Przetargi.pl
Rozbudowa drogi gminnej nr 560866K- ulica Krakowska w km 0+146,72 – 0+566,85 oraz drogi gminnej nr 560859K – ulica Dembowskiego w km 0+000,00 – 0+092,68 wraz ze skrzyżowaniami z ulicami Kościuszki i Narutowicza w Wieliczce

Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce ogłasza przetarg

  • Adres: 32020 Wieliczka, ul. Limanowskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 250 11 90, 278 20 10 , fax. 12 278 20 10
  • Data zamieszczenia: 2018-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce
    ul. Limanowskiego 32
    32020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 250 11 90, 278 20 10, fax. 12 278 20 10
    REGON: 12139884200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzd.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi gminnej nr 560866K- ulica Krakowska w km 0+146,72 – 0+566,85 oraz drogi gminnej nr 560859K – ulica Dembowskiego w km 0+000,00 – 0+092,68 wraz ze skrzyżowaniami z ulicami Kościuszki i Narutowicza w Wieliczce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa drogi gminnej nr 560866K- ulica Krakowska w km 0+146,72 – 0+566,85 oraz drogi gminnej nr 560859K – ulica Dembowskiego w km 0+000,00 – 0+092,68 wraz ze skrzyżowaniami z ulicami Kościuszki i Narutowicza w Wieliczce. W ramach zadania przewidziano rozbudowę drogi gminnej nr 560866K – ul. Krakowska i rozbudowę drogi gminnej nr 560859K – ul. Dembowskiego w Wieliczce wraz z rozbudową skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Kościuszki – DP nr 2045K oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Dembowskiego – DG nr 560859K i ul. Narutowicza – DG nr 560865K na skrzyżowania z ruchem okrężnym w zakresie rozbudowy konstrukcji nawierzchni jezdni, budowy bezpiecznika, przebudowy chodników i schodów terenowych, budowy ścieżki rowerowej, budowy wysp kanalizujących ruch, przebudowy prawostronnej zatoki autobusowej, budowy lewostronnej zatoki autobusowej, budowy konstrukcji nawierzchni zjazdów indywidualnych i publicznych. 1.1) W ramach rozbudowy drogi nr 560866K ul. Krakowskiej do wykonania: - Rozbudowa konstrukcji nawierzchni jezdni, jezdnia o nominalnej szerokości 6,0 m i nawierzchni z mieszanki mineralno – asfaltowej, tj. mastyksu grysowego SMA 8 gr. 4 cm. Jezdnię ograniczono obustronnie ściekiem przykrawężnikowym z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej gr. 8 cm oraz krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm, 8 cm, 4 cm, 2 cm na określonych długościach chodnika, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20. - Przebudowa zatoki i budowa zatoki autobusowej o szerokości 3,0 m i nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru czerwonego gr. 8 cm posadowionej na podbudowie zasadniczej z betonu cementowego C16/20. Zatoki ograniczono od jezdni ściekiem międzyjezdniowym z czterech rzędów kostki granitowej gr. 7/9 cm, natomiast od strony chodnika krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm. - Przebudowa obustronnego chodnika o szerokości 2,0m i nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru szarego gr. 8 cm. Nawierzchnię chodnika w obrębie zatok autobusowych oraz przejść dla pieszych należy wykonać z kostki integracyjnej na szerokości 0,5 m. Chodnik od strony zewnętrznej zakończyć obrzeżem betonowym 8x30 cm o odsłonięciu 0 cm, posadowionym na ławie betonowej z betonu C12/15. - Budowa zjazdów w obrębie pasa drogowego o warstwie ścieralnej z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego gr. 8 cm ograniczone od strony jezdni krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 4 cm, natomiast w pozostałej części obrzeżem betonowym 8x30 cm o odsłonięciu 0 cm. - Umocnienie skarp w obrębie przekroczenia rzeki Serafa oraz potoku Krzyszkowickiego biomatą z nasionami traw posadowioną na geokracie o wytrzymałości na rozciąganie 13kN, wysokości 10 cm z wypełnieniem gruntem dowiezionym. Geokrata posadowiona zostanie na warstwie separacyjno – filtracyjnej z geowłókniny o wytrzymałości w obu kierunkach 15kN/m. Do układania geokraty i biomaty należy stosować szpilki kotwiące typu J oraz typu U. Sposób kotwienia, ilość i rozstaw szpilek geokraty oraz biomaty, winien być zgodny z instrukcją producenta. 1.2) W ramach rozbudowy drogi gminnej nr 560859K – ul. Dembowskiego do wykonania. - Rozbudowa konstrukcji nawierzchni jezdni, jezdnia o nominalnej szerokości 7,0 m z poszerzeniami w obrębi łukupoziomego do 8,6 m i nawierzchni z mieszanki mineralno – asfaltowej, tj. mastyksu grysowego SMA 8 gr. 4 cm. Jezdnię ograniczono obustronnie krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/2. - Przebudowa prawostronnego chodnika o szerokości 2,0 m i nawierzchni z betonowej kostki brukowej koloru szarego gr. 8 cm. Chodnik od strony zewnętrznej ograniczono obrzeżem betonowym 8x30 cm o odsłonięciu 0 cm, posadowionym na ławie betonowej z betonu C12/15. 1.3) W ramach przebudowy skrzyżowania ul. Krakowskiej i ul. Kościuszki do wykonania -Budowa małego ronda o średnicy zewnętrznej krawędzi jezdni równej 35,0 m z nieprzejezdną wyspą środkową o średnicy 20,0 m. O jednopasowej jezdni ronda o szerokości 5,0 m o warstwie ścieralnej z mieszanki mineralno – asfaltowej, tj. mastyksu grysowego SMA 8 gr. 4 cm o pochyleniu poprzecznym w kierunku zewnętrznym. Pierścień ronda przejezdny o szerokości 2,5 m i nawierzchni z kostki granitowej 15/17 cm o pochyleniu poprzecznym w kierunku jezdni ronda równym 4,0%. Jezdnię oraz przejezdny pierścień ograniczony obustronnie krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20. Krawężnik usytuowany na połączeniu jezdni i pierścienia ułożono na płask o odsłonięciu 3 cm. Wyspy środkowe, kanalizujące ruch, w postaci wysp trójkątnych wydłużonych, z zapewnieniem miejsca azylu pieszym o minimalnej szerokości 2,0 m, nawierzchni z betonowej kostki brukowej bezfazowej koloru szarego/czerwonego gr. 8 cm, ograniczone obustronnie krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm i 2 cm na długości przejść dla pieszych, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20. - Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,0 m (ścieżka dwukierunkowa) i nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11S gr. 4 cm. Ścieżka ograniczona od strony jezdni krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20, natomiast w pozostałej części obrzeżem betonowym 8x30 cm o odsłonięciu 0 cm, posadowionym na ławie betonowej z betonu C12/15. - Budowa oświetlenia ulicznego w tym: budowa linii kablowej oświetleniowej nN, budowa słupów oświetleniowych stalowych, cylindrycznych, ocynkowanych, z wysięgnikiem jednoramiennym sztuk 7, montaż opraw oświetleniowych drogowych o mocy 75W, źródło światła typu LED szt 7. 1.4) Skrzyżowanie ul. Krakowskiej z ul. Dembowskiego i ul. Narutowicza do wykonania - Budowa ronda małego, trzywlotowego, jednopasowego. O jednopasowej jezdni o szerokości 5,5 m o warstwie ścieralnej z mieszanki mineralno – asfaltowej, tj. mastyksu grysowego SMA 8 gr. 4 cm Pierścień ronda przejezdny o szerokości 2,5 m i nawierzchni z kostki granitowej 15/17 cm o pochyleniu poprzecznym w kierunku jezdni ronda równym 4,0%. Jezdnię oraz przejezdny pierścień ograniczono obustronnie krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20. Krawężnik usytuowany na połączeniu jezdni i pierścienia ułożono na płask o odsłonięciu 3 cm. Wyspy środkowe, kanalizujące ruch, w postaci wysp trójkątnych wydłużonych, z zapewnieniem miejsca azylu pieszym zaprojektowano o minimalnej szerokości 2,0 m, nawierzchni z betonowej kostki brukowej bezfazowej koloru szarego/czerwonego gr. 8 cm, ograniczone obustronnie krawężnikiem granitowym 20x30 cm o odsłonięciu 12 cm i 2 cm na długości przejść dla pieszych, posadowionym na ławie betonowej z oporem z betonu C16/20. - Budowa oświetlenia ulicznego w tym: budowa linii kablowej oświetleniowej nN, budowa słupów oświetleniowych stalowych, cylindrycznych, ocynkowanych, z wysięgnikiem jednoramiennym sztuk 9, montaż opraw oświetleniowych drogowych o mocy 75W, źródło światła typu LED szt 9. - Przebudowa dwóch odcinków sieci wodociągowej DN 90mm oraz DN160mm. - Przebudowa sieci gazowej DN 180mm ok. 115m. 2. Odwodnienie terenu: - Budowa odcinka kanalizacji deszczowej zlokalizowanej w pasie drogowym ul. Krakowskiej od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Dembowskiego i ul. Narutowicza z włączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej DN600mm. - Przebudowa istniejącej kanalizacji DN700mm w obrębie skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Dembowskiego. 3. Z uwagi na kolizję z projektowaną przebudową dróg wraz ze skrzyżowaniami zachodzi konieczność: - przebudowy i budowy sieci elektroenergetycznej nN i SN, - przebudowy kanalizacji kablowej telekomunikacyjnej Orange i Netii. Szczegółowy zakres zadania należy wykonać zgodnie przedmiarem robót, dokumentacją techniczną oraz STWiOR, które stanowią załączniki do SIWZ. Uwaga: Przed rozpoczęciem robót należy opracować i zatwierdzić tymczasowy projekt oznakowania i organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. 4. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 45230000-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45100000-8 – Przygotowanie terenu pod budowę 77211400-6 – Usługi wycinka drzew 03452000-3 – Drzewa 45111000-8 – Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45111100-9 – Roboty w zakresie burzenia 45231300-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45243510-0 – Budowa nasypów 45255600-5 – Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 45233000-9 – Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45233120-6 – Roboty w zakresie dróg 45232452-5 – Roboty odwadniające 45233221-4 – Malowanie nawierzchni 45233290-8 – Instalowanie znaków drogowych 45112100-6 – Roboty w zakresie kopania rowów 44212321-5 – Wiaty autobusowe 45233200-1 – Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45342000-6 – Wznoszenie ogrodzeń 5. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy lub znaków towarowych w SIWZ, dokumentacji budowlano-wykonawczej, przedmiarach robót oraz STWOiRB dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Materiały i urządzenia równoważne to takie, które mają te same cechy funkcjonalne co wskazane SIWZ, dokumentacji budowlano-wykonawczej, przedmiarach robót oraz STWOiRB, konkretne z nazwy lub pochodzenia. Ich jakość i parametry nie mogą być gorsze od jakości określonego w w/w dokumentach materiału lub urządzenia. W przypadku zastosowania (propozycja w ofercie) innych zamienników rynkowych, na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania (w ofercie), że nie będą one gorsze od wskazanych w w/w dokumentach, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadać będą niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej. 6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszelkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wymogami Ustawy o wyrobach budowlanych wg. której materiał nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany znakiem CE albo umieszczony jest przez Komisję Europejską w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację właściwości użytkowych albo jest oznakowany znakiem budowlanym (B). Materiały nie odpowiadające wymaganiom jakościowym jak również przeterminowane nie mogą być stosowane. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. 7. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp to: 7.1) Polskie Normy przenoszące normy europejskie, 7.2) normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, 7.3) europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), 7.4) wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), 7.5) normy międzynarodowe, 7.6) specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjęte przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, 7.7) inne systemy referencji technicznych ustanowione przez europejskie organizacje normalizacyjne, 7.8) Polskie Normy, 7.9) polskie aprobaty techniczne, 7.10) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw, 7.11) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z 2015 r. poz. 1165 oraz z 2016 r. poz. 542). 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 5 letniej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty licząc od dnia odbioru końcowego zgodnie z gwarancją i rękojmią zaoferowaną w ofercie. 9. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia. 9.1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 9.2) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 9.3) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych (inwentaryzacja powykonawcza). 9.4) W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu do posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia do wysokości minimum wartości brutto podpisanej umowy. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności podejmowane w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.). Zamawiający podkreśla, że w/w obowiązek dotyczy w szczególności wykonywania czynności w zakresie: - robót przygotowawczych i rozbiórkowych, - robót ziemnych, - robót w zakresie wycinki drzew, - robót w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych, elektroenergetycznych, wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków, przebudowy infrastruktury telekomunikacyjnej, - robót w zakresie konstruowania, fundamentowania, wykonania różnych nawierzchni, - robót związanych z wnoszeniem ogrodzeń, - robót porządkowych. Osoby wykonujące czynności wskazane przez Zamawiającego powinny być zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, co najmniej przez cały okres, w którym będą wykonywać wskazane wyżej czynności. Obowiązek ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje zgodnie z posiadanymi uprawnieniami w szczególności: kierownika budowy, robót, samozatrudnionych itp. Zamawiający wymaga aby wykonawca/podwykonawca przedłożył Zamawiającemu najpóźniej z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz na każde żądanie zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, które wykonują czynności opisane wyżej, a niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wskazane przez zamawiającego czynności będą wykonywać/wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, wskazanie rodzaju umowy o pracę, daty zawarcia umowy, wymiaru etatu każdej osoby wymienionej w oświadczeniu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wypełniania przez Wykonawcę/podwykonawcę nałożonych na niego obowiązków w czasie realizacji zamówienia poprzez np. zwrócenie się do właściwego inspektoratu pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli lub też poprzez żądanie od Wykonawcy/podwykonawcy przedstawienia oprócz w/w oświadczenia, następujących dokumentów: - poświadczonej/ych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników lub też innych danych, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności jak również niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie oświadczenia lub dokumentów, o których mowa wyżej skutkowało będzie nałożeniem sankcji na Wykonawcę w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty wnosi wadium w wysokości: 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych) najpóźniej do dnia 29.03.2018 r. do godz. 10:20 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) w gwarancjach bankowych d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy na konto Gminnego Zarządu Dróg w Wieliczce Nr 2486190006001402009610005 Małopolski Bank Spółdzielczy w Wieliczce. Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej, dokument należy umieścić w oryginale, w kopercie wraz z ofertą (ale nie łączyć trwale z pozostałymi dokumentami) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej, jako Beneficjenta należy wskazać Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce, Wieliczka, ul. Limanowskiego 32, 32-020 Wieliczka. 3. Zwrot wadium: 3.1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem wykonawców, o których mowa w Art. 46 ust. 4a uPzp. 3.2) Zamawiający zwróci wadium wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3.3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli: 4.1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4.2) wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 3.1 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o grupie kapitałowej – Wykonawca w terminie 3 dni licząc od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubieganie się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu. 2.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1) Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2.2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o załączony do SIWZ przedmiar robót – Niezałączenie do oferty kosztorysu ofertowego lub załączenie go z omyłkami nienadającymi się do poprawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 uPzp; 2.3) Oświadczenie o podwykonawcach – wskazanie przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (jeżeli są znane na etapie składania ofert) sporządzone na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Niezłożenie wraz z ofertą oświadczenia o podwykonawcach będzie uznawane przez Zamawiającego, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia podwykonawcy. 2.4) Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp (pkt 5.4. SIWZ), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.5) Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty dokumentu (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 4. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III.4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.1) Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 7.2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym/ych mowa w pkt 7., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.1) stosuje się. 7.3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4, III.5, i III.7 ppkt 7. w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4, III.5, i III.7 ppkt 7, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 10 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 12. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 13. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. W przypadku, o którym mowa w pkt 8., zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 17. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 17.1) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17.2) Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowy o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału, lub też kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 17.3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 17.4) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. 18. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352). 19. W zakresie nieuregulowanym w ogłoszeniu i SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach