Przetargi.pl
ROBOTY BUDOWLANO-KONSERWATORSKIE BUDYNKU D URZĘDU MIEJSKIEGO W LĘBORKU

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROBOTY BUDOWLANO-KONSERWATORSKIE BUDYNKU D URZĘDU MIEJSKIEGO W LĘBORKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont elewacji muru ceglanego o powierzchni około 200 m2, budowa instalacji centralnego ogrzewania ( w tym 12 sztuk grzejników ) oraz wymiana okien ( 37 sztuk ) w jednopiętrowym budynku administracji publicznej - Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ulicy Marii Skłodowskiej - Curie 3 (nr 362 obr 3). Budynek jest położony na terenie zabytkowego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków Województwa Pomorskiego. W ramach przedmiotu zamówienia zakłada się: a) przeprowadzenie prac budowlanych oraz konserwatorskich mających na celu przywrócenie pierwotnych walorów technicznych i estetycznych elewacji budynku; b) przeprowadzenie robót budowlanych instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach na I piętrze budynku. W związku z tym, że roboty budowlane dotyczą funkcjonującego obiektu użyteczności publicznej, roboty te muszą być prowadzone w taki sposób, aby zminimalizować ich uciążliwość dla pracowników i odwiedzających. 2. Zakres zamówienia: 2.1 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: A. dokumentacją projektową pn. Roboty budowlano- konserwatorskie remontu elewacji budynku D Urzędu Miejskiego w Lęborku (Załącznik nr 8 do SIWZ) i jej elementami: a) projektem architektoniczno - budowlanego; b) STWiORB; c) przedmiarem robót. B. dokumentacją projektową Remont instalacji centralnego ogrzewania I piętra budynku D Urzędu Miejskiego w Lęborku (Załącznik nr 9 do SIWZ) i jej elementami: a) projektem budowlanym b) projektem wykonawczym; c) STWiORB; d) przedmiarem robót. C. decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak ZN-I- 5151/7/360/2013 z dnia 18.04.2013 r. (Załącznik nr 10 do SIWZ); D. decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak ZND-I.5142.41.2070.2013.MK z dnia 09.08.2013 r.(Załącznik nr 11 do SIWZ); E. decyzją pozwolenia na budowę nr 447/13 z dnia 04.09.2013r.(Załącznik nr 12 do SIWZ); F. decyzją pozwolenia na budowę nr 276/13 z dnia 21.06.2013r.(Załącznik nr 13 do SIWZ); G. zapisami niniejszej SIWZ. 3.UWAGI: 3.1 W budynku zdemontowano wszystkie rury c.o. i grzejniki. 3.2 Nie należy wykonywać naprawy okien przewidzianej w projekcie tylko ich wymianę. W związku z tym należy przyjąć następujące uwagi Zamawiającego: A. Należy dokonać demontażu istniejącej stolarki okiennej i w jej miejsce wstawić nowe okna. Nowoprojektowane okna należy dostosować do istniejących wymiarów otworów okiennych z zachowaniem podziałów i kierunków otwierania okien. Skrzydła rozwieralno-uchylne z nawiewnikami higroskopijnymi. Zakłada się montaż okien jednoramowych drewnianych z drewna klejonego sosnowego, oszklonych szybą zespoloną podwójną. Okna powinny posiadać współczynnik przenikania ciepła U=1,4W/(m2*K), izolacyjność akustyczna okien nie mniejsza niż Rw=31dB. B. Projektowana stolarka okienna powinna posiadać kolor mahoniowy z uwidocznieniem usłojenia drewna. C. Okna należy wyposażyć w nawiewniki higroskopijne sterowane automatycznie i ręcznie w kolorze stolarki. W każdym pomieszczeniu przynajmniej co drugie, a minimum jedno okno powinno zostać wyposażone w napowietrznik. D. We wszystkich oknach parteru należy zamontować szyby antywłamaniowe, okucia P4 oraz kraty ( zgodne z projektem ). E. W oknach parteru ( od ul. Skłodowskiej ) należy zdemontować rolety i przekazać je Zamawiającemu. F. Na piętrze w miejscach, gdzie stolarka okienna zabezpieczona jest kratami stalowymi obsadzonymi w ościeżach otworów okiennych należy zamontować szyby antywłamaniowe (bez okuć antywłamaniowych). G. Podziały w oknach należy wykonać wewnątrz szyb i zachować zgodnie z projektem. H. Istniejące detale w postaci drewnianych, zdobionych listew należy odtworzyć. I. Parapety wewnętrzne należy wykonać z litego drewna dębowego malowanego także bezbarwną politurą w celu uwidocznienia usłojenia drewna. J. Istniejące parapety zewnętrzne zastąpić parapetami z blachy stalowej powlekanej poliestrem w kolorze brązowym. W miejscach, gdzie nie ma parapetów zewnętrznych należy zastosować procedurę j.w. K. Po zakończeniu robót należy doprowadzić ścianę przy ościeżu do stanu przed wymianą i renowacją stolarki. Należy usunąć ewentualne uszkodzenia tynków czy powłok malarskich sąsiadujących ścian, posadzek czy sufitów. 3.3 UWAGI DODATKOWE: A. Wykonawca zabezpieczy skutecznie podłogi i wykładziny podłogowe w pomieszczeniach na czas robót budowlanych. Wykonawca zabezpieczy również meble, sprzęt i inne wyposażenie pomieszczeń przy pomocy folii budowlanej - należy przewidzieć zużycie folii na każde pomieszczenie w ilości równej trzykrotnej powierzchni zabezpieczanego pomieszczenia. B. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego sprzątania wszelkich pomieszczeń i otoczenia obiektu oraz usuwania wszelkiego rodzaju odpadów, w tym bieżącego usuwanie pyłu powstałego w trakcie wykuwania bruzd pod przewody c.o. itp. - z wykorzystaniem bruzdownic ze zintegrowanym systemem odsysania pyłu (odkurzaczem). C. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia wszelkich szkód powstałych w wyniku prowadzenia prac, w obiekcie i w jego otoczeniu, w szczególności uprzątnięcia i zagospodarowania terenów zielonych, naprawę zniszczonych nawierzchni itp. D. Wykonawca doprowadzi pomieszczenia objęte pracami do stanu sprzed prowadzenia prac, w szczególności w zakresie odtworzenia podłóg z okładzinami, ścian wraz z wykończeniem i wszelkich innych elementów uszkodzonych bądź rozebranych w trakcie prowadzenia prac. E. Podczas prowadzenia wymiany okien i drzwi zewnętrznych Wykonawca jest zobowiązany do organizowania codziennego zakresu robót tak, aby budynek był zamknięty po godzinach pracy i w czasie złej pogody (silne wiatry, burze, mrozy, ulewy). F. Przed przystąpieniem do wykuwania bruzd w ścianach/stropach należy zlokalizować przewody elektryczne, przewody zasilające system monitoringu, przewody sieci komputerowej i wszelkie inne przewody, które w przypadku kolizji należy zdemontować i ponownie zamontować tak, aby nie doszło do ich zniszczenia; w przypadku naruszenia przewodów należy je odtworzyć i przywrócić funkcjonowanie sieci. G. Na początku realizacji zamówienia należy przeprowadzić obmiar z natury wszystkich okien przeznaczonych do wymiany, aby uniknąć opóźnień w realizacji zamówienia ze względu na nietypowy charakter okien i konieczność zastosowania niestandardowych rozwiązań. Obmiary mają być przeprowadzone w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru, inspektor ma zatwierdzić rysunki wykonawcze stolarki okiennej i drzwiowej (rodzaj, kolorystyka). H. Przed przystąpieniem do prac na elewacjach należy zdemontować wszelkie urządzenia i obiekty (tablice, kamery, czujniki, wentylatory, lampy oświetleniowe itd.), a po zakończeniu prac powtórnie je zamontować. I. Wykonawca musi uwzględnić konieczność utylizacji wszelkich materiałów pochodzących z rozbiórek, Zamawiający zastrzega sobie możliwość częściowego wykorzystania demontowanych okien, rur, rynien i innych materiałów w przypadku wystąpienia takiej potrzeby. Zakres wykorzystania materiałów oceniany będzie w trakcie prac. J. Wykonawca powinien przewidzieć, że może wystąpić konieczność, na wniosek Zamawiającego, wstrzymania lub przesunięcia na inny termin pewnych rodzajów prac ze względu na nadmierny hałas, zapylenie, drgania lub inne podobne zjawiska lub nawet czasowego wstrzymania prowadzenia robót ze względu na bieżącą działalność obiektu. Wstrzymanie prac do 5 dni roboczych nie daje uprawnień do żądania wydłużenia terminu realizacji zamówienia. 3.4 Zakres zamówienia obejmuje również: a) ogrodzenie terenu budowy w okresie trwania realizacji przedmiotu zamówienia aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Ogrodzenie terenu budowy musi zagwarantować oddzielenie budowy od drogi publicznej. Ogrodzenie od strony drogi publicznej może być zamocowane do rusztowania. Należy wykonać skuteczne osłonięcie rusztowania siatką ochronną. Ogrodzenie budowy i siatka ochronna na rusztowaniu musi spełniać wymagania techniczne i estetyczne. Nie dopuszcza się zamocowania z desek; b) wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych oraz dokumentacji projektowej, c) zabezpieczenie terenu budowy i stanowisk pracy musi zapewnić brak oddziaływania budowy na sąsiednie działki budowlane, obiekty budowlane, nawierzchnie, otoczenie. Nie dopuszcza się emisji pyłów, kurzu, gazów, resztek zapraw, materiałów budowlanych poza terenem budowy d) usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji projektowej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, i dokumentacją, realizację prac zgodnie z uwagami zawartymi w uzgodnieniach branżowych, e) uporządkowanie terenu po zakończonych pracach budowlanych, f) wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkiego rodzaju atesty, certyfikaty itp. dla wbudowanych materiałów oraz rysunki z oznaczeniem wszelkich zmian dokonanych w stosunku do dokumentacji projektowej. 3.5 Przy sporządzaniu wyceny ofertowej przedmiary robót należy traktować jako pomocnicze do określenia ilości i zakresu robót. Szczegółowe ilości i zakres opisuje dokumentacja projektowa z uwzględnieniem uwag zawartych w dziale III niniejszej SIWZ. 3.6 Prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, odpowiednimi normami, sztuką budowlaną oraz uwagami Zamawiającego wymienionymi w niniejszej SIWZ. 3.7 Ze względu na fakt, że prace będą się toczyć w czynnych obiektach, należy do minimum ograniczyć uciążliwości w korzystaniu z budynków i ich otoczenia przez pracowników i klientów. 4. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac zaleca się przeanalizowanie opisu przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 5. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 507600000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100), przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. 3.1. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910 z dopiskiem: ROBOTY BUDOWLANO - KONSERWATORSKIE BUDYNKU D URZĘDU MIEJSKIEGO W LĘBORKU. 4. 4.1. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 09.10.2013 r. do godziny 0945, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 4.2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie a kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 7.1. wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 7.2. wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci wadium: 8.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp 8.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ustawy Pzp niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach