Przetargi.pl
Rozbudowa budynku Przedszkola nr 4 „Bajka” przy ul. Staszica 23 w Obornikach o schody zewnętrzne ewakuacyjne oraz przebudowa budynku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego

Gmina Oborniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64-600 Oborniki, Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6559100 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2019-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki
    Piłsudskiego 76
    64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6559100, fax. 061 6559101
    REGON: 63125880400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.oborniki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku Przedszkola nr 4 „Bajka” przy ul. Staszica 23 w Obornikach o schody zewnętrzne ewakuacyjne oraz przebudowa budynku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku Przedszkola nr 4 „Bajka” przy ul. Staszica w Obornikach o schody zewnętrzne ewakuacyjne oraz przebudowa budynku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego. 1. Charakterystyka ogólna inwestycji - budynek istniejący jest budynkiem użyteczności publicznej i pełni funkcje przedszkola publicznego. Budynek został przekształcony na przedszkole kilkanaście lat temu. Jest obiektem wolnostojącym, częściowo o dwóch kondygnacjach nadziemnych oraz kondygnacji podziemnej pod częścią jednokondygnacyjną. W budynku znajduje się dziewięć sal zajęć dla dzieci przedszkolnych, jadalnia, kuchnia, węzły sanitarne, pomieszczenia biurowe, socjalne, gospodarcze i techniczne. 2. Zamierzenie budowlane obejmuje roboty budowlane i prace remontowe polegające na rozbudowie o schody zewnętrzne ewakuacyjne oraz przebudowie budynku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego. Zamierzenie inwestycyjne nie zmienia sposobu użytkowania budynku, budynek zachowa swoją funkcje. 3. W ramach przedmiotowej inwestycji projektuje się: - budowę klatki schodowej zewnętrznej ewakuacyjnej, - przebudowę i budowę przegród budowlanych, - wymianę stolarki wskazanej na rysunkach, - montaż nowej stolarki wskazanej na rysunkach, - wydzielenie klatki schodowej wewnętrznej wraz z budowa systemu oddymiania, - wydzielenie piwnicy i pomieszczeń technicznych elementami o określonej odporności ogniowej, - prace instalacyjne elektryczne i sanitarne, w tym budowę nowego przyłącza wodociągowego do budynku, - montaż nowych zadaszeń nad wyjściami ewakuacyjnymi od strony podwórza, - pozostałe wymienione w opisie technicznym i oznaczone na rysunkach. - schody zewnętrzne ewakuacyjne od strony elewacji frontowej, - chodnik jako dojście do projektowanych schodów ewakuacyjnych. - nowe przyłącze wodociągowe do budynku. Wszystkie wyżej wymienione elementy należą do jednej inwestycji i realizowane będą w jednym etapie. 4. Zakres robót rozbiórkowych obejmuje wyłącznie elementy budynku, w tym zadaszenia nad wyjściami ewakuacyjnymi od strony podwórza. Roboty rozbiórkowe obejmują swym zakresem m.in.: - zerwanie wszystkich nawierzchni posadzek wykonanych z materiałów drewnianych i drewnopochodnych oraz wykładzin, - demontaż wszystkich okładzin ściennych wykonanych z materiałów drewnianych i drewnopochodnych, - demontaż wskazanych drzwi i okien, - demontaż daszków nad wejściami ewakuacyjnymi (od podwórza) z uwagi na ich zabudowę z materiałów palnych, - demontaż ścianki pionowej przy wejściu głównym do budynku z uwagi na jej wypełnienie z materiałów palnych, - rozbiórka, wskazanych na rysunkach, odcinków ścian, - wykonanie otworu w stropodachu pod montaż klapy oddymiającej. 5. Pozostałe prace rozbiórkowe i demontażowe do wykonania, nie wymienione w niniejszym punkcie, opisano w punktach dotyczących instalacji sanitarnej i elektrycznej. 6. Budynek przyporządkowano do grupy wysokościowej typu niski (N): a) ilość kondygnacji nadziemnych - 2 (w części frontowej), b) ilość kondygnacji podziemnych - 1 (w części 1-kondygnacyjnej), c) dach wyższy - dwuspadowy płaski, d) spadek dachu wyższego - 5% / 2,86º, e) dach niższy - jednospadowy płaski, f) spadek dachu niższego - 5% / 2,86º. 7. Kondycja techniczna budynku jest dobra. Podczas prowadzonych prac inwentaryzacyjnych i dokonanych wizji lokalnych nie stwierdzono zużycia technicznego ani korozji murowych i żelbetowych elementów konstrukcyjnych, nie stwierdzono również oznak wskazujących na możliwość utraty nośności głównych elementów konstrukcyjnych w budynku. Na ścianach nie występują pęknięcia, które mogłyby wskazywać problemy z nośnością podłoża gruntowego i osiadanie fundamentów. Gabaryty i schemat konstrukcyjny rozpatrywanego budynku istniejącego pozostają niezmienne. 8. Dla projektowanych elementów przyjęto: a) beton konstrukcyjny fundamentów C25/30 W8, b) beton konstrukcyjny pozostałych elementów C25/30 W8, c) beton podkładowy / chudy beton C8/10, d) stal zbrojeniowa A-IIIN (BST500S), e) stal konstrukcyjna dla elementów stalowych S235JR, f) śruby klasy 8.8. 9. Roboty rozbiórkowe obejmują swym zakresem m.in.: a) zerwanie wszystkich nawierzchni posadzek wykonanych z materiałów drewnianych i drewnopochodnych oraz wykładzin, b) demontaż wszystkich okładzin ściennych wykonanych z materiałów drewnianych i drewnopochodnych, c) demontaż wskazanych drzwi i okien, d) demontaż daszków nad wejściami ewakuacyjnymi (od podwórza) z uwagi na ich zabudowę z materiałów palnych, e) demontaż ścianki pionowej przy wejściu głównym do budynku z uwagi na jej wypełnienie z materiałów palnych, f) rozbiórka, wskazanych na rysunkach, odcinków ścian, g) wykonanie otworu w stropodachu pod montaż klapy oddymiającej. 10. Prace ziemne obejmują swym zakresem wykonanie wykopów pod fundamenty projektowanych schodów zewnętrznych ewakuacyjnych. Prace ziemne i fundamentowe należy wykonać starannie, aby nie naruszyć naturalnej ich struktury gruntu. Nie należy podkopywać fundamentów budynku istniejącego. Prace ziemne obejmują swym zakresem: a) roboty pomiarowe obejmujące cały obszar zainwestowania, b) oczyszczenie, przygotowanie terenu i zdjęcie humusu z jego pryzmowaniem i wywozem, c) wykonanie wykopów pod fundamenty, d) przygotowanie podbudowy pod elementy żelbetowe w/w, e) wyprofilowaniu i zagęszczeniu koryta drogowego pod projektowane nawierzchnie utwardzone. 11. Konstrukcje żelbetowej klatki schodowej należy posadowić na projektowanych ławach/stopach żelbetowych; gabaryty w rzucie przedstawiono na rysunku fundamentów. Ławy fundamentowe żelbetowe monolityczne o wysokości 35cm. Zbrojenie główne dołem i góra z prętów Ø12, klasy A-IIIN. Zbrojenie poprzeczne z prętów Ø6 klasy A-IIIN nie rzadziej nic 25 cm. Maksymalna średnica kruszywa użytego do wykonania mieszanki betonowej nie może przekraczać 16 mm. Fundamenty należy wykonać z betonu klasy C25/30 W8. Ławy fundamentowe należy posadowić na warstwie chudego betonu C8/10 o grubości min. 10cm. 12. Konstrukcję nośną klatki schodowej stanowią słupy i belki żelbetowe monolityczne. Projektuje się biegi schodowe i spoczniki w konstrukcji żelbetowej monolitycznej. Płyta biegów gr. 20 cm, płyta spocznika gr. 20 cm. Całość konstrukcji należy wykonać z betonu klasy C25/30 W8. Maksymalna średnica kruszywa użytego do wykonania mieszanki betonowej nie może przekraczać 16 mm. 13. Konstrukcję żelbetową klatki schodowej należy wykończyć za pomocą nawierzchni poliuretanowej. Należy zastosować powłoki charakteryzujące się wysoką wytrzymałością, do stosowania na zewnątrz. 14. Balustrady zewnętrzne i pochwyty. Materiał – stal nierdzewna. Alternatywę stanowi stal zwykła malowana proszkowo, o wysokiej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Poręcz na wysokości 110 cm. Wypełnienie balustrad stanowią poprzeczki równoległe bądź prostopadłe do rury poręczy i mocowane w równych odległościach – maksymalny prześwit lub wymiar otworu pomiędzy elementami wypełnienia balustrady wynosi 12cm. Balustrady powinny mieć rozwiązania uniemożliwiające wspinanie się na nie oraz zsuwanie się po poręczy. 15. W istniejących ścianach, nad projektowanymi otworami, zaprojektowano nadproża stalowe. Nadproża osadzić na poduszkach z zaprawy montażowej, po czym cały wykuty otwór w miejscu osadzonego nadproża wypełnić zaprawą montażową. 16. Ściany działowe wewnętrzne - istniejącą klatkę schodowa wewnętrzną należy wydzielić ściankami działowymi z płyt GKF na stelażu metalowym, z wypełnieniem wełna mineralna. Piwnice należy wydzielić, od pomieszczeń parteru, ścianka działowa z płyt GKF na stelażu metalowym, z wypełnieniem wełna mineralna. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykaz innych dokumentów składanych przez wykonawcę do oferty: 1)Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2)Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary robót zamawiającego, które stanowią załącznik Opisu Przedmiotu Zamówienia (Część II SIWZ) - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych w przedmiarze robót. Tabela kosztorysu ofertowego winna odpowiadać tabeli przedmiaru robót tj. powinna zawierać wszystkie pozycje przedmiarowe (bez możliwości ich pomijania). Dla każdej pozycji kosztorysu należy podać m.in. nazwę/opis pozycji, jednostkę miary, ilość jednostek miary, cenę jednostkową, wartość pozycji. Jeżeli w wyniku dokonanej przez wykonawcę analizy dokumentacji projektowej uzna ilość robót określoną w przedmiarze robót za niewłaściwą, to zmiany ilości robót wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. 3)(jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa). 2.Oświadczenie przekazywane przez wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji z otwarcia ofert): 1)Oświadczenie przekazywane przez wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji z otwarcia ofert): Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 IDW).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach