Przetargi.pl
Rozbudoiwa systemu monitorowania miasta Żagań

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4771040 , fax. 068 4771017
  • Data zamieszczenia: 2009-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 068 4771040, fax. 068 4771017
    REGON: 00052679400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudoiwa systemu monitorowania miasta Żagań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rozbudowa systemu monitorowania miasta Żagań Zakres prac przewidzianych do wykonania w szczególności obejmuje Dostawę, montaż oraz uruchomienie urządzeń monitoringu wizyjnego na terenie miasta Żagań w systemie CCTV W realizacji przedsięwzięcia rozbudowy systemu przewiduje się montaż 4 czterech dodatkowych kamer monitoringu miejskiego w następujących lokalizacjach ul. Sportowa , kamera kolorowa szybkoobrotowa na dedykowanym słupie, ul. Żaganny , Reymonta , kamera kolorowa szybkoobrotowa na dedykowanym słupie, ul. Słowackiego 16,kamera kolorowa szybkoobrotowa na budynku, Plac Wolności 5 , kamera kolorowa szybkoobrotowa na budynku. Dodatkowo w ramach realizacji zamówienia przewiduje się modernizację 3 trzech istniejących punktów kamerowych zlokalizowanych, tj. wymianę istniejących kamer ze zmianą transmisji sygnału Rynek 7 , na kamerę kolorową szybkoobrotową na budynku Rynek 25 , na kamerę kolorową szybkoobrotowa na budynku Pl. Słowiański 9 , na kamerę kolorową szybkoobrotową na budynku. Istniejące kamery podlegające wymianie to, kamery szybkoobrotowe BOSCH Envirodome LTCO 928-15C System transmisji sygnału Do każdej kamery systemu istniejącej i projektowanej doprowadzone zostanie jedno włókno światłowodu jednodomowego zakończonego złączem SC patchcord od przełącznicy w studni kanalizacyjnej Pomiędzy Strażą Miejska a Komendą Policji zapewnione zostanie połączenie jednym włóknem światłowodu jednodomowego zakończone obustronnie złączem SC Wyposażenie centra dozoru GŁÓWNE CENTRUM DOZORU GCD - STRAŻ MIEJSKA W ŻAGANIU Wyposażenie szafy CCTV- parametry techniczne wg. projektu, Panel światłowodowy 24xSC - 1 komplet Panel 24xRJ45 STP kat. 6 wyposażony - 1 szt Przełącznik 24 porty zarządzany warstwy 3 - 1 komplet Serwer systemu zarządzającego - 1 szt Rejestrator cyfrowy - 1 szt Macierz dysków - 1 szt Odbiorniki światłowodowe video + data w obudowie 19 cal Półka na sprzęt Konwerter światłowodowy LAN z zasilaczem Wyposażenie stanowiska dozoru- parametry techniczne wg projektu 2 x monitor LCD 19 cal 2 x monitor LCD 30cal Klawiatura sterująca z zasilaczem - 1 szt Stacja robocza z klawiatura i myszka Sieciowa drukarka laserowa kolorowa do 600 x 600 dpi A4 Oprogramowanie zarządzające- licencja- 8 kamer, 2 stanowiska operatora, 1 licencja na klawiaturę sterującą, 1 licencja na rejestrator cyfrowy. Wersja rozszerzalna - 1 komplet umeblowanie LOKALNE CENTRUM DOZORU W KOMENDZIE POWIATOWEJ POLICJI Wyposażenie w serwerowi- parametry techniczne wg. projektu konwerter światłowodowy LAN z zasilaczem - 1 szt wyposażenie stanowiska dozoru - parametry techniczne wg. projektu 1 x monitor LCD 17cal 1 x monitor LCD 30cal Klawiatura sterująca z zasilaczem 1 szt Stacja robocza z klawiatura i myszką - parametry zgodnie z projektem - 1 komplet Sieciowa drukarka laserowa kolorowa A4-1 szt Słupek instalacyjny aluminiowy - 1 szt Zakres robót budowlanych w szczególności obejmuje Wykonanie okablowania kamer zewnętrznych, w tym przyłączenie do istniejącego sygnału światłowodowego, budowy przyłączy zasilających dla budowanych 4 punktów kamerowych, montaż okablowania wraz z urządzeniami transmisji światłowodowej i zasilania dla 4 projektowanych punktów kamerowych, montaż układu transmisji światłowodowej dla 3 istniejących punktów kamerowych, montaż 4 projektowanych punktów kamerowych wraz z elementami nośnymi uchwyty, słupy dedykowane, wymiana 3 istniejących kamer szybkoobrotowych na nowe, wykonanie Głównego Centrum Dozoru w Straży Miejskiej szafa z wyposażeniem, urządzenia odbiorcze i rejestrujące, urządzenia podglądu i zarządzania obrazem, umeblowanie wykonanie Lokalnego Centrum Dozoru w Komendzie Policji urządzenie transmisji FO, urządzenia podglądu i zarządzenia obrazem, transmisja sygnałów wizyjnych i sterujących realizowana za pośrednictwem światłowodów jednodomowych . Doprowadzenie połączeń światłowodowych do kamer oraz centrów dozoru nie jest przedmiotem zamówienia. połączenie sygnałem Centrum Dozoru Komendy Straży Miejskiej i Komendy Policji, uruchomienie i zaprogramowanie, przeszkolenie użytkowników systemu, Całość zamówienia oraz parametry urządzeń winny być zgodne z projektem wykonania rozbudowy systemu monitoringu projekt wykonawczy, projekt techniczny zasilania kamer oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót opracowana przez Firmę Projektową ASPRO sp. z oo ul. Góralska 30, 53-610 Wrocław. Uruchomienie urządzeń obejmuje w szczególności wykonanie pomiarów układów zasilania, wykonanie połączeń w centrach monitoringu oraz punktach kamerowych, zaprogramowanie i uruchomienie systemu transmisji światłowodowej, konfiguracje zaprogramowanie i uruchomienie systemu zarządzania i rejestracji obrazów w centrum monitoringu, konfiguracje , zaprogramowanie i uruchomienie sterowników kamer, integracje wykonanych kamer z systemem istniejącym, przeszkolenie obsługi, zabezpieczenie dostępu do konfiguracji oprogramowania i materiału archiwizowanego za pomocą haseł, wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz kompletu instrukcji obsługi, Dla wybudowanych urządzeń należy wykonać komplet pomiarów elektrycznych, parametrów kabli i uziemień, które należy przedstawić Komisji Odbioru. Parametry kamer Należy zastosować kamery dualne o wysokiej czułości, spełniające poniższe warunki kamery kolorowe dualne szybkoobrotowe dzień-noc, komunikacja po kablu koncentrycznym, skrętce, światłowodzie, TCP-IP, posiadające funkcje śledzenia ruchu, stabilizację obrazu, 36 krotny zoom optyczny + 12 krotny zoom cyfrowy, rozdzielczość pozioma - 540 linii TV, maskowanie stref prywatności, zasilanie 24 V kopuła przydymiona, Parametry monitorów Matryca LCD o przekątnej 17cal rozdzielczość co najmniej 500 TVL, 1280 x 1024 funkcje regulacji jasności, kontrastu i nasycenia koloru konfiguracja poprzez OSD 2 wejścia przelotowe CVBS 1 przelotowe wejście foniczne 1 przelotowe wejście Y-C kąty obserwacji 140? w poziomie i 130? w pionie luminacja 400 cd-m2 kontrast 500:1 filtr grzebieniowy 3D o zwiększonej wydajności w PAL funkcja picture-in-picture 3 wielkości, do 8,4cal funkcja picture-and-picture side-by-side złącze DVI przejściówka VGA na DVI-I Monitor LCD 19cal matryca LCD o przekątnej 19cal rozdzielczość co najmniej 500 TVL funkcje regulacji jasności, kontrastu i nasycenia koloru konfiguracja poprzez OSD 2 wejścia przelotowe CVBS 2 przelotowe wejścia foniczne 1 przelotowe wejście Y-C kąty obserwacji 160? w poziomie i 160? w pionie Monitor LCD 30cal Typ technologii wyświetlania - aktywna matryca TFT thin film transistor Współczynnik kontrastu 1000:1 Czas odświeżania - 6 ms typowy, od szarości do szarości, 12 ms - czas zapalania i gaszenia plamki Kąt widzenia wyświetlacza - 178? w poziomie, 178? w pionie. Właściwości systemowe Obróbka czoła - powłoka antyrefleksyjna i antystatyczna Wielkość wyświetlacza - przekątna 30,0 cali Jaskrawość wyświetlacza 300 nitów Odległość między pikselami - 0,250 mm Kolor - 16,7 miliona kolorów Częstotliwość odświeżania pojedynczego piksela - 275 MHz Częstotliwość skanowania w poziomie Częstotliwość pozioma- 100 kHZ, Częstotliwość pionowa- 60Hz Dopuszczalna wilgotność - 5 do 85% wilgotności. Zamawiający wymaga udzielenia Gwarancji 3 letniej na wykonany przedmiot zamówienia w tym również na urządzenia, zapewnienia autoryzowanego serwisu gwarancyjnego oraz aby oferowane urządzenia objęte niniejszym przedmiotem zamówienia były fabrycznie nowe i posiadały certyfikat bezpieczeństwa CE. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia kart katalogowych oraz deklaracji zgodności na zaproponowane urządzenia. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania, przeglądów, napraw, konserwacji. Wykonawca przeprowadzi 3 przeglądy kontrolne działania monitoringu w odstępstwach rocznych, pierwszy nie później niż 7 dni po upływie 1 roku od daty odbioru przedmiotu zamówienia, kolejne dwa przeglądy odpowiednio w latach następnych. Przeglądy będą obejmować czynności niezbędne do zapewnienia prawidłowej pracy systemu. W przypadku gdy producenci urządzeń zalecają inne czynności oraz terminy przeglądów i konserwacji , Wykonawca będzie zobowiązany do dokonywania tych czynności w terminach zalecanych przez producentów - zgodnie z dokumentacją. W przypadku awarii lub uszkodzenia systemu Wykonawca w terminie 48 godzin od chwili zgłoszenia podejmie czynności związane z naprawą systemu. Na czas naprawy, wymiany, w celu zapewnienia sprawnego działania systemu Wykonawca zobowiązany będzie wprowadzić element zastępczy systemu. Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do a.opracowania Dokumentacji Powykonawczej, która powinna zawierać dokumentację techniczną systemów i urządzeń, schematy połączeń, trasy kabli, druki obsługi i serwisu, druki sposobu oprogramowania systemów, b.dodatkowo załączyć literaturę techniczną DTR do głównego wyposażenia, wykaz zastosowanych materiałów, c.po wykonaniu prac montażowych opracować instrukcję obsługi wraz z informacjami o trybie obsługi serwisowej, instrukcje stanowiskowe, d. powykonawczą dokumentację geodezyjną - 3 egz. e. przeszkolenia obsługi f. opracowania dokumentacji projektowej dla organizacji ruchu zastępczego i odbudowy nawierzchni w formie niezbędnej do uzyskania akceptacji Inwestora oraz odpowiednich władz w zakresie niezbędnym do realizacji zadania. Walutą niniejszego przetargu jest -PLN Przedmiot zamówienia jest finansowany z dochodów własnych Gminy Wykonawca jest zobowiązany sporządzić kalkulację ceny ofertowej na podstawie przedmiarów robót stanowiących załącznik do niniejszej SIWZ z zachowaniem układu, kolejności tj. każda pozycja z kosztorysu ofertowego winna być wyceniona według kolejności. W ofercie Wykonawca oprócz wypełnionego przedmiaru stanowiącego podstawę wyboru najkorzystniejszej oferty musi wykazać zastosowane stawki roboczogodziny oraz narzuty tj rgzł KO% KZ% Zysk% Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z załączonymi do SIWZ : dokumentacją projektową, przedmiarami robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453153001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żada wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz.1655 zmiany Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz.1058 ) oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Za spełniających warunki uznaje się Wykonawców, którzy : a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: -muszą posiadać doświadczenie w prowadzeniu prac związanych z budową monitoringu wizyjnego CCTV i dysponować co najmniej: - jedną osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych co najmniej w ograniczonym zakresie, - jedną osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie robót budowlanych co najmniej w zakresie ograniczonym c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca jest zobowiązany złożyć formularz oferty wraz z wypełnionym kosztorysem. Oświadczenie Wykonawcy zgodnie z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych , że - posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. - posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - zgodnie z zapisem pkt 6.1 lit. b - znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się /konsorcjum/ wystarczy złożenie oświadczenie przez jednego z konsorcjantów/. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: a)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się każdy konsorcjant składa oddzielnie. b)Wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości przedmiotu, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dokumentów potwierdzających iż roboty te zostały wykonane należycie. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez Wykonawcę w tym okresie co najmniej 1 roboty budowlanej ( monitoring wizyjny miasta - minimum 5 punktów kamerowych) o wartości nie mniejszej niż 100.000 PLN. W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w dokumentu przez jednego z konsorcjantów. c) Dokumenty stwierdzające, że co najmniej : - jedna osoba posiadająca przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych co najmniej w ograniczonym zakresie, - jedna osoba posiadająca przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie robót budowlanych (potwierdzające uprawnienia zawodowe oraz przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego). W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w dokumentu przez jednego z konsorcjantów. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: a) Aktualną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 PLN / sto tysięcy złotych/. W przypadku wspólnego ubiegania się wystarczające jest złożenie w/w dokumentów przez jednego z konsorcjantów. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.3 lit. a, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z zasadą reprezentacji wykonawcy wskazaną w dokumencie rejestrowym Wykonawcy albo poprzez osobę umocowaną w sposób właściwy do dokonania czynności poświadczenia dokumentów za zgodność oryginałem. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez wykonawcę. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń oraz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli stosowych pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym, przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania / spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego/. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zagan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach