Przetargi.pl
ROZBIÓRKA I BUDOWA MOSTU NA RZECE ŁEBIE W CIĄGU ULICY WARYŃSKIEGO W LĘBORKU

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2012-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBIÓRKA I BUDOWA MOSTU NA RZECE ŁEBIE W CIĄGU ULICY WARYŃSKIEGO W LĘBORKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbiórce istniejącego mostu przez rzekę Łebę w ciągu ulicy Waryńskiego i budowie nowego mostu (konstrukcja zintegrowana - rama żelbetowa o rozpiętości ok. 17 m składająca się ze ścian pionowych (przyczółków) wykonywanych na mokro oraz prefabrykowanych elementów sprężonych (belki prefabrykowane Kujan)) wraz z przebudową fragmentu ul. Waryńskiego (ok. 34 mb w tym most), budową tymczasowego przejścia mostowego dla pieszych przez rzekę Łebę na czas trwania robót budowlanych, budową oświetlenia mostu. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1 rozbiórkę istniejącego mostu - na podstawie Projektu Budowlanego Tom III.3 - branża mostowa - rozbiórka mostu - Załącznik nr 7 do SIWZ. Rozbiórka istniejącego mostu jest możliwa po oddaniu do użytku kładki wraz z dojściami zgodnie z pkt. 3.1. 2.2 budowę nowego mostu - na podstawie Projektu Wykonawczego Branża Mostowa - Etap 1 - Załącznik nr 8 do SIWZ 2.3 roboty nawierzchniowe ulic - jedynie zakres zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SIWZ - na podstawie Projektu Wykonawczego Branża Drogowa - Etap 1 - Załącznik nr 10 do SIWZ, z następującymi uwagami: 2.3.1. na al. Niepodległości należy dodatkowo zrealizować podniesienie krawężników na istniejącym, likwidowanym przejściu dla pieszych 2.3.2. wyspę segregującą (z azylem dla pieszych) w ciągu ul. Niepodległości wykonać jako wyspę w krawężniku (krawężnik betonowy, wyniesiony na 2 cm w obrębie przejścia, na 12 cm poza przejściem), obszar przejścia wyłożyć kostką betonową czerwoną, poza obszarem przejścia kostka kamienna, podbudowa jak dla KR1. 2.3.3. długość wyspy segregującej zwiększyć w stosunku do zaprojektowanej o 2,5m w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było przeprowadzenie przejazdu dla rowerów 2.4 budowę oświetlenia ulicznego: budowa słupów nr 5.4 i 5.5 wraz z niezbędnymi liniami kablowymi, dodatkowo 4 rury osłonowe na granicy zakresu przechodzące w poprzek ul. Waryńskiego (kable ułoży operator sieci w trakcie robót)) - opisana w Projekcie Wykonawczym Branża Elektryczna - Etap 1 - Załącznik nr 11 do SIWZ (wyłącznie w opisanym wyżej zakresie) 2.5. do dokumentacji projektowej wprowadza się następujące wyjaśnienia i korekty: 2.5.1. konstrukcja nawierzchni jezdni: a. na całej długości rozpatrywanego odcinka ul. Waryńskiego, niezależnie od zapisów w dokumentacji projektowej, należy wykonać nawierzchnię asfaltową, dostosowaną do kategorii ruchu KR2 b. w związku z koniecznością dylatowania warstwy ścieralnej nawierzchni należy na całej szerokości jezdni, na obu krawędziach ramy mostu, pomiędzy warstwą wiążącą a ścieralną ułożyć na szerokości ok. 1 m siatkę typu tensar dla rozmycia przesuwów 2.5.2. kolorystyka nawierzchni chodnika i drogi rowerowej (po prawej stronie) a. pas szerokości 2,00 m przy jezdni (pas rowerowy) wykonać z kostki betonowej czerwonej, bezfazowej, gr. zgodnie z dokumentacją b. pas szerokości 1,50 m przy barierce (pas chodnika) wykonać z kostki betonowej szarej typu starobruk, grubość zgodnie z dokumentacją 2.5.3. demontaż instalacji znajdujących się pod istniejącym mostem (teletechniczna, gazowa, elektryczna) możliwy jest po ich odłączeniu przez zarządców 3. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 3.1. wykonanie tymczasowej kładki dla pieszych wraz z dojściami z al. Niepodległości i ul. Waryńskiego, umożliwiającej przekraczanie rzeki podczas prowadzenia prac, w tym uzyskanie mapy do celów projektowych, zaprojektowanie, uzgodnienie (w tym z RZGW i ZDW oraz ZUDP jeśli będzie konieczne), uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń (wraz z pozwoleniem wodno-prawnym i pozwoleniem na budowę jeśli będzie konieczne oraz zawarciem i opłaceniem umowy użytkowania gruntu RZGW), wybudowanie, utrzymanie przez cały okres prowadzenia robót oraz rozbiórkę po zakończeniu prac. Szkic lokalizacji kładki stanowi Załącznik nr 12 do SIWZ. Dojście do kładki poprowadzone ma być po prywatnym terenie (działka nr 86 obr. 6). Warunki wejścia na teren określa Załącznik nr 13 do SIWZ. Kładka wraz z dojściami ma posiadać nawierzchnię utwardzoną, równą, odpowiednią dla niepełnosprawnych i wózków dziecięcych (bez schodów). Rozpoczęcie prac związanych z rozbiórką istniejącego mostu jest możliwe po oddaniu do użytku kładki wraz z dojściami. 3.2. uzyskanie Pozwolenia Wodno-Prawnego dla prowadzenia inwestycji oraz zawarcie umowy użytkowania gruntu pokrytego wodami rzeki Łeby w zarządzie RZGW w Gdańsku (część działki nr 1 obręb 9, pow. ok. 49 m2) (wraz z poniesieniem wszelkich kosztów z tym związanych): 3.2.1. Zamawiający dysponuje promesą RZGW w Gdańsku do dnia 25.08.2013 odnośnie zawarcia umowy użytkowania gruntu (Załącznik nr 14 do SIWZ). Zgodnie z promesą dla zawarcia umowy konieczne jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego (z powodu wygaśnięcia decyzji nr 331.09 znak OŚ.III.6224-3.09 z dnia 22.08.2009r.) 3.2.2. Zamawiający przekaże do dyspozycji Wykonawcy wygasłe pozwolenie wodno-prawne (Załącznik nr 15 do SIWZ) wraz z Operatem Wodno-Prawnym (Załącznik nr 16 do SIWZ). 3.2.3. Uzyskanie nowego pozwolenia wodno-prawnego i zawarcie umowy użytkowania gruntu nastąpi kosztem i staraniem Wykonawcy. Zamawiający wystawi w tym celu odpowiednie pełnomocnictwa, jeśli okaże się to konieczne. 3.2.4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie spełnienie wszystkich wymogów jakie postawi umowa z RZGW (w zakresie określonym w wygasłym pozwoleniu wodnoprawnym (Załącznik nr 15 do SIWZ)). 3.3. geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie 3.4. opracowanie, zatwierdzenie i zrealizowanie w trakcie robót budowlanych, projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych (z uwzględnieniem przejścia dla pieszych w ul. Niepodległości) 3.5. organizacja terenu budowy, w tym ogrodzenia, przejścia tymczasowe, oznakowanie terenu prac, zasilanie w niezbędne media kosztem i staraniem wykonawcy, zabezpieczenie wykopów, organizację zaplecza socjalnego, placów na składowanie materiałów, ewentualne opłaty za zajęcie pasa drogowego (pismem z dnia 12.11.2012, znak RDW-4mk.432.86.2012 Zarząd Dróg Wojewódzkich zapewnił udostępnienie drogi wojewódzkiej 214 bezpłatnie - Załącznik nr 17 do SIWZ) i wszelkie inne opłaty związane z prowadzeniem robót budowlanych. Zaplecze budowy może zostać zlokalizowane na działce prywatnej nr 86 obr. 6 przylegającej do terenu budowy, na zasadach określonych w Załączniku nr 13 do SIWZ. 3.6. wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych oraz badań zagęszczenia gruntu i nośności obiektu mostowego 3.7. uwzględnienie uwag zgłoszonych w uzgodnieniach branżowych 3.8. usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 3.9. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 3.10. opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej również inwentaryzację geodezyjną powykonawczą 3.11. uporządkowanie terenu budowy i terenów przyległych 4. Ustalenia dodatkowe: 4.1. Przedmiotowe zamierzenie znajduje się w strefie bezwzględnej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej. Wydana została w tym zakresie decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (Załącznik nr 24 do SIWZ). W trakcie robót ziemnych archeologiczne badania ratownicze przeprowadzi Muzeum w Lęborku. Finansowanie prac archeologa w ramach archeologicznych badań ratowniczych oraz opracowania dokumentacji z tych badań leży w gestii Zamawiającego. Wykonanie prac ziemnych, zabezpieczenie terenu badań leży w gestii Wykonawcy. 4.2 Całość inwestycji objęta jest Projektem Budowlanym Przebudowa ul. Waryńskiego w Lęborku, wraz z rozbiórką i budową nowego mostu nad rz. Łebą, przebudową mostu na kanale Młyńskim oraz przebudową fragmentu alei Niepodległości od skrzyżowania z ul. Marcinkowskiego do początku wiaduktu nad rz. Okalicą i Łebą - część A przebudowa ul. Waryńskiego (Załącznik nr 18 do SIWZ)(objęta pozwoleniem na budowę wydanym przez Starostę Powiatowego w Lęborku z dnia 16.05.2012 numer D231.12 - załącznik nr 19 do SIWZ), część B przebudowa skrzyżowania ul. Waryńskiego z Al. Niepodległości wraz z rozbiórką starego i budową nowego mostu na rz. Łebie (fragment) (Załącznik nr 20 do SIWZ) (objęta pozwoleniem na budowę wydanym przez Wojewodę Pomorskiego z dnia 05.10.2011 numer 53.2011 - załącznik nr 21 do SIWZ), część C przebudowa Al. Niepodległości (Załącznik nr 22 do SIWZ)(objęta zgłoszeniem robót budowlanych). Prace należy realizować zgodnie z warunkami opisanymi w pozwoleniach. 4.3 Realizacja zadania objęta jest decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia z dnia 05.06.2008, znak GM.X-7625.95.08, wydaną przez Burmistrza Miasta Lęborka (Załącznik nr 23 do SIWZ). Wszystkie prace budowlane muszą być prowadzone zgodnie z powyższą decyzją. 4.4 Rozbiórki nawierzchni asfaltowych należy dokonać w taki sposób, aby nie uszkodzić znajdujących się pod nią materiałów kamiennych i betonowych. Przed rozbiórką materiałów, które są możliwe do ponownego wykorzystania (kostka kamienna, bruk kamienny, płytki betonowe, krawężniki, trylinka, itp.) komisja składająca się z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego i Inspektora Nadzoru dokona oceny ilości i jakości materiałów, które Wykonawca będzie zobowiązany odzyskać. Odzyskany materiał Wykonawca przewiezie do magazynu wskazanego przez Zamawiającego (do 3 km). Materiał zostanie złożony przez Wykonawcę w sposób umożliwiający jego ponowne wykorzystanie (np. płyty chodnikowe, płyty betonowe, krawężniki na palety). (materiał z rozbiórki warstw asfaltowych do utylizacji przez Wykonawcę). Materiał nie nadający się do ponownego wykorzystania (materiały ziemne) Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego (ul. Puławskiego w Lęborku) lub zutylizuje (gruz) jeśli zajdzie taka konieczność. 4.5 Wszelkie nazwy własne przywołane w SIWZ, dokumentacji projektowej z przedmiarami i specyfikacjami technicznymi służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych i estetycznych dla projektowanych rozwiązań. Dopuszcza się wykonywanie robót w oparciu o rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełniania wymogów technicznych, jakościowych i estetycznych określonych w dokumentach. 4.6 Wymagany termin gwarancji wynosi pięć lat od dnia odbioru końcowego zadania. Wykonawca złoży Gwarancję w formie odrębnego dokumentu, który będzie załącznikiem do końcowego protokołu odbioru zadania. 4.7 Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenia prac budowlanych w taki sposób, aby zminimalizować oddziaływanie na otoczenie, w szczególności poprzez ograniczenie hałasu, drgań, zapylenia, zajęcia terenu i powodowania utrudnień w ruchu drogowym. 4.8 Dojazd do terenu budowy będzie możliwy od strony Placu Pokoju. Plac w 2013 roku będzie przebudowywany. Z tego powodu, podczas trwania przebudowy Placu, przejazd ciężkich pojazdów przez Plac będzie możliwy wyłącznie po uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy Placu, na warunkach i w terminach z nim uzgodnionych. Jednocześnie Zamawiający wymaga ograniczenia do minimum konieczności przejazdu pojazdów ciężkich po nowo wybudowanych nawierzchniach Placu. Z tego powodu należy przewidzieć możliwie jak najwcześniejszy dowóz materiałów (w tym prefabrykatów) i złożenie ich na terenie zaplecza budowy. 4.9 Obowiązkiem Wykonawcy będzie w pierwszej kolejności wykonanie prac w ciągu Al. Niepodległości (budowa nowego przejścia dla pieszych i likwidacja starego) dla zapewnienia bezpiecznego przejścia pieszym z tymczasowej kładki na drugą stronę Al. Niepodległości. 5. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać dokładnej wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 6. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 7. 7.1 Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 7.2 Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. 7.3 Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie opracowanych dokumentacji oraz prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 8. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000,00 złotych (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (BGŻ SA Oddział w Lęborku nr konta 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 4. 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 07.01.2013 r. do godziny 0945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 4.2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. 6. Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6.1., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach