Przetargi.pl
Rozbudowa drogi gminnej nr 010633C Lubiewo ul. Hallera wraz z łącznikami do ul. Wojska Polskiego

GMINA LUBIEWO ogłasza przetarg

  • Adres: 89-526 Lubiewo, ul. Hallera 9
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (52) 33 493 10 , fax. (52) 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2022-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA LUBIEWO
    ul. Hallera 9
    89-526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (52) 33 493 10, fax. (52) 519 02 14
    REGON: 092351133
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://lubiewo.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi gminnej nr 010633C Lubiewo ul. Hallera wraz z łącznikami do ul. Wojska Polskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 010633C Lubiewo ul. Hallera wraz z łącznikami do ul. Wojska Polskiego obejmująca działki o nr ewid. 458, 750/3, 1103, 459/2, 1098, 1104, 1099, 1100, 392, 1101, 1102, 414/5, 1055 (1055/1*,1055/2 ), 1140/2 (1140/5*, 1140/6), 1140/1 (1140/3*,1140/4), 415, 414/6 (414/7*,414/8), 488/3, 488/8, 496/3, 486/3, 426/1, 427, 431, 422/2, 484/1, 435, 472, 470/1, 467, 484/3 położonych w obrębie geodezyjnym Lubiewo, gmina Lubiewo.*działki wchodzące w zakres inwestycji po podziale nieruchomości2. Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.3. Zgodnie z art. 310 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.4. Zakres robót obejmuje w szczególności:• roboty rozbiórkowe,• wykonanie jezdni z masy mineralno - asfaltowej wraz z pasami postojowymi, • budowę zatok postojowych o nawierzchni z kostki betonowej, • budowę chodników z kostki betonowej, • przebudowę zjazdów do nieruchomości, • przebudowę skrzyżowań o nawierzchni bitumicznej, betonowej,• wykonanie oznakowania pionowego,• wykonanie oznakowania poziomego,• budowę kanału technologicznego o profilu KTp1, • budowę studni kablowych SKR-1,• uzupełnienie oświetlenia rozbudowywanej drogi, tj. doświetlenie obszarów, których nie obejmuje istniejąca linia oświetleniowa zainstalowana na słupach linii napowietrznej n.n., • oświetlenie projektowanych przejść dla pieszych,• demontaż całego odcinka telekomunikacyjnej linii napowietrznej wraz z przyłączami napowietrznymi oraz punktem dostępowym, tj. szafą kablową nasłupową, • budowę nowych odcinków telekomunikacyjnej sieci doziemnej w celu odtworzenia poprzedniej struktury sieci i zachowania ciągłości przyłączenia odbiorców,• budowę nowego punktu dostępowego w postaci szafy kablowej wolnostojącej 200p, do której zostanie przełączona nowa oraz istniejąca sieć rozdzielcza, • budowę odcinka kanalizacji kablowej, który połączy nową szafę kablową z istniejącą kanalizacją kablową,• budowę kolektorów deszczowych z rur PP DN/ID 400mm SN8 kN/m2, • budowę kolektorów deszczowych z rur PP DN/ID 300mm SN8 kN/m2, • budowę kolektorów deszczowych z rur PP DN/ID 250mm SN8 kN/m2, • budowę przykanalików deszczowych z rur PVC–U DN/OD 160/4,7mm SN8 kN/m2, • budowę studni rewizyjnych z kręgów betonowych DN1200, • budowę studni rewizyjnych PP DN600,• budowę odwodnienia liniowego,• budowę studni deszczowych wpustowych z kręgów betonowych DN500,• budowę separatorów koalescencyjnych zintegrowanego z osadnikiem i 10–krotnym by–passem, • unieczynnienie istniejących rurociągów kanalizacji deszczowej oraz demontaż istniejących studni deszczowych wpustowych,• przebudowę istniejących przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PVC160 (zagłębienie) Parametry techniczne drogi:• Długość: 804,7 m • prędkość projektowa Vp: 30 km/h, • kategoria ruchu: KR-2, • szerokość jezdni: 5,0 m • klasa drogi: „L”Uwaga:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca górną warstwę nawierzchni ułożył na całej szerokości jezdni jednym pasem – unikanie szwa podłużnego oraz poprzecznego.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji, projektowej stanowiącej Załączniki nr 8 – 8n oraz nr 9 do SWZ, przedmiarach robót stanowiących Załącznik nr 11 do SWZ oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ.8. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do:a) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia,b) oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, m.in. umieszczenia tablicy informacyjnej wynikającej z ustawy Prawo budowlane i zabezpieczenia terenu budowy,c) w przypadku wycinki drzew w okresie lęgowym ptaków tj. od 1 marca do 31 sierpnia zatrudnienie specjalisty przyrodnika (ornitologa) w celu potwierdzenia przez niego braku zajęcia objętych planowaną wycinką siedlisk gatunków chronionych,d) przeprowadzenia przez uprawnioną osobę oceny stanu technicznego budynków zlokalizowanych przede wszystkim bardzo blisko frontu robót budowlanych, w tym zwłaszcza starych budynków, które mogą ulec uszkodzeniu w wyniku oddziaływania ciężkiego sprzętu budowlano-drogowego. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przed rozpoczęciem prac budowlanych i po ich zakończeniu wraz ze sporządzeniem protokołów,e) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,f) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót,g) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi, gruzu, itp.,h) poniesienia kosztów wywozu kostki betonowej wraz z krawężnikami i obrzeżami pochodzącej z rozbiórki w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego (teren Bysławia),i) poniesienie kosztów wywozu materiału z rozbiórki nawierzchni bitumicznej w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego (teren Lubiewa),j) poniesienia kosztów wywozu materiału z rozbiórki podbudowy z bruku w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego (teren Gminy Lubiewo),k) wykonania projektów czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót przed wejściem na plac budowy,l) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno- kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych oraz dróg gminnych) w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego,m) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów,n) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu,o) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg,p) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających,q) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku,r) zapewnienia i pokrycia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 2 egzemplarzach,s) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,t) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,u) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego,v) prowadzenia dzienników budowy,w) wykonania planu BIOZ - jeśli dotyczy,x) umieszczenia w momencie rozpoczęcia robót budowlanych na terenach objętym inwestycją 1 szt. tablic informacyjnych o źródle finansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujących zadania finansowe lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujących zadania finansowe lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, w miejscu i o treści uzgodnionej z Zamawiającym. Aktualne wytyczne dotyczące wyglądu tablic informacyjnych dostępne są pod adresem: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-druga/#c216109. Grunt z wykopów należy do Wykonawcy.10. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy.11. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego.12. Uproszczony kosztorys ofertowy będzie wymagany od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i zostanie przedłożony przez Wykonawcę najpóźniej w dniu zawarcia umowy.13. Dołączone przedmiary robót stanowią element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego.14. Zamówienie objęte jest:- decyzją Nr LUB.5.2021 z dnia 27 maja 2021 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie ulicy Hallera w Lubiewie,- zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę znak BD.6743.LUB.22.2021.ECz z dnia 10 marca 2021 r. dotyczącym rozbiórki telekomunikacyjnej linii napowietrznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymujenieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu2) gwarancjach bankowych3) gwarancjach ubezpieczeniowych4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji RozwojuPrzedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowywskazany przez zamawiającego: Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego,a nie datę wydania dyspozycji przelewu.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lubporęczenia, w postaci elektronicznej.6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.7. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego ofertazostała wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięteodwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.8. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 7, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzezzłożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadiumwniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4,występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium,jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwez przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.2. Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, o którym mowa w pkt 1, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że:a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej jednej roboty budowlanej w branży drogowej związanej z budową, rozbudową, przebudową lub remontem drogi twardej (droga z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych lub kamienno-betonowych) o wartości nie mniejszej niż1 000 000,00 zł brutto, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie,b) skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogoweji kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowaniarobotami budowlanymi w specjalności:- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznychi elektroenergetycznych,-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnychlub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach