Przetargi.pl
Roboty budowlane i wyposażenie obiektów dydaktycznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Niżańskiego.

Powiat Niżański ogłasza przetarg

  • Adres: 37-400 Nisko, Pl. Wolności 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 8412057 , fax. 015 8412700
  • Data zamieszczenia: 2013-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Niżański
    Pl. Wolności 2 2
    37-400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 015 8412057, fax. 015 8412700
    REGON: 83040919800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nisko.pl, poczta@powiat-nisko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane i wyposażenie obiektów dydaktycznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Niżańskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania Roboty budowlane i wyposażenie obiektów dydaktycznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Niżańskiego w zakresie robót budowlanych w obrębie poddasza wraz z budową platformy z szybem samonośnym i podjazdu do budynku stołówki i łącznika przy internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Rudniku nad Sanem. Opis przedmiotu zamówienia dotyczącego robót budowlanych przystosowania budynku do korzystania z pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, adaptacji poddasza nad kuchnią i stołówką na pokoje internatu dla wychowanków SOSW i w obrębie wejścia zewnętrznego. 1. Postawienie na piętrze w ciągu komunikacyjnym i korytarzu, ściany ognioodpornej REI 60 z drzwiami EI 30. 2. Wykonanie tynków wewnętrznych na ścianach murowanych na piętrze. 3. Wykonanie wylewek, podłóg i posadzek. 4. Zamontowanie wewnętrznej stolarki drzwiowej. 5. Wykonanie instalacji elektrycznej i alarmu przeciwpożarowego. 6. Wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej z nawiązaniem do wyprowadzonych na poziom poddasza pionów wodnych i kanalizacyjnych, oraz z wykonaniem w obrębie poddasza hydrantu ppoż. 7. Dobudowa do zewnętrznej ściany budynku szybu samonośnego z platformą z napędem śrubowym, do pionowego transportu osób niepełnosprawnych, umożliwiającą przemieszczanie się pomiędzy parterem i piętrem, powiększając do poziomu posadzki otwory okienne na poziomie parteru i poddasza łącznika. 8. Przebudowa schodów zewnętrznych do łącznika i podestu łączącego z podjazdem dla osób niepełnosprawnych 9. Wymianę istniejących drzwi prowadzących z łącznika do stołówki i do budynku internatu na poziomie parteru, na drzwi ppoż. EI 30, oraz wymianę drzwi zewnętrznych wejściowych do łącznika z drewnianych na aluminiowe ciepłe. 10. Budowa podjazdu przy schodach wejścia do łącznika łączącego budynek internatu z budynkiem stołówki SOSW. Podjazd konstrukcji żelbetowej o dwóch pochylniach z poziomym spocznikiem na zakręcie pochylni. Pochylnię wyposażyć w podwójne stalowe poręcze. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych (wykonawczych), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót stanowiących załączniki do SIWZ. Roboty dodatkowe Roboty dodatkowe mogą być realizowane tylko za pisemną zgodą Zamawiającego na zasadach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych. Za roboty dodatkowe mogą być uznane te prace, które na etapie składania oferty nie można było przewidzieć przy dokonaniu aktu należytej staranności przez Wykonawcę. Roboty, które błędnie nie zostały ujęte w przedmiarze, a należy je wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami lub sztuką budowlaną, aby przedmiotowe dzieło zostało wykonane, odebrane i spełniało swoje funkcje nie zostaną zapłacone. Dokumentacja Projektowa i Specyfikacje Techniczne oraz inne dokumenty przekazane przez Zamawiającego, w tym przedmiar robót jako materiał pomocniczy do dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej przy ustaleniu ceny umownej, stanowią część zadania, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje kolejność: ST, projekt budowlany, przedmiary robót, umowa oraz SIWZ. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami Prawa budowlanego. Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości: a) wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92 poz. 881 z późn. zm.), b) wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst z 2010 r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623), c) jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Wszelkie materiały i urządzenia powinny być dostarczone przez Wykonawcę wraz z wszelkimi atestami, certyfikatami i zatwierdzeniami wymaganymi przepisami prawa, takimi jak m.in. deklaracjami zgodności producenta, aprobatami technicznymi, certyfikatami zgodności, certyfikatami dopuszczenia do użytku lub obrotu, atestami itd. (sporządzonymi w języku polskim). Wszelkie takie urządzenia i materiały winny być w pełni zgodne z mającymi zastosowanie przepisami prawa, licencjami, zezwoleniami, pozwoleniami i instrukcjami właściwych organów i instytucji. Wszelkie urządzenia winny być dostarczone z dokumentacją techniczno ruchową (DTR), gwarancjami, instrukcjami obsługi, użytkowania i konserwowania. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadku, gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji będącej załącznikiem do SIWZ przez wskazanie przykładowych nazw, znaków towarowych lub pochodzenia, Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów/urządzeń określonych w dokumentacji lub równoważnych o parametrach tego typu, lecz nie gorszych od wskazanych. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji technicznej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być w ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia o zachowaniu parametrów wymaganych przez Zamawiającego leży po stronie składającego ofertę. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Wszystkie nazwy własne materiałów budowlanych oraz urządzeń zaprojektowanych przez projektantów należy traktować jako zalecane. Elementy budowlane, urządzenia i ich producenci wymienione w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót zostały wskazane przykładowo. Dopuszcza się zastosowanie innych równoważnych rozwiązań z zachowaniem zasady, że oferowane materiały i urządzenia muszą mieć parametry nie gorsze niż zaprojektowane. W przypadku zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych Zmawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia I materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia. Rozwiązania równoważne wraz z załączonymi obliczeniami mają być zatwierdzone przez autora projektu budowlanego i złożone wraz z ofertą. Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia wynikające ze zmiany na urządzenia lub rozwiązania równoważne w tym poniesie pełne koszty wynikające ze zmian włącznie z projektowymi. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z pozwoleniem na budowę lub ze zgłoszeniem robót budowlanych, projektem budowlanym oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Zamawiający wymagał będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem, szczególnie w zakresie uzyskania założonych efektów, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności z parametrami określonymi w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz akceptacji projektanta i zamawiającego. Przed złożeniem oferty zaleca się dokonanie wizji lokalnej, celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem robót będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452441000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium na kwotę 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset 00/100 zł) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli Nr konta 77 9430 0006 0038 3464 2000 0004 - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). Termin wniesienia wadium upływa w dniu 10 kwietnia 2013 r. o godz. 10:45. Nie wniesienie wadium lub wniesienia wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Roboty budowlane przy internacie SOSW w Rudniku nad Sanem. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego lub zdeponowanie u Zamawiającego w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zwrot wadium regulują przepisy art.46 ust.1 - 4 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat-nisko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach