Przetargi.pl
Roboty budowlane w zakresie przebudowy dróg na terenie gminy Bytoń

Gmina Bytoń ogłasza przetarg

  • Adres: 88-231 Bytoń, Bytoń 72
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 285 13 17 , fax. 54 285 13 17
  • Data zamieszczenia: 2013-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytoń
    Bytoń 72 72
    88-231 Bytoń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 285 13 17, fax. 54 285 13 17
    REGON: 00099449500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugbyton.samorzady.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane w zakresie przebudowy dróg na terenie gminy Bytoń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy dróg na terenie gminy Bytoń, z podziałem na trzy zadania: Zadanie nr 1 - Przebudowa drogi Budzisław Zakres zamówienia: Przebudowa drogi Budzisław Nr 180563 C od km 0+750 do km 1+466 Podstawowe parametry techniczne: - klasa techniczna drogi - L - prędkość projektowa - 30 km/h - szerokość jezdni - 3,8 m - szerokość korony - 5,0 - spadki poprzeczne jezdni - 2,0% - spadki poprzeczne poboczy - 6,0% - rodzaj nawierzchni - bitumiczna - podwójne powierzchniowe utrwalenie grysami Technologia robót: 1. Roboty ziemne W ramach robót uzupełniających, z gruntu dowiezionego środkami transportu kołowego zostaną uformowane, zagęszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe. Roboty ziemne związane z dowozem gruntu na uzupełnienie poboczy na odcinku od km 0+750 do km 1+466 wykonane zostaną mechanicznie, koparkami o poj. 0,25m3 z transportem samochodami samowyładowczymi. Formowanie, zagęszczanie i plantowanie obustronnych poboczy gruntowych na całej długości przebudowywanego odcinka drogi wykonane zostaną ręcznie. 2. Odwadnianie Ze względu na szerokość istniejącego pasa drogowego nie przewiduje się budowy rowów przydrożnych na całej długości odcinka. Przebudowa jezdni wg przyjętej technologii spowoduje podniesienie niwelety o ok. 18 cm w stosunku do stanu obecnego. Odprowadzenie wód opadowych z korony drogi nastąpi dzięki spadkom poprzecznym jezdni i poboczy gruntowych oraz istniejącym spadkom podłużnym niwelety drogi na przyległy teren. 3. Podbudowa - mechaniczne wyprofilowanie i zagęszczenie istniejącej podbudowy tłuczniowej na całej długości od km 0+750 do km 1+466 odcinka z przygotowaniem do wykorzystania jako dolnej warstwy podbudowy, - wzmocnienie dolnej w-wy podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie gr. 10 cm, - wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie grubości 8 cm na całej szerokości jezdni, na całej długości przebudowywanego odcinka drogi. 4. Nawierzchnia - wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową, modyfikowaną grysami bazaltowymi 8/12 i 5/8 na całej szerokości jezdni, na całej długości odcinka tj. od km 0+750 do km 1+466. 5. Roboty uzupełniające W ramach robót uzupełniających zostaną uformowane, zagęszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe. Projekt przewiduje w tym celu dowóz gruntu spoza przebudowywanego odcinka drogi. Zadanie nr 2 - Przebudowa drogi Stróżewo - Wandynowo Zakres zamówienia: Przebudowa drogi Stróżewo - Wandynowo odcinek I od km 0+000 do km 1+189,90 Podstawowe parametry techniczne: - klasa techniczna drogi - L - prędkość projektowa - 30 km/h - szerokość jezdni - 3,80-4,00 m - szerokość korony - 5,00-5,50 m - promienie łuków poziomych - 150-1100 m - spadki poprzeczne jezdni (prosta) - 2,0% - spadki poprzeczne jezdni (łuki) - 2,0d-2,0j% - spadki poprzeczne poboczy - 6,0% - rodzaj nawierzchni - bitumiczna Technologia robót: 1. Roboty ziemne Projekt zakłada podniesienie niwelety drogi w stosunku do istniejącej obecnie jezdni o nawierzchni gruntowej, ulepszonej kruszywem wapiennym o grubości projektowanych warstw konstrukcyjnych podbudowy i nawierzchni tj. o ok. 15-35 cm co powoduje konieczność dowozu gruntu niewysadzinowego (ok. 670 m3) na uzupełnienie przyległych do jezdni obustronnych poboczy gruntowych. Podstawowe roboty przygotowawcze polegające na lokalnym przemieszczeniu kruszywa wapiennego z istniejącej nawierzchni i gruntu niewysadzinowego do uzupełnienia poboczy dowiezionego z zewnątrz wykonane zostaną spycharkami o mocy 100 KM i równiarkami samojezdnymi. Ponadto przewiduje się wykonanie ręcznych robót ziemnych (wykop 25,0 m3, nasyp - 8,8 m3) związanych z wykonaniem przepustów poprzecznych, zjazdowych na rowach przydrożnych dróg, wojewódzkiej nr 267 i drogi gminnej nr 180568C. 2. Odwodnienie Ze względu na ograniczoną szerokość pasa drogowego (lokalnie ok. 6,00 m) nie przewiduje się wykonania nowych rowów przydrożnych. Odprowadzenie wód opadowych z korony drogi nastąpi dzięki spadkom poprzecznym jezdni i poboczy gruntowych oraz istniejącym spadkom podłużnym niwelety drogi na przyległy teren gdzie występują grunty przepuszczalne tj. piasek, piasek pylasty. Na rowie przydrożnym drogi wojewódzkiej nr 267 Ujma Duża - Piotrków Kujawski w km 0+004,00 oraz przy skrzyżowaniu z drogą gminną na 180568C w km 1+178,00 wykonane zostaną przepusty poprzeczne, zjazdowe z rur betonowych o średnicy 40 cm, wraz ze ściankami czołowymi długości odpowiednio, L 14,00 i 8,00 m. 3. Podbudowa - mechanicznie profilowanie i zagęszczanie istniejącej podbudowy tłuczniowej z przygotowaniem jej pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, - profilowanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym przy średniej grubości warstwy 20 cm , - wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm na całej długości przebudowywanego odcinka, - wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie grubości 5 cm po zagęszczeniu. 4. Nawierzchnia - skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2, - warstwa profilowa z mieszanki mineralno-bitumicznej II standardu w ilości średnio 75 kg/m2, - warstwa ścieralna grubości 3 cm z mieszanki mineralno-bitumicznej II standardu. 5. Zjazdy gospodarcze - profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 12 cm po zagęszczeniu. Zadanie nr 3 - Przebudowa drogi Niegibalice Zakres zamówienia: Przebudowa drogi Niegibalice od km 0+000 do km 0+680. Podstawowe parametry techniczne - klasa techniczna drogi - L - prędkość projektowa - 30 km/h - szerokość jezdni - 3,8 m - szerokość korony - 5,0 m - spadki poprzeczne jezdni - 2,0% - spadki poprzeczne poboczy - 6,0% - rodzaj nawierzchni -bitumiczna -podwójne powierzchniowe utrwalenie grysami Technologia robót 1. Roboty ziemne W ramach robót uzupełniających, z gruntu dowiezionego środkami transportu kołowego zostaną uformowane, zagęszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe. Formowanie, zagęszczanie i plantowanie obustronnych poboczy gruntowych na całej długości przebudowywanego odcinka drogi wykonane zostaną mechanicznie. 2. Odwodnienie Ze względu na szerokość istniejącego pasa drogowego nie przewiduje się budowy rowów przydrożnych na całej długości odcinka. Przebudowa jezdni wg przyjętej technologii spowoduje podniesienie niwelety o ok. 18 cm w stosunku do stanu obecnego. Odprowadzenie wód opadowych z korony drogi nastąpi dzięki spadkom poprzecznym jezdni i poboczy gruntowych oraz istniejącym spadkom podłużnym niwelety drogi na przyległy teren. 3. Podbudowa - mechaniczne wyprofilowanie i zagęszczenie istniejącej podbudowy tłuczniowej na całej długości od km 0+000 do km 0+680 odcinka z przygotowaniem do wykorzystania jako dolnej warstwy podbudowy, - wzmocnienie dolnej w-wy podbudowy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie gr. 10 cm - wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie o grubości 8 cm na całej szerokości jezdni, na całej długości przebudowywanego odcinka drogi. 4. Nawierzchnia - wykonanie podwójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltową, modyfikowaną grysami bazaltowymi 8/12 i 5/8 na całej szerokości jezdni, na całej długości odcinka tj. od km 0+000 do km 0+680. 5. Roboty uzupełniające W ramach robót uzupełniających zostaną uformowane, zagęszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe. Projekt przewiduje w tym celu dowóz gruntu spoza przebudowywanego odcinka drogi. Projekt zakłada ustawienie 1 szt. znaków ostrzegawczych przy przebudowywanym odcinku drogi, oznakowanie skrzyżowania z drogą powiatową w km 0+000 znakiem A-7 uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu ustawionym przy przebudowywanym odcinku oraz znaki TABLICZKI T-6 umieszczone pod znakami ustawionymi przy drodze powiatowej. Projektowane oznakowanie należy uzgodnić z Zarządem Dróg Powiatowych i Powiatową Komendą Policji w Radziejowie. 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają Projekty budowlane, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Kosztorysy ofertowe (przedmiary robót), stanowiące odpowiednio załączniki nr 9 (a, b, c), 10 (a, b, c) i 11 (a, b, c) do specyfikacji. Uwaga! Przedmiary robót (kosztorysy ofertowe) nie stanowią podstawy do określenia przedmiotu zamówienia i stanowią jedynie materiał pomocniczy przy kalkulowaniu ceny ryczałtowej za wykonanie przedmiotu zamówienia. 3.3. Zastosowane w specyfikacji określenie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składania ofert równoważnych opisywanym, pod warunkiem, że zaproponowane materiały i urządzenia będą posiadały parametry nie gorsze niż te, które są przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego. W przypadku złożenia ofert równoważnych należy dołączyć foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne dla materiałów i urządzeń równoważnych, zawierające ich parametry techniczne. Każdy rodzaj robót, w którym znajdują się niezbadane i nie zaakceptowane materiały Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z ich nie przyjęciem i nie zapłaceniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia, do dnia 25 lipca 2013 r. do godz. 10:00, dla każdego zadania, wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące i 00/100 złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbyton.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach