Przetargi.pl
ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1512C WILCZE-WIERZCHUCIN KRÓLEWSKI W ŁĄSKU WIELKIM

POWIAT BYDGOSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 85-066 Bydgoszcz, KONARSKIEGO 1-3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 5835434
  • Data zamieszczenia: 2022-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT BYDGOSKI
    KONARSKIEGO 1-3
    85-066 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 5835434
    REGON: 387399775
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1512C WILCZE-WIERZCHUCIN KRÓLEWSKI W ŁĄSKU WIELKIM
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Rozbudowa drogi powiatowej nr 1512C Wilcze-Wierzchucin Królewski w miejscowości Łąsko Wielkie będzie realizowana na odcinku o długości ca. 0,8 km i obejmować będzie: korektę geometrii wraz z poszerzeniem istniejącej jezdni, budowie zatok autobusowych i ronda na skrzyżowaniu z drogą gminną, wykonaniu chodnika z kostki betonowej o szerokości zmienne od 2 do 2,5 metra oraz wykonaniu odwodnienia w systemie mieszanym i oświetlenia ulicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje również usuniecie kolizji branż: telekomunikacyjnej i energetycznej.2) Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (obejmuje łącznie Etap I i II) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiOR), stanowiące załączniki do niniejszej SWZ.3) Dokumentacja projektowa stanowiąca podstawę wykonania przedmiotu zamówienia posiada wydaną decyzję ZRID WN.673.17.2022 z 11.07.2022 r.4) Wykonawca zapewni kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia(branże sanitarna i elektryczna), doświadczenie gwarantujące jego należyte wykonanie oraz aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa5) Zamawiający wymaga, by Wykonawca przygotowując harmonogram realizacji zamówienia brał pod uwagę fakt, iż będzie ono realizowane w okresie zimowym m.in. listopad-marzec, w którym warunki klimatyczne mogą ograniczyć możliwość zgodnego z STWiORB wykonywania robót, jak również w okresie wzmożonej aktywności wirusa SARS-CoV-2 i możliwych, zwiększonych absencji pracowników. Należy tak zaplanować i zorganizować roboty, by oba te czynniki miały minimalny wpływ na terminowość wykonania zamówienia. 6) Zamawiający posiada opracowane i zatwierdzone projekty stałej i czasowej organizacji ruchu na przedmiotowe zadanie. Wykonawca może ewentualnie na swój koszt i swoimi siłami zmodyfikować je w zakresie dat ich wprowadzenia lub sposobu wykonania tymczasowej organizacji.7) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiORB), wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 i 3 ustawy Pzp – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy.8) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do:a) zapewnienia obsługi geodezyjnej,b) realizacji zawartych w dokumentacji projektowej uzgodnień z gestorami sieci, w szczególności wykonania prac związanych z przebudową istniejącej infrastruktury oświetlenia drogowego, w tym wykonania wszystkich nałożonych na Zamawiającego przez ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. obowiązków, zgodnie z umową zawartą pomiędzy ENEA Operator sp. z o.o. a Zarządem Dróg Powiatowych w Bydgoszczy z dnia 01.03.2022 roku, nr 4096/Z/BN/2022/P na przebudowę infrastruktury oświetlenia drogowego w celu usunięcia kolizji na terenie dp 1512C w m. Łąsko Wielkie.c) zabezpieczenia i ochrony znaków geodezyjnych znajdujących się na placu budowy, d) wprowadzenia na czas prowadzenia robót tymczasowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem, e) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 9) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia jest obowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie wykonywania niniejszej Umowy ze szczególnym uwzględnieniem wymogów określonych na podstawie art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.). tj. oznaczyć teren prowadzenia prac (na odcinkach, gdzie obecnie jest zlokalizowany chodnik) w sposób widoczny i nie budzący wątpliwości co do ich charakteru, zapewnić niezbędną pomoc osobom niepełnosprawnym, w szczególności niewidomym i poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Tymczasowe ciągi piesze należy wyznaczać tak by były pozbawione przeszkód poziomych i pionowych (może to oznaczać konieczność budowy tymczasowych ramp i pochylni, których nachylenie nie może przekraczać 6%). Uwzględniając osoby niewidome i słabowidzące należy wyznaczać tymczasowe ciągi piesze przy pomocy zapór drogowych dwu lub trzylistwowych (U-20c lub U-20d). Niedozwolone jest wyznaczanie tymczasowych ciągów pieszych przy pomocy taśm ostrzegawczych. Pomosty i kładki tymczasowe należy wyposażyć w balustrady oznaczone kolorem białym i czerwonym10) Zamawiający wskazuje, że spełnienie standardów dostępności może być przedmiotem weryfikacji na etapie kontroli przedmiotowej inwestycji.11) Zamawiający informuje, że materiał z rozbiórek oraz zdjęty humus, nieprzewidziany do ponownego wbudowania, jest własnością Wykonawcy. Zagospodarowanie pozyskanych w trakcie rozbiórek ww. materiałów musi nastąpić zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, uzyskanymi uzgodnieniami gestorów oraz poleceniami Zamawiającego.12) W przypadku wycinki drzew Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do dokonania przez uprawnioną osobę klasyfikacji i wyceny pozyskanego drewna. Ustaloną w ten sposób kwotę, Wykonawca przeleje na rachunek bankowy Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł;d) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:- wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty drogowe których przedmiotem była budowa/przebudowa/ rozbudowa drogi publicznej o długości co najmniej 500 metrów, polegająca m.in. na wykonaniu kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;- dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wymaganymi przepisami ustawy Prawo Budowlane (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, legitymującej się co najmniej trzyletnim doświadczeniem zawodowym;3) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach