Przetargi.pl
Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, Gmina Sułkowice.

Gmina Sułkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 32-440 Sułkowice, ul. Rynek 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2732075 , fax. 012 2721422
  • Data zamieszczenia: 2012-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sułkowice
    ul. Rynek 1 1
    32-440 Sułkowice, woj. małopolskie
    tel. 012 2732075, fax. 012 2721422
    REGON: 00053024100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulkowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, Gmina Sułkowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, Gmina Sułkowice. Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącej oczyszczalni ścieków w Biertowicach do łącznej przepustowości 2510 m3 na dobę. Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Biertowice Gmina Sułkowice dz. ew. 9/11, 20/1, 20/2, 21/1 i 21/2 obręb Biertowice. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie obiektu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.). Inwestycja obejmuje budowę obiektów oczyszczalni ścieków zapewniających jej funkcjonalność, wraz z infrastrukturą i kompletnym wyposażeniem oraz przeprowadzeniem rozruchu technologicznego. Zakres zamówienia opisano w sposób szczegółowy w Specyfikacji Technicznej (ST), Dokumentacji Projektowej (DP) i Przedmiarze Robót (PR) stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W szczególności na etapie przygotowania oferty, oferent zobowiązany jest do sprawdzenia warunków realizacji inwestycji w przedstawionym poniżej zakresie, poprzez przeprowadzenie na własny koszt i ryzyko wizji lokalnej terenu inwestycji celem zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do przygotowania prawidłowej oferty. W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie kompletnych obiektów w zakresie konstrukcji budowlanych, wraz z robotami towarzyszącymi, wyposażenia technologicznego, wyposażenia sprzętowo-eksploatacyjnego, instalacji technologicznych, instalacji wewnętrznych i sieci zewnętrznych, instalacji elektrycznych, wraz z kablem zasilającym, oraz sterowania zgodnie z ST, DP i PR. Oferent jest zobowiązany do sprawdzenia podanych w opisie przedmiotu zamówienia parametrów (długości, kubatury, powierzchni itp.) i uwzględnienie w ofercie zakresu wynikającego z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej. Bilans ilości ścieków oraz ładunków zanieczyszczeń wykonano na podstawie danych Inwestora dotyczących rzeczywistej ilości ścieków dopływających do oczyszczalni oraz podanej w rozporządzeniu Wojewody Małopolskiego z dnia 19 lipca 2006 roku w sprawie wyznaczenia aglomeracji Sułkowice, wielkości oczyszczalni określonej RLM.Do rozbudowywanej oczyszczalni ścieków w Biertowicach docelowo podłączeni zostaną mieszkańcy następujących miejscowości: Biertowice - 1246RM , Sułkowice - 8626RM, Rudnik - 4420RM, Krzywaczka - 2574RM, Harbutowice - 2417RM. Sumaryczna wielkość oczyszczalni określona Równoważną Liczbą Mieszkańców wynosi RLM 19=283. Charakterystyczne przepływy ścieków dla RLM=19 283 i przyjętej jednostkowej ilości ścieków 130 l/Md wynoszą:- dobowy średni Qdśr=19 283 x 0.13m3/d=2510 m3/d.W ramach zamówienia należy wykonać całość robót i dostaw opisanych w załączonym projekcie wykonanym przez firmę EKOSYSTEM ul. Kordiana 52/32; 30-653 Kraków, w tym między innymi: Istniejący budynek technologiczny - adaptacja poddasza - obiekt A, powierzchnia użytkowa 69,3m2.Projektowany budynek technologiczny - obiekt 3, 4 5 i 6, pow. zabudowy -m2 1251,5; budynek energetyczny z częścią magazynowo-warsztatową - obiekt 10, pow. zabudowy -m2 134,6;Blok biologicznego oczyszczania wraz ze stacją dmuchaw - obiekt o łącznej długości 60,13 m i szerokości 16,70 m. Budynek podzielony jest dylatacjami na trzy segmenty o długościach: 17,12 m, 20,35 m i 22,27 m., Zbiorniki Projektowane są trzy zbiorniki wydzielone dylatacjami w osiach. 1-3 długość 17,12 m, 4-5 długość 20,70 m, 6-11 długość 22,27 m. Są to zbiorniki żelbetowe, grubość ścian 0,35 a płyty dennej 0,40 m. Głębokość zbiornika w osiach 1-3 wynosi 9,9 m, Stacja mechanicznego oczyszczania - Budynek o wymiarach 8,80 na 15,8 m. W części podziemnej budynku usytuowany jest żelbetowy zbiornik. Wysokość zbiornika 4,0 m, grubość ścian 30, a płyty dennej 40 cm. Nad zbiornikiem strop żelbetowy płytowo-żebrowy. Wiata. Budynek energetyczny- Budynek parterowy o wymiarach: 7,0 na 18,5 m składa się z dwóch segmentów. Budynek posadowiony jest na istniejącej płycie żelbetowej zbiorników BIO200 - stalowych - przeznaczonych do rozbiórki, Adaptacja poddasza istniejącego budynku technologicznego, instalacje sanitarne: Instalacja wody zimnej i ciepłej, Instalacja kanalizacji, Instalacja ogrzewania, Instalacja gazu, Instalacja wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, Instalacja wentylacji spalinowej a także sieci zewnętrzne w tym Sieć wodociągowa PE 80 SDR11 fi 90mm 50mm i 40mm - 43,2 mb. Kanalizacja sanitarna ściekow surowych, oczyszczonych i opadowych, PVC SN8 o średnicy 160, 200, 315 i 400mm - 525,8 mb.Rurociągi tłoczne PE 80 SDR11 o średnicach od 40 do 250mm - 118,8 mb. Przebudowa gazociągu PE 80SDR11 śr. 75mm. Kanalizacja drenażowa PVC średnicy 160mm, - 144,3 mb. Wylot ścieków PVC315mm. Układ drogowy. Odwodnienie. Nawierzchnie. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano - wykonawczym, warunkami pozwolenia na budowę, specyfikacjami technicznymi, przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej. Integralną część SIWZ stanowią: dokumentacja projektowa z przedmiarem robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. DLA ZAKRESU OCZYSZCZALNI NALEŻY PRZEWIDZIEĆ WYKONANIE W RAMACH CENY KONTRAKTOWEJ wykonanie prób szczelności dla 100% wykonywanych sieci z dokumentacją, wykonanie wszystkich dokumentów, opracowań, uzgodnień, zgodnie w wymogami Prawa Budowlanego, a wymaganych na etapie budowy, a w szczególności kompletną dokumentację odbioru ostatecznego, wraz z dokumentacją powykonawczą, wykonanie i uzgodnienie z zamawiającym projektu organizacji i harmonogramu robót,wykonanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu dla poszczególnych etapów robót,wykonanie i uzgodnienie szczegółowego programu i dokumentacji uzgodnionej z zamawiającym dla robót (wskazanie i uzgodnienie materiałów do zainstalowania zgodnych z wymogami dokumentacji, opracowanie receptur laboratoryjnych i roboczych, kolejność wykonywania robót, zakres i metodę przeprowadzenia prób i badań, zestawienie koniecznych badań w trakcie wykonywania robót, zestawienie koniecznych badań powykonawczych), wykonanie wszelkich zabezpieczeń obiektów, kolektorów, studni, innych, np. przed załamaniem, rozszczelnieniem, wypływaniem, osuwaniem, jeśli konieczność taka wyniknie ze szczegółowego rozpoznania geologicznego na etapie robót, wykonanie sondować geologicznych uzupełniających wraz z dokumentacją geologiczną, dla określenia szczegółowych warunków posadowienia sieci co do w/w zabezpieczeń i ostatecznej technologii,wykonanie uszczegółowień na podstawie projektu budowlano - wykonawczego dla elementów oczyszczalni tj. uszczegółowienie rozwiązań studni, komór, połączeń, mocowań elementów technologicznych i konstrukcyjnych - rysunki warsztatowe, w dostosowaniu do materiałów ostatecznie przyjętych do realizacji, wykonanie rozruchu oczyszczalni na podstawie wykonanego przez wykonawcę i zatwierdzonego przez Inspektora ramowego projektu rozruchu,wykonanie instrukcji eksploatacji dla oczyszczalni ścieków, wykonanie i uzgodnienie planu BIOZ dla zakresu prowadzonej budowy,wyposażenie oczyszczalni w sprzęt BHP zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 1 października 1993r, w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w oczyszczalniach ścieków ,wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem oraz na nośniku elektronicznym, wykonanie technicznej dokumentacji powykonawczej w formie autoryzowanego wydruku z opisem i na nośniku elektronicznym, wraz z wymaganymi certyfikatami, atestami, oświadczeniami zgodności dotyczącymi materiałów zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych,dostawa i odbiór sprzętu objętego niniejszą specyfikacją winny spełniać wszystkie niezbędne normy i standardy,dostarczenie, montaż, wyposażenie wszelkich elementów dostawy oraz innych niezbędnych elementów i narzędzi, w celu zapewnienia, że dostarczony sprzęt pozostanie w pełni sprawny i gotowy do użycia; próby przedrozruchowe, rozruch z udziałem personelu Zamawiającego, próby rozruchu ciągłego, próby gwarancyjne; ze szkoleń personelu sporządzone zostaną stosowne protokoły; pokrycie kosztów materiałów eksploatacyjnych użytych podczas instalacji i rozruchu;projekt, dostawa, instalacja i próby przedrozruchowe (osiągnięcie gotowości urządzeń) powinny zostać zakończone w terminie przewidzianym w kontrakcie;uzyskanie pisemnej akceptacji Zamawiającego na przewidziane do zakupu wyposażenie techniczno - eksploatacyjne (zgodne z dokumentacją projektową). Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszelkie prawa autorskie, licencje itp. Programów, systemów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania obiektów.Wykonanie obiektów należy prowadzić w taki sposób aby nie zakłócić pracy istniejącego obiektu. Wszelkie koszty jakie mogą pojawić się w związku z przebudową i modernizacją istniejących obiektów i sieci obciążają Wykonawcę. UWAGA. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ( dokumentacji projektowej) wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe - co oznacza, że zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych.Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego ( należy przedstawić porównanie parametrów technicznych sprzętu wymaganego przez zamawiającego z parametrami oferowanego sprzętu - patrz załącznik nr 8 do oferty).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521274
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych, 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póź. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: BSR O/Sułkowice 75 85890006 0170 0000 0068 0016. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W terminie otwarcia ofert wadium wpłacane w pieniądzu musi znajdować się na koncie zamawiającego. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. Inna niż pieniężna forma wadium (art. 45 ust.6 ustawy Pzp), powinna być wnoszona w oryginale jako odrębny załącznik do oferty, umożliwiający łatwe oddzielenie od pozostałych dokumentów ofertowych. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniach lub gwarancjach data wygaśnięcia poręczenia lub gwarancji musi obejmować co najmniej 30 dniowy termin związania z ofertą. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sulkowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach