Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - II etap

Gmina Rymanów ogłasza przetarg

  • Adres: 38-480 Rymanów, ul. Mitkowskiego 14a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4355006 , fax. 013 4355765
  • Data zamieszczenia: 2014-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rymanów
    ul. Mitkowskiego 14a 14a
    38-480 Rymanów, woj. podkarpackie
    tel. 013 4355006, fax. 013 4355765
    REGON: 37044059000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rymanow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - II etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rymanowie - II etap, w której zakres wchodzą roboty związane z przebudową mechaniczno-biologicznej części oczyszczalni ścieków. Należy wykonać następujące obiekty i instalacje: OBIEKTY ISTNIEJĄCE DO REMONTU: - Piaskowniki (ob. nr 3/1 i 3/2), - Osadnik Imhoffa (ob. nr 5), - Zbiornik retencyjny (zaadaptowany osadnik wtórny) (ob. nr 7), OBIEKTY ISTNIEJĄCE DO PRZEBUDOWY: - Pompownia ścieków i osadów z halą dmuchaw (ob. nr 1), - Komora rozprężania z kratą schodkową (ob. nr 4/1), - Porcjowy reaktor biologiczny I (ob. nr 6/1), OBIEKTY PROJEKTOWANE: - Piaskowniki (ob. nr 3,3 i 3/4), - Porcjowy reaktor biologiczny II (ob. nr 6/2), - Stacja koagulanta II (ob. nr 15/1), - Stacja zlewna (ob. nr 2/1), - Filtr powietrza (ob. nr 24), Łącznie z w/w obiektami należy wykonać przewody między obiektowe oraz instalacje elektryczne oraz instalację AKPiA. Opis przedmiotu i zakres zamówienia określają załączniki: Załącznik nr 9 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Załącznik nr 10 do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Załącznik nr 11 do SIWZ - Dokumentacja projektowa. Załącznik nr 12 do SIWZ - Przedmiar robót. 2. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Ze względu na to, że prace budowlano-montażowe związane z rozbudową i modernizacją oczyszczalni ścieków w Rymanowie etap II odbywać się będą podczas nieprzerwanej jej eksploatacji, w celu zminimalizowania skutków tych prac na sprawność działania oczyszczalni należy przestrzegać określonej w projekcie kolejności robót, w przypadku wątpliwości Wykonawcy co do kolejności wykonywania prac należy, niezwłocznie skonsultować je z Zamawiającym. Wykonawca w czasie wykonywania prac zwróci szczególną uwagę na niezmienną i ciągła eksploatację oczyszczalni ścieków, o wszelkich trudnościach związanych z eksploatacją obiektu Wykonawca natychmiast zawiadomi o Kierownika i obsługę oczyszczalni ścieków, Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego. b) Wszystkie zobowiązania powstałe podczas nieprawidłowej pracy oczyszczalni ścieków związane z realizacją umowy pokryje w pełnej wysokości Wykonawca. Roboty budowlane będą prowadzone podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków, eksploatowanej przez Użytkownika. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych urządzeń, należy wcześniej zgłosić pisemnie i uzyskać pisemną zgodę użytkownika i Inspektora Nadzoru wraz z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń. c) Roboty oraz zastosowane materiały, maszyny, urządzenia i wyposażenie muszą gwarantować: osiągnięcie wymaganych parametrów technologicznych określonych w dokumentacjach technicznych i STWiORB, dostępność części zamiennych do zainstalowanych w ramach robót maszyn i urządzeń przez okres minimum 5 lat od daty wydania protokołu odbioru końcowego. d) Zamawiający informuje, że na zakończenie Etapu II rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków, w cenie oferty należy ująć jeden rozruch technologiczny po zakończeniu całości prac. 3. Informacje dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia a) Wymagany okres gwarancji dla przedmiotu zamówienia wynosi 3 lata - na wykonane roboty budowlane, instalacyjne, dostarczone urządzenia i materiały. b) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. c) Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawców do wykonania robót. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, należy o tym zamieścić informację w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 1 do SIWZ . Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. Jeżeli w terminie 14 dni od przedstawienia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. d) Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej na terenie gdzie będą wykonywane roboty oraz uzyskanie na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wszelkie koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. e) Wszelkie koszty mediów (prąd, woda, ścieki) związane z realizacją przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca, f) Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania materiałowe typu znaków towarowych, patentów, nazw własnych lub pochodzenia (producenta), to należy odczytywać je jako przykładowe i służą one określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów) na zasadzie zaoferowania parametrów technicznych nie gorszych niż mają opisane produkty. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wszelkie koszty wynikające z tytułu rozwiązań równoważnych ponosi Wykonawca. Wykonawca składając ofertę równoważną, w przypadku wygrania przetargu i realizacji zadania, ponosi pełną odpowiedzialność za osiągnięty efekt rozbudowy oczyszczalni ścieków. Wykonawca oferując produkty równoważne zobowiązany jest potwierdzić, że spełniają stawiane im wymagania, poprzez dołączenie do oferty załącznika nr 13 do SIWZ określając: - nazwy producenta lub marki oferowanego produktu, - pełnej nazwy produktu, - jego dokładnego opisu, Zabrania się stosowania urządzeń prototypowych. g) Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (wówczas ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy) h) wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu następujące dokumenty: - szczegółowy kosztorys ofertowy jako dokument pomocniczy, - harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania zamówienia - uzgodniony z Zamawiającym, - zabezpieczenie należytego wykonania umowy, - uprawnienia osób przewidzianych do realizacji zamówienia. i) Zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia materiały, dostarczone wyroby i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i posiadać wymagane dla wyrobów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie (ustawa z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych - Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm. wraz z rozporządzeniami wykonawczymi). Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych urządzeń, materiałów i wyrobów: kartę wyrobu z Aprobatą Techniczną, atest, certyfikat lub deklarację zgodności z Polską Normą, normą UE - w przypadku braku PN lub Aprobatą Techniczną. Zamawiający może zażądać przeprowadzenia przez Wykonawcę dodatkowych badań jakości wykonanych robót z materiałów, wyrobów i urządzeń Wykonawcy. Jeżeli okaże się, że wyniki badań potwierdzają zastrzeżenia Zamawiającego co do jakości wbudowanych materiałów, wyrobów, urządzeń bądź wykonanych robót - to koszty badań ponosi Wykonawca. W przeciwnym wypadku koszty tych badań ponosi Zamawiający. Zastosowane wyroby i materiały powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 ustawy Prawo Budowlane oraz wymaganiom dokumentacji technicznej. j) Zamawiający informuje, że finansowanie inwestycji w odbędzie się na następujących warunkach: - 1 płatność - dnia 31.03.2015r. w kwocie 1 mln złotych, - 2 płatność - dnia 30.06.2015r. w kwocie 2 mln złotych, - 3 płatność - dnia 30.09.2015r. w kwocie 1,4 mln złotych, - 4 płatność pozostająca kwota do zapłaty po zakończonym końcowym odbiorze robót. k) W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych rozliczane będą według poniższych zasad: Kosztorysy ofertowe Wykonawcy sporządzane będą w oparciu o KNR, a przy braku w KNR odpowiednich pozycji kosztorysowych wg innych katalogów nakładczych, z zastosowaniem składników kalkulacyjnych jak w kosztorysach ofertowych do niniejszego zamówienia tj, - materiałów wg ofertowych ich cen jednostkowych, - sprzętu wg ofertowych jego cen jednostkowych, - stawki rob./godz.zł, - kosztów ogólnych od R i S %, - kosztów zakupu od M %, - zysku od R + S + Ko %, oraz: cen materiałów nie występujących w kosztorysach ofertowych, uzgadnianych każdorazowo z Zamawiającym, lecz nie wyższych niż średnie ceny publikowane w wydawnictwie SEKOCENBUD za kwartał bezpośrednio poprzedzający okres dokonywania wyceny robót, przy czym w przypadku rozbieżności między Stronami co do wysokości zastosowanych cen kalkulacyjnych, rozstrzygające będą ceny wymagane przez Zamawiającego, pod warunkiem wskazania Wykonawcy źródła nabycia tych materiałów. Ceny sprzętu nie występującego w kosztorysach ofertowych, uzgodnionych każdorazowo z Zamawiającym, lecz nie wyższych niż ceny publikowane przez wydawnictwo SEKOCENBUD za kwartał bezpośrednio poprzedzający okres dokonywania wyceny robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 175 000,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Rymanowie, numer: 89 8636 00052001 0000 0475 0025 5. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie pok. nr 11, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rymanow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach