Przetargi.pl
ROBOTY BUDOWLANE - Remont instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, w tym dostawa i montaż urządzeń, dla sali rozpraw nr 3, w budynku Sądu Okręgowego w Częstochowie, przy ul. Dąbrowskiego 23/35, wraz z przeglądami i konserwacją

Sąd Okręgowy w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-200 Częstochowa, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 36 84 430 , fax. 34 36 84 440
  • Data zamieszczenia: 2019-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Częstochowie
    ul. Dąbrowskiego
    42-200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 34 36 84 430, fax. 34 36 84 440
    REGON: 57157600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czestochowa.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: SĄD

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROBOTY BUDOWLANE - Remont instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, w tym dostawa i montaż urządzeń, dla sali rozpraw nr 3, w budynku Sądu Okręgowego w Częstochowie, przy ul. Dąbrowskiego 23/35, wraz z przeglądami i konserwacją
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są: 1.1. roboty budowlane, obejmujące swoim zakresem remont instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, wraz z dostawą i montażem urządzeń, dla sali rozpraw nr 3, w budynku Sądu okręgowego w Częstochowie, przy ul. Dąbrowskiego 23/35. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa – załącznik nr 1. do SIWZ. 1.2. Przeglądy techniczne i konserwacje dostarczonych i zamontowanych urządzeń oraz instalacji, w okresie obowiązywania rękojmi, wymagane przepisami prawa oraz warunkami gwarancji, określonymi dla zamontowanych przez Wykonawcę urządzeń. Czynności te obejmują dostawę materiałów koniecznych dla zapewnienia sprawnego działania systemów i urządzeń. Wykonywanie przeglądów technicznych i konserwacji winno zapewnić zachowanie uprawnień z tytułu udzielonych gwarancji producenta urządzeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w formie pieniądza (przelew na konto), winno znajdować się na koncie Zamawiającego nie później niż w ostatecznym terminie (dzień i godzina), wyznaczonym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. 3. Zamawiający ustala wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa ostateczny termin składania ofert. 5. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Katowicach nr konta: 85 1130 1017 0021 1000 4490 0004 Sumy depozytowe Minister Finansów – Sąd Okręgowy w Częstochowie; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie; d) gwarancjach ubezpieczeniowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 6. Wykonawca w treści oferty wskazuje sposób wniesienia wadium. 7. W poleceniu przelewu należy zaznaczyć, że wpłata dotyczy przedmiotowego postępowania. W pozostałych przypadkach wymagane jest złożenie wadium w miejscu składania ofert (wg wskazań zawartych w Rozdziale VI ppkt 1.3. SIWZ). 8. Dokumenty, o których mowa w punkcie 5. (b), (c), (d) i (e) muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 9. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o terminie jego wniesienia decydować będzie data uznania rachunku bankowego Zamawiającego, podanego w ust. 5 (a) niniejszego rozdziału SIWZ. 10. Poręczenie i/lub gwarancja musi zawierać: 10.1. klauzulę o nieodwołalności i bezwarunkowości wypłaty przez Gwaranta (Poręczyciela) na pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w ustawie – Prawo zamówień publicznych; 10.2. termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą na kwotę określoną w ust. 3. 10.3. informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, znak sprawy: IR-260-04.2019 pn.: „ROBOTY BUDOWLANE – Remont instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, w tym dostawa i montaż urządzeń, dla sali rozpraw nr 3, w budynku Sądu Okręgowego w Częstochowie, przy ul. Dąbrowskiego 23/35 wraz z przeglądami i konserwacją”; 10.4. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a ustawy – Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.”; 10.5. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.” 11. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zatrzymania określa art. 46 ustawy. Zgodnie z art. 148 ust. 4 ustawy w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenia kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Dowód wniesienia wadium - forma składania W przypadku składania oferty w formie elektroniczne, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji: W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz dokument w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku braku możliwości uzyskania ww. formy dokumentu potwierdzającego wniesienia wadium dopuszcza się złożenie dokumentu w kopercie, zgodnie z wymaganiami określonymi dla ofert składanych w formie pisemnej, z wyraźnym oznaczeniem znaku sprawy i nazwy postępowania, którego dotyczy – oryginał dokumentu W przypadku składania oferty w formie pisemnej: W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiający dopuszcza wpięcie w ofertę potwierdzonej kopii dowodu wniesienia wadium. W takim przypadku oryginał tegoż dokumentu winien zostać złożony w jednej kopercie z ofertą – oryginał dokumentu Wadium w kwocie określonej w SIWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert. UWAGA!!! Zamawiający nie dopuszcza innych zapisów w treści gwarancji lub poręczeń (niż wynikające z odrębnych ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane), w tym zapisów dotyczących pośrednictwa banku w przypadku konieczności wypłaty należności, które mogłyby utrudnić Zamawiającemu realizację swoich praw do zatrzymania wadium, wynikających z zapisów ustawy w art. 46 ust. 4a i 5.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jako Przedsiębiorca prowadzący działalność polegającą na instalacji, konserwacji i serwisowaniu urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych, zawierających fluorowane gazy cieplarniane, posiada ważny certyfikat dla przedsiębiorców, wskazany w rozporządzeniu (WE) nr 303/2008 z dnia 2 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. UE L 335 z 03.04.2008, str. 3), zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1951 ze zm.);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I INNYCH ELEMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ WRAZ Z OFERTĄ, W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. Formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, uzupełniony i uszczegółowiony o wymagane dane, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych dopuszczalnym jest złożenie skanu ręcznie uzupełnionego formularza opatrzonego dodatkowo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca zobowiązany jest złożyć w treści części II Formularza ofertowego. Oświadczenia składają: 1) Wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; 2) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. W zakresie dotyczącym warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu we właściwym sobie zakresie; 3) W przypadku Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w części II Formularza ofertowego należy złożyć Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wobec tych podwykonawców. 4) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w takim zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, składa również Oświadczenia w części II Formularza ofertowego, dotyczące tych podmiotów. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem 3. Dowód wniesienia wadium FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz dokument w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku braku możliwości uzyskania ww. formy dokumentu potwierdzającego wniesienia wadium dopuszcza się złożenie dokumentu w kopercie, zgodnie z wymaganiami określonymi dla ofert składanych w formie pisemnej, z wyraźnym oznaczeniem znaku sprawy i nazwy postępowania, którego dotyczy – oryginał dokumentu W przypadku składania oferty w formie pisemnej W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiający dopuszcza wpięcie w ofertę potwierdzonej kopii dowodu wniesienia wadium. W takim przypadku oryginał tegoż dokumentu winien zostać złożony w jednej kopercie z ofertą – oryginał dokumentu Wadium w kwocie określonej w SIWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert. 4. Upoważnienie lub pełnomocnictwo, uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu wykonawcy składającego ofertę FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej kopii pełnomocnictwa, którą potwierdza za zgodność z oryginałem notariusz lub radca prawny. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - Oryginał dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, lub radcę prawnego 5. Pisemne zobowiązanie innego podmiotu / innych podmiotów, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów, o którym mowa w pkt. 1.6.1. rozdziału V SIWZ, o ile Wykonawca polega na potencjale innego podmiotu / innych podmiotów, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ (oryginał). FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem OŚWIADCZENIE SKŁADANE PRZEZ WYKONAWCĘ PO OPUBLIKOWANIU INFORMACJI Z OTWARCIA OFERT 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia w miejscu publikacji dokumentacji postępowania, informacji z otwarcia ofert, zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w rozdziale V ust. 2 pkt 2.1.1. ppkt 12 SIWZ (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy) – zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie, którego wzór zamieszczony zostanie w miejscu i czasie publikacji informacji z otwarcia ofert, winno być podpisane przez osobę upoważnioną i zostać złożone w wymaganym terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o których mowa powyżej. W przypadku podmiotów ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie dot. grupy kapitałowej składa każdy z tych podmiotów odrębnie. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem 2. Zamawiający informuje, że informacje z otwarcia ofert wraz ze wzorem oświadczenia, o których mowa powyżej, zostaną zamieszczone w miejscu publikacji dokumentacji postępowania, najpóźniej do końca dnia, w którym nastąpiło otwarcie ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach