Przetargi.pl
„Rozbudowa bazy sportowej na terenie MOSiR w Piekarach Śląskich przy ul. Olimpijskiej 3”

Prezydent Miasta Piekary Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41940 Piekary Śląskie, ul. Bytomska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 939 379 , fax. 32 287 22 69
  • Data zamieszczenia: 2017-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 84
    41940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 323 939 379, fax. 32 287 22 69
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa bazy sportowej na terenie MOSiR w Piekarach Śląskich przy ul. Olimpijskiej 3”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Rozbudowa bazy sportowej na terenie MOSiR w Piekarach Śląskich przy ul. Olimpijskiej 3” w zakresie części obejmującej plac zabaw I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA WRAZ Z WARUNKAMI PODSTAWOWYMI. 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania pn. „Rozbudowa bazy sportowej na terenie MOSiR w Piekarach Śląskich przy ul. Olimpijskiej 3”, w zakresie części obejmującej plac zabaw, na dz. nr ewid. 2395/53 i 256/64, obręb 0002, Piekary Śląskie, zgodnie z projektem architektoniczano-budowlanym z marca 2017 r. Niniejszy projekt przewiduje rozbiórkę istniejących urządzeń zabawowych, likwidację boisk do siatkówki plażowej, rozbiórkę części ciągów pieszych oraz zagospodarowanie w/w terenu pod plac zabaw, siłownię outdoorową fitness, park streetworkout, park linowy wraz z elementami małej architektury, tj. posadowienie urządzeń w terenie, wykonanie bezpiecznych nawierzchni naturalnych oraz syntetycznych, chodników komunikacyjnych z kostki betonowej połączonych z istniejącymi ciągami komunikacyjnymi, założenie trawników wraz z humusowaniem. 2. Teren inwestycji jest dobrze skomunikowany z drogami publicznymi. Wjazdy i wejścia z 2 dróg gminnych znajdują się: od wschodu z ul. Olimpijskiej, od południa z ul. Sportowej. Drogi położone są równoległe do ogrodzenia MOSiR-u. 3. Uzbrojenie Na terenie opracowania istnieją sieci: elektryczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, gazowa. Od sieci wyznaczono strefy ochronne 2 m, w których nie zostały zlokalizowane fundamenty urządzeń. W przypadku innego rzeczywistego położenia instalacji elektrycznej, należy wykonać zabezpieczenie rurami ochronnymi fi120mm lub w porozumieniu z projektantem przesunąć poza strefę ochrony posadowienie urządzenia. W/w strefy ochronne dotyczą również sieci wodociągowej oraz kanalizacji. W przypadku innego rzeczywistego położenia sieci, należy j.w. przesunąć posadowienie poza strefę. W strefie ochronnej planuje się realizację jedynie nawierzchni bezpiecznych. Sieć gazowa przecina południowo-wschodni narożnik zakresu inwestycji, w pobliżu którego na terenie opracowania zlokalizowana jest również stacja redukcyjno-pomiarowa gazu. Nie występuje kolizja planowanej inwestycji z siecią, jednak prowadząc prace w pobliżu stacji, należy zwrócić uwagę, na wykluczenie możliwości jej uszkodzenia. 4. Ochrona zabytków Planowana inwestycja nie podlega ochronie konserwatorskiej z tytułu występowania obszarów lub obiektów objętych formami ochrony, a także w zakresie ochrony dóbr kultury współczesnej. 5. Wpływ eksploatacji górniczej Zgodnie z obowiązującym Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, planowana inwestycja nie znajduje się na terenach eksploatacji górniczej oraz wpływu eksploatacji górniczej. 6. Geotechniczne warunki posadowienia obiektów W związku z brakiem zmiany dotychczasowej funkcji i przeznaczenia terenu będącego przedmiotem planowanej inwestycji, oraz niewystępowaniem w trakcie wieloletniego dotychczasowego użytkowania, symptomów wskazujących na możliwe występowanie przeszkód geotechnicznych dla realizacji tego typu inwestycji. Odprowadzenie wód roztopowych oraz opadowych planowane jest do gruntu rodzimego przez jego warstwy przepuszczalne oraz za pomocą drenażu podziemnego pod częścią placu zabaw – do zewnętrznej kanalizacji deszczowej. Projektowana Inwestycja zalicza się do pierwszej kategorii geotechnicznej. 7. Planowana inwestycja polega na wybudowaniu zespołu sportowo-rekreacyjnego na terenie istniejącego na terenie MOSiR-u placu zabaw oraz 2 boisk do siatkówki plażowej. Składa się z następujących części: - plac zabaw - siłownia outdoroowej fitness - plac do ćwiczeń kalisteniki - park linowy (niski oraz wysoki). Ze względu na obecność na terenie MOSiR-u letniego kąpieliska w pobliżu terenu inwestycji, ideą przewodnią placu zabaw oraz częściowo parku linowego była tematyka marynistyczna. Zarówno urządzenia zabawowe nawiązują do morza (wieża wielofunkcyjna ze zjeżdżalniami - latarnia morska, zestawy urządzeń zabawowych i piaskownica - statki, wraki, bujaki – zwierzęta morskie, trampoliny – wiry wodne), jak i nawierzchnie bezpieczne (poliuretan w kolorach fal i plaży, piasek, trawa - wyspy). Pozostałe urządzenia placu zabaw oraz parków linowych zagospodarowują tzw. „wyspy” po przeciwległych końcach „strefy morskiej”. W części „wyspowej” a także „morskiej” przewidziano urządzenia integracyjne, tzn. umożliwiające korzystanie z nich również przez dzieci niepełnosprawne. Plac zabaw oraz park linowy przeznaczony będzie dla dzieci w wieku 1-12 lat. Dla młodzieży 13-18 lat oraz dorosłych przewiduje się budowę na wschodnim obrzeżu terenu opracowania - siłowni outdoorowej fitness, a przy południowej granicy terenu opracowania placu do ćwiczeń kalisteniki. tzw. street workout. Ponadto projekt przewiduje wyposażenie terenu opracowania w ławki, ławki ze stołami dla dzieci, ławki młodzieżowe, tablice informacyjne z regulaminami korzystania, kosze na śmieci, stojaki na rowery. Urządzenia zostaną wyposażone w tabliczkę lub naklejkę informującą o przeznaczeniu i sposobie korzystania z urządzenia. Teren zielony obsiany trawą będzie służył do wypoczynku na kocach lub innych zabaw dzieci. Urządzenia i zestawy zabawowe, jak i elementy parków linowych zostały tak dobrane, by rozwijać koordynację ruchów, zmysł równowagi oraz wyobraźnię dzieci. Urządzenia dostępne również dla dzieci niepełnosprawnych pozwalają na integrację społeczną dzieci wykształcenie w nich naturalnej komunikacji i przygotowanie do życia w tolerancyjnym, współpracującym społeczeństwie. 8. Układ komunikacyjny i dostępność Planowany układ komunikacyjny pozwala na dostęp do placu zabaw/parków linowych/ urządzeń fitness, placu do kalisteniki od wejścia z ul. Olimpijskiej i parkingu wewnętrznego przy budynku administracyjnym MOSiR oraz od wejścia i parkingu przy ul. Sportowej z chodnika biegnącego wokół stadionu. 9. Dojścia/dojazdy do placu zabaw dostosowane do wózków oraz osób niepełnosprawnych. 10. Nawierzchnie Na terenie opracowania przewidziano dojścia - chodniki z kostki betonowej, nawierzchnie bezpieczne w otoczeniu urządzeń oraz tereny zielone. Zestawienie nawierzchni: - powierzchnia terenu opracowania: 4 570 m2 - powierzchnia istniejących chodników 62 m2 - powierzchnia projektowanych chodników i placyków z kostki betonowej: 257 m2 - powierzchnia nawierzchni syntetycznej EPDM RAL 5019 (ciemny niebieski): 389 m2 (w tym: powierzchnia o wys. upadku do 1,5 m – 197,7 m2) - powierzchnia nawierzchni syntetycznej EPDM RAL 5024 (jasny niebieski): 225 m2 (w tym: powierzchnia o wys. upadku do 2 m – 13 m2) - powierzchnia nawierzchni syntetycznej EPDM RAL 1012 (piaskowy): 210 m2 - powierzchnia nawierzchni bezpiecznej z gumowej maty przerostowej: 544 m2 (do kalkulacji materiału należy dodać 10 m zapasu materiału na docinki) tj. 555 m2 - powierzchnia nawierzchni bezpiecznej piaszczystej: 149 m2 - powierzchnia trawników: 2 734 m2 - powierzchnia terenu opracowania biologicznie czynna: 3 278 m2 11. Rozwiązania równoważne. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Jednocześnie opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust.5 Ustawy. W związku z tym: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych – tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ, 2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w SIWZ, a wskazanych poprzez normy, oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, 3) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 12. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV) 1.6.1. Dział robót 45000000-7 Roboty budowlane 1.6.2. Grupy robót 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 1.6.3. Klasy robót 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45220000-5 Roboty inżynieryjne i budowlane 1.6.4. Kategorie robót 45223800-4 Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45112720-8 Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 1.6.5. Pozostałe powiązane kody CPV 19500000-1 Guma i tworzywa sztuczne 14211000-3 Piasek 34953300-5 Chodniki 37535200-9 Wyposażenie placów zabaw 13. Na podstawie art. 29.3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) fizyczne wykonywanie robót rozbiórkowych, ziemnych, montażowych, konstrukcyjnych, odtworzeniowych w zakresie robót nawierzchniowych oraz w zakresie robót montażowych urządzeń zabawowych, rekreacyjnych oraz małej architektury. 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 13a oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań oraz sankcji, określony został w § 2 projektu umowy. II. WYMAGANIA W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI DLA WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW I OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Na podstawie art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający adekwatnie do przedmiotu zamówienia zapewnia dostępność dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych, i z uwzględnieniem tych wymagań sporządza opis niniejszego przedmiotu zamówienia. Niniejszy przedmiot zamówienia nie obejmuje zakresu robót ingerujących bezpośrednio w dostępność dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, a tak że nie stawia takich wymogów szczególnych, ponad normy ogólne i te opisane w SIWZ. Realizacja przedmiotu zamówienia nie stawia barier lub jakichkolwiek utrudnień w tym obszarze przestrzeni publicznej. Adekwatne odniesienie powyższego wymogu co do zakresu planowanych do realizacji prac projektowych w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia musi być uwzględnione w tej że dokumentacji sporządzonej przez wykonawcę - w zakresie wymaganym przepisami prawa – adekwatnie do realizowanego zakresu zamówienia (m.in. ciągi komunikacyjne, dostępność dla osób poruszających się na wózkach, podjazd dla osób na wózkach, inne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych itp.). W pozostałym zakresie wymóg ten, odnosząc się do zakresu przedmiotu zamówienia nie ma zastosowania. Uwzględniając adekwatne odniesienie do przedmiotu zamówienia, w pozostałym zakresie dostosowania do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych w zakresie cech materiałów, produktu lub usługi odpowiadającym przedmiotowi zamówienia nie występują warunki szczególne, poza opisami zawartymi w przepisach, normach, i SIWZ. Uznaje się, że wszelkie koszty związane z powyższym zawarte są w cenie umownej i nie będą podlegać odrębnej zapłacie. III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE I ZAŁĄCZNIKI. 1. Wykonawca cenie oferty winien jest uwzględnić wszelkie koszty i czynności pozwalające na prawidłowe wykonanie i ukończenie przedmiotu umowy, wraz z wszelkimi opłatami, podatkami i innymi wydatkami niezbędnymi do prawidłowego wykonania i ukończenia przedmiotu zamówienia. Uznaje się, że wszelkie czynności opisane w SIWZ i umowie winny zostać wycenione w ofercie wykonawcy i nie będą podlegać odrębnej zapłacie. 2. Jeżeli wskutek obowiązujących procedur i postanowień prawa, jakiekolwiek koszty wskazane w pkt. 1 zostaną naliczone przez określone podmioty lub organy bezpośrednio na Zamawiającego, ten przeniesie je na wykonawcę na podstawie noty obciążeniowej. W przypadku braku jej zapłaty we wskazanym terminie, Zamawiający dokona jej potrącenia z wynagrodzenia wykonawcy bez jego protestu. 3. Integralną częścią niniejszego opisu zamówienia jest: - projekt architektoniczno-budowlany’ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót’ - przedmiar’ - wzór kosztorysu ofertowego, - wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212220-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 44 000,00 złotych ( czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez PKO BANK POLSKI SA nr 05 1020 2313 0000 3402 0556 3525 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach