Przetargi.pl
Roboty budowlane dotyczące usunięcia wad i usterek ujawnionych w trakcie okresu gwarancyjnego Ratusza w Zduńskiej Woli

Miasto Zduńska Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 825 02 00 , fax. 43 825 02 02
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zduńska Wola
    ul. Stefana Złotnickiego 12
    98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie
    tel. 43 825 02 00, fax. 43 825 02 02
    REGON: 59842800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane dotyczące usunięcia wad i usterek ujawnionych w trakcie okresu gwarancyjnego Ratusza w Zduńskiej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Z uwagi na niewypełnianie przez Generalnego Wykonawcę Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions SA Oddział w Polsce, zobowiązań gwarancyjnych w zakresie usuwania zgłaszanych przez Zamawiającego Miasto Zduńska Wola oraz Użytkownika – Miejski Dom Kultury, wad i usterek w Ratuszu, podjęto decyzję o usunięciu wad obiektu w ramach wykonawstwa zastępczego, na koszt i niebezpieczeństwo Generalnego Wykonawcy. 2. Zamówienie zostało podzielone na części 1) Wentylator odciągu dwutlenku węgla w garażu podziemnym - wymiana kanałowego wentylatora wyciągowego odciągu dwutlenku węgla w garażu – w ramach robót należy rozebrać część szachtu technicznego i dokonać demontażu i utylizacji zepsutego wentylatora typ IRAT/4, zainstalowanego w strefie instalacyjnej na dachu budynku, następnie dokonać zakupu i montażu nowego wentylatora typ IRAT/4 – 400 B lub równoważnego z opcją pracy dwubiegowej i zainstalowanie go w tym samym miejscu. Uzupełnić szacht techniczny i doprowadzić do stanu pierwotnego. 2) Belki dachowe z drewna klejonego - czyszczenie po wielokrotnych zalaniach wodami opadowymi (część zacieków nie usunięta od czasu odbioru końcowego zadania), zabezpieczenie i pomalowanie belek impregnatem ognioochronnym. Wyliczenie powierzchni do wyczyszczenia i malowania – ok. 240 m.kw. część belek roboty na wysokościach ok. 9 m. zacieki obrazują zdjęcia załączone do opisu. 3) Kurtyna sceniczna - wymiana na nową po zalaniach wodami opadowymi (przecieki z dachu), wymiary kurtyny i opis: systemowa kurtyna sceniczna z tkaniny trudnozapalnej, niewydzielającej toksycznych produktów spalania i rozkładu o wymiarach ok. 15,00 m x 8,00 m, należy dopasować kolor do obecnie zainstalowanej kurtyny. W ramach robót uwzględnić demontaż starej kurtyny oraz zakup, zamontowanie i uruchomienie nowej kurtyny. Starą kurtynę złożyć i przetransportować w miejsce wskazane przez Użytkownika. 4) Okucia stolarki drzwiowej wewnętrznej - łamiące się klamki, zawiasy drzwiowe nie wytrzymujące ciężaru drzwi, powodują poważne problemy w użytkowaniu obiektu – w obiekcie zainstalowane są klamki, zawiasy w kolorze naturalnego aluminium mat, półmat oraz regulacja - należy dokonać przeglądu wszystkich drzwi wewnętrznych w zakresie wymiany klamek (klamki i zamki z oddzielnymi rozetami bez wspólnego szyldu typu Master Key z kluczem) i zawiasów (kryte minimum dwie sztuki na skrzydło drzwiowe), przy zakupie okuć należy wziąć pod uwagę wielkość i ciężar drzwi – w budynku zamontowane są drzwi wewnętrzne pełne oraz oszklone, wykończone fornirem dębowym. 5) zawór bezpieczeństwa (pierwszeństwa ppoż.) na instalacji wodociągowej wewnętrznej - nie wykonano od odbioru końcowego zadania - W pomieszczeniu zestawu hydroforowo-pompowego, odbicie instalacji w stronę wody zimnej należy wyposażyć w zawór odcinający z napędem elektrycznym oraz skorelowaną z nim jednostkę kontroli ciśnienia w postaci manometru i przetwornika ciśnienia. Sterowanie odbywać się powinno następująco: zamknięcie zaworu odcinającego w przypadku spadku ciśnienia wody w instalacji do poziomu np. 0,15 MPa (przypadek rozszczelnienia instalacji np. podczas pożaru) zapewniając tym samym utrzymanie ciśnienia w instalacji hydrantowej, otwarcie zaworu dokonuje się manualnie (ręcznie) przez obsługę techniczną budynku po stwierdzeniu przyczyny zamknięcia się zaworu oraz usunięciu miejsca rozszczelnienia instalacji zawór odcinający z napędem elektrycznym powinien być połączony z przetwornikiem i manometrem automatyką. Dzięki temu system zadziała zgodnie z projektem. Zestaw pomiaru ciśnienia zawiera manometr o średnicy 100 mm w zakresie 0-1.0 MPa, kurek manometryczny, przetwornik ciśnienia z zakresem pomiarowym min. 100 kPa, przepustnica z napędem elektromechaniczny m DN40. 6) Tynki wewnętrzne i zewnętrzne: - tynk ścian wewnętrzny - dwuwarstwowy gipsowy kat. III o łącznej grubości 15 mm nakładany maszynowo– naprawy spękań, położenie nowych tynków w miejscach ich odparzenia i pomalowanie – do wyceny przyjąć ok 100 m.kw. tynków wewnętrznych. Malowanie ścian na biało w każdym pomieszczeniu – wysokość pomieszczeń to 3,17 m, przed rozpoczęciem prac zabezpieczenie przed zabrudzeniami parkietu, okien i drzwi, ewentualnie zabezpieczenie rur instalacyjnych biegnących pod sufitem. Należy dokonać przeglądu wszystkich tynków ścian w budynku. Miejsca, w których istnieje podejrzenie odparzenia tynku należy skuć i ponownie nałożyć tynk oraz pomalować całe pomieszczenie, utrzymując jego kolorystykę. Okładzina ścienna z płyt fornirowych, zniszczonych w wyniku zalania wodami opadowymi – nad drzwiami wejściowymi do sali konferencyjnej na I piętrze – usuniecie wady poprzez zakrycie płytami gipsowo – kartonowymi ognioochronnymi na powierzchni ok. 1,50 m x 1,50 m, pomalowanie na biało. - tynk zewnętrzny - tynk sufitu w podcieniu przy USC sufit wyłożony jest płytą OSB, na której położony został tynk zewnętrzny – przedmiotowe roboty nie zostały wykonane prawidłowo. Pomiędzy kamieniem elewacji a płytą OSB z tynkiem powinna być szczelina 2 cm a na krawędzi kamienia dodatkowe zacięcie tworzące kapinos. Jest to przedstawione na rysunku detalu AR.06.02.04 oraz opisane dla warstwy EL-t1 czyli wykończenie tynkiem pkt 10.1.4 (dokumentacja do wglądu u Użytkownika lub Zamawiającego). Taki kapinos, a w szczególności szczelina pomiędzy kamieniem a tynkiem, zabezpieczają od podciekania wody na powierzchnię tynku, przede wszystkim w miejscu styku OSB, siatki i kamienia. Z przeprowadzonych oględzin pozostałych podcieni wynika, że prace wykonano na styk, a w niektórych miejscach tynk wystaje poza kamień. Powierzchnia tynku do wykonania to: 3,50 x 11,30 m. Praca na wysokości 3,5 m. Przed rozpoczęciem robót należy zabezpieczyć okna i filary przed zabrudzeniem oraz płyty betonowe i kostkę granitową. 7) Oświetlenie zewnętrzne oraz oświetlenie architektoniczne elewacji Ratusza - przeprowadzenie kompleksowego przeglądu oświetlenia zewnętrznego oraz oświetlenia architektonicznego elewacji Ratusza i dokonania stosownych napraw; - oświetlenie architektoniczne elewacji - punkty świetlne występują w każdej wnęce pomiędzy kamiennymi słupami elewacji i przy slupach w podcieniach – są to punktowe prostokątne oprawy oświetleniowe zewnętrzne osadzone w gruncie, świecące do góry, obudowa ze stali szlachetnej, klasa szczelności IP67, źródło światła LED strumień świetlny ok. 3300 Im, odbłyśnik asymetryczny. Należy poprawić sposób mocowania około 20 opraw oraz dokonać wymiany opraw uszkodzonych w ilości 22 szt. - oświetlenie zewnętrzne – latarnie – na terenie wokół ratusza wbudowanych jest 22 sztuk latarni o wysokości 1 m z oprawami na 2 jarzeniówki 55W/830, 31 szt. latarni o wysokości 3 m z oprawami mocowanymi od góry na 4 jarzeniówki HO 39W/830 i 10 sztuk latarni o wysokości 5 m z oprawami mocowanymi od góry na 4 jarzeniówki HO 54W/830. Latarnie wykonane są z profilu zamkniętego o przekroju kwadratu ze stali kwasoodpornej, z zainstalowanym od góry latarni źródłem światła, oprawy o długości 40 cm. W ramach zamówienia należy poprawić mocowanie ok. 12 szt. szybek, zamocować oprawy i usztywnić świetlówki wewnątrz latarni 35 kompletów, dokonać wymiany świetlówek uszkodzonych w trakcie oberwania się opraw oświetleniowych. 3. Prawidłowe zabezpieczenie terenu robót budowlanych leży po stronie Wykonawcy. Wszystkie roboty będą wykonywane w czynnym obiekcie. Po stronie Wykonawcy jest uzgadnianie terminów przeprowadzenia prac z poszczególnymi najemcami. 4. Materiały z rozbiórki - gruz z rozbiórek, śmieci i odpady budowlane należy wywieźć i zutylizować (przyjęto odległość wywozu do 5 km). Wykonawca indywidualnie ustali własne odległości odwozu i wkalkuluje w ofertę opłaty za utylizację odpadów. 5. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - w zakresie wskazanych norm /aprobat /specyfikacji technicznych /systemów odniesienia, pod warunkiem spełnienia tych samych lub lepszych właściwości technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi określone przez Zamawiającego, wyspecyfikować w ofercie równoważne rozwiązania i załączyć dane techniczne, atesty, dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 6. Użyte materiały winny posiadać wymagane certyfikaty, atesty oraz inne dokumenty uprawniające je do wbudowania czy zainstalowania na drogach publicznych. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia mają spełniać wymogi określone w przepisach prawa polskiego, posiadać atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: 1) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 2) obowiązujących normach i warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 7. Zamawiający wymaga, by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlano-montażowych objętych zakresem umowy, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 350,00 PLN (słownie: cztery tysiące trzysta pięćdziesiąt złotych) przed upływem terminu składania ofert z czego: w części 1 – 1 000,00 zł; w części 2 – 750,00 zł; w części 3 – 600,00 zł; w części 4 – 250,00 zł; w części 5 – 500,00 zł; w części 6 – 750,00 zł; w części 7 – 400,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Uwaga! Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5), należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Zduńska Wola (budynek nr 4, parter, pokój nr 411). Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być utrudnione, w szczególności poprzez rozumienie terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela jako terminu ważności gwarancji i poręczeń. Terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela musi dawać możliwość realnego zaspokojenia roszczeń Zamawiającego z Gwarancji lub Poręczenia w przypadku zaistnienia w terminie związania ofertą któregokolwiek z przypadków, o których mowa w art 46 ust. 4a i 5 ustawy. Termin ten musi uwzględniać w szczególności czas niezbędny na dostarczenie pisemnego żądania zapłaty Zamawiającego do Gwaranta lub Poręczyciela. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli Nr konta 81 9279 0007 0071 1166 2000 0120. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale IX SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 8. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 4 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Informacja o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik — także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcę. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy załączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach