Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ogłasza przetarg
- Adres: 02147 Warszawa, ul. Wieżowa
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 22 574 62 44 , fax. 22 574 63 59
- Data zamieszczenia: 2018-11-06
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
ul. Wieżowa 8
02147 Warszawa, woj. mazowieckie
tel. 22 574 62 44, fax. 22 574 63 59
REGON: 14088677100000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pansa.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Robota budowlana polegającą na instalacji systemu ILS/DME dla kierunku pomocniczego podejścia do lądowania (RWY09) lotniska „Katowice” w Pyrzowicach (EPKT) - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na instalacji systemu ILS/DME dla kierunku pomocniczego podejścia do lądowania (RWY09) lotniska „Katowice” w Pyrzowicach (EPKT). Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wykonanie analizy miejsca posadowienia urządzeń nawigacyjnych (site survey), w tym komputerowej symulacji pracy urządzeń w miejscach planowanej ich instalacji, b) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego odpowiednich uzgodnień w tym z Zarządzającym lotniskiem, decyzji i pozwoleń, niezbędnych do wybudowania obiektu, w tym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o ile taka jest wymagana, przewidzianych ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (teksty jednolity Dz. U. 2017, poz. 1332 z póź. zm.) lub ustawą z dnia 12 lutego 2009r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego (Dz. U. 2009 Nr 42 poz. 340 z póź. zm.), c) z uwagi na duże prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji technicznej pomiędzy lokalizacją elementów radiolatarni a systemem świateł PAPI i elementami systemu METEO lub ewentualnie innymi obiektami infrastruktury lotniska, wykonanie koniecznej dla przeniesienia tych systemów dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich przewidzianych przepisami opinii, uzgodnień i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę, o ile takie będzie wymagane. Roboty budowlane związane z usunięciem kolizji nie wchodzą w zakres zamówienia, wykonane zostaną przez Zarządzającego lotniskiem na podstawie przekazanej dokumentacji, d) demontaż-rozbiórkę obecnie nieużytkowanych urządzeń ILS/DME i systemu antenowego, przetransportowanie do miejsca ponownego montażu, utylizację odpadów, e) budowę obiektów ILS-LLZ i ILS-GP/DME z wyposażeniem, niezbędnymi urządzeniami i infrastrukturą techniczną, umożliwiającymi kompletną instalację wraz z uruchomieniem obiektów, f) budowę linii zasilających obiekty ILS-LLZ i ILS-GP/DME (dla kierunku RWY09) w energię elektryczną oraz dwuotworowej kanalizacji kablowej Ø 100 z kablem XzTKMXpw 10x4x0,8. g) budowę zasilania z podstacji GTL ST8a do podstacji Nowa TWR dla istniejących na kierunku 27 drogi startowej obiektów ILS/DME, zgodnie z pkt 3.1.2 i 3.1.3.poniżej. h) dostawę wszystkich niezbędnych urządzeń, poza systemem ILS/DME będącym w posiadaniu PAŻP, wraz z ich montażem i uruchomieniem, i) montaż systemu ILS/DME z wyposażeniem, niezbędnymi urządzeniami i akcesoriami umożliwiającymi kompletną instalację pod nadzorem osoby posiadającej autoryzację producenta do dokonywania instalacji systemów ILS/DME firmy THALES, j) uruchomienie systemu ILS/DME w nowym miejscu instalacji. Uruchomienie przeprowadzone musi być przez osobę posiadającą autoryzację producenta do dokonywania uruchomień systemów ILS/DME firmy THALES, k) po zakończeniu procesu instalacji i uruchomieniu urządzeń radionawigacyjnych przeprowadzenie, z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, testów odbioru końcowego urządzeń (SAT) oraz wdrożeniowej kontroli z powietrza, których celem będzie weryfikacja konfiguracji urządzeń, ich parametrów technicznych oraz jakości sygnału w przestrzeni zgodnie z aktualnym dokumentem ICAO Doc 8071. Pierwszy oblot PAŻP wykonana na własny koszt, l) wykonanie wszelkich koniecznych pomiarów i prób w celu kontroli poprawności budowy, instalacji i montażu urządzeń, m) szkolenie pracowników PAŻP w zakresie obsługi, eksploatacji oraz konserwacji zainstalowanych urządzeń ILS/DME, n) inne prace niezbędne dla wybudowania i prawidłowej eksploatacji obiektów ILS/DME, o) określenie kształtu stref ochronnych i opracowanie map stref ochronnych dla urządzeń systemu ILS/DME pracujących w kategorii I – w formie papierowej i elektronicznej w formacie CAD i PDF, p) opracowanie map stref ograniczonej zabudowy (BRA) zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumencie ICAO EUR DOC 015 „European Guidance Material on Managing Building Restricted Areas” i wymaganiami Zamawiającego oraz ULC. Mapa zostanie przygotowana w postaci papierowej oraz elektronicznej (format PDF oraz np.: dxf, dwg lub shp), w układzie odniesienia wysokości Kronsztad 86, z uwzględnieniem ukształtowania terenu oraz istniejącej zabudowy. Wymagana jest kalibracja map w formacie cyfrowym do układu współrzędnych WGS-84, lub uwidocznienie i opisanie południków i równoleżników okalających strefę BRA danego urządzenia, q) wykonanie i przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej, w tym dokumentacji geodezyjnej, dokumentacji technicznoruchowej oraz instrukcji obsługi i konserwacji zainstalowanych urządzeń, r) opracowanie dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do publikacji informacji o urządzeniu w AIP Polska, zawierającej m.in. współrzędne geograficzne w układzie WGS-84 oraz wysokości zawieszenia anten w układzie Kronsztad 86. Pomiary te muszą zostać wykonane zgodnie z dokumentem SURVEYING OF NAVIGATION FACILITIES wydanym przez Eurocontrol (EUROCONTROL Standard Dokument Reference 007-97). Dokumentacja geodezyjna zawierać musi m.in. współrzędne geograficzne anten w układzie WGS-84 oraz wysokości zawieszenia anten w układzie Kronsztad 86. W ww. operacie oprócz współrzędnych geograficznych posadowienia i wzniesienia n.p.m. i n.p.t. pomocy radionawigacyjnej powinny znajdować się następujące dane: • dane twórcy ( imię i nazwisko, adres firmy/osoby, nr telefonu, adres e-mail), • dane z pomiaru ( poziomy i pionowy układ odniesienia ), • dane wynikowe wyliczone lub przetworzone komputerowa (dokładność pozioma i pionowa + odchylenia standardowe, rozdzielczość zapisu, sposób uzyskania wsp. WGS-84 – sposób/program jakim dokonano przeliczenia, opis innych narzędzi za pomocą których uzyskano dane wynikowe, poziomy i pionowy układ odniesienia oraz poziomy i pionowy system odniesienia, • sposób walidacji/weryfikacji danych, • ważność danych i ograniczenia w ich stosowaniu (data i czas rozpoczęcia ważności danych, wszelkie ograniczenia w użytkowaniu danych). s) uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie (o ile będzie konieczne) lub prawomocnego zgłoszenia zakończenia budowy, t) po przeniesieniu systemu ILS/DME, należy wykonać prace rozbiórkowe budowli będących pozostałością po instalacji systemu ILS/DME na uprzednio eksploatowanej drodze startowej, uporządkować teren zgodnie z wymaganiami PL (Załącznik nr 3 do PFU). Do wykonania robót można przystąpić po uzyskaniu wymaganych przepisami decyzji administracyjnych, o ile takie będą wymagane. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45213330-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienie wadium. 2. Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego, Aleje Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa – rachunek 03 1130 1017 0025 0094 4820 0013. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w budynku Zamawiającego, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, w biurze podawczym lub umieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium – postępowanie nr AMZP-2221-20/57/2018”, dołączonej do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 3 powyżej, beneficjentem takich dokumentów musi być Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, a złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy. Z treści złożonego dokumentu ma wynikać jednoznacznie fakt, iż wadium jest wniesione przez Wykonawcę oznaczonego, jak również wszystkich z którymi zdecyduje się złożyć ofertę. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ, spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy
- III.2. Warunki udziału
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej, na której udostępniana jest SIWZ, Wykonawcy składają bez wezwania oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - opracowane wg druku dołączonego do SIWZ – załącznik nr 7 do SIWZ. 1.2. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1.1. 1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 1.4. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. V. pkt 1 ppkt. 1.1. SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów umożliwiającymi należyte wykonanie zamówienia, w szczególności przedstawiając Zamawiającemu zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, wymaga przedstawienia dokumentu potwierdzającego: 1.4.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 1.4.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 1.4.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, 1.4.4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Dokument, o którym mowa powyżej, może stanowić pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem, że musi wskazywać elementy o których mowa w ppkt 1.4.1. – 1.4.4.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Budowa Obiektu Radionawigacyjnego OR Brzesko
Dodano: 2023-03-06 - Zaprojektowanie i przebudowa obiektu radionawigacyjnego DVOR/DME Grudziądz
Dodano: 2022-10-20 - Budowa ośrodka radiokomunikacyjnego OR Kętrzyn i OR Sanok
Dodano: 2021-06-23 - Zaprojektowanie i budowa ośrodka radiokomunikacyjnego OR Babimost
Dodano: 2021-06-23 - Rozbudowa wieży kontroli ruchu lotniczego TWR Wrocław o obiekty pod infrastrukturę techniczno-administracyjną na terenie MPL Wrocław Strachowice
Dodano: 2021-06-22 - Budowa obiektu radiokomunikacyjnego OR Katowice wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
Dodano: 2021-03-26 - ZAPROJEKTOWANIE I BUDOWĘ OŚRODKA RADIOKOMUNIKACYJNEGO W SZCZECINIE (OR SZCZECIN)
Dodano: 2021-03-23 - Budowa obiektu radiokomunikacyjnego OR Katowice wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
Dodano: 2020-12-18 - Budowa ośrodka radiokomunikacyjnego OR Kętrzyn i OR Sanok
Dodano: 2020-12-10 - Rozbudowa wieży kontroli ruchu lotniczego TWR Wrocław o obiekty pod infrastrukturę techniczno-administracyjną na terenie MPL Wrocław Strachowice
Dodano: 2020-11-10