Przetargi.pl
Rewitalizacja zdegradowanej przestrzeni Starego Miasta i Podzamcza w Gniewie w formule zaprojektuj i wybuduj.

Gmina Gniew ogłasza przetarg

  • Adres: 83-140 Gniew, Plac Grunwaldzki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 530 79 18, , fax. 58 530 79 40
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gniew
    Plac Grunwaldzki 1
    83-140 Gniew, woj. pomorskie
    tel. 58 530 79 18, , fax. 58 530 79 40
    REGON: 52758100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gniew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja zdegradowanej przestrzeni Starego Miasta i Podzamcza w Gniewie w formule zaprojektuj i wybuduj.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Rewitalizacja zdegradowanej przestrzeni Starego Miasta i Podzamcza w Gniewie” w formule zaprojektuj i wybuduj. Przedmiotowy obszar został podzielony dla potrzeb programu funkcjonalno-użytkowego na dwie części. Zakres obejmuje: I. ULICE: POD BASZTĄ, SAMBORA, DOLNY PODMUR, KOŚCIELNA, KS. KURSIKOWSKIEGO, SPICHRZOWA, FRANCISZKA JAKUSZ GOSTOMSKIEGO II. SKWEREK PRZY UL. WIŚLANEJ W ramach projektu przewiduje się realizację następującego zakresu prac: - przebudowa nawierzchni ulic i chodników - przebudowa infrastruktury technicznej - montaż elementów małej architektury - zagospodarowanie skwerku przy ul. Wiślanej - instalacja automatycznej toalety publicznej – REZYGNACJA Z REALIZACJI Celem przedsięwzięcia jest stworzenie przyjaznej infrastruktury powodującej wzrost życia mieszkańców Starego Miasta i Podzamcza w Gniewie poprzez modernizację i przebudowę ogólnodostępnych przestrzeni miejskich wraz z optymalizacją rozwiązań komunikacyjnych i drogowych. 1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje Faza I - DOKUMENTACJA PROJEKTOWA Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy nawierzchni następujących ulic i placów: I. ULICE: POD BASZTĄ , SAMBORA, DOLNY PODMUR, KOŚCIELNA, KS. KURSIKOWSKIEGO, SPICHRZOWA, FRANCISZKA JAKUSZ- GOSTOMSKIEGO II. SKWEREK PRZY UL. WIŚLANEJ Faza projektowa realizowana będzie w dwóch etapach: 1) Etap I: opracowanie koncepcji architektonicznej w trzech egzemplarzach, należy sporządzić w oparciu o PFU oraz analizę materiałów wyjściowych (dotychczasowych opracowań inwentaryzację terenową, inwentaryzację drzewostanu, dendrochronologię, analizę historycznej kompozycji, analizę krajobrazową). Każde z opracowań powinno zawierać część: a) graficzną, obejmującą: • projekt zagospodarowania terenu w skali 1:1000, z czytelnym przedstawieniem projektowanego zagospodarowania terenu, funkcji obiektów architektonicznych, elementami małej architektury, drogami, parkingami, ciągami pieszymi i zielenią, • przekroje, widoki, perspektywy i wizualizacje niezbędne do przedstawienia koncepcji, • rozwiązania architektoniczne obiektów kubaturowych, elementów małej architektury. Dopuszcza się umieszczenie na planszach innych dodatkowych szkiców, schematów, rysunków i wizualizacji, które obrazować będą idee i rozwiązania projektu. Część graficzną koncepcji należy prezentować w dwóch formatach: jedną na sztywnych planszach, opracowanych w formie czytelnej i trwałej grafice, drugą na papierze w formacie A3, wpiętą do opisu. b) opisową, która winna zawierać: • szczegółowy opis całości koncepcji wraz ze zwięzłym uzasadnieniem projektowanych rozwiązań; • inwentaryzację, w tym fotograficzną, stanu istniejącego, elementów małej architektury i innych obiektów ze wskazaniem, które winny być usunięte, • inwentaryzację dendrologiczną, ze wskazaniem, która roślinność winna być usunięta - szczegółowy wykaz gatunków drzew, krzewów, roślin jednorocznych; • szczegółowy wykaz elementów małej architektury, • opis rodzajów materiałów zastosowanych do realizacji nawierzchni i ciągów komunikacyjnych. c) cyfrową w formie wizualizacji architektonicznej oraz na płycie CD w formacie PDF. Każdą z koncepcji należy przedłożyć Zamawiającemu w 1 egz., celem dokonania przez Zamawiającego wyboru najkorzystniejszej wersji. Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 21 dni od doręczenia koncepcji zajmie stanowisko co do przedstawionych mu rozwiązań. Wybraną koncepcję Wykonawca winien uzgodnić z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i ponownie przedstawić Zamawiającemu do akceptacji. Zaakceptowaną koncepcję należy przedłożyć Zamawiającemu do odbioru w 2 egz. 2) Etap II: opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wykonanej w oparciu o wybraną przez Zamawiającego koncepcję. Na powyższe opracowanie składa się: • pozyskanie map do celów projektowych, • uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii i decyzji wymaganych do skutecznego złożenia wniosku o pozwolenia na budowę; • uzyskanie decyzji środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (w przypadku gdy są wymagane); • opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, w zakresie określonym obowiązującymi przepisami – w 6 egz., informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów) w rozbiciu na poszczególne branże; • wykonanie przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w ilości – 3 szt. – w rozbiciu na poszczególne branże, • opracowanie i zatwierdzenie organizacji ruchu zastępczego oraz docelowej organizacji ruchu, • uzyskanie i dostarczenie decyzji pozwolenia na budowę. Uwaga!! Wszelkie działania w zakresie obiektów zabytkowych podlegają uzgodnieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Rozwiązania projektowe muszą uwzględniać potrzeby wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Zamawiający zastrzega, aby koszt opracowania dokumentacji projektowej nie przekraczał 10 % wartości robót budowlanych. Opisując przedmiot objęty niniejszą dokumentacją należy przestrzegać zakazu wskazywania w opisie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione jego specyfiką lub nie można go opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń (np. cechy techniczne, jakościowe, itp.) a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” ze wskazaniem cech równoważności oraz zasad i metod oceny tych cech. Tereny objęte przedmiotem zamówienia wpisane są do rejestru zabytków. Rozwiązania w zakresie architektury – dostosować do lokalnych warunków krajobrazowych. Szczegółowe rozwiązania projektowe, dobór materiałów, kolorystyka musi być uzgadniana z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Gdańsku i Zamawiającym. Zamawiający posiada „Program prac konserwatorskich” wykonawcy pisemnego pełnomocnictwa do występowania w imieniu mocodawcy w sprawach związanych z postępowaniem dotyczącym uzgodnień, warunków technicznych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę. Zamawiający wymaga aby wykonawca sprawował nadzór autorski na etapie realizacji inwestycji. Wykonawca zobowiązany jest przenieść wszelkie prawa majątkowe do dokumentacji projektowej. Zamawiający oświadcza, że posiada oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane terenu na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. Zamawiający dostarczy w/w oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi to prawo. W przypadku wystąpienia konieczności, z przyczyn technicznych wyjścia poza planowany obszar działek określonych w PFU, Zamawiający dopuszcza realizację zadania na podstawie procedury Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Teren na którym planowana jest inwestycja jest objęty MPZP. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania badań gruntowo – wodnych w niezbędnym zakresie. Zamawiający posiada kopię mapy zasadniczej dla obszaru objętego przedmiotem zamówienia. Faza II – ROBOTY BUDOWLANE W ramach fazy drugiej przewiduje się realizację robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektowo-kosztorysową zadania pn. „Rewitalizacja zdegradowanej przestrzeni Starego Miasta i Podzamcza w Gniewie” w zakresie ulic: Pod Basztą, Sambora, Dolny Podmur, Kościelna, Ks. Kursikowskiego, Spichrzowa, Franciszka Jakusz-Gostomskiego wraz z wykonaniem elementów małej architektury wraz z zagospodarowaniem skwerku przy ul. Wiślanej. Do obowiązków wykonawcy należy uzyskanie pozwolenia na budowę wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Koszty nadzoru konserwatorskiego i archeologicznego oraz ewentualnych badań ratunkowych ponosi inwestor, w gestii wykonawcy będzie zabezpieczenie pracowników fizycznych oraz sprzętu do prowadzenia prac wykopaliskowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium: 80.000,00 zł brutto (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, sposób przekazania: sposób przekazania: przelewem do banku: 11 8346 0005 0000 0231 2000 0003, podając sygnaturę postępowania: RIN.271.13.2020; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016r.poz. 359 i 2260 oraz 2017r. poz.1089). 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 5. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. a) Wadium wnoszone w formach określonych w ust.2b) do 2e), musi zawierać następujące elementy: b) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, c) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, d) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji tj. Gmina Gniew, e) Określenie nazwy zadania (części), którego dotyczy poręczenie/gwarancja, f) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie Pzp, g) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w prawie zamówień publicznych, h) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, i) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, j) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 6. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach