Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków przy ul. Masarskiej w Ropczycach.

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ropczycach ogłasza przetarg

  • Adres: 39-100 Ropczyce, ul. Przemysłowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 218 296 , fax. 172 218 298
  • Data zamieszczenia: 2017-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ropczycach
    ul. Przemysłowa 12
    39-100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. 172 218 296, fax. 172 218 298
    REGON: 690529720
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pukropczyce.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków przy ul. Masarskiej w Ropczycach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Roboty realizowane będą zgodnie z polskim prawem budowlanym oraz „Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowalnych projektowanych przez zamawiającego” – pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs-Conseils – FIDIC) oraz czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 r. Zadanie jest współfinansowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIS.02.03.00-00---55/16-00 Projektu pn. „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków przy ul. Masarskiej w Ropczycach” w ramach działania 2.3 „Gospodarka wodno – ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020” 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków przy ulicy Masarskiej w Ropczycach”. Skala przedsięwzięcia swym zakresem obejmuje modernizację, rozbudowę obiektów części mechanicznej, biologicznej oraz osadowej oczyszczalni ścieków w zakresie architektury, konstrukcji, technologii, instalacji sanitarnych, eklektycznych i AKPiA oraz zagospodarowania terenu. Planowane przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem: OBIEKTY ISTNIEJĄCE BEZ ZMIAN: • Punkt zlewny ścieków dowożonych wraz z brodzikiem dezynfekcyjnym; • Wylot kolektora do odbiornika; • Punkt zlewny osadów; OBIEKTY ISTNIEJĄCE ("MODERNIZOWANE") /REMONTOWANE: • Przepompownia ścieków (próżniowo -tłoczna) OB.2; • Reaktor biologiczny OB.5; • Osadnik wtórny OB.6A; • Pompownia osadu recyrkulowanego i nadmiernego OB.13A,B; • Hala dmuchaw OB.10; • Budynek techniczno – socjalno - biurowy OB.11; • Stacja PIX - OB.20; • Rozdzielnia i agregatorownia OB.12; • Koryto pomiarowe ścieków oczyszczonych; OBIEKTY ISTNIEJĄCE PODLEGAJĄCY PRZEBUDOWIE/ ROZBUDOWIE: • Piaskownik poziomy OB. 4; • Stacja odwadniania osadu OB.8; • Zagęszczacz grawitacyjny osadu OB.7A; • Budynek Krat OB.3; • Magazyn osadu OB.9; OBIEKTY PROJEKTOWANE: • Stacja zlewcza ścieków dowożonych OB.21; • Osadnik wstępny OB.22; • Pompownia osadu wstępnego OB.23; • Osadnik wtórny OB.6B; • Zagęszczacz grawitacyjny osadu OB.7B; • Pompownia wody technologicznej OB.24; • Biofiltr OB.25; • Silos wapna OB.8a; SIECI ZEWNĘTRZNE TECHNOLOGICZNE I SANITARNE w tym: • Komora zasuw przed zagęszczaczami KZ (element sieci technologicznych); • Pompownia części pływających PCP; • Komora przepływomierza KP; • Sieci zewnętrzne elektryczne, • Oświetlenie zewnętrzne terenu oczyszczalni, • Instalacja AKPIA, • Oprogramowanie do wizualizacji i sterowania pracą instalacji technologicznych oczyszczalni ścieków SCADA, • Roboty drogowe, • Zieleń, • Opaski, chodniki wokół budynków. Zagospodarowanie terenu. W ramach inwestycji zostaną wykonane niezbędne sieci uzbrojenia terenu, przekładki sieci kolidujących z projektowanymi obiektami. Wykonane zostaną nowe wewnętrzne drogi serwisowe, chodniki niezbędne do prawidłowej komunikacji. Projektowana inwestycja będzie pełnić funkcję uzupełniającą w dotychczasowej działalności w istniejącej Oczyszczalni ścieków. Inwestycja stanowi kontynuacje istniejącego sposobu zagospodarowania terenu. W zaprojektowanych obiektach uwzględniono procesy technologiczne i związane z nimi czynności pomocnicze, warunki środowiska pracy i usług socjalnych, oraz rozwiązania konstrukcyjno– materiałowe dostosowane do tego typu obiektów. Wnioskowana inwestycja jest zgodna w zakresie kontynuacji funkcji i jej realizacja na podanych warunkach będzie zgodna, co do parametrów ,cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu ,w tym gabarytów i formy architektonicznej , linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu Zakres robót określony został szczegółowo w dokumentacji projektowej będącej integralną częścią SIWZ. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową (przez co należy rozumieć projekt budowlany i projekty wykonawcze), specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., PN przenoszącymi normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz poleceniami Inspektora Nadzoru i Nadzoru Autorskiego. Wykonawca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego mu przez Zamawiającego przygotuje komplet dokumentów i zawiadomi PINB o zamiarze rozpoczęcia robót w terminach ustawowych. Wykonywanie tyczenia robót i kontrolę ich wykonania w czasie robót zlecić uprawnionemu geodecie. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy upewnić się czy na terenie inwestycji nie występują urządzenia podziemne (kable, rurociągi itp.) mogące ulec uszkodzeniu w czasie robót . Opracować szczegółowy plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. Dz. U. Nr. 120 poz. 1126). Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone– odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez istotnych wad, obiekt będzie spełniał wymagania projektowe. Wszystkie dostarczone i zamontowane maszyny, urządzenia, wyposażenie oraz inne wyroby muszą być fabrycznie nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych. Dostarczane materiały, urządzenia i wyposażenie muszą posiadać wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane oraz Dokumentacje Techniczno- Ruchową, odpowiednie atesty higieniczne i znaki bezpieczeństwa. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do odbioru przez Inżyniera Kontraktu materiałów w chwili dostawy na plac budowy. Inżynier Kontraktu winien potwierdzić zgodność parametrów dostarczonych materiałów z dokumentacją projektową przed ich wbudowaniem. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/ wbudowanie, o których mowa powyżej. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o gorszych parametrach niż określone w projekcie. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż przewidziane w projektach budowlanych z zachowaniem tych samych technologii wykonania, parametrów oraz właściwości technicznych i jakościowych. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej. Równoważność musi być udokumentowana za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów referencji technicznych. Gdziekolwiek w Dokumentacji Projektowej lub Specyfikacji Technicznej przywołano nazwy handlowe, technologiczne lub nazwę producenta urządzenia należy traktować takie wskazanie, jako określenie niezbędnego minimalnego standardu jakości i własności techniczno– użytkowych dla zastosowanych materiałów, urządzeń i technologii. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w Dokumentacji Projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w Specyfikacji Technicznej. W celu zapewnienia opisu przedmiotu zamówienia zgodnego z przepisami art. 29 ust 1-3 oraz art. 30 ust 1 pkt 1 ustawy pzp, Zamawiający dołączył do dokumentacji erratę do projektu budowlanego. Oferta wykonawcy musi odpowiadać tak sporządzonemu opisowi przedmiotu zamówienia. Wszystkie materiały powinny odpowiadać wymaganiom zawartym w dokumentach odniesienia (normach, aprobatach technicznych). Dostarczane urządzenia winny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn Dz. U. Nr 199.1228 z dnia 7 listopada 2008r. Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór maszyn urządzeń, sprzętu, armatury i innych by uzyskać wymagane parametry technologiczne oczyszczalni, oraz by dostosować je do istniejących i projektowanych budynków bez zmiany ich istniejącej /zaprojektowanej powierzchni, kubatury i układu przestrzennego, tak by nie zachodziła konieczność zmiany tych budynków i zmiany pozwolenia na budowę. Wskazane jest by Wykonawca oferując rozwiązania równoważne stosował maszyny, urządzenia i wyposażenie podobnego typu i tego samego producenta (tam gdzie jest to możliwe) tak by Zamawiający w trakcie eksploatacji mógł korzystać z maksymalnie kilku podmiotów serwisujących i naprawczych . O ile producent przewidział podział na klasy lub gatunki jakości ; maszyny, urządzenia i wyposażenie muszą być w najwyższej (najlepszej) klasie lub gatunku. Maszyny i urządzenia muszą posiadać Dokumentacje Techniczno-Ruchowe i instrukcje napisane w języku polskim. Za równoważne Wykonawca uznaje Maszyny, Urządzenia i Wyposażenie spełniające warunki techniczne i jakościowe występujące w specyfikacji technicznej. Sumaryczna moc zainstalowana urządzeń nie może przekroczyć mocy określonej w dokumentacji projektowej. Podane wymiary i masa mają charakter pomocniczy – nie stanowią o równoważności urządzeń, jednakże Wykonawca weźmie pod uwagę, że zasadnicza zmiana masy i wymiarów może skutkować koniecznością przeprojektowania fundamentowania pod urządzenie lub zmiany powierzchni lub kubatury budynku. Takie zmiany będą odbywały się na koszt i ryzyko Wykonawcy. Wykonawca gwarantuje, że użyte do wykonania Obiektów materiały, urządzenia itp. będą nowoczesne, fabrycznie nowe, wysokiej jakości i nie używane oraz pozbawione będą wad projektowych, wykonawczych i materiałowych, a ich elementy stanowić będą nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne i projektowe. Cały sprzęt używany na budowie musi wypełniać wymogi przepisów prawa a w szczególności dopuszczalne poziomy mocy akustycznej ciężkich urządzeń budowlanych określone Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005r. (Dz. U. Nr 263 poz. 2202.). Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, maszyn i urządzeń, za montaż i uruchomienie, za ich zgodność z wymaganiami specyfikacji technicznych, programem zapewnienia jakości. Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór materiałów, maszyn i urządzeń, sprzętu, armatury i innych by uzyskać wymagane parametry technologiczne oczyszczalni. Roboty muszą być wykonane zgodnie ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą SIWZ warunkach. Wykonawca ma zapoznać się ze szczegółowym opisem robót, jakie mają zostać wykonane i sposobem ich wykonania oraz dokonać rzetelnej wyceny . Wykonawca przyjmuje obowiązki określone w Kontrakcie oraz związane z wykonaniem robót. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania wszelkich obowiązków wynikających z Kontraktem w dobrej wierze oraz przy dochowaniu zawodowej staranności. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa, zgodności wykonywanych robót z dokumentacją techniczną oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie wszystkich świadczeń stanowiących przedmiot umowy oraz za osoby lub podmioty, z których pomocą Wykonawca swe obowiązki wykonuje lub którym powierza ich wykonanie. Wykonawca ma obowiązek przedłożenia gwarancji producentów urządzeń, świadectw pochodzenia wszystkich urządzeń, ich instrukcji obsługi i eksploatacji oraz certyfikatów i atestów na zaoferowane i zastosowane urządzenia i materiały przed podpisaniem poszczególnych protokołów odbioru robót i na każde żądanie Zamawiającego. W przypadku zaakceptowanych przez Zamawiającego odstępstw od dokumentacji technicznej w trakcie realizacji przedmiotu umowy po zakończeniu budowy Wykonawca jest zobowiązany sporządzić dokumentację powykonawczą podpisaną przez kierownika budowy, projektanta, inspektora nadzoru oraz potwierdzoną przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego. Wykonywanie robót objętych przedmiotowym zamówieniem nie może zakłócać jej normalnej pracy i nie może pogarszać parametrów oczyszczalni. Wykonawca w celu zapewnienia w trakcie robót ciągłego funkcjonowania całości obiektu oczyszczalni przy ulicy Masarskiej w Ropczycach, ma zapewnić współpracę z Zamawiającym i wykonującym eksploatację oczyszczalni ścieków. Ciągłość pracy oczyszczalni ścieków musi być zapewniona. Prace towarzyszące nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia : 1. Wykonanie wszelkich niezbędnych prac związanych z przygotowaniem oraz gospodarowaniem terenu budowy i terenów przyległych, a w szczególności: a) ogrodzenie terenu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, b) wykonanie dróg dojazdowych, c) ustawienie zaplecza socjalnego i biurowego, wykonanie zasilania energetycznego, doprowadzenie i rozprowadzenie wody wraz z odprowadzaniem ścieków, oraz wykonanie niezbędnych zabezpieczeń i oznaczeń prowadzonych robót, 2. Wykonanie niezbędnych inwentaryzacji, badań i zabezpieczeń dla terenów przyległych do terenu budowy, w celu wykluczenia możliwości dochodzenia roszczeń przez ich właścicieli od Zamawiającego, 3. Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności: wykonanie niezbędnych przekładek, przebudów lub rozbiórek instalacji lub obiektów kolidujących z budową oraz wykonanie wszelkich instalacji, niezbędnych obiektów tymczasowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania budowy, 4. Ochronę terenu budowy oraz wszelkiego mienia na nim się znajdującego od momentu przejęcia terenu budowy do momentu końcowego odbioru przedmiotu umowy i przekazania jej Zamawiającemu, 5. Wykonanie robót budowlano-montażowych zgodnie z umową, specyfikacją techniczną, dokumentacją techniczną i złożoną ofertą, 6. Koordynację, zabezpieczenie oraz nadzorowanie robót, prowadzonych przez siebie i swoich Podwykonawców, w tym także koordynację w zakresie bezkolizyjnej realizacji robót i dostaw oraz zapewnienie niezbędnego miejsca w zapleczu budowy, magazynach oraz dostępu do mediów, 7. Wykonanie wszystkich obiektów, instalacji i systemów będących przedmiotem umowy tak aby uzyskały one zakładane w dokumentacji technicznej i obowiązujących przepisach parametry i funkcje oraz aby uzyskały odpowiednie pozwolenia na użytkowanie i przedmiotu umowy, 8. Wykonanie wszelkich niezbędnych pomiarów i prób, mających na celu sprawdzenie zgodności wykonanych elementów robót z dokumentacją techniczną oraz wymaganiami odpowiednich przepisów i norm, a także zapewnienie wszelkich niezbędnych protokołów pomiarowych do odbioru obiektu, 9. Przygotowanie kompletu certyfikatów, deklaracji zgodności wraz ze specyfikacjami technicznymi i aktualnymi aprobatami technicznymi, kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi itp. dla materiałów i urządzeń użytych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, 10. Wykonanie dokumentacji powykonawczej na podstawie dokumentacji technicznej wraz ze wszelkimi koniecznymi protokołami odbiorów, pomiarów i sprawdzeń niezbędnymi do odbioru i przekazania do użytkowania oraz stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wszystkich obiektów z osobna jak i w całości, 11. Wykonanie instrukcji eksploatacji i użytkowania dla wszystkich urządzeń i systemów znajdujących się w przedmiocie umowy i niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania oraz dla całej oczyszczalni ścieków, 12. Likwidację zaplecza oraz uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i ich odbiorze przez Zamawiającego, 13. Uzyskanie pozytywnych opinii odpowiednich służb państwowych, a w szczególności wymaganych Prawem budowlanym, Prawem Pracy, Prawem wodnym i Prawem ochrony środowiska oraz wszelkich niezbędnych dokumentów warunkujących uzyskanie przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie i przedmiotu umowy, 14. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (na podstawie odpowiedniego Pełnomocnictwa od Zamawiającego), 15. Uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń na zrzut ścieków w trakcie prowadzenia rozruchu technologicznego oczyszczalni ścieków(na podstawie odpowiedniego Pełnomocnictwa od Zamawiającego), 16. Przeszkolenie personelu Zamawiającego w pełnym zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania przedmiotu umowy, 17. Inne niewymienione powyżej roboty lub czynności niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, odbioru i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, a także eksploatacji obiektu. 18. Na wykonane roboty w tym na wszelkie wbudowane urządzenia, wykonawca udzieli gwarancji na warunkach opisanych w złożonej ofercie. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. Dokument lub dokumenty gwarancji zostaną przekazane Zamawiającemu w formie pisemnej. 19. Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi za wady ukryte wykonanego przedmiotu zamówienia i wbudowanych materiałów. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres rękojmi wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 20. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji i rękojmi. Oświadczenie w tej sprawie winien zawrzeć w składanej ofercie. Podany przez wykonawcę okres będzie podlegał ocenie zgodnie z opisem odnośnego kryterium oceny ofert. 21. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wypełnioną kartę gwarancyjną w dniu końcowego odbioru robót. 22. Wykonawca zobowiązany będzie w okresie gwarancji i rękojmi do realizacji corocznych przeglądów gwarancyjnych zapewniających bezusterkową eksploatację obiektu (rozumianego, jako wszystkie obiekty wynikające z dokumentacji projektowej wraz z ich infrastrukturą w części objętej umową). 23. Na dostarczone i zamontowane urządzenia wykonawca zapewni serwis gwarancyjny. W okresie gwarancyjnym na czas wykonywania napraw Wykonawca zapewni utrzymanie ciągłej pracy oczyszczalni bez pogorszenia parametrów oczyszczania. 24. Wykonawca zapewni w okresie gwarancyjnym czas reakcji serwisowej– maksymalnie 72 godziny od pisemnego lub nadanego faksem zgłoszenia. Poprzez czas reakcji należy rozumieć okres od momentu zgłoszenia serwisowego, poprzez diagnozę usterki , do określenia w porozumieniu z Zamawiającym sposobu jej usunięcia. 25. W okresie gwarancyjnym koszty związane z naprawami, przeglądami gwarancyjnymi, wymianą części w tym ewentualną wysyłką ponosić będzie Wykonawca. 26. Termin płatności: Termin zapłaty faktur Wykonawcy wynosić będzie do 30 dni od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT, potwierdzonej przez Inżyniera Kontraktu. Podstawą do wystawienia faktury jest każdorazowo przejściowe Świadectwo płatności wystawione przez Inżyniera Kontraktu. 27. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia: a) związanych z wykonywaniem robót w zakresie branży konstrukcyjno - budowlanej, b) związanych z wykonaniem robót w zakresie branży elektrycznej i AKPiA, c) związanych z wykonaniem robót w zakresie branży sanitarnej, d) związanych z wykonaniem robót w zakresie branży drogowej, e) związanych z zarządzaniem oraz z obsługą administracyjno-biurową kontraktu, 28. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 27 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 29. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w wezwaniu terminie 14 dni wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody (wedle wyboru zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ustępie 27 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacj. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 30. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 27 czynności Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,05 % ceny przedmiotu umowy za każdy dzień zwłoki, licząc od upływu terminu, o którym mowa w ustępie 29 Wysokość kary o której mowa w zdaniu poprzednim nie może łącznie przekroczyć wysokości 10% ceny przedmiotu umowy. Po przekroczeniu kary w wysokości 10% Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy w trybie natychmiastowym. 31. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę, podwykonawcę, lub dalszego podwykonawcę zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 32. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w łącznej wysokości 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą. 4. W wypadku nie wniesienia wadium lub wniesienia go w sposób nieprawidłowy, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 5.1. w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Ropczycach Nr 43 9171 0004 0000 0475 2000 0010, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy; 5.2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 5.3. w gwarancjach bankowych; 5.4. w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z pó źn. zm.). 6. Dokumenty, o których mowa w punkcie 5.2. – 5.5 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Gwarancje określone w pkt. 5, ppkt. 5.3 i 5.4. muszą być złożone w formie oryginału i powinny zawierać następujące elementy: 6.1. bezwarunkowe zobowiązanie banku lub firmy ubezpieczającej do zapłaty sumy wadium na wezwanie Zamawiającego, 6.2. informację dotyczącą postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 6.3. wskazanie sumy gwarancyjnej, 6.4. wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, 6.5. wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji, 6.6 określenie terminu ważności gwarancji. 7. Poręczenia określone w pkt. 5, ppkt. 5.2. oraz 5.5., muszą być złożone w formie oryginału i powinny zawierać następujące elementy: 7.1 wskazanie podmiotu, za który bank lub podmioty o których mowa w art. 6b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) dokonuje poręczenia, 7.2. precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, 7.3. kwoty, do wysokości której bank – poręczyciel lub podmioty o których mowa art. 6b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) będą zobowiązane, 7.4. wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu (przelewem), Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium –Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków przy ulicy Masarskiej w Ropczycach” znak sprawy: JRP/ZP/3/2017”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie kopii dokumentu poświadczonej „za zgodność z oryginałem” do oferty, oryginał należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wykorzystanie go w przypadku konieczności potrącenia wadium. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy, określa art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach