Przetargi.pl
„Rozbudowa budynku Gminnego Przedszkola w Rogowie”

Gmina Rogowo ogłasza przetarg

  • Adres: 88-420 Rogowo, ul. Kościelna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3024053 , fax. 52 3024275
  • Data zamieszczenia: 2019-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rogowo
    ul. Kościelna 8
    88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3024053, fax. 52 3024275
    REGON: 92351216000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rogowo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa budynku Gminnego Przedszkola w Rogowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy istniejącego budynku Gminnego Przedszkola na działce nr 561 przy ul. Kościuszki w miejscowości Rogowo. Realizacja projektowanej rozbudowy budynku w technologii murowanej ściany dwuwarstwowe (gazobeton gr. 24 cm + styropian/wełna mineralna gr. 20 cm).Posadowienie budynku bezpośrednio na ławach fundamentowych. Konstrukcję dachu stanowi wiązar kratownicy, drewniany kryty blachodachówką na pełnym deskowaniu i wstępnym pokryciu z papy. Projektowany budynek jest o powierzchni: - całkowitej 293,08 m2 - użytkowej 244,88 m2 - gospodarczej (piwnica) 48,20 m2 W skład pomieszczeń na parterze wchodzą: – hol o pow. 38,73 m2 – szatnia o pow. 28,68 m2 – pomieszczenie gospodarcze o pow. 4,20 m2 – sala przedszkolna o pow. 68,45 m2 – magazyn o pow. 3,27 m2 – WC dla niepełnosprawnych o pow. 5,60 m2 – łazienka o pow. 18,73 m2 – sala przedszkolna o pow. 68,35 m2 – magazyn o pow. 5,92 m2 – WC dla personelu – przedsionek o pow. 1,52 m2 – WC dla personelu o pow. 1,43 m2 RAZEM PC: 244,88 m2 PARAMETRY BUDYNKU Powierzchnia zabudowy: 288,20 m2 Kubatura: 1877,70 m3 Wysokość: 7,54 m Ilość kondygnacji: 2 (częściowo piwnica oraz parter). 1)Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia. a) roboty rozbiórkowe: dach nad istniejącą kotłownią i szatnią należy przebudować i wzmocnić oraz rozebrać ręcznie istniejące budynki gospodarcze b) roboty budowlane: wytyczenie obiektu, wykonanie robót ziemnych, fundamentów, izolacji poziomej, pionowej, termicznej oraz akustycznej, ścian zewnętrznych z bloczków z dociepleniem, kominów wentylacyjnych ścian wewnętrznych działowych, oraz wykonaniem nadproży, podciągów, wieńcy, stropów, dachu dwuspadowego o konstrukcji drewnianej kratownica wraz z pokryciem z blacho dachówki oraz schodów i podjazdu dla niepełnosprawnych c) wykonanie instalacji elektrycznej w tym instalacji teleinformatycznej, instalacji monitoringu wizyjnego CCTV, instalacji połączeń wyrównawczych, ochrony przeciwporażeniowej, ochrony przeciwnapięciowej oraz instalacji odgromowej i uziemniającej, wykonać nową instalację elektryczną w kotłowni, d) remont instalacji centralnego ogrzewania wraz z wykonaniem kotłowni na paliwo stałe - pellet, wymiana pieca na kocioł zasilany pelletem klasy A1 min. 5 klasa Kostrzewa Maxi Bio Spin NE 75 kW lub równoważny i magazynu na opału wraz z wykonaniem nowej instalacji wodno-kanalizacyjnej, wykonać próby w tym hydrauliczną i szczelności oraz przeprowadzić rozruch komisyjny, e) roboty wykończeniowej tynki ścian, posadzki, okładziny ścian i podłóg, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, parapety, elewacja, obróbki blacharskie, orynnowanie, f) zakup, dostawa i montaż (ustawienie w sali przedszkolnej): - regału o wymiarach 1270x800x400 w ilości 2 sztuk, - szafki o wymiarach 1270x900x400 z 12 szufladami w ilości 2 sztuk, - regału o wymiarach 1270x400x400 z 3 szufladami w ilości 2 sztuk - regału o wymiarach 1270x800x400 w ilości 2 sztuk - szafki o wymiarach 1270x800x400 z 4 szufladami w ilości 2 sztuk, - regału o wymiarach 1270x800x400 na prace plastyczne w ilości 2 sztuk, - wieży (szafka w kształcie wieży z trzema szufladami i 1 szafką) o wymiarach 1480x400x400 w ilości 2 sztuk - skrzyni na kółkach o wymiarach 300x360x360 w ilości 2 sztuk - stolika 6 osobowego z regulacją z narożnikami zaokrąglonymi narożnikach w ilości 5 sztuk, - krzesła z przeznaczeniem dla 5-6 latków w ilości 60 sztuk, - biurka z zaokrąglonymi narożnikami w ilości 2 sztuk, - fotelu biurowego w ilości 2 sztuk, - zestawu interaktywnego ESPRIT WALL 80” lub równoważny w ilości 2 sztuk - leżaków 5 zestawów (jeden zestaw = 6 leżaków) w ilości 30 sztuk, - wykładziny do przedszkoli wraz z atestem o wymiarach 4,00x4,00 m = 16 m2 x 2 sztuki = 32 m2 o klasie trudno zapalności C-fis 1 i klasie użytkowej 33 wraz z montażem, g) zakup, dostawa i montaż (ustawienie szatnia): - wieszaka jednostronnego do przedszkola na stelażu z kształtowników o przekroju kwadratowym, pokrycie stelaża wykonane z płyty wiórowej laminowanej o gr. 18 mm końce rur zaślepione stopkami z tworzywa sztucznego, pokrycie stelaża wykonane z płyty wiórowej laminowanej o grub. 18 mm, zabezpieczonej doklejką PCV, górę wieszaka stanowią półki na nakrycia głowy oraz listwa z wieszakami na garderobę dla 6 osób, dół – to półki na obuwie i zarazem ławeczka w ilości 1 sztuki, - wieszaka dwustronnego do przedszkola stelaż spawany z kształtowników o przekroju kwadratowym 25x25 mm. końce rur zaślepione stopkami z tworzywa sztucznego pokrycie stelaża wykonane z płyty wiórowej laminowanej o grub. 18 mm, zabezpieczonej doklejką PCV, górę wieszaka stanowią półki na nakrycia głowy oraz listwa z wieszakami na garderobę dla 12 osób, dół – to półki na obuwie i zarazem ławeczka w ilości 4 sztuk. h) zakup, dostawa i montaż (ustawienie magazyn): - regału o wymiarach 100x30x220 cm w ilości 2 sztuk, - regału o wymiarach 100x60x220 cm w ilości 2 sztuk i) zakup, dostawa i montaż (ustawienie): - gaśnic 6 kg wraz z wieszakiem rodzaj: GP-6x ABC w ilości 5 sztuk, - oznakowań przeciwpożarowych, j) zakup, dostawa sprzętu do gimnastyki korekcyjnej (do zajęć korygujących wady postawy i integracji sensorycznej): - drabinki przyściennej o wymiarach 270x180 cm w ilości 1 sztuki, - materacu jednoczęściowego w ilości 2 sztuk, - piłki lekarskiej (1 kg) w ilości 4 sztuk, - piłki do skakania w ilości 4 sztuk, - skakanki w ilości 6 sztuk, - piłki sensorycznej z wypustkami (100 cm) w ilości 1 sztuki - piłki sensorycznej z wypustkami (65 cm) w ilości 1 sztuki, - tunelu elastycznego w ilości 4 sztuk, - dysku do gier ruchowych (zestaw) w ilości 1 sztuki, - dużego ringu gładkiego w ilości 6 sztuk, - piłeczek do żonglowania w ilości 12 sztuk, - półkul z wypustkami w ilości 6 sztuk, - dysku sensorycznego (zestaw) w ilości 1 sztuki, - zestawu mat sensorycznych (4 sztuki w zestawie) w ilości 1 sztuki, - ścieżki sensorycznej (8 elementów) w ilości 1 sztuki - labiryntu (różne rodzaje) w ilości 6 sztuk, - wielofunkcyjnego panelu motorycznego ścienny w ilości 1 sztuki, - masażerów –gniotków sensorycznych: dużej piłki sensorycznej włochatej, rozciągliwego leniwca z pniem drzewa, gniotka z kuleczkami w ilości 5 sztuk, piłeczki-gniotka z mackami w ilości 2 sztuk i gier zręcznościowych w ilości 6 sztuk, k) zakup, dostawa sprzętu logopedycznego składającego się z - urządzenia Microsoft Surface PRO, - wysokiej jakości TABLETU, stanowiącego wyposażenie dodatkowe (UWAGA: tablet do wykorzystania z dodatkowymi pomocami dydaktycznymi umieszczonymi na karcie MicroSD), - karty MicroSD z 2000 dodatkowych plików do wykorzystania z tabletem lub wg uznania terapeuty (UWAGA: oprogramowanie „LOGOPEDIA PRO” działa na PC i komputerze z panelem dotykowym, natomiast na tablecie można używać wspomagająco: 5 kategorii dodatkowych pomocy dydaktycznych – zestaw zawiera 53 tytuły pomocy dydaktycznych, na które składają się setki kart pracy lub obrazków do druku, książki do oglądania i czytania, wiele godzin nagrań do wykorzystania na różnych zajęciach z dziećmi, a także 4 osobne aplikacje do zainstalowania na komputerze PC), - drukarki w ilości jednej sztuki, - 19 programów multimedialnych na pendrive: - szereg szumiący – moduł podstawowy - szereg syczący – moduł podstawowy - szereg ciszący – moduł podstawowy - szereg szumiący – moduł profesjonalny - szereg syczący – moduł profesjonalny - szereg ciszący – moduł profesjonalny - różnicowanie szeregów - głoska r – moduł podstawowy - głoski r, l – moduł profesjonalny - mowa bezdźwięczna - echokorektor - trening logopedyczny - głoski tylnojęzykowe k, g, h - Logo-Gry - mówiące obrazki - zabawy słowem - obrazkowy słownik temat - Logorytmika - ponad 4000 interaktywnych ćwiczeń i 2000 kart pracy, - profesjonalnego mikrofonu, - przewodnika metodycznego (szczegółowe opisy programów, propozycje scenariuszy zajęć oraz tekstów terapeutycznych), - wsparcia technicznego. l) zakup i dostawa sprzętu grającego + nagłośnienie (z bluetooth,CD/DVD, USB, NFC, HDMI, ANALOGOWE WEJŚCIE AUDIO, ANALOGOWE WYJŚCIE AUDIOHDMI w ilości 2 sztuk (kompletów-zestawów). m)montaż rolet zewnętrznych (na napęd ręczny) o wym. 1,20x2,20 m w ilości 10 sztuk, n)demontaż i montaż urządzeń placu zabaw będących w kolizji z rozbudową przedszkola (zestaw zabawowy ze zjeżdżalnią, zestaw zabawowy Lokomotywa, altanka, zestaw zabawowy OiX- tablica-sklepik) w ilości 4 sztuk, natomiast w ramach prac zostanie także odtworzona nawierzchnia piaskowa dla istniejącej huśtawki której nie przenosimy. Wszystkie urządzenia rozmieszczone nieregularnie z zachowaniem stref bezpieczeństwa, o) wykonanie miejsc postojowego w ilości 4 sztuk w tym 1 dla osoby niepełnosprawnej z kostki betonowej w kolorze szarym gr. 8 cm na podbudowie, p) wykonanie utwardzenia terenu (chodniki i ciągi piesze) z kostki betonowej w kolorze szarym gr. 6 cm na podbudowie, r) demontaż istniejącego ogrodzenia z siatki na słupkach i cokole betonowym oraz wykonanie nowego ogrodzenia systemowego o wysokości 1,5 m (malowanego proszkowo) na podmurówce prefabrykowanej z furtką wypełniona panelem, s) wykonanie terenów zieleni – obsianie trawą t) uporządkowanie terenu w miejscu prowadzenia inwestycji; u) wywóz nadwyżki gruntu i odpadów; w) wykonanie wszelkiego rodzaju badań, wynikające z warunków, zezwoleń, decyzji wydanych w związku z realizacją inwestycji. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w poniżej wymienionych dokumentach: Załącznik nr 7 – projekt budowlano-wykonawczy (branża budowlana, elektryczna i sanitarna), Załącznik nr 8 – Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)- roboty ogólnobudowlane, instalacje elektryczne, sanitarne i plac zabaw Załącznik nr 9 – przedmiary robót, kosztorysy nakładcze. UWAGA: Ze względu, iż na działce znajduje się budynek przedszkola oraz plac zabaw Wykonawca jest zobowiązany w trakcie realizacji zamówienia współpracować z Zamawiającym oraz z Dyrektorem Gminnego Przedszkola w celu zorganizowania pracy w sposób nie narażający użytkowników obiektów i osób trzecich na niebezpieczeństwo i uciążliwości wynikające z prowadzonych robót. a) do formularza ofertowego załączyć kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową oraz uzupełniony harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący Załącznik 5 do wzoru umowy; b) oznakowanie miejsca wykonywania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami; c) wykonanie planu bioz dla całego przedmiotu zamówienia; d) odpowiedzialność za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia w tym wszystkie materiały i urządzenia muszą być zgodne z PN i PN-EN oraz powinny posiadać aprobatę techniczną lub deklaracje zgodności oraz powinny posiadać atest higieniczny wydany przez Państwowy Zakład Higieny w tym uzyskanie opinii i decyzji sanitarnych w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych na materiały i urządzenia rozbudowywanego przedszkola; e) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; f) organizacja placu budowy oraz jego zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich; g) w przypadku uszkodzenia jakiejkolwiek infrastruktury technicznej podziemnej (kabli telekomunikacyjnych, kabli energetycznych, sieci wodociągowej wraz z przyłączami) Wykonawca będzie zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt niezwłocznie je usunąć po uprzednim zawiadomieniu inwestora, gestora urządzeń; h) pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej i wody; i) wykonanie niezbędnych sprawdzeń, badań, pomiarów oraz prób szczelności; j) po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym; k) po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót tzn. zgodnie z dokumentacją techniczną, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przy uwzględnieniu wszystkich pozycji wynikających z przedmiaru robót; l) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej – 3 egz.; m) spełnienie innych wymagań określonych w projekcie umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. m) uzyskanie pozwolenia: - na użytkowanie (przygotowanie kompletu wymaganych dokumentów wraz z wnioskiem); - wykonanie rozruchu kotłowni wraz z przeszkoleniem obsługi, (koszty obciążają Wykonawcę), o) bezpłatne serwisowanie urządzeń i instalacji do końca okresu gwarancji; p) wykonywanie w okresie rękojmi i gwarancji bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych wbudowanych urządzeń zgodnie z DTR lecz nie rzadziej niż raz w roku potwierdzonych protokołem, w tym przeglądu kompleksowego przed upływem ważności gwarancji i wykonanych robót budowlanych. Koszty przeglądów gwarancyjnych obciążać będą Wykonawcę, natomiast koszt niezbędnych materiałów eksploatacyjnych poniesie Zamawiający, po cenach porównywalnych do rynkowych; o) wykonanie tablicy informacyjnej o dofinansowanie inwestycji ze środków PROW na lata 2014-2020 wraz z jej montażem; p) materiały i części uzyskane z rozbiórki konstrukcji lub części robót stanowią własność Zamawiającego Wykonawca winien przedsięwziąć wszelkie środki ostrożności niezbędne dla ich zachowania, Wykonawca zobowiązany jest wysegregować z materiałów i części uzyskanych z rozbiórki złom metalowy oraz demontowane urządzenia i instalacje, materiały i części uzyskane z rozbiórki należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. u) urządzenia z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania Wykonawca protokolarnie przekaże do dyspozycji Zamawiającego. 3) Zamawiający wymaga, że: a) Wykonawca udzieli 84 miesięcznej gwarancji jakości liczonej od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego; b) na odbiór końcowy przedmiotu zamówienia Wykonawca przedłoży: - opinie, decyzje - protokoły z wymaganych; badań, pomiarów, prób szczelności, - atesty, certyfikaty, krajowe oceny techniczne na wbudowane materiały, - książkę obmiaru, - dziennik budowy, - inwentaryzację powykonawczą w 3 egz. 4) Zamawiający nie zapewnia zaplecza socjalno – technicznego oraz innych mediów potrzebnych do realizacji zamówienia i nie ponosi odpowiedzialności za mienie zgromadzone na placu budowy; 5) Zamawiający dysponuje Decyzją nr 142 z znak UA. 6740.1.110.2019 z dnia 8 kwietnia 2019r. Starosty Żnińskiego, która stanowią Załącznik nr 10 do niniejszego postępowania o zamówienie publiczne; 6) Zamawiający zaleca dokonanie wizji w terenie przed przystąpieniem do przygotowania oferty. Z uwagi na to, że w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarze robót urządzenia i materiały, które oznaczone są za pomocą znaków towarowych lub nazw pochodzenia należy rozumieć, że każdemu temu oznaczeniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, który oznacza o parametrach, cechach, wartościach technicznych, jakościowych wartościach estetycznych nie gorszych niż określonych ww. opracowaniach. Wszelkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w ww. opracowaniach nie są dla Wykonawców wiążące i należy je rozumieć jako minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne, funkcjonalno-użytkowe oraz wymagany standard. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidywanych w ww. opracowaniach. Równoważne urządzenia i materiały muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczające je do obrotu i stosowania. Użyte wszelkie nazwy własne w ww. opracowaniach należy traktować jako przykładowe. W przypadku zastosowania w ofercie innych odpowiedników rynkowych na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania w ofercie, że nie będą one gorsze jakościowo od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania. Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiar robót oraz dokumentacja techniczna zamieszczone zostały na stronie internetowej www.rogowo.bip.net.pl oraz dostępne są w siedzibie Zamawiającego w godzinach urzędowania. 2. Podwykonawstwo. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia (art. 36a ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp). 3. Klauzule społeczne na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843.) . W oparciu o art. 29 ust. 3a Pzp Zmawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, którego wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz. 1040 z późn. zm.). 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: organizacja i realizacja robót budowlanych – bezpośrednie wykonanie robot budowlanych w zakresie wszystkich branż przewidzianych w dokumentacji projektowej – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna za wyjątkiem osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne tj. kierownika budowy, kierownika robót. 2) Wykonawca w terminie do 5 dni od dnia przystąpienia do wykonywania robót budowlanych przedłoży Zamawiającemu: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 1. Wykonawca lub podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, przedłoży Zamawiającemu: a) oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio wykonujących roboty budowlane; b) oświadczenia wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio wykonujących roboty budowlane; 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności; 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262210-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie określa warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Wykonawca do oferty sporządzonej zgodnie z Załącznikiem nr 1 dołącza: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, w którym zawarte informacje stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ;. b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 22a ustawy Pzp) – dołącza do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ – jeśli dotyczy; d) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – jeśli dotyczy. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczącej: 1) kwoty, jako zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) form oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach; przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 – Załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r. poz. 1126 z zm. Dz.U. z 2018 poz. 1993..) potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w tym: 1) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale VI. SIWZ a dotyczących zdolności technicznych lub zawodowych Zamawiający żąda: a) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ; 2) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, w przypadkach określonych w rozdziale VII ust. 1 SIWZ tj. wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1. ustawy Pzp Zamawiający żąda: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; b) oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2 lit. a) niniejszej specyfikacji składa dokument wymieniony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r. poz. 1126 ze zm. Dz. U. z 2018r. poz.1993) tj. dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ustawy Pzp wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5 pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby wystawione nie wystawione nie wcześniej niż w terminie określonym w ust. 5 niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Informacja dla Wykonawców zamierzających powierzyć Podwykonawcom wykonanie części zamówienia: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane 2) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 3) Zamawiający żąda wskazania w ofercie - Załącznik nr 1 do SIWZ przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 4) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego o wszelkich zmianach danych o których mowa wyżej w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazania informacji na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp - oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 6) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec wskazanego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu są zgodne z wymaganiami ustawy Pzp i winny: a) Wykonawca w umowie z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcom robót budowlanych ma obowiązek określić szczegółowo zakres robót przewidzianych do wykonania, termin realizacji robót, wynagrodzenie i zasady płatności za wykonanie robót, terminy zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy zakresu zamówienia. b) umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę zapłaty od Wykonawcy lub Podwykonawcy od otrzymania zapłaty odpowiednio od Zamawiającego, Wykonawcy lub Podwykonawcy. c) nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy na roboty budowlane. Wyłączenie, o którym mowa nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości powyżej 50 tys. zł brutto. 9) Szczegółowe zasady i warunki zawierania umów o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciw określone są w § 7 projekcie umowy- Załącznik nr 6 do SIWZ. 8. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków prawnych. 2) W odniesieniu do warunków kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli one zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp - musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów tj. zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu: - zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ. 4) Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia o których mowa w rozdziale VII. ust.1 SIWZ. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania dla nich braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – dla każdego z tych podmiotów: a) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału, zgodnie z Załącznikiem nr 2; b) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania tego podmiotu składa dokumenty o których mowa w ust. 4 pkt 2 SIWZ. 6) W celu oceny, dysponowania niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać informacji w szczególności o: a) zakresie i okresie udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; b) zakresie i sposobie wykorzystania udostępnionych Wykonawcy zasobach przez inny podmiot. 7) Jeżeli zasoby innego podmiotu, na które powołuje się Wykonawca, nie potwierdzą spełnienia warunku udziału w postępowaniu lub wobec tych podmiotów zachodzą podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w określonym przez zamawiającego terminie: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności o których mowa w pkcie 1. 9. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, o których mowa art. 23 ustawy Pzp, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie, każdy z Wykonawców składa oświadczenia oraz wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, przed zawarciem umowy należy przedłożyć umowę regulującą współpracę tych wykonawców, zawierającą w swojej treści co najmniej postanowienia: określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji zamówienia, czas trwania umowy (minimum okres realizacji zamówienia postanowienia dotyczące okresu gwarancji i rękojmi). 10.Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz wykonawców występujących wspólnie o których mowa w art. 23 ustawy Pzp - składane są w oryginale. 11.Dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacjach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12.Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 13.W przypadku, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwość co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 14.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 15.Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust. 6 ustawy Pzp nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w ust. 3 i 4 potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. 16.Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-15 niniejszego rozdziału SIWZ: a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty Załącznik nr 1 do SIWZ oraz załączone kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową i uzupełniony harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący Załącznik nr 5 do wzoru umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach