Przetargi.pl
roboty budowlane pn.: „Montaż instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach 115 i 125 w budynku F obiekt 01”

Szkoła Główna Służby Pożarniczej ogłasza przetarg

  • Adres: 01629 Warszawa, ul. Słowackiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5617624 , fax. 022 8330724
  • Data zamieszczenia: 2017-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szkoła Główna Służby Pożarniczej
    ul. Słowackiego 52/54
    01629 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5617624, fax. 022 8330724
    REGON: 00017341000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sgsp.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia Państwowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    roboty budowlane pn.: „Montaż instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach 115 i 125 w budynku F obiekt 01”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji klimatyzacji oraz odprowadzania skroplin w pomieszczeniach 115 i 125 w budynku F obiekt 01 na terenie Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie ul. Słowackiego 52/54. Zakres prac: Oba pomieszczenia należy przygotować do prac budowlanych, zabezpieczając mienie przed zniszczeniem i zabrudzeniem. W pomieszczeniu nr 115 na wewnętrznej ścianie, naprzeciw okien, należy zamontować dwie (2) jednostki wewnętrzne, sterowane inwerterem DC, o maksymalnej mocy chłodniczej 7,9 kW każda. Jednostki te powinny być tak zamontowane, aby swoim zasięgiem obejmowały łącznie całe pomieszczenie. W pomieszczeniu nr 125 również na wewnętrznej ścianie, naprzeciw okien, należy zamontować jedną (1) jednostkę wewnętrzną, sterowaną inwerterem DC, o maksymalnej mocy chłodniczej 7,9 kW. Dla obu pomieszczeń dla każdej jednostki wewnętrznej jest technicznie przypisana jednostka zewnętrzna. Należy więc trzy jednostki zewnętrzne zamontować na zewnętrznej ścianie budynku nad stropem od strony podwórka. Należy zwrócić uwagę na to, że odległość między jednostkami wewnętrznymi a zewnętrznymi jest większa niż 30m, a mniejsza niż 50m, co ma znaczenie w doborze urządzeń. Montaż jednostek zewnętrznych należy wykonać z uprzednio ustawionego rusztowania. Każda jednostkę wewnętrzną należy połączyć rurami miedzianymi z właściwą jej jednostką zewnętrzną. Instalację rurową należy ułożyć na wewnętrznych ścianach korytarza budynku zgodnie z zasadami montażu przedmiotowych instalacji. Instalację rur miedzianych po połączeniu jednostek wewnętrznych z jednostkami zewnętrznymi należy poddać próbie ciśnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Po pozytywnej próbie ciśnienia instalację należy zaizolować termicznie izolacją kauczukową w płaszczu ochronnym (izolacja systemowa). Podczas prowadzenia instalacji rurowej należy zwrócić uwagę przy wykonywaniu przewiertów przez ściany konstrukcyjne i przewierty te wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną. Do urządzeń należy doprowadzić instalację elektryczna i sterującą. Z urządzeń należy odprowadzić skropliny instalacją ułożoną z rur Nibco, włączoną do najbliższego pionu kanalizacyjnego poprzez zasyfonowanie. Instalację tą mocować do ściany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Instalację tą należy poddać próbie szczelności, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Należy zastosować odprowadzenie skroplin przy pomocy systemowych pompek przy urządzeniach. Po pracach montażowych należy wykonać prace poinstalacyjne ogólnobudowlane i posprzątać pomieszczenia oraz okolice wejścia do budynku. Końcowym elementem przedsięwzięcia jest uruchomienie instalacji, przeprowadzenie próbnej pracy oraz przedstawienie dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Potwierdzenie wykonania powyższych czynności przez inspektora nadzoru Zamawiającego będzie warunkiem zgłoszenia zakończenia robót przez Wykonawcę i przystąpienie do odbioru końcowego. Szczegóły dotyczące zakresu robót i warunków wykonania określają: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych branży sanitarnej – załącznik nr 8 do SIWZ 2) Przedmiar robót – branża sanitarna – załącznik nr 9 do SIWZ określenie przedmiotu za pomocą kodów CPV: 45 00 00 00-7 Roboty budowlane; 45 33 12 20-4 Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych; 45 39 00 00-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne; 39 71 72 00-3 Urządzenia klimatyzacyjne. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót lub materiały przy realizacji przedmiotu zamówienia zostały opisane poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie technologii lub materiałów równoważnych. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe oraz jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie urządzeń, estetyka itp.) jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane i użyte materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wymagany minimalny okres gwarancji: Bezpłatna gwarancja na wykonany przedmiot zamówienia obejmujący w szczególności klimatyzatory, ich instalację, wykonane instalacje i prace wykończeniowe – min. 36 m-cy. Rękojmia – min. 60 m-cy 3) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej lub przeprowadzenia aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne; 4) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne. 1. Wykonawca zobowiązuje się zatrudniać przez cały okres obowiązywania Umowy osoby wykonujące na potrzeby realizacji Umowy czynności określone w ust. 2 na podstawie umów o pracę oraz ściśle przestrzegać w stosunku do tych osób przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, szczególnie norm dotyczących czasu pracy i obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w dniu zawarcia Umowy pisemną zgodę pracowników Wykonawcy (podwykonawcy) na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby wykonania niniejszej Umowy, a także celem udokumentowania udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie: liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu. 2. Czynnościami, o których mowa w ust. 1 są czynności: 1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe; 2) Roboty montażowe; 3) Roboty instalacyjne elektryczne; 4) Roboty odtworzeniowe; 5) Roboty wykończeniowe. 3. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca w terminie 7 (siedmiu) dni od otrzymania żądania, przedstawi Zamawiającemu kopie zanonimizowanych (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników), umów o pracę zawartych z osobami, o których mowa w ust. 1, wraz z zakresem obowiązków jeżeli został sporządzony i datą zawarcia umowy. Zamawiający będzie mógł żądać przedstawienia dokumentów uzupełniających, takich jak w szczególności dokumenty potwierdzające opłacanie składek przez Wykonawcę lub podwykonawcę na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy (np. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS) lub zanonimizowanych dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń (imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji). 4. Dokumenty przestawiane przez Wykonawcę Zamawiającemu na mocy niniejszego paragrafu są przedstawiane na koszt Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39717200-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 700,00 PLN (siedemset złotych). Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, w polskiej walucie PLN, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz przed wyborem oferty najkorzystniejszej - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: nr 19 1600 1374 1845 2512 5000 0026 Bank BGŻ BNP PARIBAS tytułem: wadium w sprawie PN 24/17 Montaż instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach 115 i 125 w budynku F obiekt 01 W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej, Wykonawca winien złożyć w ofercie kserokopię dokumentu poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, przy czym oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie wraz z ofertą. W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego, do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną „za zgodność z oryginałem”. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie tj. terminie złożenia oferty znajduje się na rachunku Zamawiającego. Termin wniesienia wadium. - Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. - Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. Utrata wadium. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia którejkolwiek z przyczyn określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja na temat podwykonawców 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wyraźnie w ofercie wskazać, jaką część (zakres zamówienia) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca oraz podać firmę podwykonawcy. Należy w tym celu wypełnić odpowiedni punkt formularza oferty, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi tj. bez udziału podwykonawców. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Nowy podwykonawca, który jednocześnie przekazuje swoje zasoby w celu wykazania spełniania warunków, nie może także podlegać wykluczeniu z postępowania w takim samym zakresie, jak Wykonawca. 4. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Informacja na temat możliwości składania oferty wspólnej (przez dwa lub więcej podmiotów) 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. 2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt. 10.1.1).4) – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę. 3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie). 5. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę, który został upoważniony do wykonania tej czynności. 6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę, który został upoważniony do wykonania tej czynności. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu z postępowania, b) spełnia warunki udziału w postępowaniu. - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu; - Wykonawca który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu, jeżeli są znane nazwy podwykonawców; - W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w takim zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23). Jeżeli zostały złożone odrębne oferty przez wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej mogą oni przedstawić dowody, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w tym postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Przed udzieleniem zamówienia, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy PZP, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta spełni wymagania SIWZ i zostanie najwyżej oceniona (zgodnie z pkt. 14 SIWZ), do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń/dokumentów wymienionych w pkt. 6.3 i 6.4 (ew. 6.5-6.7), potwierdzające okoliczności o których mowa w pkt. 6.1. Szczegółowe warunki dotyczące oświadczeń i dokumentów oraz termin ich złożenia Zamawiający określi w przesłanych wezwaniach. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352); 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Korzystanie z zasobów innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (dot. warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 6.4), niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – dokument ten (np. zobowiązanie) należy dołączyć do oferty. 2.1. Z dokumentu (np. zobowiązania), o którym mowa w pkt. 2 musi wynikać w szczególności: • zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia, wskazane w pkt. 5.1). 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (pkt. 6.4), Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane – podwykonawstwo. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału. 6. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w pkt. 6.4, polega na zdolnościach innych podmiotów, na zasadach określonych powyżej, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy. 7. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza), na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie złożyć dokumenty tego podmiotu, na zdolności którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności, na których Wykonawca polegał w celu wykazania spełniania tych warunków.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach