Przetargi.pl
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki

Powiat Żagański ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Dworcowa 39
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684709976
  • Data zamieszczenia: 2022-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Żagański
    Dworcowa 39
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684709976
    REGON: 970770155
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki” w formule zaprojektuj i wybuduj.5.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia:5.2.1. Droga powiatowa nr 1078F która stanowi niniejsze opracowanie, początek swój ma za istniejącym wiaduktem nad drogą krajową A18, a koniec za skrzyżowaniem dróg powiatowych nr 1078F z 1081F za m. Wymiarki.5.2.2. Początek terenu zabudowanego zlokalizowany jest w km ok. 2+520 a koniec w km ok. 6+175 tuż przed skrzyżowaniem ww. dróg powiatowych.5.2.3. Droga zarówno w terenie zabudowanym jak i niezabudowanym posiada szerokość od 5,5 do 7,0 m i wykonana jest z bitumu. 5.2.4. W terenie niezabudowanym droga odwodniona jest do jedno lub dwustronnych rowów przydrożnych wymagających czyszczenia, natomiast w terenie zabudowanym ulica odwodniona jest zarówno do ww. rowów, w tereny zielone jak do fragmentarycznej kanalizacji deszczowej. 5.2.5. W terenie zabudowanym w istniejących chodnikach wykonanych z płytek chodnikowych, jak i poboczach zlokalizowane są liczne drzewa do wycinki (około 125 sztuk). Drzewa należy szczegółowo zinwentaryzować i uzyskać zgodę na wycinkę lub zaprojektować ciągi komunikacyjne, tak aby je ominąć, konieczne zdiagnozowanie przez dendrologa. Większość z drzew obumarła i wymaga usunięcia, natomiast reszta zlokalizowana jest zbyt blisko krawędzi jezdni. Wykonawca musi rozpatrzeć, czy jest w stanie wyciąć kolidujące drzewa, czy uzyska stosowne odstępstwo od warunków technicznych.5.2.6. W terenie zabudowanym jezdnia posiada oświetlanie uliczne osadzone bezpośrednio na słupach energetycznych. Całość do demontażu.5.2.7. Praktycznie na całości opracowania zlokalizowana jest sieć telekomunikacyjna albo w postaci słupów naziemnych drewnianych albo sieci doziemnej z płytami/włazami oraz komorami na sieci wymagających przebudowy lub wymiany.5.2.8. Parametry techniczne drogi powiatowej nr 1078FKlasa techniczna: ZPrędkość projektowa Vp w terenie zabudowy: 40 km/h,Prędkość projektowa Vp poza terenem zabudowy: 50 km/hSzerokość pasów ruchu: 2x 2,75; 2x3,0Szerokość poboczy: 0,50 – 1,00 m,Szerokość chodnika: min. 2,00m,Kategoria ruchu KR3,Obciążenie 115 kN/oś,5.2.9. Zakres prac obejmuje w szczególności:a) ze względu na zbyt wąski pas drogi powiatowej oraz nienormatywne połącznia skrzyżowań (nienormatywne kąty) konieczne jest wykonanie około 14 podziałów ewidencyjnych tak aby zastosować zgodne z przepisami wyokrąglenia łuków poziomych i zapewnić odpowiednią widoczność na skrzyżowaniach,b) od początku opracowania do końca wykonać jedynie docelowo frezowanie starej nawierzchni bitumicznej w zakresie 2-3 cm i w jej miejsce nałożyć nową nakładkę bitumiczna z SMA11 gr. 4cm,c) należy wymienić wszelkie prefabrykaty betonowe w ciągu drogi w terenie zabudowanym tzn. obrzeża, krawężniki i kostki/płytki betonowe,d) wycinka kolidującej zieleni w postaci ok. 125 sztuk drzew oraz ok. 1000 m2 krzewów niskich. Przed wycinką Wykonawca zleci opracowanie operatu przez dendrologa; w związku z tak liczną wycinka zostanie wykonane nasadzenie kompensacyjne w ilości 1:3,e) w celu podniesienia warunków BRD konieczne jest wykonanie 3 azyli spowalniających w terenie zabudowanym w tym 2 z wyznaczonym przejściem dla pieszych; wyspy wykonać w krawężnikach wysepkowych prefabrykowanych trapezowych,f) każde z projektowanych przejść dla pieszych doświetlić dwustronnie za pomocą dedykowanych lamp,g) w obrębie obiektów o znacznym natężeniu pieszych (szkoła, GOK) zastosować zabezpieczenie za pomocą barierek dla pieszych od strony jezdni zmuszających do korzystania z wyznaczonych przejść w określonych lokalizacjach,h) na długości siedziby Nadleśnictwa Wymiarki należy zdemontować ogrodzenie i przesunąć je w głąb działki tak aby zmieścić chodnik szerokości minimum 2,0 m netto,i) przebudowa zatok autobusowych - w obrębie szkoły należy przebudować dwie istniejące zatoki autobusowe tak aby spełniały normatyw techniczny,j) szerokość bitumiczna jezdni drogi powiatowej docelowo 6,0 m za wyjątkiem niezbędnego zwężenia w centrum do 5,5 m; docelowo Inwestor planuje uzyskanie jezdni o minimalnej szerokości bez poszerzeń na łukach poziomych równej 6,0 m jednakże dopuszcza lokalne zwężenia do 5,5 m,k) zjazdy indywidualne – nawierzchnia z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm, skosy 1,5:1,5,l) zjazdy publiczne i skrzyżowania – nawierzchnia bitumiczna, wyłukowane wymaganymi promieniami zgodnie z wytycznymi branżowymi;m) łuki poziome jezdni dopasowane do parametrów terenowych;n) przechyłki na łukach poziomych dopasowane do parametrów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r.o) w trenie niezabudowanym jak i zabudowanym zlokalizowane są liczne przepusty podziemne. Zarówno pod zjazdami jak i pod głównym ciągiem drogi. Wszystkie przepusty należy zrewidować i sprawdzić ich stan techniczny. W przypadku niedrożności należy je udrożnić lub wymienić na nowe. Zabezpieczyć skarpy wylotów,p) projektowane murki oporowe wykonać z prefabrykowanych elementów typu L o zmiennych wysokościach dostosowanych do lokalnych rzędnych terenu,q) w centrum miejscowości w celu uspokojenia ruchu wykonać wyniesione skrzyżowanie z sygnalizacją drogową obejmującą skrzyżowanie ulic Księcia Witolda, Tadeusza Kościuszki, 1 Maja i 2 Armii Wojska Polskiego. Sygnalizację wyposażyć w detekcje zarówno ruchu pieszego jak i nadjeżdżających pojazdów w systemie „all red”,r) przebudowa około 10 pokryw telekomunikacyjnych typu lekkiego oraz około 260 mb kabli telekomunikacyjnych (szczegółowy opis w punkcie kolizji teletechnicznych),s) odwodnienie wykonać w dwojaki sposób. W samym centrum miejscowości ze względu na gęstą zabudowę kanałami deszczowymi z rur PVC o średnicach minimum Ø315 wraz z przykanalikami deszczowymi o średnicy ø 200. Rury kanalizacji układać w miarę możliwości w chodnikach a nie w konstrukcji jezdni. Kanały zakończone prefabrykowanymi wylotami do istniejących rowów lub podziemnych przepustów. W terenach niezabudowanych oraz na wjazdach do miejscowości drogę odwodnić do przyległych rowów. W zależności od potrzeb terenowych rowy oczyścić, przesunąć lub umocnić dno,t) przebudować wszelkie napotkane kolizje.5.2.10. UWAGA! Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej przed przystąpieniem do postępowania celem prawidłowej oceny i wyceny oferty. 5.3. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w PFU. Zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy PZP dokumenty zawarte w niniejszym Programie Funkcjonalno – Użytkowym zostały opracowane zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.5.4. Jakość dostarczonych na budowę materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektu technicznego oraz wymaganiami zawartymi w SWZ.5.5. Tam, gdzie w SWZ, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 101 ust. 1 i 3 ustawy PZP, Zamawiający, zgodnie z informacjami w pkt. 5 Tomu I SWZ – IDW, dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym ZRID oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SWZ.5.6. Równoważność materiałów i urządzeń 5.6.1. W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.5.6.2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne lub lepsze jak materiały wymienione w w/w dokumentach. 5.6.3. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. 5.6.4. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 5.6.5. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Jeżeli Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazał oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. 5.6.6. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, iż zaoferowane materiały/roboty są równoważne w stosunku do określonych przez Zamawiającego. Z powodu braku miejsca w okienku szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostaw opisany w pkt. 5 SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 20.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 130.000,00 PLN (słownie sto trzydzieści tysięcy złotych).20.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.20.3. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.20.4. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 19.3. należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.20.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.5) w przypadku wadium wnoszonego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w treści gwarancji lub poręczenia mają być wymienieni wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.20.6. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać: Powiat Żagański, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań20.7. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.20.8. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego nr PKO BP S.A. nr 96 1020 5402 0000 0602 0336 8206 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania „ZP.272.21.2022” lub dopisek „Wadium – „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki”, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.20.9. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.20.10. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy PZP.20.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 10. INFORMACJE O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU10.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:10.1.1. nie podlegają wykluczeniu;10.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu.10.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniżej wskazane przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:10.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie10.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie10.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie10.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:10.2.4.1. Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśliWykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (ukończył)co najmniej 1 zadanie w formule zaprojektuj i wybuduj LUB oddzielnie 1 zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy drogi publicznej o nawierzchni bitumicznej i 1 zadanie polegające na realizacji/wykonaniu roboty budowlanej, obejmującej: budowę lub przebudowę drogi publicznej o nawierzchni bitumicznej o długości min 1 km.Za drogę publiczną Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych1/ Sporządzenie dokumentacji projektowej i realizacja roboty budowlanej może być wykonana w ramach jednego zadania (umowy) lub w ramach oddzielnych zadań (umów) pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednio dla danej usługi/roboty budowlanej określonej w w/w warunku udziału w postępowaniu.2/ Wykonawca nie może łączyć odcinków kilku dróg celem spełnienia wymagania, w zakresie minimalnej długości drogi.3/ W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie każdy warunek musi być spełniony przynajmniej przez jeden podmiot.10.2.4.2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:a) minimum 1 OSOBĄ, która będzie pełniła funkcję PROJEKTANTA specjalności drogowej, posiadającą:- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,- doświadczenie zawodowe - opracowanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę drogi PUBLICZNEJ o nawierzchni bitumicznej,b) minimum 1 OSOBĄ, która będzie pełniła funkcję KIEROWNIKA ROBÓT specjalności drogowej, posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,- doświadczenie zawodowe obejmujące sprawowanie funkcji kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru od rozpoczęcia robót do wykonania zadania (definicja wykonania zadania: protokół odbioru lub równoważny dokument), przy realizacji co najmniej 1 zadania polegającego na budowie lub przebudowie drogi PUBLICZNEJ o nawierzchni bitumicznej,10.2.4.3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach