Przetargi.pl
Rozbudowa budynku Urzędu Gminy Mszana ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń na archiwum

Gmina Mszana ogłasza przetarg

  • Adres: 44-325 Mszana, ul. 1 Maja
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4759740, 4759755
  • Data zamieszczenia: 2021-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mszana
    ul. 1 Maja 81
    44-325 Mszana, woj. śląskie
    tel. 32 4759740, 4759755
    REGON: 27625868700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana.ug.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku Urzędu Gminy Mszana ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń na archiwum
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa budynku Urzędu Gminy Mszana ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń na archiwum. Budynek znajduję się przy ul. 1 Maja 81 na działce nr 2251/207 położonej w Mszanie. Budynek zostaje rozbudowany poprzez zamurowanie podcienia na parterze od strony elewacji południowej. W pomieszczeniach objętych zmianą sposobu użytkowania znajduję się magazyn oraz pomieszczenia sanitarne. Zakres planowanych robót budowlanych. Roboty demontażowe i wyburzeniowe - rozbiórka fragmentu chodnika, - demontaż okna i drzwi w ścianie zewnętrznej, - wyburzenie ściany zewnętrznej, - demontaż urządzeń sanitarnych, - przebudowa sieci elektrycznej i C.O. (zgodnie z rzutami branżowymi), - demontaż i przebudowa instalacji kanalizacyjnej i wodociągowej (zgodnie z rzutami branżowymi), - wyburzenie ściany działowej, - demontaż fragmentu ocieplenia na ścianie zewnętrznej oraz stropie podcienia, - skucie posadzki na gruncie w istniejących pomieszczeniach (pom. gosp., wc, natrysk), - wymiana drzwi zewnętrznych dwuskrzydłowych do kotłowni, - skucie tynków na ścianach i suficie, - demontaż instalacji elektrycznych, przebudowa instalacji aktywnej detekcji gazu z przeniesieniem centrali i okablowania, Roboty montażowe i budowlano - naprawcze: - wykonanie fundamentów pod nowo projektowane ściany zewnętrzne oraz słup stalowy, - wymurowanie ścian zewnętrznych, - wstawienie podciągów stalowych, - wykonanie nowej podłogi na gruncie z wszystkimi warstwami wykończeniowymi - zamurowanie otworu prowadzącego do kotłowni, - montaż drzwi zewnętrznych oraz okna z kratą, - wykonanie tynków wapienno-cementowych na ścianie i suficie, malowanie ścian i sufitu, - wykonanie izolacji cieplnej z płyt styropianowych na projektowanych ścianach - wykończenie elewacji tynkiem cienkowarstwowym oraz cokołu z płytek, - wykonanie instalacji elektrycznej, teletechnicznej, alarmowej, monitoringu, - wykonanie instalacji nawilżania i osuszania powietrza. UWAGA! Z zakresu objętego zamówieniem została wyłączona dostawa i montaż następujących elementów wyposażenia archiwum: 1.1.2 Biurko 1.1.3 Krzesło obrotowe 1.1.4 Szafa do archiwizacji 1.1.5 Lampka biurkowa 1.1.6 Komputer z monitorem, klawiaturą i myszką – zestaw 1.1.7 Drukarka wielofunkcyjna 1.1.8 Wyposażenie ppoż.: 2 gaśnice proszkowe ABC 4kg, 2 koce gaśnicze szklane PPOU 150x170cm, worki ewakuacyjne na dokumenty – 10 sztuk 1.1.9 Drabinka stalowa 2. Gwarancja i rękojmia Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty na okres zadeklarowany w ofercie. Minimalny okres gwarancji udzielany przez Wykonawcę wynosi 36 miesięcy natomiast maksymalny okres gwarancji - nie dłużej niż 60 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. UWAGA:  Wykonawca może zaproponować inny termin gwarancji, jednak nie dłuższy niż 60 miesięcy Termin gwarancji będzie miał wpływ na wybór przez Zamawiającego oferty najkorzystniejszej, ponieważ termin gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Szczegóły zawarte są w pkt 2.2. rozdziału XVIII niniejszej Specyfikacji. Zaproponowany termin gwarancji należy wpisać w formularzu ofertowym (zał. nr 2a lub 2b do siwz) w pkt II.2.  Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane należy zadeklarować w miesiącach od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót „bez zastrzeżeń”.  Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par.1 KC, a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego.  Uprawnienia Zamawiającego wynikające z rękojmi za wady będą egzekwowane niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.  Jeżeli Wykonawca nie usunie wad lub usterek w okresie gwarancji lub rękojmi w wyznaczonym na piśmie przez Zamawiającego terminie, Zamawiający po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy, może zlecić ich usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.  Ustala się maksymalny termin usunięcia wad i usterek do 14 dni. 3. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 3.1 Na mocy art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, tj. pracowników fizycznych uczestniczących w realizacji zamówienia. Wymóg nie dotyczy między innymi osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, wykonujących usługi transportowe, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. 3.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.3 W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.1 czynności w trakcie realizacji umowy Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od daty podpisania umowy oraz na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wskazanym w wezwaniu przedłoży Zamawiającemu: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, zawierające w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju zawartej umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Wykonawca ma obowiązek powiadomić o zmianach osób realizujących wskazane czynności. 3.4 Niezłożenie przez Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w pkt 3.1 niniejszego rozdziału siwz. 3.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.6 Jeżeli realizacja zamówienia wykonywana będzie przez osobę nie zatrudnioną na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli (personel), osoba taka nie będzie mogła wykonywać jakichkolwiek prac, a wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000,00 PLN za każdy taki przypadek. Fakt wykonywania prac przez taką osobę musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli (personel) Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez wykonawcę lub jego przedstawicieli. 3.7 Zamawiający żąda, aby w umowie z Podwykonawcą Wykonawca zawarł odpowiednie postanowienia dotyczące zobowiązania Podwykonawcy do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej i umożliwiające Zamawiającemu kontrolę realizacji tego obowiązku przez Podwykonawcę. 4. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty (rozwiązania) równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w siwz – zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej siwz. 5. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia w oparciu o projekt budowlany, rysunki, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. nr 9-11 do siwz) z uwzględnieniem opisu przedmiotu zamówienia – odpowiedzi na pytania wykonawców, z zachowaniem norm i standardów jakościowych odnoszących się do typu robót, w sposób zgodny z przepisami prawa oraz uzyskanymi decyzjami administracyjnymi i zgodnie z ustaleniami zawartymi w siwz, przy zachowaniu terminów na wykonanie robót, określonych w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach