Przetargi.pl
roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali Koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów w ramach zadania pn. Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina ogłasza przetarg

  • Adres: 90-135 Łódź, ul. Narutowicza 20/22
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 664 79 18 , fax. 0-42 664 79 70
  • Data zamieszczenia: 2012-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
    ul. Narutowicza 20/22 20/22
    90-135 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 664 79 18, fax. 0-42 664 79 70
    REGON: 00027922600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.filharmonia.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali Koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów w ramach zadania pn. Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali koncertowej FŁ pod kątem montażu organów barokowych i symfonicznych/romantycznych. Przebudowa Sali koncertowej pod kątem montażu organów jest realizowana w ramach istniejącego nowego budynku Filharmonii dopuszczonego do użytku w 2004 r. Filharmonia Łódzka już na etapie projektu nowego budynku przewidywała wyposażenie Sali koncertowej w organy. Główny architekt nowego obiektu w swoich opracowaniach projektowych przewidział dla montażu przyszłych organów w ścianie konstrukcyjnej Sali koncertowej otwór - obecnie zabudowany atrapą - tymczasowym drewnianym prospektem organów. Warunkiem przystąpienia do montażu organów jest demontaż istniejącej atrapy oraz wykonanie w ramach przebudowy Sali koncertowej szeregu robót budowlanych przystosowujących miejsce wbudowania instrumentu do wymagań producenta organów, tj. do wymagań Firmy Rieger Orgelbau GmbH - producenta organów symfonicznych/romantycznych oraz Firmy Wegscheider Orgelbau - producenta organów barokowych. Aby przystosować miejsce wbudowania organów do montażu instrumentu należy : -wykonać platformę organową główną 79,80 m? i dwie boczne po 10,80 m?, po uprzednim powiększeniu (zwiększenie wysokości) istniejącego otworu; -wykonać zaplecze techniczne dla organów na platformie organowej, na zapleczu sali koncertowej; -wykonać schody z poziomu estrady na poziom platformy zaplecza organów na zapleczu sali koncertowej; -wprowadzić konieczne zmiany w instalacjach: wentylacji i klimatyzacji, wody lodowej, c.o., instalacji elektrycznej, dozorowej, antywłamaniowej, zabezpieczenia pożarowego. Dla zrealizowania zakresu przebudowy Sali koncertowej i jej zaplecza dla montażu organów należy wykonać nw. zakres robót budowlanych: 1.Roboty przygotowawcze; 2.Roboty konstrukcyjno - budowlane; 3.Roboty ślusarskie, kamieniarskie; 4.Montaż okładzin ściennych i sufitowych; 5.Roboty wykończeniowe ścian i sufitów; 6.Roboty posadzkarskie; 7.Roboty instalacyjne: : wentylacji i klimatyzacji, wody lodowej, c.o., instalacji elektrycznej, dozorowej, antywłamaniowej, zabezpieczenia pożarowego. 8.Roboty porządkowe i czynności związane z usunięciem wszelkiego rodzaju zniszczeń spowodowanych prowadzonymi robotami budowlanymi. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia oraz dokonać wizji w celu zidentyfikowania rodzaju i koloru granitu okładzin ściennych oraz innych materiałów istniejącego wykończenia Sali koncertowej. Sposób prowadzenia robót budowlanych powinien być dostosowany do specyfiki i charakteru obiektu Filharmonii. W dniach od 05.11.2012 r. do 23.11.2012 r. sala koncertowa musi być udostępniona Filharmonii Łódzkiej w związku. z organizacją m.in wcześniej zaplanowanego Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana. Wykonawca musi zatem tak przewidzieć i zaplanować harmonogram rzeczowo-finansowy prowadzenia robót budowlanych, aby zakończyć określony etap robót oraz przygotować i przekazać salę koncertową Filharmonii do jej użytkowania w dniu 04.11.2012 r. Od dnia 24.11.2012 r. Wykonawca będzie mógł przystąpić do kontynuacji kolejnych etapów prac budowlanych, tak aby przedmiot zamówienia został zrealizowany do 07.12.2012 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które są załącznikiem nr 2 do SIWZ i stanowią jego integralną cześć. Ponieważ przebudowa Sali koncertowej Filharmonii pod katem montażu organów wynika ściśle z wytycznych określanych dla organów i służy przygotowaniu miejsca wbudowania instrumentu do jego montażu istnieje bezwzględna konieczność współpracy Wykonawcy robót budowlanych z autorem dokumentacji stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ, który ma nadzór autorski nad wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wykaz dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik Nr 2do SIWZ I.Projekty budowlane i wykonawcze: 1.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW architektura; 2.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW architektura wnętrz; 3.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW prospekt organowy; 4.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW konstrukcja; 5.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW dostosowania instalacji klimatyzacji do pracy organów; 6.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW zmian w instalacji c.o. i instalacji wody lodowej dla klimatyzacji; 7.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW elektryka; 8.Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW teletechnika; II.Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 1.STWiORB architektura, konstrukcja; 2.STWiORB instalacja wentylacji i klimatyzacji; 3.Szczegółowa STWiORB instalacje wody lodowej i c.o.; 4.STWiORB elektryka i teletechnika; Przedmiot Zamówienia nie obejmuje zakresu ujętego w ww. dokumentacji projektowej punkt I1, I2, I3, a związanego z : -montażem przegrody akustycznej/optycznej; -demontażem i montażem sufitu podwieszonego nad widownia i estradą; -demontażem istniejących ekranów akustycznych i montażem nowych wraz z elementami ich sterowania; Przedmiot Zamówienia należy wykonać zgodnie z opisem zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy, zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i normami, jak też warunkami zawartej przez strony umowy. Niezależnie Zamawiający udostępnia jedynie jako materiał pomocniczy nw. Przedmiary robót, przy czym Zamawiający wyłącza z przedmiaru Architektura, konstrukcja zakres robót budowlanych związanych z: -montażem przegrody akustycznej/optycznej tekstylnej: Poz. 3.64 montaż przesłony optycznej tekstylnej do istniejących sztankiet m2 228,8- zasłonę należy rozliczyć z linkami fi 4 mm o długości 240 m i rurami Al 2 cale o dł 20 m - demontażem i montażem sufitu podwieszonego nad widownia i estradą Poz.3.62 demontaż sufitu Al Barwa System typ Jolly na wys +19,0 plus zdeponowanie - wsp. 0,4 do R i S m2 575,0 Poz. 3.63 sufit panelowy ramkowy Al z wypełnieniem siatką m2 575,0 -demontażem istniejących ekranów akustycznych i montażem nowych wraz z elementami ich sterowania: Poz. 3.60 demontaż ekranów szklanych na wys. ok. 10 m m2 135, 20 Poz. 3.61 montaż ekranów szklanych na istniejących cięgnach szt. 48 48 szt. wym. 260 x 130 m2 162, 24 Poz. 3.65 montaż napędów pochylania ekranów , mocowanych do demontowalnej ramy podwieszonej pod napędem podnoszenia ekranu szt. 48 Poz. 3.66 montaż nowych wciągarek podnoszenia szt. 8 Poz. 3.67 sztankietki do oświetlenia ekranów kpl. 6 Poz. 3.68 wymiana lin, enkoderów i wyłączników krańcowych kpl. 40 Poz. 3.68 liny, enkodery i wyłącznik krańcowy dla nowych elementów kpl 8 Poz. 3.69 montaż zespołu zasilania i sterowania dla 103 szt. napędów -rusztowaniami poz.3.70 Rusztowanie wewnętrzne rurowe, 1-pomostowe do robót wykonywanych na sufitach, do 9 m, m2 648,96 poz.3.71. - Rusztowanie wewnętrzne rurowe, . Dodatek za pomosty do robót wykonywanych na ścianach, do 5 m, m2 129,50 poz. 3.72 - Amortyzacja rusztowania dla prac na suficie (wyliczenie szacunkowe) - dotyczy poz. od 3,59 do 3,68 mg 972,0 Wykaz przedmiarów robót które stanowią materiał pomocniczy w celu sporządzenia kosztorysu ofertowego 1.Przedmiar robót -.architektura, konstrukcje 2.Kosztorys nakładczy/ przedmiar -instalacja wentylacja i klimatyzacja 3.Kosztorys nakładczy/przedmiar - instalacja c.o. i instalacja wody lodowej 4.Przedmiar robót instalacje elektryczne 5.Przedmiar robót instalacje słaboprądowe Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty kosztorys ofertowy (załącznik nr 5 do oferty), który będzie miał charakter pomocniczy. Za wykonane roboty obowiązuje bowiem cena ryczałtowa, obejmująca cały zakres robót określony dokumentacją projektową, poza powyżej opisanym wyłączonym zakresem. Cena ryczałtowa musi zawierać również wszelkie koszty związane z zabezpieczeniem przed zniszczeniem elementów obiektu FŁ, w zakresie pomieszczeń w których będą realizowane roboty budowlane oraz wszelkie koszty związane z doprowadzeniem do stanu pierwotnego otoczenia i miejsc w których prowadzone były roboty. Cena ryczałtowa musi zawierać również wszystkie koszty związane z badaniami, pomiarami, rozruchami, opiniami, opracowaniami instrukcji obsługi, szkoleniami w zakresie obsługi urządzeń i instalacji wynikającymi zakresu wykonanego zakresu robót budowlanych itp. Za roboty nie ujęte w kosztorysie ofertowym, a wynikające z dokumentacji projektowej, Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia. Kosztorys pomocny będzie jednak przy ewentualnej wycenie robót dodatkowych bądź w przypadku konieczności obniżenia wynagrodzenia z tytułu wadliwie wykonanej części prac. Nadto jeżeli Zamawiający zrezygnuje z części zakresu prac ujętych w kosztorysie ofertowym, to wynagrodzenie ryczałtowe zostanie pomniejszone o wartość tych prac. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów pierwszego gatunku, zakupionych u renomowanych producentów, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy. W czasie transportu materiałów oraz w czasie prowadzenia prac budowlanych należy zabezpieczyć wydzielony na ten czas teren w sposób zapewniający bezpieczeństwo osobom postronnym. Wykonawca jest zobowiązany i odpowiedzialny za wywóz i utylizację pozyskanego z rozbiórki rumowia. Nie dopuszcza się do długotrwałego składowania materiałów rozbiórkowych na terenie posesji.(wywóz w przeciągu 3 dni.) Wykonawca rozpocznie wykonywanie przedmiotu zamówienia od dnia protokolarnego przekazania frontu robót. Po protokolarnym przyjęciu placu budowy, według planu stanowiącego załącznik nr 4 do umowy, Wykonawca musi opracować Projekt Organizacji Robót i uzgodnić go z Zamawiającym oraz przekazać go Zamawiającemu w terminie dwóch dni roboczych od dnia protokolarnego przejęcia placu budowy. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika budowy oraz do udostępniania dziennika Inspektorowi Nadzoru Budowlanego. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści załączonej dokumentacji zawierającej opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. W przypadku kiedy Wykonawca zamierza użyć metod, urządzeń, materiałów, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą certyfikatów, kart katalogowych itp. wykazujących, że zaproponowane przez Wykonawcę metody, urządzenia, materiały, systemy, technologie itp. maja właściwości nie gorsze od wskazanych przez Zamawiającego. Ocena równoważności oferowanych urządzeń, materiałów, systemów i technologii opierać się będzie na porównaniu szczegółowych parametrów zawartych w w/w dokumentach. W przypadku gdy Wykonawca nie załączy do oferty w/w certyfikatów lub kart katalogowych Zamawiający uzna, że oferowane metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. są identyczne z opisanymi w załączonej dokumentacji. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty harmonogram rzeczowo -finansowy (załącznik nr 6 do oferty i nr 5 do umowy). uwzględniający przerwę w realizacji robót wynikającą z działalności artystycznej Filharmonii prowadzonej w dniach od 05 listopada 2012 r. do 23 listopada 2012 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 27 000 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy)ł. Wadium może być wniesione w wybranej przez Wykonawcę formie: a/ pieniądzu na rachunek bankowy 58 1030 1205 0000 0000 8790 6019 b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c/ gwarancjach bankowych; d/ gwarancjach ubezpieczeniowych; e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. 2007 Nr 42 poz. 275) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, kwota wadium musi znajdować się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. Wadium złożone w innej formie niż pieniężnej, należy złożyć /w formie oryginału/ do oferty. Jeżeli Wykonawca będzie żądał zwrotu dokumentu potwierdzającego złożenie wadium, dokument ten powinien być złożony wraz z ofertą, ale nie połączony z nią w sposób trwały, który uniemożliwiałby jego zwrot bez naruszenia integralności oferty. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego ofert została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w związku z wyborem innej oferty lub unieważnieniem postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.filharmonia.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną