Przetargi.pl
„Roboty remontowe budowlane w pomieszczeniach zajmowanych przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 – dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi”

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-012 Łódź, ul.Kilińskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6324034 , fax. 42 6324130
  • Data zamieszczenia: 2017-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi
    ul.Kilińskiego 102
    90-012 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6324034, fax. 42 6324130
    REGON: 004345575
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.lodz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Roboty remontowe budowlane w pomieszczeniach zajmowanych przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 – dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    . Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 45 00 00 00 – 7 roboty budowlane 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę robót budowlanych w pomieszczeniach zajmowanych przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 – dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi” 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Zamawiający informuje, że wszędzie tam gdzie w treści Opisu planowanych robót i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwanej w dalszej części STWiORB), stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się, więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu muszą określać minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie mają spełniać. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu. W ofercie można przyjąć inne marki i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż zaproponowane równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów technologii itp. opisanych w opisie planowanych robót i STWiORB za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia. 5. Odpowiednio do rodzaju robót występujących w niniejszym zamówieniu Wykonawca, na koszt własny, zobowiązany będzie do: a) zapewnienia obsługi laboratoryjnej dla wykonania badań przewidzianych STWiORB (jeżeli będą konieczne), b) zabezpieczenia i chronienia mienia na własny koszt, c) zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu, d) w przypadku wystąpienia takiej konieczności, zapewnienia pracy w godzinach popołudniowych, nocnych, w sobotę, niedziele i święta. Zamawiający w przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót , dopuści prowadzenie prac w godzinach nocnych oraz w soboty i niedziele, e) usunięcie zbędnych odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia poza teren robót zgodnie z zasadami utylizacji i składowania odpadów określonymi ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21 ze zm.) oraz zapisami STWiORB. SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH „Roboty remontowe budowlane w pomieszczeniach zajmowanych przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 – dla potrzeb Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi” 1. S - 00.00.00 WYMAGANIA OGÓLNE 1.1 Przedmiot Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Specyfikacja Techniczna S – 00.00.00 wymagania ogólne odnosi się do wymagań dotyczących wykonania i odbioru robót, które zostaną wykonane w ramach robót remontowych do wykonania w obiekcie w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 1.2.Zakres stosowania STWiORB Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi część dokumentów przetargowych i należy ją stosować w zlecaniu i wykonaniu robót opisanych w podpunkcie 1.3. 1.3.Zakres robót objętych ST • wykucie otworu drzwiowego wraz z wykonaniem nadproża z elementów prefabrykowanych (nadproże typ „L”) • wstawienie drzwi stalowych „90” ocieplonych antywłamaniowych, wyposażonych w 2 zamki patentowe,blokadę antywyważeniową, malowanych proszkowo w kolorze ustalonym z Użytkownikiem • wykonanie tynków ościeży • wykonanie pochylni żelbetowej (niwelacja różnicy poziomów posadzki po wykuciu otworu drzwiowego) • wykonanie barierki (poręczy) jednostronnie – pochylnia • wykucie drzwi drewnianych • zamurowanie otworu • wykonanie obustronnie tynku wewn. III kat. cem.-wap. – zamurowany otwór • skucie tynku na wys.1,00 m (ściana zewn.- odparzenia) • odgrzybienie ściany po skuciu tynku – za pomocą szczotek drucianych • dwukrotna impregnacja ściany - środkiem grzybobójczym metodą smarowania • dwukrotna izolacją p.wilgociowa ściany (folia w płynie Atlas Woder E) • wykonanie tynku cem.-wap. III kat. (po odgrzybieniu) • wykonanie nakładek (dodatkowych pokryw z blachy ryflowanej gr.5 mm) na istn. włazy – niwelacja poziomów po wykonaniu posadzki z terakoty – 4 szt. • zerwanie wykładziny PCV • rozebranie ścianki działowej z płyt pilśniowych • nacięcie podłoża (uzyskanie właściwej przyczepności dla wylewki cementowej) • gruntowanie podłoża środkiem gruntującym • wykonanie warstwy wylewki betonowej, zbrojonej siatką stalową – wypoziomowanie podłoża • wykonanie wylewki z zaprawy (samopoziomująca) • zagruntowanie podłoża środkiem gruntującym • wykonanie posadzek z terakoty 30*30 cm – płytki gresowe ( w pomieszczeniu będą używane wózki transportowe ) • wykonanie cokolików z terakoty (wys.15 cm) • wymiana kratki wentylacyjnej • roboty malarskie wraz z przygotowaniem ścian i sufitów oraz gruntowaniem środkiem gruntującym – emulsyjne • roboty malarskie wraz z przygotowaniem ścian i sufitów - olejne • malowanie olejne stolarki drzwiowej, malowanie olejne rur wodociągowych • malowanie olejne elementów blaszanych wentylacji • malowanie olejne grzejników • wywóz materiałów z demontażu po wykonanych robotach 1.4. Ogólne wymagania dotyczące robót Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z przedmiarem robót, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i poleceniami Zamawiającego. Przekazanie terenu budowy – Zamawiający w terminie określonym w umowie przekaże Wykonawcy teren budowy. 1.4.1 Zgodność robót z Przedmiarem Robót i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. Dokumenty – Przedmiar robót , Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót przekazane przez Zamawiającego stanowią komplet, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby zawarte były w całym komplecie. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach, a o ich wykryciu powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z przedmiarem robót i ST. Dane określone w przedmiarze robót i ST będą uważane za wartości docelowe, wszelkie odchylenia wymagają uzyskania pozytywnej opinii Zamawiającego. Cechy materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać bliską zgodność z określonymi wymaganiami. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z przedmiarem robót lub ST i wpłynie to na niezadowalającą jakość robót, to takie materiały będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. 1.4.2. Informacje o terenie budowy Obiekt, w którym mają być wykonywane roboty, znajduje się w Łodzi przy ul. Leczniczej 6 - roboty budowlane dotyczą pomieszczeń zajmowanych przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi – w czynnym obiekcie. Po wprowadzeniu Wykonawcy na roboty Zamawiający wymaga uzgodnień - harmonogram określający terminy udostępniania pomieszczeń do remontu. Zamawiający udostępnia pomieszczenia dla potrzeb socjalno-magazynowych. Po zakończeniu prac budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu prowadzonych robót. Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: - organizacji i wykonywania robót budowlanych, - zabezpieczenia interesów osób trzecich, - ochrony środowiska, - warunków bezpieczeństwa pracy. Wykonawca w trakcie prowadzenia prac zobowiązany jest stosować się do ogólnie obowiązujących przepisów prawa pracy i zasad BHP przy prowadzeniu robót budowlanych. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania i utrzymywania w stanie nadającym się do użytku oraz do likwidacji wszystkich robót tymczasowych, niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie będzie opłacał robót tymczasowych takich jak: urządzenia do transportu pionowego, rusztowań, wyciągów itp. potrzebnych w trakcie prowadzenia prac. 1.4.3. Ochrona własności publicznej i prywatnej. Podczas wykonywania robot budowlanych Wykonawca musi zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej. 2. MATERIAŁY 2.1. Wymagania podstawowe. Wykonawca przedstawi informacje zaświadczające o dopuszczeniu ich do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. „O wyrobach budowlanych”. Materiały powinny być oznaczone znakiem B lub CE. Do materiałów i urządzeń nie posiadających oznaczeń B lub CE należy załączyć aprobaty techniczne potwierdzające przydatność wyrobu budowlanego do zamierzonego zastosowania. 2.2. Przechowywanie i składowanie materiałów Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały do czasu, gdy będą potrzebne do robót były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem i wpływem warunków atmosferycznych, zachowały swoją jakość, właściwość do robót i były dostępne do kontroli. Miejsca czasowego składowania będą zlokalizowane w obrębie terenu budowy w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym lub poza terenem budowy w miejscach zorganizowanych przez Wykonawcę. 2.3. Materiały nie odpowiadające wymaganiom. Materiały nie odpowiadające wymaganiom a w szczególności wymienione w „Krajowym Wykazie Zakwestionowanych Wyrobów Budowlanych” zostaną przez Wykonawcę wywiezione z terenu budowy, bądź złożone w miejscy wskazanym przez Zamawiającego. Każdy rodzaj robót,w którym znajdą się nie zadbane i nie zaakceptowane materiały Wykonawca wykonuje na własne ryzyko licząc się z jego nie przyjęciem i nie zapłaceniem. 2.4.Wariantowe stosowanie materiałów . Jeśli przedmiar robót lub ST przewidują możliwość wariantowego zastosowania rodzaju materiałów w wykonywanych robotach, Wykonawca powiadomi Zamawiającego o swoim zamiarze co najmniej na siedem dni roboczych przed ich wbudowaniem wpisem do Dziennika Budowy(wew.). Po pisemnej akceptacji Zamawiającego (wpis w Dziennik Budowy wewn.) wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału nie może być później zmieniany bez zgody Zamawiającego. 3. SPRZĘT W trakcie realizacji robót należy stosować urządzenia sprawne technicznie nie powodujące nadmiernego hałasu i zanieczyszczenia środowiska olejem, smarami itp. Ze względu na nieskomplikowany charakter robót nie przewiduje się wystąpienia potrzeby zastosowania maszyn i urządzeń innych niż powszechnie stosowane w budownictwie. Wykonawca zobowiązany jest do używania tylko takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót. 4. TRANSPORT W trakcie realizacji robót należy stosować środki transportowe sprawne technicznie nie powodujące nadmiernego hałasu i zanieczyszczenia środowiska, olejem, smarami itp. Pojazdy do przewożenia materiałów wrażliwych na warunki atmosferyczne winny posiadać szczelne plandeki ochronne. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania tylko takich środków transportu, które nie wpłyną niekorzystnie na jakość wykonywanych robót i właściwości przewożonych materiałów. 5. WYKONANIE ROBÓT 5.1. Ogólne zasady wykonywania robót Podstawowym aktem prawnym określającym standardy techniczne jakim powinny odpowiadać zrealizowane roboty budowlane jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm. ). Przystąpienie do realizacji prac budowlanych możliwe będzie po zapewnieniu bezpieczeństwa uczestnikom procesu budowlanego. Podstawowe zasady, których należy przestrzegać określone zostały w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401 ). Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z przedmiarem robót, wymaganiami ST oraz poleceniami Zamawiającego. Wykonawca oznaczy teren robót w sposób określony przepisami, zapewni bezpieczeństwo pracowników jak i osób postronnych. 6. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT 6.1. Zasady kontroli jakości robót. Celem kontroli robót będzie takie sterowanie ich przygotowaniem i wykonaniem, aby osiągnąć założoną jakość robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli gwarantujący wykonanie robót przy zachowaniu wymaganej przez Zamawiającego jakości. 6.2. Kontrole prowadzone przez Zamawiającego. Do celów kontroli jakości i zatwierdzenia Zamawiający uprawniony jest do dokonywania kontroli. Zapewniona mu będzie ze strony Wykonawcy wszelka potrzebna do tego pomoc. Wszystkie roboty ulegające zakryciu podlegają dokonaniu odbioru częściowego przez Zamawiającego (w terminie ustalonym z nim) po ich zgłoszeniu przez Wykonawcę wpisem w Dziennik Budowy (wewn), który musi znajdować się na terenie robót. Niezachowanie tego warunku upoważnia Zamawiającego do przerwania robót na koszt i ze skutkami wynikającymi z tego dla Wykonawcy. 6.3. Certyfikaty i deklaracje. Zamawiający zezwoli na użycie tylko tych materiałów, które są dopuszczone do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. „O wyrobach budowlanych” i posiadających: - certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie polskich Norm lub aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych, - deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Polską Normą Przenoszącą Normy Zharmonizowane, - aprobatę techniczną w wypadku wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy. Jakiekolwiek materiały, które nie spełniają tych wymagań będą odrzucone. 6.4. Dokumenty budowy. Na wykonanie robót objętych zamówieniem nie jest wymagane pozwolenie na budowę wobec powyższego nie wymaga się prowadzenia dziennika budowy jako takiego – Zamawiający dostarczy Dziennik Budowy wewnętrzny. W trakcie robót Wykonawca winien zgromadzić dokumenty: - protokół p:rzekazania terenu budowy, - Dziennik Budowy (wewn.) - umowy cywilnoprawne z osobami trzecimi i inne umowy cywilnoprawne (jeśli potrzebne) - protokół odbioru robót, - atesty, certyfikaty, instrukcje obsługi i gwarancje na materiały i urządzenia montowane podczas budowy. 6.5. Przechowywanie dokumentów budowy. Dokumenty budowy będą przechowywane na terenie budowy w miejscu odpowiednio zabezpieczonym. Zaginięcie któregokolwiek z dokumentów budowy spowoduje jego natychmiastowe odtworzenie w formie przewidzianej prawem. Wszelkie dokumenty budowy będą zawsze dostępne i przedstawione do wglądu na życzenie Zamawiającego. 7. OBMIAR ROBÓT 7.1. Ogólne zasady obmiaru robót. Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres robót oraz roboty wykraczające poza zakres prac wymienionych w przedmiarze robót i ST w jednostkach ustalonych w kosztorysie. Obmiaru dokonuje Wykonawca przy udziale Zamawiającego. O zakresie obmierzonych robót i o terminie obmiaru Wykonawca zawiadomi Zamawiającego ci najmniej 3 dni przed tym terminem. 7.2 Zasady określania ilości materiałów. Obmiarów dokonywać należy zgodnie z zasadami przyjętymi w katalogach nakładów rzeczowych zastosowanych do sporządzania kosztorysów ofertowych. 7.3 Czas przeprowadzania odbioru. Obmiary będą przeprowadzane w czasie umożliwiającym stwierdzenie faktycznie wykonanych prac. 8 . ODBIÓR ROBÓT W zależności od ustaleń roboty polegają odbiorowi : - częściowemu – roboty ulegające zakryciu, - ostatecznemu 8.1 Odbiór ostateczny robót. 8.1.1 Odbiór ostateczny polega na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót w odniesieniu do ich ilości, jakości i wartości. Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru ostatecznego będzie stwierdzona przez Wykonawcę wpisem do Dziennika Budowy (wewn.) i pisemnym zawiadomieniem Zamawiającego. Odbioru ostatecznego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Wykonawcy w ciągu 7 dni. Komisja odbierająca roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót z przedmiarem robót. W przypadku, gdy roboty nie będą gotowe do odbioru ostatecznego, komisja w porozumieniu z Wykonawcą wyznaczy termin wykonania robót poprawkowych i robót uzupełniających oraz ponowny termin odbioru ostatecznego robót. W przypadkach niewykonania wyznaczonych robót poprawkowych i uzupełniających, komisja przerwie swoje czynności i ustali nowy termin odbioru ostatecznego. 8.1.2 Dokumenty do odbioru ostatecznego Podstawowym dokumentem poświadczającym dokonanie odbioru ostatecznego robót jest protokół odbioru ostatecznego robót sporządzony wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego. Do odbioru ostatecznego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty ( jeżeli stosowne przepisy prawne a w szczególności Prawo Budowlane wymagają ich sporządzenia dla zakresu prac będącego przedmiotem umowy): - deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów z pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, że takie zostały wbudowane - pozostałe, jak w pkt.6.4. 8.2. Odbiór pogwarancyjny. Nie dotyczy. 9. Podstawa płatności. Podstawą płatności jest protokół odbioru robót potwierdzający: 1. Zrealizowanie prac, na które została zawarta umowa o roboty budowlane. 2. Zrealizowanie prac, których konieczność wykonania wynikła w trakcie realizacji zadania. Płatności podlega kwota zapisana w umowie obejmująca: - robociznę bezpośrednią wraz z kosztami, - wartość zużytych materiałów wraz z kosztami zakupu, magazynowania, ewentualnymi kosztami ubytków i transportu na plac budowy, - wartość pracy sprzętu wraz z kosztami, - koszty pośrednie, zysk kalkulacyjny i ryzyko, - podatki obliczane zgodnie z obowiązującymi przepisami przedstawiona w formie faktury Vat. 10. Opis sposobu rozliczenia robót tymczasowych i prac towarzyszących. Nie przewiduje się osobnego odbierania i rozliczania tego typu prac. Wartość ich powinna być wliczona w koszt robót podstawowych. 11. Dokumenty odniesienia – dokumenty będące podstawą do wykonania robót budowlanych. 11.1 Umowa o wykonanie robót budowlanych 11.2 Przedmiar robót 11.3 Oferta Wykonawcy 11.4 Aprobaty techniczne właściwe dla zastosowania materiałów 11.5 Obowiązujące normy europejskie, polskie i branżowe oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych i instalacyjnych 11.6 Ogólne wytyczne, zalecenia i instrukcje stosowania wyrobów wydane przez ich producentów 11.7 Przepisy prawne dotyczące BHP, Prawa Pracy, Ochrony Środowiska i Ochrony Przeciwpożarowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 3 i 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy dołączyć odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy załączyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Załącznik nr 5). Za najważniejsze roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i złożenia poświadczeń uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełnienia warunku. Dowodami, o których mowa powyżej są: referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt. 1 oraz dokumenty, o których mowa w rozdz. VII pkt 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 5. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt. 1 oraz dokumenty, o których mowa w rozdz. VII pkt 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII pkt. 1 oraz dokumenty, o których mowa w rozdz. VII pkt 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczących tych podmiotów. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, stanowi załącznik nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i pkt.14 oraz pkt 16-20 lub ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 11. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 12. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w rozdz. VII pkt 1 lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VII pkt 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie, zgodnie z art. 26 ust. 3, do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 13. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę, albo miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w rozdz. VII pkt 2 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 14. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 15. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. VII pkt. 12 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis rozdz. VII pkt. 14 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach