowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 414 900 , fax. 447 414 901
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Opoczyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Opoczyńskiego
    Kwiatowa 1A
    26-300 Opoczno, woj. łódzkie
    tel. 447 414 900, fax. 447 414 901
    REGON: 59064843900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opocznopowiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa i przebudowa budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych w miejscowości Drzewica, ul. Stawowa 21/25”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia - jest wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy i przebudowy istniejącego budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych w miejsc. Drzewica, ul. Stawowa 21/25 wraz z instalacjami wewnętrznymi oraz elementami zagospodarowania terenu działki i przyłączami zewnętrznymi infrastruktury technicznej tj., w zakresie umożliwiającym użytkowanie budynku zgodnie z jego przeznaczeniem jak również uzyskanie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego pozwolenia na jego użytkowanie. 1.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.1.1. rozbiórkę istniejącego pawilonu DPS zbędnego po zrealizowaniu planowanego zamierzenia inwestycyjnego, 1.1.2. dokończenie rozpoczętej rozbudowy oraz wykonanie przebudowy istniejącego budynku Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych wraz z wewnętrznymi instalacjami: wod.- kan. , c.o. , wentylacji mech. mechanicznej i klimatyzacji, elektrycznymi zasilania i oświetlenia, sieci strukturalnych, systemu sygnalizacji i napadu oraz kontroli dostępu, systemu sygnalizacji pożaru oraz instalacji przyzywowej, 1.1.3. wykonanie przyłączy: kanalizacji sanitarnej oraz elektrycznego (WLZ) wraz z montażem zewnętrznego agregatu prądotwórczego, 1.1.4. wykonanie wewnętrznych dróg komunikacyjnych wraz z ciągami dla pieszych oraz miejscami postojowymi, 1.1.5. wykonanie oświetlenia zewnętrznego obiektu, 1.1.6. wykonanie obiektów małej architektury wraz z ukształtowaniem terenu i nasadzeniem zieleni. 1.2. Charakterystyka planowanej inwestycji : 1.2.1. Lokalizacja obiektu i zagospodarowanie terenu. Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie działki o nr ewid. 147 w miejsc. Drzewica przy ul. Stawowej 21/25. Teren inwestycji o powierzchni 18018,00 m2 jest częściowo zabudowany budynkami funkcjonującego DPS, z których część zostanie w ramach inwestycji rozebrana a sam budynek główny zostanie zarówno przebudowany jak i rozbudowany w celu skupienia w jednym budynku wszystkich funkcji a nie jak do tej pory funkcjonował w trzech odrębnych budynkach. Z racji przebudowy wejście do budynku DPS zostanie przeniesione do części nowoprojektowanej rozbudowy. Ponadto zostaną przebudowane na działce elementy komunikacji wewnętrznej za wyjątkiem wjazdu na teren działki, który zostanie ten sam to jest z ul. Stawowej. W ramach inwestycji zostaną również wykonane nowe przyłącza budynku do sieci: kanalizacji sanitarnej, elektrycznej i ciepłowniczej. Bilans terenu : Powierzchnia terenu inwestycji – 18018,00 m2 100,00 %  Powierzchnia zabudowy ( całość ) 4194,10 m2 23,30 % - Powierzchnia zabudowy projektowanej 2244,10 m2 12,50 % - Powierzchnia zabudowy istniejącej (w tym przez do rozbud.) 1950,00 m2 10,80 %  Powierzchnia nawierzchni utwardzonych 3720,00 m2 20,60 %  Teren biologicznie czynny 10103,90 m2 56,10 % 1.2.2. Forma architektoniczna i funkcja obiektu. Budynek po zrealizowaniu planowanego zamierzenia inwestycyjnego będzie się składał z dwóch brył połączonych łącznikami w poziomie parteru. Budynek główny istniejący posiada prostokątną bryłę przykrytą dachem wielospadowym. Jest to budynek o trzech kondygnacjach nadziemnych i całkowitym podpiwniczeniem. Budynek drugi stanowiący część rozbudowy posiada bryłę zbliżoną do kwadratu, którą przykrywa również dach wielospadowy. Część rozbudowy to budynek jednokondygnacyjny niepodpiwniczony. Obie bryły budynku połączone są funkcjonalnie trzema łącznikami w poziomie parteru. Układ funkcjonalny dla całego obiektu stworzony zgodnie wymogami użytkownika przedstawia się następująco, w budynku głównym po przeprowadzeniu planowanych robót przebudowy znajdą się pomieszczenia biurowo-administracyjne, socjalne dla personelu oraz cały zespół żywieniowy wraz z pomieszczeniami gospodarczo - magazynowymi. W budynku części rozbudowy znajdzie się cała strefa mieszkalna oraz pobytu dziennego z pokojami mieszkalnymi wyposażonymi w łazienki, pomieszczeniami gospodarczymi potrzebnymi do ich obsługi jak również pomieszczeniami pobytu dziennego aneksami kuchennymi itp. W łączniku części rozbudowy od strony wschodniej znajduje się wejście główne do budynku prowadzące do holu, z którego zapewniono dostęp do pomieszczeń rehabilitacji, fizykoterapii, pomocy doraźnej oraz gabinetu lekarskiego. Budynek Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych, który powstanie po planowanych robotach budowlanych będzie zapewniał właściwy zakres usług, zgodnie ze standardami określonymi dla danego typu obiektu. Obiekt będzie zapewniał pensjonariuszom zamieszkanie, wyżywienie, niezbędną odzież i obuwie, utrzymanie czystości, zapewni również wszelkie usługi opiekuńcze, ochrony zdrowia, szeroko pojętej rehabilitacji, aktywizacji sprawności, zaspokajanie potrzeb kulturalnych i religijnych itp. W budynku zostanie zapewnione zamieszkanie dla 77 osób w pokojach 1- i 2-osobowych z łazienkami z czego 29 pokoi będzie 2-osobowych (w tym 13 pokoi o podwyższonym standardzie) oraz 19 pokoi 1-osobowych (w tym 9 pokoi o podwyższonym standardzie). Dodatkowo przewidziano jeden pokój 2-osobowy dla gości. Część pokoi będzie przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Zatrudnienie w DPS znajdzie ok.60 osób personelu. Obiekt zostanie zrealizowany jako dostępny w całości dla osób niepełnosprawnych ruchowo. 1.2.3. Charakterystyczne parametry techniczne obiektu • Powierzchnia zabudowy: 2 599,00 m2 budynek projektowany 2 244,10 m2 budynek istniejący: 354,90 m2 • Powierzchnia użytkowa: 2 991,20 m2 budynek projektowany: 1 986,10 m2 budynek istniejący: 1 005,10 m2 • Kubatura: 13 530,00 m3 budynek projektowany: 9 700,00 m3 budynek istniejący: 3 830,00 m3 1.2.4. Założenia konstrukcyjno-materiałowe. Budynek w części rozbudowy zostanie zrealizowany w technologii tradycyjnej, murowanej, posadowiony na gruncie za pośrednictwem fundamentów bezpośrednich w postaci ław i stóp fundamentowych. Ściany zewnętrzne parteru z bloczków wapienno – piaskowych klasy 15. Od zewnątrz ściany ocieplenie metodą lekką – mokrą płytami styropianu grub. 15cm + tynk cienkowarstwowy mineralny malowany farbami fasadowymi. Strop nad parterem z płyt pref. sprężonych grub. 20cm. Pozostałe płyty stropowe pref. wielokanałowe grub. 24cm.Uzupełnienie fragmentów stropów – żelbetowe monolityczne grub. 24cm. Dach wielospadowy o konstrukcji drewnianej z pokryciem z blachy profilowanej powlekanej. Wykończenie pomieszczeń standardowe. Otwory okienne z profili PCV, stolarka drzwiowa wewnątrz lokalowa drewniana fornirowana, drzwi zewnętrzne wejściowe z profili aluminiowych. 1.2.5. Wyposażenie budynku w instalacje wewnętrzne:  wodociągowa-wewnętrznej istn. instalacji ciepłej i zimnej wody  kanalizacji sanitarnej,  grzewcza - instalacja c.o. grzejnikowa oraz nagrzewnice zasilane z źródła własnego – węzeł cieplny,  wentylacja ogólna - grawitacyjna oraz mechaniczna wywiewna,  instalacja elektryczna zasilania i oświetlenia,  instalacje niskich napięć: przyzywowej, systemu sygnalizacji pożarowej i oddymiania, telewizji dozorowej CCTV, systemu sygnalizacji włamania i napadu, LAN, telefonii oraz telewizji RTV/SAT 1.2.6. Opis zakresu wykonanych robót budowlano – instalacyjnych przez poprzedniego Wykonawcę robót: a) w zakresie zagospodarowania terenu:  dokonano częściowych rozbiórek utwardzenia ciągów komunikacji wewnętrznej na terenie działki  wykonano wycinkę drzew będących w kolizji z realizowaną inwestycją,  rozbiórka budynku hydroforni, budynku gospodarczego oraz składu opału, b) w zakresie robót budowlanych:  wykopy fundamentowe pod część rozbudowy budynku głównego DPS,  podkłady betonowe pod ławy fundamentowe budynku parterowego oraz części rehabilitacyjnej i klatki schodowej,  ławy fundamentowe i ściany fundamentowe z bloczków betonowych budynku parterowego oraz części rehabilitacyjnej i klatki schodowej,  rozpoczęto prace ziemne i fundamentowe łącznika budynku parterowego z budynkiem istniejącym od strony wschodniej wraz z częściowym wykonaniem podlewki betonowej pod ławy fundamentowe,  ściany konstrukcyjne budynku parterowego oraz częściowo ściany konstrukcyjne klatki schodowej i części rehabilitacyjnej,  częściowo wykonano ścianki działowe budynku parterowego,  wykonano montaż płyt stropowych nad budynkiem parterowym w części rozbudowy za wyjątkiem łącznika od strony wschodniej budynku, (Uwaga: Zamawiający posiada komplet pozostałych płyt stropowych do zamontowania, które przekaże Wykonawcy w ramach dostawy inwestorskiej)  wykonano konstrukcję więźby dachowej w części nad budynkiem parterowym (część rozbudowy), którą odeskowano z jednokrotnym pokryciem papą izolacyjną,  rozpoczęto montaż stolarki okiennej z profili PCV w części rozbudowy budynku parterowego, (Uwaga: zamontowano 55 sztuk okien, Inwestor posiada komplet okien z PCV oraz ślusarkę drzwiową aluminiową, którą przekaże Wykonawcy w ramach dostawy inwestorskiej) c) w zakresie robót instalacji sanitarnej wewnętrznej:  wykonano instalację podposadzkową kanalizacji sanitarnej w części rozbudowy budynku DPS d) w zakresie robót instalacji elektrycznych i teletechnicznych wewnętrznych:  wykonano w części na budynku rozbudowy DPS okablowanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych w zakresie: oświetlenia i gniazd wtykowych, instalacji systemu sygnalizacji pożaru, instalacji CCTV oraz instalacji przyzywowej, e) w zakresie infrastruktury technicznej zewnętrznej:  wykonano przyłącze wodociągowe do sieci gminnej,  wykonano instalację kanalizacji sanitarnej w obrębie działki Inwestora, 1.2.7. Zakładany terminarz realizacji inwestycji W okresie realizacji inwestycji zakłada się nieprzerwane funkcjonowanie obiektu Domu Pomocy Społecznej na dotychczasowych zasadach. Dopuszcza się wyłączenie z użytkowania tylko pomieszczeń budynku głównego, w którym zaplanowano roboty przebudowy w zakresie niezbędnym dla wykonania przewidzianych prac budowlanych, jak również część terenu działki niezbędną do urządzenia placu budowy. Z tego też względu planowane roboty związane z realizacją inwestycji podzielono na dwa etapy: - I etap robót – przewidziany do realizacji w terminie od miesiąca czerwca 2019 r do końca kwietnia 2020 r. W tym okresie zostaną wykonane roboty budowlano – instalacyjne zarówno w części rozbudowy jak i przebudowy budynku głównego DPS w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji na użytkowanie budynku. W I etapie realizacji inwestycji zostanie wykonana również infrastruktura techniczna niezbędna do prawidłowego użytkowania budynku DPS. Po zakończeniu I etapu robót na przestrzeni miesiąca maja i czerwca 2020 r., zostanie dokonany odbiór częściowy budynku niezbędny w przedmiocie uzyskaniu decyzji na jego użytkowanie a następnie zostanie dokonana przeprowadzka pensjonariuszy z użytkowanego budynku pawilonu do nowego budynku DPS. - II etap robót – przewidziany jest do realizacji w miesiącu lipcu i sierpniu 2020 r. po zakończonej przeprowadzce pensjonariuszy DPS. Zakres robót do wykonania w II etapie robót obejmuje rozbiórkę istniejącego pawilonu DPS zlokalizowanego w centralnej części działki oraz dokończenie zagospodarowania terenu. Po zakończeniu II etapu robót nastąpi odbiór końcowy przedmiotu umowy. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje: 2.1. Projekt budowlano – instalacyjny przebudowy i rozbudowy budynku głównego Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych w miejsc. Drzewica, ul. Stawowa 21/25 w częściach:  Projekt zagospodarowania terenu  Projekt architektoniczno – budowlany  Projekt konstrukcyjny  Projekt wewnętrznych instalacji elektrycznych i teletechnicznych niskoprądowych  Projekt wewnętrznych instalacji sanitarnych  Opinia geotechniczna  Projekt rozbiórki budynku gospodarczego oraz budynku dawnej hydroforni – załącznik nr 6 do SIWZ 2.2. Projekt wykonawczy - przebudowy i rozbudowy budynku głównego Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych w miejsc. Drzewica, ul. Stawowa 21/25 w częściach:  Projekt zagospodarowania terenu  Projekt architektoniczno – budowlany  Projekt konstrukcyjny  Projekt wewnętrznej instalacji wodociągowej oraz kanalizacji  Projekt wewnętrznej instalacji wentylacji mechanicznej i schładzania powietrza obiegowego  Projekt wewnętrznej instalacji ogrzewczej  Projekt instalacji przyzywowej  Projekt instalacji systemu sygnalizacji pożarowej i oddymiania  Projekt instalacja telewizji dozorowej CCTV, systemu sygnalizacji włamania i napadu, LAN, telefonii oraz telewizji RTV/SAT  Projekt zewnętrznej i wewnętrznej instalacji elektrycznych  Projekt przyłącza wod-kan – załącznik nr 7 do SIWZ 2.3. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót w częściach:  Roboty w zakresie zagospodarowania terenu  Roboty budowlane w zakresie domów opieki społecznej  Instalacja wodociągowa i kanalizacyjna  Instalacje elektroenergetyczne i teletechniczne – załącznik nr 8 do SIWZ 2.4.Przedmiary robót w częściach:  Zagospodarowanie terenu  Roboty budowlane  Wewnętrzne instalacje sanitarne: - instalacja wod-kan - instalacja c.o. - instalacja wentylacji mechanicznej i schładzania powietrza obiegowego  Wewnętrzne instalacje elektryczne: - instalacja elektryczna - instalacja przyzywowa - instalacja systemu sygnalizacji pożaru - instalacja telewizji dozorowej CCTV, systemu sygnalizacji włamania i napadu, LAN, telefonii oraz telewizji RTV/SAT  Zewnętrzne instalacje sanitarne: - sieć kanalizacji sanitarnej  Zewnętrzna instalacja elektryczna – załącznik nr 9 do SIWZ UWAGA: Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca aby Wykonawcy ubiegający się o wykonanie zamówienia przeprowadzali wizję lokalną, celem dokładnego zapoznania się z przedmiotem zamówienia (adres DPS: Drzewica, ul. Stawowa 21/25 ). Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej w dniu 09.05.2019 r. o godzinie 10:00 przed wejściem do budynku. Każdy z Wykonawców winien zgłosić Zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej na jeden dzień przed terminem wizji pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Opocznie ul. Kwiatowa 1a, albo na e-mail zamowienia_publiczne@opocznopowiat.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 200.000,00 zł brutto. 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2.1 pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej Oddział w Paradyżu Filia w Opocznie Nr 94 8973 0003 0020 0376 2910 0021 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2014r. poz.1804 oraz 2015r. poz.978 i 1240). 3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpłynięcia na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale, i musi obejmować cały okres związania ofertą. 5.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w nieprawidłowy sposób zostanie odrzucona przez Zamawiającego. 6.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wzywa go do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, ustawy Pzp oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1 ustawy Pzp , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt.3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 12.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie, 12.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 12.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz cenowy- wg załącznika nr 1 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach