Przetargi.pl
Roczne utrzymanie dróg powiatowych, gminnych, wojewódzkich i wewnętrznych na terenie miasta Świętochłowice

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-600 Świętochłowice, ul. Katowicka 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3491 800 , fax. 32 349 18 12
  • Data zamieszczenia: 2010-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice
    ul. Katowicka 54 54
    41-600 Świętochłowice, woj. śląskie
    tel. 32 3491 800, fax. 32 349 18 12
    REGON: 00051589100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietochlowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roczne utrzymanie dróg powiatowych, gminnych, wojewódzkich i wewnętrznych na terenie miasta Świętochłowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie niżej wymienionego zakresu robót: - bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, placów, parkingów (zadanie nr 1),- letnie utrzymanie czystości jezdni, chodników, parkingów, przystanków i innych miejsc (zadanie nr 2),- opróżnianie koszy ulicznych wraz z utylizacją odpadów (zadanie nr 3),- utrzymanie zieleni w pasie drogowym (zadanie nr 4),- utrzymanie drzewostanu w obrębie pasa drogowego (zadanie nr 5), - zimowe utrzymanie jezdni, chodników, parkingów, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej (zadanie nr 6). Utrzymaniu podlegają:- drogi wojewódzkie (DTŚ na odcinku Świętochłowic obejmuje trasę główną, dwujezdniową od granicy z miastem Chorzów do granicy z miastem Ruda Śląska wraz z węzłami ulica: Żołnierska - 2 łącznice, węzeł z ul. Bytomską - 4 łącznice) o długości 6,145 km,- drogi powiatowe o długości 22,87 km,- drogi gminne o długości 49,40 km;- drogi wewnętrzne o długości 4,50 km. Zadanie nr 1: Bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, placów, parkingów. Bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, placów, parkingów polega na: - bieżącym utrzymaniu (konserwacji) wg wskazań Zamawiającego elementów ulic takich jak krawężniki betonowe, obrzeża betonowe, ścieki uliczne, obramowania jezdni i chodników,- bieżącym utrzymaniu (konserwacji) wg wskazań Zamawiającego nawierzchni jezdni, chodników, zatok autobusowych, parkingów,- dokonywaniu remontów cząstkowych nawierzchni jezdni, chodników, placów, parkingów, zatok autobusowych.Bieżące utrzymanie dotyczy nawierzchni wykonanych z mieszanki mineralno-bitumicznej, betonu, płyt drogowych betonowych, kostki kamiennej i betonowej. Zakres robót wykonywanych w ramach zadania - Bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni, chodników, placów, parkingów będzie każdorazowo ustalany przez inspektora nadzoru Zamawiającego, a roboty odbierane będą zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną stanowiącą załącznik nr 1. W ramach tego zadania Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia dyżurów w dni robocze (poniedziałek-piątek) pod telefonem, pod którym zgłaszane będą uszkodzenia nawierzchni wymagające zabezpieczenia. Zabezpieczenie uszkodzonej nawierzchni powinno nastąpić w ciągu jednej godziny od momentu zgłoszenia. Zamawiający zakłada, że bieżącym utrzymaniem objęte zostanie ok. 19 000 m2 nawierzchni. Wykonawca udzieli minimum 24 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty związane z utrzymania nawierzchni, jezdni, chodników, placów, parkingów w Świętochłowicach. Zadanie nr 2: Letnie utrzymanie czystości jezdni, chodników, parkingów, przystanków i innych miejsc.Letnie utrzymanie czystości jezdni i chodników, parkingów, przystanków oraz innych miejsc polega na:- oczyszczeniu i utrzymaniu czystości jezdni, ulic, chodników i parkingów obejmującym całe miasto łącznie z DTŚ według harmonogramu mechanicznego czyszczenia jezdni - załącznik nr 2 oraz harmonogramu mechanicznego lub ręcznego, letniego oczyszczania chodników, parkingów oraz innych miejsc - załącznik nr 3,- doczyszczaniu ręcznym zanieczyszczeń części przykrawężnikowej jezdni w strefie przejść dla pieszych, odchwaszczaniu obrzeży chodnikowych i spoin chodnikowych,- zbieraniu, transporcie martwych zwierząt lub ich części (zgodnie z przepisami sanitarno - porządkowymi) i ich utylizacja,- usuwaniu z jezdni plam olejowych, materiałów sypkich zrzuconych ze środków transportowych; użyte w czasie wykonywania prac wszelkie materiały muszą być bezpieczne dla ludzi i środowiska. Za jakość stosowanych materiałów lub ich niewłaściwe użycie odpowiada Wykonawca,- usuwaniu z jezdni wszystkich zanieczyszczeń powstałych w wyniku wypadków i kolizji drogowych po wydaniu decyzji przez Policję lub Straż Pożarną,- usuwaniu z jezdni i chodników wiatrołomów oraz innych zanieczyszczeń po przejściach gwałtownych burz, wichur i gradobicia. - usuwaniu z wpustów deszczowych zanieczyszczeń po każdym ulewnym deszczu. Zamawiający może zlecić w trakcie trwania umowy prace zamienne. Letnie utrzymanie deptaka na ul. Katowickiej i Pocztowej polega na:- stałym, codziennym ręcznym zamiataniu całej powierzchni pieszojezdni, tzn. usuwanie zanieczyszczeń winno się odbywać w godzinach rannych od 6.00 -10.00 na całej szerokości i długości oczyszczanej powierzchni w taki sposób, aby nawierzchnia miała widoczną strukturę, a woda deszczowa miała swobodny przepływ, zgodnie ze spadkiem do studzienek,- myciu 1 raz w kwartale ławek (szt.40), lamp oświetleniowych do wysokości 200 cm (szt.57). W ramach oczyszczania Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w godzinach od 10.00 do 14.00 stałej jednoosobowej (lub większej w zależności od potrzeb) służby patrolowej zbierającej na bieżąco zanieczyszczenia oraz usuwającej zwierzęce odchody sprzętem do tego przeznaczonym. Zamiatanie z użyciem wody powinno się odbywać z takim skutkiem, aby pył i kurz nie unosił się w powietrzu. Szczególną uwagę należy zwrócić na oczyszczanie nawierzchni wokół gazonów, lamp, ławek oraz innych elementów znajdujących się w/lub na nawierzchni. Ręcznemu doczyszczaniu podlegają nawierzchnie wzdłuż ścian budynków, wokół drzew i elementów małej architektury. Wymagania dotyczące letniego utrzymania czystości jezdni, chodników, parkingów i przystanków komunikacji miejskiej:- oczekiwanym standardem jest oczyszczanie i utrzymanie nawierzchni w takim stanie, że nie wystąpią na niej żadne zanieczyszczenia,- wykonawca jest zobowiązany do użycia jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na strukturę, trwałość lub estetykę (wygląd) oczyszczonych miejsc, szczególnie deptaka, - sprzęt używany do prac powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. Sprzęt, którym dysponuje Wykonawca powinien być utrzymany w dobrym stanie technicznym. Przez cały okres wykonywania umowy Wykonawca winien dysponować minimalną ilością i rodzajem sprzętu wymaganą przez Zamawiającego,- w przypadku gdy Wykonawca będzie korzystać ze sprzętu, którego nie jest właścicielem, wówczas zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu,- zamawiający wymaga, aby usługa mechanicznego oczyszczania ulic i chodników była realizowana przy prędkości zamiatarki nie przekraczającej 12 km-h,- wykonawca jest zobowiązany informować na bieżąco Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na zakres lub termin zakończenia usług. Definicje podstawowych pojęć zawartych w opisie przedmiotu zamówienia: a)zanieczyszczenia, b)oczyszczanie ciągów pieszych, c)usuwanie zanieczyszczeń, d)oczyszczanie mechaniczne, e)oczyszczanie ręczne, f)prace zamienne - szczegółowo opisane w rozdz. III SIWZ. Zadanie nr 3: Opróżnianie koszy ulicznych wraz z utylizacją. Czynności związane z opróżnianiem koszy na śmieci obejmują:- wybieranie śmieci,- wymianę worków,- oczyszczenie terenu wokół koszy oraz załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwienia odpadów,- konserwację i wymianę koszy ulicznych (zakup należy do Zamawiającego). W pasach drogowych na terenie miasta znajduje się 238 szt. koszy betonowych, 6 szt. koszy na odchody zwierzęce i 46 szt. koszy ozdobnych (deptak Katowicka-Pocztowa). Należy przyjąć, że maksymalna ilość koszy może wynieść o 10% więcej w stosunku do podanej ilości, a minimalna - o 10% koszy mniej. Zamawiający zakłada, że w okresie trwania umowy ilość koszy w poszczególnych miesiącach może być zmienna. Wykonawca jest zobowiązany wykonać i przedłożyć Zamawiającemu w terminie do 14 dni od podpisania umowy pierwszą (początkową) inwentaryzację koszy.Cena jednostkowa za bieżące opróżnianie 1 kosza, tj. 1 sztuka - 1 raz. Terminy opróżniania koszy ulicznych:- w okresie letnim kosze należy opróżniać 3 razy w tygodniu - wybór dnia tygodnia opróżniania koszy pozostawia się Wykonawcy z zastrzeżeniem, że nie należy dopuścić do ich przepełnienia;- w okresie zimowym kosze należy opróżniać co najmniej 1 raz w tygodniu, nie należy dopuścić do ich przepełnienia. Wymagania dotyczące opróżniania koszy ulicznych: W ramach opróżniania koszy Wykonawca winien wykonać następujące czynności:- stosować worki foliowe jako wkłady do koszy, co ma przyczynić się do poprawy stanu higieniczno-sanitarnego koszy,- stosować worki w dwóch kolorach: w dni parzyste miesiąca worki koloru niebieskiego, w dni nieparzyste koloru czarnego,- utrzymywać czystość wokół kosza w promieniu 2 m,- w przypadku stwierdzenia braku kosza lub jego zniszczenia winien bezzwłocznie zgłosić ten fakt Zamawiającemu. Zadanie nr 4: Utrzymanie zieleni w pasie drogowym. Utrzymanie zieleni w pasie drogowym polega na systematycznym koszeniu trawników, trójkątów widoczności (maksymalna wysokość trawy - do 10 cm), bieżącym grabieniu i wywozie skoszonej trawy, liści i odpadów organicznych (zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami), bieżącym uprzątaniu innych zanieczyszczeń z terenów zieleni drogowej. Zakupie wysadzeniu i bieżącej pielęgnacji kwiatów w miejscach już istniejących lub zleconych przez Zamawiającego do wysadzenia. Wykonawca przed zakupem i wysadzeniem kwiatów uzgadnia projekt nasadzeń z Zamawiającym. Formowaniu żywopłotów do wysokości nie przekraczającej 70 cm, pieleniu żywopłotów wraz ze spulchnieniem gleby, odmładzaniu krzewów, nawożeniu, ścinaniu odrostów i samosiejek, ścinaniu odrostów od pni i szyi korzeniowych, wywozie połamanych gałęzi. W załączeniu wykaz miejsc objętych utrzymaniem zieleni w pasie drogowym - załącznik nr 4a. Wymagania dotyczące utrzymania zieleni w pasie drogowym: Sprzęt:Wykonawca przystępujący do utrzymania zieleni powinien posiadać sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do użycia takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonanych robót. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. Sprzęt należący do Wykonawcy lub wynajęty powinien być utrzymany w dobrym stanie technicznym. Koszenie: Skoszoną trawę należy wygrabić i wywozić do miejsca utylizacji na bieżąco. W szczególności nie dopuszcza się zalegania skoszonej lub pryzmowanej trawy w miejscach objętych pięciokrotnym skoszeniem: winna być skoszona i wywieziona tego samego dnia. Koszenie trawników obejmuje także usuwanie samosiewów, odrostów korzeniowych i chwastów wokół drzew i krzewów, lamp, znaków drogowych, barierek, obiektów małej architektury. Każde rozpoczęcie prac wymaga uprzedniego zgłoszenia poprzez fax lub mailem, dzień wcześniej lub najpóźniej do godziny 8 tego dnia, w którym mają być prowadzone prace. W zgłoszeniu Wykonawca powinien dokładnie określić teren, na którym dokonywane będą prace i przewidywaną godzinę ich zakończenia. Zgłoszenie zakończenia prac może być pisemne, mailem, faksem lub telefoniczne.Trawa winna być koszona kosiarkami o regularnej wysokości koszenia, wykaszarkami i podkaszarkami w celu dokaszania trawnika. Pracę uważa się za wykonaną jeśli trawa będzie skoszona, wygrabiona i wywieziona. Poszczególne koszenia odbierane będą przez wyznaczonego pracownika Wydziału Dróg i Mostów. W razie stwierdzenia przez pracownika Wydziału Dróg i Mostów zaniedbań i poinformowaniu o zaistniałym fakcie Wykonawcę. Wykonawca ma obowiązek poprawienia prac w wyznaczonym przez pracownika Wydziału Dróg i Mostów terminie (jednak nie dłuższym niż dwa dni), inaczej prace uważa się za niewykonane. Trawnik przy skupinach krzewów, bylin i żywopłotach oraz przy obiektach małej architektury należy kosić z należytą starannością tak, aby nie uszkodzić roślin. Miejsca trudno dostępne należy dokaszać ręcznie. Grabienie:jesienne: bieżące wygrabienie liści z trawników, terenów zadrzewionych i zakrzewionych według potrzeb w sezonie jesiennym. Liście należy zgarnąć w pryzmy, załadować i wywieźć do utylizacji. Prace uważa się za wykonaną jeśli liście usuwane są na bieżąco i nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu dla terenów objętych 5-krotnym koszeniem. Za wykonanie prac uważa się obszar w całości wygrabiony. Poszczególne grabienia -ze względu na charakter zanikowy wykonywanych prac- są zgłaszane przez Wykonawcę i odbierane przez pracownika Wydziału Dróg i Mostów; wiosenne wygrabienie liści, uschniętych traw z terenów zakrzewionych i zadrzewionych: należy teren uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, przewieźć i zutylizować. Pracę uważa się za wykonaną jeśli liście zostaną usunięte z całej powierzchni przeznaczonej do grabienia. Pozostałe czynności jak wyżej. Sadzenie roślin:Sadzenie kwiatów na kwietnikach obejmuje:- zakup i dowóz roślin,- posadzenie roślin,- podlanie rabat wodą w sposób zapewniający przesiąknięcie bryły korzeniowej, Uwagi: a.Zamawiający nie zapewnia dostępu do wody. b.Materiał roślinny sadzeniowy powinien być dojrzały, tj. nadający się do wysadzenia, jednolity w całej partii, zdrowy i niezwiędnięty. c.Wykonawca zobowiązany jest na życzenie Zamawiającego do przedstawienia mu próbek materiału roślinnego. d.Proponowane gatunki kwiatów do obsady:- wiosennej:bratek - Viola, tulipan -Tulipa - letniej:komarzyca - Plectranthus, pelargonia bluszczolistna - Pelargoniom peltatum, bidens- Bidens ferulifolia, bakopa - Bacopa, euforbia - Euforbia Diamond frost, surfinia - Surfinia, begonia - Begonia, kocanka - Helichrysum petiolare, aksamitka wyniosła - Tagetes, aksamitka rozpierzchła - Tagetes, starzec - Senecio, szałwia błyszcząca - Salvia slendens, szałwia omszona - Salvia nemorosa, e.Nie dopuszcza się przesuszenia gleby, zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu kwietnika oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie (dotyczy również kwiatów w gazonach i donicach). f.Nawożenie krzewów należy wykonać 1 raz w sezonie wegetacyjnym (wiosna - wczesne lato) oraz nawożenie kwiatostanu wg wskazań Zamawiającego. Należy używać mieszanek nawozowych wieloskładnikowych przeznaczonych do nawożenia kwiatostanu w dawkach określonych przez producenta (nawozy sztuczne, nawozy naturalne). g.Po zakończeniu prac teren należy uprzątnąć. h.Wykonawca zapewni przestrzeń magazynową w celu przechowywania materiałów sadzeniowych (rośliny cebulowe, donice itp.), jeśli zajdzie taka potrzeba. Pielęgnacja kwiatostanu:Do zabiegów pielęgnacyjnych należą:- pielenie i spulchnienie ziemi,- usuwanie przekwitłych kwiatostanów-kwiatów,- podlewanie według potrzeb,- rośliny należy nawozić odpowiednim nawozem,- usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.),- należy przewidzieć wymianę do 10% roślin,- po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin,- po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, wywieźć i zutylizować. Definicje podstawowych pojęć zawartych w opisie przedmiotu zamówienia:a)trawnik, b)bryła korzeniowa, c)krzewy, d)żywopłot, e)rośliny pnące, f)cebula, g)kwietnik, h)pielenie, i)podlewanie, j)nawozy sztuczne, k)nawozy naturalne, l)grabienie - szczegółowo opisane w rozdz. III SIWZ. Zadanie nr 5: Utrzymanie drzewostanu w obrębie pasa drogowego: Utrzymanie drzewostanu w obrębie pasa drogowego obejmuje:- wycinkę drzew,- frezowanie istniejących pni,- prześwietlanie drzew oraz - podnoszenie korony drzew,- modelowanie i formowanie korony drzew liściastych i iglastych,- sadzenie drzew z uzupełnieniem ziemi, - oznakowanie miejsca robót,- pielenie misek,- niezwłoczne uporządkowanie terenu i wywóz odpadów, transport materiału na wysypisko miejskie,- uzgadnianie z Zakładem Energetycznym terminu wyłączenia sieci na czas wykonywania zadania oraz poniesieniu kosztów związanych z opłatą tego zadania. W załączniku nr 5 podano ilości koniecznych do wykonania prac w zakresie utrzymania drzewostanu w obrębie pasa drogowego ciągu roku. Wymagania dotyczące utrzymania drzewostanu w obrębie pasa drogowego: Ścinanie drzew wraz z frezowaniem pni (odzysk drewna do zagospodarowania przez Wykonawcę): a)ścięcie drzewa, niezależnie od warunków wycinki, np. w sieci elektrycznej, na skarpie itp., wg technologii: odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczenie ich na linach, porąbanie, ścięcie pnia piłą mechaniczną oraz pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu, b)frezowanie pnia niezależnie od warunków wykonania zabiegu na głębokość 20 cm poniżej powierzchni terenu, zasypanie dołu dostarczoną ziemią oraz ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, c)uprzątnięcie konarów, gałęzi, liści, trocin itp. z uporządkowaniem terenu wokół miejsca po wyciętym drzewie, wywóz i utylizacja zebranych odpadów i nieczystości na składowisko odpadów - bez względu na gatunek drzewa, twardość, obwód pnia oraz niezależnie od warunków technicznych.Odmładzanie drzew niezależnie od warunków i zakresu, np. w sieci elektrycznej, na skarpie itp. - bez względu na gatunek drzewa, obwód pnia i twardość drzewa. Odmładzanie obejmuje: prześwietlenie koron drzew, wycięcie suchych i połamanych gałęzi, wykonanie cięć technicznych korygujących, wycięcie odrostów korzeniowych, usunięcie gałęzi wchodzących w skrajnię jezdni i urządzenia napowietrzne, z podnośnika lub uprzęży, uporządkowanie terenu wokół drzewa wywóz i utylizację konarów, gałęzi i zebranych nieczystości na składowisko odpadów do tego przeznaczonych. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zabezpieczenie zajętego pasa drogowego we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym oraz ponieść wszelkie koszty z tym związane.W przypadku czynności na drzewostanie będącym w kolizji z liniami elektrycznymi, telefonicznymi, a także w przypadku konieczności uzyskania jakichkolwiek zezwoleń, warunków technicznych, uzgodnień itp. Wykonawca jest zobowiązany do ich uzyskania i poniesienia związanych z tym kosztów - dotyczy całości zabiegu. Sadzenie drzew polega na oznakowaniu miejsca robót, zakupie i transporcie na miejsce sadzenia drzew i krzewów (z bryłą korzeniową) - razem z kosztem sadzonek. Wykopanie dołów, posadzenie roślin, osadzenie 3 szt.palików i zabezpieczenie pni, przycięcie koron i korzeni, całkowitym zaprawieniu dołów ziemią kompostową, rozplantowaniu lub wywiezieniu nadmiaru ziemi, podlewaniu drzew i krzewów w takiej ilości, aby drzewa nie obeschły. Zamawiający ma na uwadze takie drzewa jak: robinia akacjowa odm. kulista, klon kulisty, wiśnia pospolita odmiana kulista lub podobne o wysokości 1,70 do 2,0 m i obwodzie pnia 10- 14 cm. Zadanie nr 6: Zimowe utrzymanie jezdni, chodników, parkingów, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji miejskiej. Zimowe utrzymanie jezdni i chodników polega na realizacji programu Akcja Zima opracowanego przez Zamawiającego. Program Akcja Zima zawiera oznaczone warianty oraz harmonogram kolejności odśnieżania dróg zgodnie z kategorią drogi. Program obejmuje również czynności związane z utrzymaniem jezdni, chodników, przejść dla pieszych i przystanków komunikacji miejskiej. Wymagania dotyczące zimowego utrzymania jezdni:- jezdnie powinny być utrzymane na całej długości i szerokości,- odśnieżanie musi być podjęte niezwłocznie -maksymalnie do 60 minut po stwierdzeniu zaistnienia ciągłych, intensywnych opadów śniegu,- po ustaniu długotrwałych opadów luźny śnieg nie może leżeć dłużej niż 4 godziny, błoto pośniegowe 6 godzin, ale tylko w przypadku gdy odśnieżanie w czasie trwania opadów jest ciągłe i całym wykazanym sprzętem (co oznacza, że koniec odśnieżania i likwidacji błota pośniegowego musi nastąpić w wyżej wymienionych godzinach),- niedopuszczalne jest nie przystąpienie do odśnieżania w czasie trwania opadów,- odśnieżanie zespołem pługów należy rozpocząć od lewego pasa jezdni,- w przypadku powstania naboju śnieżnego należy go usunąć przy pomocy równiarki, spycharki lub pługów lemieszowych,- świeży opad śniegu należy usuwać wyłącznie mechanicznie jedynie pozostałości po przejściach pługów można likwidować za pomocą materiałów chemicznych,- odśnieżanie musi być wykonane w pełnej geometrii,- w rejonie skrzyżowań pryzmy śniegowe nie mogą przekroczyć wysokości 70 cm,- nawierzchnie jezdni w rejonie skrzyżowań muszą być wolne od pryzm śniegowych,- zapewnienie odpływu topniejącego śniegu na przejściach dla pieszych do najbliższej studzienki deszczowej,- w okresie odwilży, bieżące uprzątnięcie innych zanieczyszczeń z jezdni z poboczy i pasów zieleni.Wymagania odśnieżania i sprzątania deptaka ul. Katowickiej i Pocztowej: Działania mające na celu utrzymanie pieszojezdni w wysokim standardzie zapewniającym stałą czystość i obejmują:- codzienne mechaniczno -ręczne oczyszczanie całej powierzchni,- usuwanie zanieczyszczeń z obiektów małej architektury np. gazonów,- odśnieżanie oraz likwidowanie śliskości zimowej na pieszojezdni w zależności od warunków pogodowych.Wymagania zimowego utrzymania chodników, przejść i przystanków komunikacji miejskiej: Zapewnienie materiałów do zimowego utrzymania chodników, przejść i przystanków komunikacji miejskiej, bieżące sprzątanie błota, śniegu, lodu z chodnika rozumiane jako zebranie i przemieszczenie mas do krawędzi chodnika - ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu na jezdni i chodniku, zwalczanie śliskości zimowej poprzez zastosowanie dopuszczonych do obrotu środków chemicznych i bieżące czyszczenie chodników, usuwanie śniegu, lodu i błota. Bezzwłoczne przystąpienie do odkuwania lodu, przy urządzeniach kanalizacji deszczowej, w okresach odwilży bieżące usuwanie piasku pozimowego z chodnika po każdorazowym zejściu pokrywy lodowej, bieżące uprzątnięcie innych zanieczyszczeń z chodników i pasów drogowych. Ręczne odśnieżanie i usuwanie gołoledzi z chodników, przejść dla pieszych, przystanków i schodów powinno być wykonywane w godz. 6.00 do 14.00 w dni robocze i wolne od pracy, w przypadku ciągłych opadów śniegu zabiegi należy powtarzać zgłaszając koordynatorowi Akcji Zima. Ręczne odśnieżanie i odladzanie schodów w głównych ciągach pieszych powinno być wykonane w pierwszej kolejności. Nawierzchnie chodników w rejonie przejść dla pieszych muszą być wolne od pryzm śniegowych. Zapewnienie w szczególności odpływu topniejącego śniegu na przejściach dla pieszych do najbliższego wpustu deszczówki. Zwalczanie śliskości zimowej w zależności od panujących warunków atmosferycznych z zastosowaniem środków niechemicznych i chemicznych w postaci stałej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 poz.1960). Definicje pozostałych pojęć zawartych w opisie przedmiotu zamówienia: a)zbieranie zanieczyszczeń, b)oczyszczanie mechaniczne, c)oczyszczanie ręczne, d)rozpoczęcie opadów, e)opady śniegu ciągłe/obfite, f)śnieg luźny, g)śnieg zajeżdżony, h) nabój śnieżny, i) błoto pośniegowe, j)gołoledź, k) lodowica, l)śliskość pośniegowa, m)szron, n)szadź, o)oczyszczanie pozimowe - szczegółowo opisane w rozdz. III SIWZ. Wymagania: oczyszczanie poboczy i zieleni w pasie drogowym:Zadanie dotyczy oczyszczania pasów zieleni wyszczególnionych w załącznik Nr 4a. Standard oczyszczania pasów drogowych obejmuje:a) systematyczne oczyszczanie pasów drogowych z zanieczyszczeń, np. papier, butelki, worki, opakowania, elementy pojazdów oraz inne zanieczyszczenia wynikające z ruchu pieszego i kołowego itp., i ich utylizację, b) prowadzenie stałego monitoringu stanu czystości tego składnika pasa drogowego. Zaleganie śniegu: W przypadku zalegania dużych ilości śniegu powodującego utrudnienia w ruchu pojazdów oraz pieszych Zamawiający wyda pisemne polecenie dotyczące jego usuwania wywozu oraz wskaże miejsce jego składowania. Po zakończeniu Akcji Zima Wykonawca zobowiązany jest do jednorazowego, końcowego oczyszczenia całej szerokości jezdni, ulicy po okresie zimowym wraz z dostępnymi zatokami przystankowymi i parkingowymi usytuowanymi w poziomie jezdni, w przypadku wystąpienia odpowiednich warunków atmosferycznych łącznie z bieżącym odbiorem zebranych zanieczyszczeń. Uwaga:1)Wykonawca zobowiązany jest do zakupienia, przygotowania i składowania własnym staraniem i na własny koszt niezbędnej ilości środków chemicznych oraz uszorstniających. Stały zapas przygotowanych materiałów do zwalczania śliskości zimowej ma gwarantować ciągłość działań. 2)Zamawiający zastrzega możliwość uruchomienia Akcji Zimowej w terminie innym niż podany w siwz w zależności od panujących warunków atmosferycznych. Program prowadzenia Akcji Zima stanowi załącznik nr 6. Wykaz chodników, przystanków komunikacji miejskiej, parkingów oraz przejść objętych zimowym utrzymaniem stanowi - załącznik nr 7. Wykaz ulic wraz z kolejnością odśnieżania stanowi załącznik nr 8. Szczegółowe wymagania dotyczące stosowania materiałów uszorstniających do zwalczania śliskości oraz standardy utrzymania dróg w okresie zimowym określa załącznik nr 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia prac zamiennych, przy czym przez prace zamienne rozumie się wykonanie tego samego rodzaju prac lecz na innym terenie. Dla potwierdzenia zgodności i prawidłowości wykonywanych w okresie zimy usług zgodnie z zawartą umową Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika usług, w którym odnotowane zostaną dobowe warunki pogodowe oraz lokalizacja i rodzaj wykonywanych prac i podejmowanych działań (np. zastosowanych wariantów, wykazów ulic, chodników, parkingów, przejść dla pieszych i przystanków komunikacji miejskiej). Prowadzony dziennik usług Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu co najmniej raz w tygodniu (poniedziałek) oraz w pierwszym dniu roboczym po ostatnim dniu miesiąca, w celu weryfikacji i zatwierdzenia warunków pogodowych danych z Instytutu Meteorologicznego w Katowicach. Ww. zaakceptowany dziennik usług będzie podstawą do rozliczenia rzeczowo finansowego wykonanych prac. Celem zapewnienia koordynacji oraz kontroli działań Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania w okresie trwania umowy całodobowych dyżurów z możliwością łączności telefonicznej. Przedmiot zamówienia nie obejmuje następujących zadań: 1.Uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej lub wewnętrznej służącej dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości, gdyż w takim przypadku jest to zadanie właściciela przyległej nieruchomości (z wyjątkiem chodnika, na którym dopuszczony jest płatny postój lub płatne parkowanie pojazdów samochodowych); 2.Usuwanie awaryjnych zanieczyszczeń zawierających substancje zakwalifikowane do odpadów niebezpiecznych; 3.Parkingów płatnych prowadzonych przez inne podmioty, a nie przez Zamawiającego; 4.Uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z obszaru pasa drogowego stanowiącego teren budowy, gdyż w takim przypadku obowiązek spoczywa na kierowniku budowy.UWAGI:-Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia podanego zakresu i ilości prac na terenach objętych zamówieniem, m.in. w przypadku sprzedaży, dzierżawy, użyczenia, zamiany, uwłaszczenia lub zmiany zarządcy któregoś z terenów, rozpoczęcia prac budowlanych bądź prac związanych z zakładaniem zieleni. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie obliczone na podstawie skorygowanego obmiaru wg cen jednostkowych podanych w ofercie. - Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia prac zamiennych, przy czym przez prace zamiennie rozumie się wykonywanie tego samego rodzaju prac na innym terenie, bądź wykonywanie innego rodzaju prac na innym terenie - wycenionych w formularzu ofertowym.- Wykonawca jest zobowiązany na koszt własny, zutylizować wszelkie odpady pochodzące z oczyszczania lub powstałe w wyniku wykonywania prac, zgodnie z ustawą o odpadach ( Dz.U. 07.39.251 z późniejszymi zmianami), ustawą o utrzymaniu czystości (Dz.U. 05.236.2008 z późn. zmianami), ustawą prawo wodne (Dz.U. 05.239..2019 późn. zmianami).- Wykonawca winien w oparciu o przedstawiony zakres, doświadczenie własne i wizję w terenie (wykonaną we własnym zakresie) dokonać wyceny prac ujmując wszelkie koszty ich wykonania takie jak: koszt robocizny, koszt pracy sprzętu i maszyn, koszt zakupu - magazynowania, koszt wszystkich wymaganych przez Zamawiającego urządzeń oraz koszt wywozu i utylizacji odpadów. Ceny jednostkowe brutto, bądź ryczałtowe brutto (zależnie od wskazania Zamawiającego) skalkulowane przez Wykonawcę i podane przez niego w ofercie powinny uwzględniać wszystkie wyżej podane koszty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 50.000 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swietochlowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach