Przetargi.pl
Rozbudowa budynku Sądu Rejonowego i przebudowa budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych w Mielcu, ul. Kościuszki 15

Sąd Okręgowy w Tarnobrzegu ogłasza przetarg

  • Adres: 39-400 Tarnobrzeg, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 688 25 67 , fax. 15 688 26 87
  • Data zamieszczenia: 2020-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Tarnobrzegu
    ul. Sienkiewicza 27
    39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie
    tel. 15 688 25 67, fax. 15 688 26 87
    REGON: 83122086000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnobrzeg.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sąd

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku Sądu Rejonowego i przebudowa budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych w Mielcu, ul. Kościuszki 15
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot i zakres inwestycji: Przedmiot inwestycji obejmuje przebudowę istniejącego budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych i rozbudowę o nowy budynek administracyjno-biurowy kompleksu obiektów Sądu Rejonowego w Mielcu wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu. Inwestycja realizowana będzie z podziałem na trzy etapy: - pierwszy etap obejmować będzie budowę nowego budynku administracyjno-biurowego wraz z łącznikiem do istniejącego budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych oraz z wyposażeniem stałym i ruchomym, - drugi etap obejmować będzie przebudowę i zmianę sposobu użytkowania poddasza budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych (po czasowym przeniesieniu pracowników i wyposażenia WKW do nowego budynku), - trzeci etap obejmować będzie prace związane z zagospodarowanie terenu. Szczegóły zakresu poszczególnych etapów zgodnie z odpowiednimi częściami załączonej dokumentacji projektowej. UWAGA: Załączone przedmiary należy traktować wyłącznie jako materiał pomocniczy przy sporządzaniu oferty, traktując projekty budowlane i wykonawcze jako właściwą i pełną podstawę sporządzenia kalkulacji ofertowej. Stan istniejący zagospodarowania terenu: Nieruchomość stanowiąca przedmiot opracowania położona jest w Mielcu przy ul. Kościuszki 15, na działce nr ewid. 1866 o powierzchni 0,3442 ha. Działka o rzucie zbliżonym do trapezu zabudowana jest połączonymi ze sobą nadziemnym łącznikiem dwoma budynkami użyteczności publicznej (budynek główny oraz budynek Wydziału Ksiąg Wieczystych). Budynek główny pochodzi z końca XIX wieku i jest wpisanymi do rejestru zabytków nieruchomych województwa podkarpackiego pod numerem rejestru A-869. Na działce, w jej narożu północno-wschodnim, zlokalizowano również niewielki budynek pomocniczy o funkcjach gospodarczych. Oba budynki oraz teren inwestycji skomunikowane są z ciągiem pieszo-jezdnym (ul. Zacisze) o nawierzchni utwardzonej, za pośrednictwem wewnętrznego ciągu pieszo-jezdnego, posiadającego również nawierzchnię utwardzoną. Ponadto dostęp do budynku głównego zapewniony jest wewnętrznym ciągiem pieszym z ul. Kościuszki. Budynek główny Sądu Rejonowego zlokalizowany jest w zachodniej części dz. nr ewid. 1866, dłuższym bokiem równolegle do zachodniej granicy działki biegnącej wzdłuż pasa drogowego ul. Kościuszki, od której obiekt odsunięty jest na odległość ok. 8,00 m. Obiekt zabudowany został na planie prostokąta o wymiarach ok. 41,16 x 19, 55 m i posiada trzy kondygnacje nadziemne (w tym poddasze użytkowe) oraz w części wschodniej obrysu został podpiwniczony. Główne wejście do obiektu umieszczono w elewacji zachodniej, na osi symetrii budynku. Budynek Wydziału Ksiąg Wieczystych zlokalizowany jest w centralnej części dz. nr ewid. 1866, dłuższym bokiem wzdłuż biegnącej za ogrodzeniem ul. Zacisze, położonej w odległości od ok. 21 do ok. 27 metrów. Obiekt wzniesiony został na planie prostokąta o wymiarach 22,48 x 14,98 m, jest w całości podpiwniczony oraz posiada dwie kondygnacje nadziemne i poddasze nieużytkowe. Główne wejście do budynku umieszczono w elewacji południowo-zachodniej, od strony budynku głównego Sądu Rejonowego i poniżej komunikującego je łącznika. Wewnętrzne ciągi piesze, jezdne i pieszo-jezdne skomunikowane przez urządzony zjazd z drogi publicznej z ciągiem pieszym i jezdnym ul. Zacisze. Teren inwestycji zasadniczo płaski, z niewielkim upadkiem w kierunku południowo-wschodnim. Zieleń niska urządzona na całej powierzchni działki z niewielką ilością pojedynczych drzew i krzewów. Śmietnik kontenerowy zlokalizowany przy wschodniej granicy działki, z dostępem bezpośrednim z ciągu pieszego ul. Zacisze. Teren działki nr ewid. 1866 ogrodzony jest na całym swym obwodzie. Wjazd i wejście, na teren z utwardzonych ciągów pieszo-jezdnych ulic Kościuszki i Zacisze, furtkami i bramami zlokalizowanymi w pierzei południowo-wschodniej i południowo-zachodniej ogrodzenia. Na urządzonym zjeździe z drogi publicznej – ul. Zacisze, zabudowany szlaban ograniczający wjazd na posesję osobom nieuprawnionym. Istniejące sieci uzbrojenia terenu: - sieć wodociągowa, - sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej, - sieć elektroenergetyczna, - sieć gazowa, - sieć telefoniczna. Szczegóły zgodnie z załączoną do postępowania dokumentacją projektową. Projektowane zagospodarowanie terenu: Przewiduje się ograniczenie zmian istniejącego zagospodarowania terenu do niezbędnego minimum wynikającego z programu inwestycji. Główne zmiany wymuszone zostaną lokalizacją w terenie nowego budynku sądu, usytuowanego po wschodniej stronie budynku głównego i południowej stronie budynku WKW. Wymusi to reorganizację istniejących w tym miejscu terenów zielonych wraz z rekreacją i małą architekturą, śmietnika na odpady stałe oraz części ciągów pieszo-jezdnych wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych. Likwidacji ulegną rabaty kwiatowe i istniejąca obok nieczynna studnia. Bryły i układ zabudowy budynków istniejących pozostawia się bez zmian, lokalizując projektowany budynek administracyjny wzdłuż granicy wschodniej, równolegle do ul. Zacisze, w odległości 1,39 m od granicy działki – poza wyznaczoną nieprzekraczalną linią zabudowy. Nowy budynek o wymiarach gabarytowych 20,50 x 15,10 m, zbudowany na planie wielokąta wykorzystującego do maksimum możliwość zabudowy w terenie nowego obiektu, posiadał będzie trzy kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe, podpiwniczenia na całej swej powierzchni, a z budynkami istniejącymi – bezpośrednio z budynkiem WKW – skomunikowany zostanie za pośrednictwem nowego łącznika, który poprowadzony zostanie w poziomie I-go piętra. Istniejący śmietnik kontenerowy zlokalizowany przy wschodniej granicy działki, z dostępem bezpośrednim z ciągu pieszego ul. Zacisze przeznaczony jest do likwidacji, zapewniając w jego miejsce śmietnik wbudowany, położony w nowym budynku administracyjnym, z bezpośrednim dostępem z poziomu terenu, od strony drogi wewnętrznej. Istniejący zjazd z drogi publicznej – ul. Zacisze pozostawia się bez zmian, jak i większość wewnętrznych ciągów pieszych, jezdnych i pieszo jezdnych oraz istniejących poza obszarem opracowania miejsc parkingowych. Przebudowie ulega jedynie część w/w ciągów występująca pomiędzy nowym budynkiem a budynkiem Wydziału Ksiąg Wieczystych, gdzie reorganizują się je w dostosowaniu do nowej zabudowy, organizując też od nowa miejsca parkingowe przy budynku WKW. Istniejące sieci uzbrojenia terenu – bez zmian, za wyjątkiem likwidacji nieczynnego przyłącza gazu gnD60 n do budynku WKW, biegnącego od strony ul. Zacisze. Dostawy mediów do budynku projektowanego przewiduje się zapewnić z przyłączy istniejących. Na przeważającej części zabudowywanego obszaru projektuje się nieznaczne zmiany ukształtowania terenu istniejącego, wynikające z usytuowania zabudowy i urządzeń projektowanych. Projektuje się teren przeważnie płaski z ukształtowanymi kierunkami i nachyleniami spadków obszarów utwardzonych w celu odprowadzenia wód opadowych na teren i/lub do wpustów ulicznych ciągów jezdnych. Zieleń niska urządzona pod obszarem zabudowy do likwidacji. Przewiduje się wykonanie nowych pojedynczych nasadzeń w dostosowaniu do nowego ukształtowania zieleni przy projektowanym budynku. Nie projektuje się wycinki drzew. Ogrodzenie, brama i furtki wejściowe istniejące – bez zmian, za wyjątkiem odcinka ogrodzenia wschodniego, wzdłuż ulicy Zacisze, gdzie likwiduje się furtkę dającą dostęp do istniejącego śmietnika kontenerowego i odtwarza w tym miejscu ogrodzenie na wzór istniejącego. Projektuje się częściową przebudowę istniejącego układu oświetlenia terenowego, polegająca na przesunięciu istniejących opraw w nowe położenie, niekolidujące z zabudową projektowaną. Podczas realizacji inwestycji należy zapewniać bieżącą możliwość dostępu konwoju służby więziennej z osobami dowożonymi na rozprawy. Szczegóły zgodnie z załączoną dokumentacją projektową. Zestawienie powierzchni: Powierzchnia działki nr ewid. 1866: 0,3442 ha (3 442 m2) Powierzchnia zabudowy budynku głównego: 715,78 m2 Powierzchnia zabudowy budynku WKW: 336,75 m2 Powierzchnia zabudowy budynku pomocniczego: 47,58 m2 Powierzchnia zabudowy budynku projektowanego: 267,66 m2 Powierzchnia zabudowy ogółem: 1367,77 m2 Powierzchnia części działki w granicach opracowania: 760,89 m2 (0,076 ha) Powierzchnia utwardzona w granicach opracowania: 408,55 m2 Powierzchnia zieleni w granicach opracowania: 84,68 m2 Charakterystyka budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych poddanego przebudowie i zmianie sposobu użytkowania poddasza: Budynek zabudowany na rzucie prostokąta, prostopadle do bryły budynku głównego, posadowiony na ławach kamiennych o szerokości ścian fundamentowych. Ściany nośne budynku murowane z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie wapiennej i cementowo-wapiennej. Ściany zewnętrze ocieplone i otynkowane w latach poprzednich. Nad piwnicami i parterem strop typu Kleina, nad I piętrem strop gęstożebrowy typu DMS. Więźba dachowa drewniana o konstrukcji mieszanej, częściowo płatwiowo-kleszczowej i częściowo krokwiowo-płatwiowej podpartej słupami bez usztywnień podłużnych i poprzecznych. Dach kryty blachą ocynkowaną układaną na rąbek stojący, ułożoną na deskowaniu ażurowym i malowaną na kolor rdzawo-czerwony. Projektuje się przebudowę budynku j.w. w zakresie zmiany sposobu użytkowania poddasza na cele biurowe oraz w zakresie niezbędnym dla jego dostosowania do aktualnych przepisów i/lub uzyskanych odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów higieniczno-sanitarnych oraz ochrony przeciwpożarowej. Przedmiotowa przebudowa nie wpłynie na kształt budynku, który pozostanie bez zmian, a jedynymi widocznymi z zewnątrz skutkami realizacji inwestycji będą nowe okna połaciowe doświetlające projektowane pomieszczenia na poddaszu, klapa oddymiająca nad klatką schodową oraz czerpnie i wyrzutnie wentylacji mechanicznej. Likwidacji ulegną natomiast istniejące lukarny poddasza nieużytkowego, a nową konstrukcję uzyska więźba dachowa wraz z warstwami termoizolacyjnymi, poszyciem i pokryciem. W celu udostępnienia obiektu na potrzeby osób niepełnosprawnych projektuje się montaż przy wejściu głównym do budynku specjalnego podnośnika zewnętrznego, co zapewni dostęp do kondygnacji parteru, gdzie pomieszczenie znajdzie punkt obsługi interesanta, w którym realizowane będą wszystkie działania wynikające z potrzeby kontaktu interesanta z personelem Wydziału Ksiąg Wieczystych. Wyposażenie budynku w instalacje: • instalacja odgromowa, • instalacja elektryczną silnoprądowa, • instalacje elektryczne słaboprądowe; LAN, SSP, CCTV i KD w wybranych pomieszczeniach, • instalacja wodociągowa, • instalacja hydrantowa wewnętrzna, • instalacja kanalizacji sanitarnej, • instalacja kanalizacji deszczowej, • instalacja centralnego ogrzewania z technologią kotłowni gazowej, • instalacja ciepłej wody użytkowej z własnej kotłowni, • instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach. Powierzchnia, wysokość i liczba kondygnacji budynku: • powierzchnia zabudowy: 336,75 m², • powierzchnia wewnętrzna: 1150,00 m², w tym: o piwnica: 280,58 m², o parter: 280,58 m², o piętro: 290,44 m², o poddasze: 298,40 m², • powierzchnia netto: 877,35 m², w tym: o piwnica: 236,38 m², o parter: 244,37 m², o piętro: 259,41 m², o poddasze: 137,19 m², • powierzchnia użytkowa: 626,85 m², w tym: o piwnica: 163,14 m², o parter: 168,46 m², o piętro: 195,50 m², o poddasze: 99,75 m², • powierzchnia ruchu: 174,09 m², w tym: o piwnica: 25,31 m², o parter: 47,43 m², o piętro: 63,91 m², o poddasze: 37,44 m², • powierzchnia usługowa: 76,41 m², w tym: o piwnica: 47,93 m², o parter: 28,48 m², o piętro: 0,00 m², o poddasze: 0,00 m², • wysokość budynku do kalenicy względem terenu: 12,84 m, • wysokość budynku zgodnie z przepisami: 11,36 m – budynek niski (N), • liczba kondygnacji nadziemnych: III, • liczba kondygnacji podziemnych: I, • kubatura brutto budynku: 4 144,00 m³, • zero budynku na poziomie rzędnej: ~ 173,36 m.n.p.m, • poziom terenu przy budynku w obrębie wejścia głównego ~172,20 m n.p.m., w obrębie wejścia do klatki schodowej (w elewacji północnej) ~172,27 m n.p.m., • wyjścia ewakuacyjne z budynku na teren lub do innej strefy pożarowej: z jednej klatki schodowej bezpośrednio na zewnętrz, z parteru na zewnątrz za pośrednictwem schodów zewnętrznych, do innej strefy pożarowej w poziomie I-go piętra – po wybudowaniu nowego budynku i łącznika komunikacyjnego (na podstawie odrębnego opracowania projektowego). Charakterystyka projektowanego budynku administracyjno-biurowego (dalej budynek): Budynek zabudowany na rzucie wielokąta, równolegle do wspólnej granicy z pasem drogowym ul. Zacisze. Budynek o trzech kondygnacjach nadziemnych (w tym poddasze użytkowe) i jednej podziemnej, posadowiony na płycie żelbetowej, o ścianach murowanych z bloczków wapienno-piaskowych na cienkich zaprawach systemowych, ocieplonych z zewnątrz wełną mineralną i otynkowanych w metodzie lekkiej mokrej. Wszystkie stropy, klatka schodowa, i częściowo konstrukcja dachu żelbetowe wylewane na mokro. Więźba dachowa drewniana o konstrukcji krokwiowej, częściowo spoczywająca na konstrukcji żelbetowej. Dach kryty blachodachówką o formie i kroju oraz kolorystyce dostosowanej do pokrycia budynku głównego. W celu udostępnienia na potrzeby osób niepełnosprawnych obiekt wyposażony w dźwig osobowy dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, obsługujący wszystkie kondygnacje budynku, w tym poziom wejścia głównego na rzędnej przylegającego terenu. Budynek skomunikowany w poziomie I-go piętra z budynkiem Wydziału Ksiąg Wieczystych za pośrednictwem projektowanego łącznika o konstrukcji nośnej żelbetowej oraz ścianach i dachu wykonanych w całości w konstrukcji aluminiowo-szklanej. Budynek o przeznaczeniu administracyjno-biurowym, z archiwami, magazynami podręcznymi i pomieszczeniami technicznej obsługi budynku w poziomie kondygnacji piwnicznej. Bryła i forma architektoniczna w pełni nawiązująca do założeń architektonicznych i stylistycznych obiektów istniejących, ze szczególnym uwzględnieniem budynku głównego, posiadającego bogaty wystrój architektoniczny elewacji, okapów i szczytów dachowych. Wyposażenie budynku w instalacje: • instalacja odgromowa, • instalacja elektryczną silnoprądowa, • instalacje elektryczne słaboprądowe; LAN, SSP, CCTV i KD w wybranych pomieszczeniach, • instalacja wodociągowa, • instalacja hydrantowa wewnętrzna, • instalacja kanalizacji sanitarnej, • instalacja kanalizacji deszczowej, • instalacja centralnego ogrzewania zasilanego z własnej kotłowni gazowej zlokalizowanej w budynku Wydziału Ksiąg Wieczystych, • instalacja ciepłej wody użytkowej z własnej kotłowni j.w., • instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach. Powierzchnia, wysokość i liczba kondygnacji budynku: • powierzchnia zabudowy: 267,66 m², • powierzchnia wewnętrzna: 980,04 m², w tym: o piwnica: 238,63 m², o parter: 238,63 m², o piętro: 264,15 m², o poddasze: 238,63 m², • powierzchnia netto: 898,96 m², w tym: o piwnica: 225,47 m², o parter: 217,42 m², o piętro: 237,76 m², o poddasze: 218,31 m², • powierzchnia użytkowa: 688,91 m², w tym: o piwnica: 183,58 m², o parter: 153,23 m², o piętro: 172,39 m², o poddasze: 179,71 m², • powierzchnia ruchu: 174,37 m², w tym: o piwnica: 19,27 m², o parter: 52,01 m², o piętro: 64,87 m², o poddasze: 38,22 m², • powierzchnia usługowa: 34,24 m², w tym: o piwnica: 22,62 m², o parter: 11,62 m² , o piętro: 0,00 m², o poddasze: 0,00 m², • wysokość budynku do kalenicy względem terenu: 13,85 m, • wysokość budynku zgodnie z przepisami: 11,53 m – budynek niski (N), • liczba kondygnacji nadziemnych: III, • liczba kondygnacji podziemnych: I, • kubatura brutto budynku: 3 988,00 m³, • zero budynku na poziomie rzędnej: ~ 172,87 m.n.p.m, • poziom terenu przy budynku w obrębie wejścia głównego i wejścia na schody zewnętrzne ~172,20 m n.p.m., • wyjścia ewakuacyjne z budynku na teren lub do innej strefy pożarowej: z jednej klatki schodowej na zewnętrz, z portierni na parterze na zewnątrz za pośrednictwem schodów zewnętrznych, do innej strefy pożarowej w poziomie I-go piętra – do budynku WKW przez łącznik komunikacyjny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 200 000,00 (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej na której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Złożenie oświadczenia wraz z ofertą dopuszczalne jest tylko w przypadku, gdy Wykonawca nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej. Jakakolwiek zmiana sytuacji Wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach