Przetargi.pl
Roboty remontowo - budowlane w zakresie: wykonania wentylacji mechanicznej, instalacji ciepła technologicznego, klimatyzacji i instalacji elektrycznych w budynku nr 111, kuchnia - jadalnia, w kompleksie wojskowym Dęblin - Twierdza, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego Dęblin

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 551 75 25 , fax. 81 551 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 81 551 75 25, fax. 81 551 95 36
    REGON: 6145692000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty remontowo - budowlane w zakresie: wykonania wentylacji mechanicznej, instalacji ciepła technologicznego, klimatyzacji i instalacji elektrycznych w budynku nr 111, kuchnia - jadalnia, w kompleksie wojskowym Dęblin - Twierdza, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego Dęblin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty remontowo - budowlane w zakresie: wykonania wentylacji mechanicznej, instalacji ciepła technologicznego, klimatyzacji i instalacji elektrycznych w budynku nr 111, kuchnia - jadalnia, w kompleksie wojskowym Dęblin - Twierdza, administrowanym przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego Dęblin, Nr 28/17/N. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ, tj.: a) Przedmiar robót - załącznik nr 2 b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 3 c) Dokumentacja projektowa - - załącznik nr 10 (wersja elektroniczna) d) Ogólne warunki umowy - załącznik nr 9 3. UWAGA: Zaleca się aby wykonawca przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonał wizji lokalnej obiektu w celu sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz w zakresie skalkulowania ceny przez wykonawcę. Zainteresowani wizją lokalną wykonawcy powinni zgłosić się w dniu 05.09.2017r. do kompleksu wojskowego Dęblin - Twierdza, 08-530 Dęblin, ul. Saperów 5, (brama główna - biuro przepustek). o godz. 10.00 . Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie wizji lokalnej jest: p. Jerzy Kopacz tel. 261 515 262 4. Wykonawca będzie podejmował wszystkie niezbędne działania, aby stosować się do przepisów i normatywów z zakresu ochrony środowiska na obiektach budowlanych i poza ich terenem. Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest podczas realizacji przedmiotu zamówienia przestrzegać przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2016 poz. 1987 z późn. zm). Odzyskane w ramach realizacji zadania materiały (złom) wykonawca własnym transportem przekaże do magazynu Infrastruktury 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego mieszczącego się w Dęblinie za pokwitowaniem, a w przypadku gdy materiały z demontażu nie nadają się do ponownego użycia przekaże do utylizacji na własny koszt zgodnie z w/w Ustawą. 5. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania i postępowania zgodnie z przepisami Ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881) oraz aktów wykonawczych do ustawy. 6. Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualne certyfikaty dla personelu zgodne z art. 20 w/w ustawy wykonującego czynności w zakresie instalacji, kontroli szczelności, konserwacji lub serwisowania urządzeń chłodzących, klimatyzacyjnych zawierających substancje kontrolowane oraz odzysku substancji kontrolowanych z tych urządzeń. 7. Wykonawca w ciągu 3 dni od podpisania umowy zobowiązany jest dostarczyć: a) certyfikat dla przedsiębiorcy zgodny z art. 29 w/w ustawy (kopia) poświadczona za zgodność z oryginałem, b) certyfikaty dla personelu zgodne z art. 20 w/w ustawy, (kopia) poświadczona za zgodność z oryginałem, osób wykonujących czynności w zakresie instalacji, kontroli szczelności, konserwacji lub serwisowania urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych. 8. Po dokonanym montażu w/w urządzeń, przy odbiorze końcowym, wykonawca dostarczy poniższe dane dotyczące zainstalowanych urządzeń: - nazwa urządzenia, - model, - nr seryjny, - rok produkcji, - rodzaj czynnika chłodniczego, -ilość czynnika chłodniczego zawierającego substancję zubożającą warstwę ozonową lub f/gazy. 9.Wykonawca po dokonanym montażu, przeglądzie, konserwacji lub serwisowaniu urządzeń klimatyzacji zobowiązany jest do dokonywania wpisów w Kartach urządzeń w zakresie potwierdzenia wykonanych czynności W § 3 ust. 1 ogólnych warunków umowy zapisano: Przekazanie terenu budowy przez zamawiającego wraz z wymaganymi dokumentami, niezbędnymi do realizacji robót budowlanych, nastąpi wykonawcy, w obecności Kierownika budowy i Inspektora nadzoru w terminie do 3 dni (trzech dni) od dnia zgłoszenia rozpoczęcia robót do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego nie później jednak niż w ciągu 10 dni (dziesięciu dni) od dnia podpisania umowy. W § 3 ust. 2 ogólnych warunków umowy zapisano: Z czynności przekazania terenu budowy sporządzony zostanie protokół, podpisany przez strony. 10.Wykonawca nie później niż 5 dni (pięć dni) przed dniem rozpoczęcia realizacji robót dostarczy zamawiającemu w dwóch egzemplarzach wykaz osób biorących udział w realizacji umowy z uwzględnieniem niżej wymienionych danych: • W przypadku, gdy wykonawcą będzie podmiot krajowy niezatrudniający cudzoziemców: - imię i nazwisko osoby, - pesel i miejsce zamieszkania, - markę i numery rejestracyjne samochodów oraz innego sprzętu • W przypadku, gdy wykonawcą będzie podmiot krajowy zatrudniający cudzoziemców lub podmiot zagraniczny zatrudniający pracowników nieposiadających obywatelstwa polskiego: - imię i nazwisko osoby, - datę i miejsce zamieszkania, - obywatelstwo, - nr paszportu lub innego dokumentu tożsamości z podaniem organu wydającego oraz daty wydania i terminu ważności (kserokopia lub skan), - czasookresu wykonania pracy, - markę i numery rejestracyjne samochodów oraz innego sprzętu. Powyższe dane niezbędne są do wydania przepustek umożliwiających wejście na teren wykonania robót. W wykazie osób należy wskazać, które osoby będą realizowały, a które nadzorowały prace. W dniu zakończenia robót wykonawca ma obowiązek rozliczenia się (zwrotu) z wystawionych przepustek. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW do obiektów wojskowych może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2017 r. poz. 18) 11. Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę prac, za wszelkie materiały i urządzenia używane do prac od daty rozpoczęcia do daty zakończenia robót budowlanych. 12. Wykonawca odpowiada za ochronę własności w okresie trwania prac do daty odbioru ostatecznego i będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez niego szkody. W przypadku powstania szkód w zasięgu prowadzonych prac wykonawca dokona ich naprawy na własny koszt, a w przypadku niemożliwości ich naprawy poniesie koszty odszkodowania lub zadośćuczynienia. 13.Wykonawca w trakcie realizacji robót budowlanych zobowiązuje się do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych - w szczególności do utrzymywania sprawnego sprzętu przeciwpożarowego, wymaganego przepisami szczególnymi. Wszelkie posiadane materiały łatwopalne wykonawca zobowiązuje się składować zgodnie z obowiązującymi przepisami w taki sposób, by osoby trzecie lub osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu. Za wszelkie szkody powstałe w wyniku nieprzestrzegania lub niewłaściwego stosowania przepisów przeciwpożarowych odpowiedzialność ponosi wykonawca. Wykonawca zostanie zapoznany w zakresie przestrzegania przepisów p.poż. przez przedstawiciela ochrony p.poż. co warunkuje realizowanie prac przy użyciu otwartego ognia. 14. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia robót budowlanych zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, w szczególności w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 roku, Nr 169, poz. 1650, z poźn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr. 47, poz. 401), z uwzględnieniem specyfiki obiektu budowlanego i warunków prowadzenia robót budowlanych. W szczególności Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał prac w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia lub niespełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. 15. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na terenie robót budowlanych. W § 16 ust. 3 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca zgłosi zamawiającemu na piśmie gotowość robót budowlanych do odbioru końcowego z określeniem daty zakończenia robót budowlanych. Warunkiem zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego robót budowlanych jest wykonanie tych robót w całości i skompletowanie dokumentacji powykonawczej pozwalającej na ocenę ich prawidłowego wykonania. (zgłoszenie należy złożyć w Kancelarii Zamawiającego tj. 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ). Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 14 dni (czternaście dni) od dnia otrzymania pisemnego zgłoszenia dokona odbioru robót budowlanych lub też przekaże Wykonawcy pisemną decyzję ustalającą, jakie warunki muszą być jeszcze spełnione, aby dokonać odbioru końcowego W § 16 ust. 5 ogólnych warunków umowy zapisano: Przedmiotem odbioru końcowego będą roboty budowlane wykonane w całości. Odbiór końcowy będzie polegał na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót budowlanych w odniesieniu do ich ilości, jakości i wartości. W § 16 ust. 7 ogólnych warunków umowy zapisano: Dokumentem potwierdzającym odbiór końcowy robót budowlanych jest protokół odbioru końcowego robót budowlanych bez zastrzeżeń, sporządzony według wzoru określonego przez zamawiającego i podpisywany przez zamawiającego i wykonawcę. 16. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia będzie miało formę ryczałtu. W terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia dokonania odbioru końcowego robót budowlanych i podpisania protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń, wykonawca przedłoży zamawiającemu fakturę zawierającą wynagrodzenie ryczałtowe brutto należne wykonawcy, z zastrzeżeniem zapisów § 13 ogólnych warunków umowy. Protokół końcowy odbioru robót stanowi podstawę do wystawienia faktury końcowej przez wykonawcę. 17. Zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie 14 dni (czternaście dni) od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT przez zamawiającego, lecz nie wcześniej niż po przedstawieniu przez wykonawcę wszystkich dowodów zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych. Zamawiający nie dokona wyżej wymienionej płatności przed terminem uregulowania wszystkich zobowiązań należnych zaakceptowanym podwykonawcom i dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych nawet w przypadku, gdy przypadające terminy płatności za wystawione faktury VAT przez podwykonawców i dalszych podwykonawców będą dłuższe niż termin płatności przypadający wykonawcy. Zapłata nastąpi przelewem, na rachunek bankowy wykonawcy podany na fakturze. Za dzień spełnienia świadczenia uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego zamawiającego 18. Wykonawca przedłoży zamawiającemu w dniu odbioru robót budowlanych komplet dokumentów wymaganych przepisami Prawa budowlanego (dokumenty potwierdzające jakość wbudowanych materiałów, świadectwa jakości dostarczone przez dostawców). 19. Dla celów technologicznych i socjalnych Wykonawca zobowiązuje się do korzystania z własnych źródeł energii elektrycznej oraz wody, lub też zamontuje na swój koszt własny wodomierz lub własną rozdzielnicę elektryczną z licznikiem (urządzenia pomiarowe powinny posiadać ważną legalizację), oplombowane przez przedstawiciela Infrastruktury 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. Za zużyte media, na podstawie zamontowanych liczników, Wykonawca zostanie obciążony fakturami: 1) za wodę -wystawionymi przez Zamawiającego; 2) za energię elektryczną -przez Zarządcę –Rejonowy Zarząd Infrastruktury Lublin, 3) po uprzednim podpisaniu umowy na korzystanie z energii elektrycznej lub wody. Wykonawca w protokole przekazania terenu budowy wskaże wariant zabezpieczenia mediów do realizacji zamówienia. 20. Prace związane z remontem budynku nr 111, w kompleksie wojskowym Dęblin - Twierdza powinny być wykonywane w godzinach: od godziny 730 do 1530, potrzebę realizacji robót w dni robocze po godzinie 1530 oraz w dni wolne od pracy należy zgłaszać co najmniej 3 dni (trzy dni) przed rozpoczęciem prac, pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę robót do Dowódcy JW 3248, 08-530 Dęblin, podając imiennie osoby oraz rodzaj sprzętu. 21. Przedmiotem odbioru końcowego będą roboty budowlane wykonane w całości cały przedmiot zamówienia. Odbiór końcowy będzie polegał na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót budowlanych w odniesieniu do ich ilości, jakości i wartości. W § 16 ust. 6 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca zgłosi zamawiającemu na piśmie gotowość robót budowlanych do odbioru końcowego z określeniem daty zakończenia robót budowlanych. Warunkiem zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru końcowego robót budowlanych jest wykonanie tych robót w całości i skompletowanie dokumentacji powykonawczej pozwalającej na ocenę ich prawidłowego wykonania. (zgłoszenie należy złożyć w Kancelarii Zamawiającego tj. 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie). Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 14 dni (czternaście dni) od dnia otrzymania zgłoszenia dokona odbioru robót budowlanych lub też przekaże wykonawcy pisemną decyzję ustalającą, jakie warunki muszą być jeszcze spełnione, aby dokonać odbioru końcowego. W § 16 ust. 7 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca przedłoży zamawiającemu w dniu odbioru robót budowlanych komplet dokumentów odbiorowych, koniecznych do prawidłowego przeprowadzenia odbioru i przekazania terenu robót budowlanych do użytkowania. W § 16 ust. 10 ogólnych warunków umowy zapisano: Dokumentem potwierdzającym odbiór końcowy robót budowlanych jest protokół odbioru końcowego robót budowlanych bez zastrzeżeń, sporządzany według wzoru określonego przez zamawiającego i podpisywany przez strony umowy. 22. Wynagrodzenie z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia będzie miało formę ryczałtu. Rozliczenie za roboty budowlane będzie fakturą końcową. W terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia dokonania odbioru końcowego robót budowlanych i podpisania protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu fakturę zawierającą wynagrodzenie ryczałtowe brutto należne Wykonawcy, z zastrzeżeniem zapisów § 13 ogólnych warunków umowy. 23. Uregulowania dotyczące podwykonawców: 23.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane; 23.2.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (zgodnie z art. 36a. ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). W takim przypadku zamawiający zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załączniku Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 23.3. W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane. 23.4. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców, które następują w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie wykonawca zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 23.5. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania wykonywania części zamówienia podwykonawcy. 23.6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 23.7. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy (o których mowa w niniejszej SIWZ). 23.8 Powierzenie przez wykonawcę wykonania części robót budowlanych podwykonawcy może nastąpić wyłącznie na podstawie umowy zawartej przez wykonawcę z podwykonawcą w formie pisemnej. 23.9 Wykonawca zobowiązany jest do złożenia zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane zlecone podwykonawcy w trakcie realizacji umowy. 23.10. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zmienia odpowiedzialności wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 23.11. Przez umowę o podwykonawstwo rozumie się umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. 23.12. Wraz z fakturą za zrealizowane roboty budowlane wykonawca przedłoży dokument potwierdzający rozliczenie wykonanych robót z podwykonawcą wraz z oświadczeniem podwykonawcy potwierdzającym brak roszczeń finansowych w stosunku do zamawiającego za określony rozmiar robót budowlanych wykonanych przez podwykonawcę. 23.13. Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymaganego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 23.14. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 23.13., dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 23.15. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 23.16. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty wskazanej w ust. 23.15., wykonawca może zgłosić pisemne uwagi dotyczące zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy w terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia doręczenia wykonawcy informacji o zamiarze dokonania bezpośredniej płatności przez zamawiającego. 23.17. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 23.16., w terminie wskazanym przez zamawiającego, zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 23.18. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 23.13., zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. 23.19.Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu zostały określone w ogólnych warunkach umowy (załącznik Nr 9 do SIWZ). W § 13 ust. 6 ogólnych warunków umowy zapisano: Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. W § 13 ust. 9 ogólnych warunków umowy zapisano: Zamawiający w terminie 7 dni (siedmiu dni) zgłosi w formie pisemnej zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane i do projektu jej zmiany: 1) niespełniającej wymagań określonych w umowie oraz załącznikach do umowy; 2) gdy przewiduje ona termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej; 3) gdy kwota wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy jest wyższa niż wartość tego zakresu robót, wynikająca z kosztorysu ofertowego, dostarczanego Zamawiającemu po podpisaniu umowy, 4) jeżeli treść projektu umowy lub treść projektu jej zmiany będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą. 5) jeżeli treść tej umowy lub jej zmiany jest niezgodna z zaakceptowanym uprzednio przez Zamawiającego projektem tej umowy lub jej zmiany. W § 13 ust. 11 ogólnych warunków umowy zapisano: Podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. W § 13 ust. 26 ogólnych warunków umowy zapisano: Zamawiający w terminie 7 dni (siedmiu dni) zgłosi w formie pisemnej sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane i do jej zmiany: 1)niespełniającej wymagań określonych w umowie oraz załącznikach do umowy; 2)gdy przewiduje ona termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej; 3)gdy kwota wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy jest wyższa niż wartość tego zakresu robót, wynikająca z kosztorysu ofertowego, dostarczanego zamawiającemu po podpisaniu umowy; 4)jeżeli treść tej umowy lub jej zmiany jest niezgodna z zaakceptowanym uprzednio przez zamawiającego projektem tej umowy lub jej zmiany; 5)jeżeli treść umowy lub treść jej zmiany będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej przez zamawiającego z wykonawcą. W § 13 ust. 12 ogólnych warunków umowy zapisano: Umowa o podwykonawstwo winna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 23.20. Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw, nie podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu zostały określone w ogólnych warunkach umowy (załącznik Nr 9 do SIWZ). W § 13 ust. 7 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi i jej zmian, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia lub zmiany, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000,00 zł. 24. Rozwiązania równoważne. 24.1. W przypadku wystąpienia w Przedmiarach Robót lub Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Dokumentacji Projektowej, ogólnych warunkach umowy: nazw producenta, znaku towarowego, patentu, pochodzenia w odniesieniu do wymaganych materiałów i urządzeń - zamawiający zaleca, aby traktować takie wskazania jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń o równoważnych parametrach technicznych i funkcjonalnych, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów. 24.2. W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia dokumentacji technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 24.3. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą: - posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji; - posiadać stosowne dopuszczenia i atesty; 24.4. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnięć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez zamawiającego. 25. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zakresem określonym w Przedmiarze Robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, dokumentacji projektowej, obowiązkami określonymi w ogólnych warunkach umowy, wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ oraz obowiązującymi normami, sztuką budowlaną i przepisami prawa, w szczególności ustawy Prawo budowlane. 26. Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, zainstalowane urządzenia oraz użyte do wykonania robót materiały i wyroby budowlane na okres zdeklarowany w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ (minimum 36 miesięcy). Gwarancja liczona jest od momentu podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych bez zastrzeżeń przez strony. Gwarancja udzielona zamawiającemu przez wykonawcę jest bezwarunkowa. Wykonawca nie może uzależnić jej udzielenia od spełnienia przez zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wymagań. 27. W przypadku dokonania istotnych napraw w robotach budowlanych, urządzeniach lub wyrobach albo w przypadku ich wymiany na nowe, termin gwarancji biegnie na nowo, od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli wykonawca wykonał ponownie część robót budowlanych, wymienił część urządzeń lub wyrobów, zapis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady robót budowlanych, urządzeń, wyrobów objętych gwarancją, zamawiający nie mógł z nich korzystać. 28.W przypadku wykrycia w okresie gwarancyjnym wad w robotach budowlanych, Zamawiający ma obowiązek niezwłocznie zgłosić stwierdzone wady Wykonawcy, nie później jednak niż w terminie 10 dni (dziesięciu dni) od dnia ich ujawnienia. Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad w terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia otrzymania zgłoszenia (pisemnie lub faksem na numer:……). 29. Gwarancja nie obejmuje wad i usterek powstałych w robotach budowlanych lub zainstalowanych urządzeniach, wynikłych jedynie z winy użytkownika. 30. Powyższe warunki gwarancji wiążą zamawiającego oraz wykonawcę. Zamawiający zastrzega, iż są one niezależne od gwarancji udzielanej przez producentów wyrobów, urządzeń, materiałów, użytych do realizacji robót budowlanych. Prawa i obowiązki wynikające z gwarancji udzielonej przez wykonawcę (opisane w SIWZ) są wykonywane niezależnie od praw i obowiązków wynikających z gwarancji udzielanej przez Producenta (tzw. gwarancji producenta). 31. Wykonawca jest odpowiedzialny względem zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych zamówieniem, stwierdzonych w toku czynności odbioru robót budowlanych, jak również ujawnionych w dalszym okresie obowiązywania rękojmi. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają z dniem upływu terminu gwarancji. 32. Utrata roszczeń z tytułu wad fizycznych i prawnych nie następuje mimo upływu terminu gwarancji i rękojmi, jeżeli wykonawca wadę zataił. 33. Powyższe warunki gwarancji udzielonej przez wykonawcę, określone kompleksowo i w sposób zupełny w SIWZ i stanowiących jej element ogólnych warunkach umowy, nie mogą być modyfikowane przez wykonawcę poprzez wręczanie zamawiającemu kart gwarancyjnych i innych dokumentów oraz oświadczenia wykonawcy składane w trakcie trwania umowy. 34. W przedmiotowym postępowaniu wszelkie regulacje dotyczące gwarancji dotyczą gwarancji udzielanej przez wykonawcę, a nie Producenta. 35. Wykonawca którego oferta zostanie wybrana, w terminie 3 (trzech) dni od dnia podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, zobowiązuje się pod rygorem rozwiązania umowy z winy wykonawcy i naliczenia wykonawcy kary umownej, dostarczyć zamawiającemu następujące dokumenty: a) kosztorys ofertowy opracowany na podstawie projektu budowlanego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót, stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem umowy i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. W razie niewyszacowania przez wykonawcę w kosztorysie jakiejkolwiek pozycji bądź zakresu robót niezbędnego dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że zostały one przez wykonawcę ujęte w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia. b) dokumenty potwierdzające uprawnienia budowlane: - kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami. Uprawnienia, o których mowa powyżej muszą odpowiadać wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz. 1278z późn. zm.) lub mogą to być odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres jest nie mniejszy niż zakres odpowiadający aktualnie obowiązującym przepisom. Ponadto aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. Potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego musi być ważne przez cały okres obowiązywania umowy; - kierownika robót elektrycznych, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami. Uprawnienia, o których mowa powyżej muszą odpowiadać wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 poz. 1278 z późn. zm.) lub mogą to być odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres jest nie mniejszy niż zakres odpowiadający aktualnie obowiązującym przepisom. Ponadto aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. Potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego musi być ważne przez cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, w terminie określonym w ust. 34 pod rygorem rozwiązania umowy z winy wykonawcy i naliczenia wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 19 ust. 1 pkt 2 ogólnych warunków umowy zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu dokumentów potwierdzające uprawnienia i doświadczenie: Kierownika budowy posiadającego aktualne uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami: a) potwierdzoną kserokopię uprawnień budowlanych, b) potwierdzoną kserokopię zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby samorządu zawodowego. Kierownika robót posiadającego aktualne uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami: a) potwierdzoną kserokopię uprawnień budowlanych, b) potwierdzoną kserokopię zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby samorządu zawodowego. 36. Oferent sporządzi kosztorys ofertowy opracowany na podstawie projektu budowlanego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiaru robót, stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem umowy i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową, zadeklarowaną przez wykonawcę w formularzu ofertowym. W razie nie wyszacowania przez wykonawcę jakiegokolwiek zakresu robót dla wykonania przedmiotu zamówienia przyjmuje się, że został on przez wykonawcę ujęty w ogólnej cenie ryczałtowej wykonania zamówienia. 37. Materiały i wyroby budowlane 37.1. Materiały użyte do realizacji zamówienia powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 883 ze zm.) oraz art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290), wymaganiom specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projektu budowlanego i posiadać: - Aprobaty techniczne lub być produkowane zgodnie z obowiązującymi normami; - Certyfikaty lub Deklaracje zgodności z Polską Normą; - Certyfikaty na Znak Bezpieczeństwa; - Certyfikaty zgodności ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru norm polskich. 37.2. Na opakowaniach materiałów powinien znajdować się termin ich przydatności do stosowania. Ponadto Wykonawca musi przedstawić zamawiającemu aprobaty techniczne Instytutu Techniki Budowlanej dopuszczające materiały te do powszechnego stosowania w budownictwie. 38. Wymogi dotyczące zatrudnienia: 38.1. Działając zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności polegające na robotach remontowo-budowlanych w zakresie: wykonania wentylacji mechanicznej, instalacji ciepła technologicznego, klimatyzacji i instalacji elektrycznych których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22§ 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy: Zamawiający nie wymaga, aby osoby pełniące nadzór nad personelem bezpośrednio realizującym przedmiot zamówienia po stronie wykonawcy, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę (wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy wymaganego kierownika budowy i kierownika robót elektrycznych). 38.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o którym mowa w art. 29 ust. 3a W celu potwierdzenia realizacji przez wykonawcę lub podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umów o pracę wykonawca lub podwykonawca przedłoży zamawiającemu: • w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy – oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, określone przez zamawiającego w pkt. 38.1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy, podwykonawcy. 37.3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań: a) Dodatkowo w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wybrane przez zamawiającego z poniżej wskazanych dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 38.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. b) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 38.1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. c) W przypadku nie przedstawienia dokumentów o których mowa w punkcie 38.2 w terminie wymaganym przez zamawiającego, wykonawca będzie płacił każdorazowo zamawiającemu karę w wysokości 2 500,00 zł za każdy przypadek. W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 38.2 zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto. d) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 38.1 czynności. 38.4 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część B – oświadczenie składane przez każdego wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty. 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ przekazuje zamawiającemu: 7.1 oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzoru Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy). Część A - Oświadczenia składane wraz z ofertą 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 5 do SIWZ); 2. Zamawiający żąda złożenia, wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ); 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 4 i nr 5 do SIWZ pkt. 2). 4. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 4.1. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 5 do SIWZ pkt. 3 ) 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy, składa każdy z tych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 oraz w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 2. Wykonawca za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca zobowiązany jest: 2.1. złożyć ofertę - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności; 2.2. złożyć oświadczenia - zgodnie z Załącznikiem Nr 4,5,6,7,8 do SIWZ - w formie pisemnej, w oryginale; 2.3. złożyć oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, w oryginale; 2.4. złożyć dokumenty, o których mowa w SIWZ i w rozporządzeniu ws dokumentów -inne niż oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 2.2 i 2.3 - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 2.5. złożyć inne dokumenty, o których mowa w ustawie - w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; f 2.6. złożyć pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez osoby udzielające pełnomocnictwa; 2.7. złożyć zobowiązanie innych podmiotów, w formie pisemnej (oryginał). 3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekażą - inne niż określone w ust. 2 - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 7. Oświadczenia i dokumenty dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w SIWZ i Ogłoszeniu o zamówieniu, składane przez wykonawcę na skutek wezwania Zamawiającego, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, zostaną złożone odpowiednio w formie i zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie, Rozporządzeniu w sprawie dokumentów i w SIWZ. Zamawiający uzna te dokumenty i oświadczenia za złożone w wyznaczonym terminie, jeżeli ich treść w formie pisemnej dotrze do Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu! 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i musi zawierać: 1.1. wypełniony Formularz ofertowy, złożony w formie pisemnej (oryginał) pod sankcją nieważności, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ; wraz z formularzem ofertowym Wykonawca złoży także: 1.2. Oświadczenia w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4, 5 do SIWZ) wykazane w Rozdziale VII SIWZ - Część A składane wraz z ofertą; 1.3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpis z CEiDG, KRS, umowa spółki cywilnej, umowa, konsorcjum, pełnomocnictwo); 1.4. w przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 1.5. Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego); 1.6. W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia dokumentacji technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 1.7. Inne dokumenty wymagane przez obowiązujące przepisy; 1.8. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy; Przedmiotowe zobowiązanie (w oryginale) wykonawca musi załączyć do oferty. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Oświadczenia i dokumenty dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia w formie zgodnej z rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiajmy od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, - dotyczące wykonawcy oraz podwykonawców - w oryginale - wykazane w Rozdziale VII SIWZ - Część C - na żądanie zamawiającego; 3.Oświadczenie dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, wykazane w Rozdziale VII SIWZ – Część B – oświadczenie składane przez każdego wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji z otwarcia ofert zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ). 4. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W szczególności oferta musi uwzględniać wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 5. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 6. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 7. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza lub osoby udzielające pełnomocnictwa w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 8. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców, c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 10. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. 11. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 12. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów naruszenia. 13. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę). Uwaga ! 14. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 w związku z ust. 2 i art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, (załączyć dowody, pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2003, Nr 153, poz.1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty, c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie wyłączeniem zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji. Uwaga ! Jeśli wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze z zm.) 15.Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 16. Dopuszcza się używanie w oświadczeniach, ofercie oraz innych dokumentach określeń obcojęzycznych w zakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach