Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglomeracji Głogów Małopolski

Burmistrz Głogowa Małopolskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 36-060 Głogów Małopolski, ul. Rynek 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 8517241-43 w. 27 , fax. 017 8517522
  • Data zamieszczenia: 2013-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Głogowa Małopolskiego
    ul. Rynek 1 1
    36-060 Głogów Małopolski, woj. podkarpackie
    tel. 017 8517241-43 w. 27, fax. 017 8517522
    REGON: 69058207400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.glogow-mlp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglomeracji Głogów Małopolski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę i modernizację Oczyszczalni Ścieków w Głogowie Małopolskim: Rozbudowa Oczyszczalni ścieków sanitarnych w Głogowie Małopolskim polegająca na zwiększeniu wydajności z min. 2001 m3-d , max 3445 m3-d na wydajność min . 4500 m3-d , max 6000 m3-d , co odpowiada ładunkowi o wielkości 25 000 RLM, zlokalizowanej w południowo-zachodniej części miejscowości przy granicy z miejscowością Zabajka , na terenie działek numer 658-3, 659-2, 674-3, 675-5, 675-4, 676-6,784,786,783,778 oraz w miejscowości Zabajka na terenie działki numer 2859-4 w ewidencji gruntów. Głogów Młp. w powiecie rzeszowskim , województwie podkarpackim. W ramach modernizacji przewiduję się ,rozbudowę istniejącej oczyszczalni o urządzenia, które umożliwią zwiększenie jej przepustowości i osiągnięcie zakładanego stopnia redukcji charakterystycznych wskaźników zanieczyszczeń. Projektowana rozbudowa oczyszczalni obejmuje następujące obiekty i urządzenia: komora biologiczna reaktor MBR obiekt nr 4, budynek stacji dmuchaw obiekt nr 5, zbiornik osadu nadmiernego obiekt nr 6, budynek stacji mechanicznego odwadniania osadu obiekt nr 7 pompownia odcieków z prasy obiekt nr 8, pompownia cieczy nadosadowej obiekt nr 9, przyłącza energetyczne , wodociągowe i kanalizacyjne do poszczególnych obiektów, instalacje wewnętrzne w budynku stacji odwadniania osadu Modernizacja obiektów oczyszczania wstępnego , krata ob. Nr 1 Roboty remontowe Piaskownika Modernizacja istniejącej linii oczyszczania biologicznego ob. Nr 3a Adaptacja istniejącego bloku biologicznego ob. Nr 3 na zbiornik retencyjny Modernizacja istniejącej pompowni głównej ścieków ob. Rurociągi międzyobiektowe Sieci elektryczne zewnętrzne na terenie oczyszczalni i instalacja uziemiająca System sterowania i pomiary AKPiA Drogi chodniki i zagospodarowanie terenu 3. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja dołączona do SIWZ: 1. projekt budowlany: 2. projekt wykonawczy: 3. przedmiar robót Uwaga: przedmiar robót ma charakter pomocniczy i nie może stanowić podstawy żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy 4. specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót STWiOR 4. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia należy także uwzględnić: 1. wykonanie wszelkich niezbędnych prac związanych z przygotowaniem oraz zagospodarowaniem terenu budowy i terenów przyległych, a w szczególności: a) ogrodzenie terenu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, b) wykonanie dróg dojazdowych, c) ustawienie zaplecza socjalnego i biurowego, wykonanie zasilania energetycznego, doprowadzenie i rozprowadzenie wody wraz z odprowadzaniem ścieków, oraz wykonanie niezbędnych zabezpieczeń i oznaczeń prowadzonych robót, 2) wykonanie niezbędnych inwentaryzacji, badań i zabezpieczeń dla terenów przyległych do terenu budowy, w celu wykluczenia możliwości dochodzenia roszczeń przez ich właścicieli od Zamawiającego, 2. wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności: wykonanie niezbędnych przekładek, przebudów lub rozbiórek instalacji lub obiektów kolidujących z budową oraz wykonanie wszelkich instalacji, niezbędnych obiektów tymczasowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania budowy, 3. ochronę terenu budowy oraz wszelkiego mienia na nim się znajdującego od momentu przejęcia terenu budowy do momentu końcowego odbioru przedmiotu umowy i przekazania jej Zamawiającemu, 4. wykonanie robót budowlano-montażowych zgodnie z umową, specyfikacją techniczną, dokumentacją techniczną i złożoną ofertą, 5) koordynację, zabezpieczenie oraz nadzorowanie robót, prowadzonych przez siebie i swoich Podwykonawców, w tym także koordynację w zakresie bezkolizyjnej realizacji robót i dostaw oraz zapewnienie niezbędnego miejsca w zapleczu budowy, magazynach oraz dostępu do mediów, 6. wykonanie wszystkich obiektów, instalacji i systemów będących przedmiotem umowy tak aby uzyskały one zakładane w dokumentacji technicznej i obowiązujących przepisach parametry i funkcje oraz aby uzyskały odpowiednie pozwolenia na użytkowanie i przedmiotu umowy, 7. wykonanie wszelkich niezbędnych pomiarów i prób, mających na celu sprawdzenie zgodności wykonanych elementów robót z dokumentacją techniczną oraz wymaganiami odpowiednich przepisów i norm, a także zapewnienie wszelkich niezbędnych protokołów pomiarowych do odbioru obiektu, 8. przygotowanie kompletu certyfikatów, deklaracji zgodności wraz ze specyfikacjami technicznymi i aktualnymi aprobatami technicznymi, kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi itp. dla materiałów i urządzeń użytych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, 9. wykonanie dokumentacji powykonawczej na podstawie dokumentacji technicznej wraz ze wszelkimi koniecznymi protokołami odbiorów, pomiarów i sprawdzeń niezbędnymi do odbioru i przekazania do użytkowania oraz stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wszystkich obiektów z osobna jak i w całości, 10. wykonanie instrukcji eksploatacji i użytkowania dla wszystkich urządzeń i systemów znajdujących się w przedmiocie umowy i niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania oraz dla całej oczyszczalni ścieków, 11. likwidację zaplecza oraz uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i ich odbiorze przez Zamawiającego, 12. uzyskanie pozytywnych opinii odpowiednich służb państwowych, a w szczególności wymaganych Prawem budowlanym, Prawem Pracy, Prawem wodnym i Prawem ochrony środowiska oraz wszelkich niezbędnych dokumentów warunkujących uzyskanie przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie i przedmiotu umowy, 2. uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, 13.uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń na zrzut ścieków w trakcie prowadzenia rozruchu technologicznego oczyszczalni ścieków, 14. przeszkolenie personelu Zamawiającego w pełnym zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania przedmiotu umowy, 15. inne niewymienione powyżej roboty lub czynności niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, odbioru i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, a także eksploatacji obiektu. 5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż przewidziane w projektach budowlanych z zachowaniem tych samych technologii wykonania, parametrów oraz właściwości technicznych i jakościowych. Wskazany zapis ma charakter nadrzędny w stosunku do zapisów dokumentacji projektowej i przedmiaru robót. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji budowlanej za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia Gdziekolwiek w Dokumentacji Projektowej lub Specyfikacji Technicznej przywołano nazwy handlowe, technologiczne lub nazwę producenta urządzenia należy traktować takie wskazanie, jako określenie niezbędnego minimalnego standardu jakości i własności techniczno-użytkowych dla zastosowanych materiałów, urządzeń i technologii. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w Dokumentacji Projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w Specyfikacji Technicznej. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez Inwestora, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie pomocną do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nie równoważności zaproponowanych zamienników. 6. Ryzyko oferowania innych materiałów i urządzeń niż podane w Specyfikacji Technicznej ciąży na Wykonawcy. W przypadku negatywnej Opinii Inwestora, Wykonawca musi zrealizować rozwiązanie projektowe. Wszystkie materiały powinny odpowiadać wymaganiom zawartym w dokumentach odniesienia normach, aprobatach technicznych. Dostarczane urządzenia winny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn Dz. U. Nr 199.1228 z dnia 7 listopada 2008r. Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór maszyn urządzeń, sprzętu, armatury i innych by uzyskać wymagane parametry technologiczne oczyszczalni, oraz by dostosować je do istniejących i projektowanych budynków bez zmiany ich istniejącej zaprojektowanej powierzchni, kubatury i układu przestrzennego, tak by nie zachodziła konieczność zmiany tych budynków i zmiany pozwolenia na budowę. Wskazane jest by Wykonawca stosując rozwiązania równoważne stosował maszyny, urządzenia i wyposażenie podobnego typu i tego samego producenta (tam gdzie jest to możliwe) tak by Zamawiający w trakcie eksploatacji mógł korzystać z maksymalnie kilku podmiotów serwisujących i naprawczych Maszyny, Urządzenia i Wyposażenie oraz inne wyroby, muszą być z asortymentu bieżąco produkowanego i odpowiadać normom i przepisom. Zastosowane Materiały, Urządzenia i Wyposażenie muszą posiadać stosowne atesty, aprobaty, znaki bezpieczeństwa - wymagane polskimi przepisami O ile producent przewidział podział na klasy lub gatunki jakości ; Maszyny, Urządzenia i Wyposażenie muszą być w najwyższej (najlepszej) klasie lub gatunku. Maszyny i Urządzenia muszą posiadać Dokumentacje Techniczno-Ruchowe i instrukcje napisane w języku polskim. Za równoważne Wykonawca uznaje Maszyny, Urządzenia i Wyposażenie spełniające warunki techniczne i jakościowe występujące w specyfikacji technicznej. Sumaryczna moc zainstalowana urządzeń nie może przekroczyć mocy określonej w dokumentacji projektowej Podane wymiary i masa mają charakter pomocniczy - nie stanowią o równoważności urządzeń, jednakże Wykonawca weźmie pod uwagę, że zasadnicza zmiana masy i wymiarów może skutkować koniecznością przeprojektowania fundamentowania pod urządzenie lub zmiany powierzchni lub kubatury budynku. Takie zmiany będą odbywały się na koszt i ryzyko Wykonawcy 7. Wykonawca gwarantuje, że użyte do wykonania Obiektów materiały, urządzenia itp. będą nowoczesne, fabrycznie nowe, wysokiej jakości i nie używane oraz pozbawione będą wad projektowych, wykonawczych i materiałowych, a ich elementy stanowić będą nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne i projektowe. Zamawiający nie dopuszcza maszyn i urządzeń prototypowych. Cały sprzęt używany na budowie musi wypełniać wymogi przepisów prawa a w szczególności Dopuszczalne poziomy mocy akustycznej ciężkich urządzeń budowlanych określone Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005r. Dz. U. Nr 263 poz. 2202.. 8. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, maszyn i urządzeń, za montaż i uruchomienie, za ich zgodność z wymaganiami specyfikacji technicznych, programem zapewnienia jakości. 9. Wykonawca stosując rozwiązania równoważne jest w pełni odpowiedzialny za taki dobór materiałów, maszyn i urządzeń, sprzętu, armatury i innych by uzyskać wymagane parametry technologiczne oczyszczalni. 10. Roboty muszą być wykonane zgodnie ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą SIWZ warunkach. 11. Wykonawca ma zapoznać się ze szczegółowym opisem robót, jakie mają zostać wykonane i sposobem ich wykonania oraz dokonać rzetelnej wyceny . 12. Wykonawca przyjmuje obowiązki określone w umowie oraz związane z wykonaniem robót. 13. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania wszelkich obowiązków wynikających z projektu umowy w dobrej wierze oraz przy dochowaniu zawodowej staranności. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa, zgodności wykonywanych robót z dokumentacją techniczną oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. 14. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie wszystkich świadczeń stanowiących przedmiot umowy oraz za osoby lub podmioty, z których pomocą Wykonawca swe obowiązki wykonuje lub którym powierza ich wykonanie. 15. Wykonawca jest uprawniony do przeprowadzenia szczegółowej wizji lokalnej terenu budowy w zakresie warunków fizycznych oraz ograniczeń odnoszących się do terenu budowy i końcowego efektu robót. 16. Wykonawca ma obowiązek przedłożenia gwarancji producentów urządzeń, świadectw pochodzenia wszystkich urządzeń, ich instrukcji obsługi i eksploatacji oraz certyfikatów i atestów na zaoferowane i zastosowane urządzenia i materiały przed podpisaniem poszczególnych protokołów odbioru robót i na każde żądanie Zamawiającego. 17. W przypadku zaakceptowanych przez Zamawiającego odstępstw od dokumentacji technicznej w trakcie realizacji przedmiotu umowy po zakończeniu budowy Wykonawca jest zobowiązany sporządzić dokumentację powykonawczą podpisaną przez kierownika budowy i potwierdzoną przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego. 18. Wykonywanie robót objętych przedmiotowym zamówieniem nie może zakłócać jej normalnej pracy i nie może pogarszać parametrów oczyszczalni. Wykonawca w celu zapewnienia w trakcie robót ciągłego funkcjonowania całości obiektu oczyszczalni w Głogowie Małopolskim ma zapewnić współpracę z Zamawiającym i wykonującym eksploatację oczyszczalni ścieków. Ciągłość pracy oczyszczalni ścieków musi być zapewniona 19. Projekt budowlany został zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę. 20. Projekt budowlany stanowi załącznik do pozwolenia na budowę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521274
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: : 300 000,00 zł (trzysta tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto bankowe Urzędu Miejskiego w Głogowie Małopolskim - Nr 96 9159 0000 2001 0000 0114 0005. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kserokopię wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 6. Za skuteczny termin wniesienia wadium w formie pieniężnej będzie termin uznania rachunku Zamawiającego przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu oryginał dokumentu zapakowany w oddzielnej kopercie należy włożyć do opakowania z ofertą, zaś kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. Opakowanie z wadium ma być oznaczone nazwą i adresem Wykonawcy oraz napisem Wadium w postępowaniu pn. Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglomeracji Głogów Małopolski . 7. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis powinien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 8. Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe i na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. Zwrot, żądanie ponownego wniesienia lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Pzp -Zwrot wadium. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 upzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 upzp. jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wyniknęło to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 2) jeżeli: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. W przypadku załączenia oryginału wadium w innej dopuszczonej przez Zamawiającego formie do oryginału oferty Zamawiający zastrzega prawo odmowy zwrotu przedmiotowego dokumentu po zaistnieniu przesłanek określonych w art. 46 ust. Prawo zamówień publicznych, w związku z art. 97 ust. 1 u.p.z.p.. 14. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 15. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniężna, musi zawierać następujące elementy: 1) Wskazanie gwaranta poręczenia gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, 2) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji -Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie gwarancję, 3) Wskazanie beneficjenta poręczenia- gwarancji - Urzędu Miejskiego w Głogowie Małopolskim - Nr 96 9159 0000 2001 0000 0114 0005. 4) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie gwarancja, 5) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia-gwarancji - Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży Gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 5 Pzp, 6) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem gwarancją - Poręczyciel lub Gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, 7) Nieodwołalność poręczenia-gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia gwarancji, 8) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia- gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, 9) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 16. Poręczenie gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bop.glogow-mlp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach