Przetargi.pl
Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.

OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 77 419 65 22, +48 77 419 65 55 , fax. +48 77 419 65 22 w. 29
  • Data zamieszczenia: 2022-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH
    ul. Pałacowa 15
    46-100 Woskowice Małe, woj. opolskie
    tel. +48 77 419 65 22, +48 77 419 65 55, fax. +48 77 419 65 22 w. 29
    REGON: 000290890
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olowoskowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.2. Inwestycja jest dofinansowana ze środków otrzymanych z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji strategicznych.3. Zakres rzeczowy obejmuje:1) roboty związane z remontem wieży pałacu i przebudową: roboty rozbiórkowe elementów drewnianej klatki schodowej w obrębie murowanej części wieży, rekonstrukcja, odbudowa elementów konstrukcyjnych drewnianych z wprowadzeniem stalowych belek wzmacniających, wykonanie wydzielenia klatki schodowej, odbudowa elementów wykończeniowych schodów, renowacje stolarki drzwiowej i montaż stolarki drzwiowej, remont konstrukcji drewnianego zwieńczenia wieży z wymianą wskazanych elementów i konserwacja pozostawionych, rozebranie obróbek blacharskich, rozebranie istniejącego pokrycia dachu wieży, wymiana skorodowanych i zniszczonych drewnianych elementów na nowe, wykonanie wzmocnień stabilizujących, wykonanie zabezpieczeń przeciwgrzybicznych i przeciwpożarowych,  wykonanie nowych warstw pokrycia dachowego, krycie połaci dachu blachą tytanowo-cynkową, prace wykończeniowe: odtworzenie detalu architektonicznego, elementy dekoracyjne drewnianej ciesiołki należy je odtworzyć do stanu pierwotnego lub zastosować metody konserwatorskie w przypadku mniejszych uszkodzeń, wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych, wykonanie nowych wypraw tynkarskich i powłok – malarskich,  roboty wykończeniowe ścian i sufitów,2) roboty związane z dobudową windy dla osób niepełnosprawnych: wykonanie odkrywek fundamentów wykopu pod fundament, wykonanie prac zabezpieczających istniejący fundament wieży, przełożenie instalacji napowietrznych kolidujących z lokalizacją szybu, demontaż istniejącej stolarki w obrębie szybu, częściowe zamurowania otworów, montaż nadproży otworowych w projektowanych otworach drzwiowych, wykonanie nowych otworów i poszerzeń istn. otworów w ścianach zewnętrznych wykonanie płyty żelbetowej, wykonanie ścian żelbetowych podszybia, wykonanie konstrukcji stalowej szybu windy, systemowej, montaż tafli szklanych ze szkła zespolonego mocowanych wielopunktowo na podkonstrukcji systemowej nośnej w systemie fasady, montaż windy, szaf instalacyjnych elementów progowych i drzwi windowych, roboty instalacyjne i wykończeniowe, montaż nowego orynnowania z wymianą rury spustowej,3) roboty budowlane związane z remontem elewacji pałacu: odkrywki fundamentów, oczyszczenie, uzupełnieni ubytków, wykonanie robót izolacyjno-osuszających ścian fundamentowych, czyszczenie elewacji ze zbędnych elementów metalowych oraz przewodów i instalacji elektrycznych i teletechnicznych, skucie strukturalnie zniszczonych i odspojonych tynków, czyszczenie i wzmocnienie elewacji, konserwacja z odbudową detalu sztukatorskiego,4) roboty pozostałe: nałożenie nowych warstw, malowanie, wykonanie opierzeń i orynnowania - odtworzenie, renowacja istniejącej, pozostawionej stolarki drzwiowej, renowacja istniejących schodów i stopni kamiennych zewnętrznych.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ – Przedmiarach robót; nr 4 do SWZ – Projekcie architektoniczno-budowlanym; nr 5 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym; nr 6 do SWZ – Programie prac konserwatorskich; nr 7 do SWZ – Badaniach stratygraficznych; nr 8 do SWZ – Ekspertyzie mykologiczno-budowlanej; nr 9 do SWZ – Dokumentacji badań podłoża gruntowego; nr 10 do SWZ – Ekspertyzie technicznej bezpieczeństwa pożarowego; nr 11 do SWZ – Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB); nr 12 do SWZ – pozwoleniu na budowę; nr 13 do SWZ – pozwoleniu konserwatora zabytków. 5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem architektoniczno-budowlanym, projektem techniczno-wykonawczym, programem prac konserwatorskich, badaniami stratygraficznymi, ekspertyzą mykologiczno-budowlaną, dokumentacją badań podłoża gruntowego, ekspertyzą techniczną bezpieczeństwa pożarowego, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.40.87.2022 z dnia 14.04.2022 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, pozwoleniem nr 106/N/2022 z dnia 07.03.2022 r. Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia oraz, obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej.6. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 7. W przypadku wystąpienia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, bądź aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych na takim samym poziomie lub lepszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego w SWZ, będzie obowiązany uprzednio uzgodnić zmiany na piśmie z Zamawiającym i wykazać, że zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materiały, urządzenia, sprzęt lub wyposażenie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ. Ewentualna równoważność musi być wykazywana głównie tam, gdzie Zamawiający ustalił opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast jeżeli Zamawiający dopuścił rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podał minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały, Wykonawca obowiązany będzie zaoferować produkt o właściwościach takich samych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzających zgodność cech technicznych, jakościowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jakościowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ).8. Wykonawca może realizować przedmiot umowy o cechach odpowiadających cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym.9. Zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, zostanie uznane przez Zamawiającego, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru.10. Wszystkie materiały zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być w gatunku pierwszym i muszą posiadać atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty należy dostarczyć Zamawiającemu do końcowego protokołu odbioru robót).11. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Wymienione poniżej.12. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia.13. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy. 14. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 36 miesięcy, maksymalny 72 miesiące, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.15. Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów należy uwzględnić w cenie oferty. 16. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.17. Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215222-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Nie dotyczy.b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Nie dotyczy.c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Nie dotyczy.d) Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, to jest minimum: 2 osobowym zespołem (Zamawiający dopuszcza składanie ofert ze wskazaniem kierownika budowy posiadającego łącznie uprawnienia budowlane i konserwatorskie) lub 3 osobowym zespołem (gdy pracami będą kierowały dwie osoby, jedna z uprawnieniami budowlanymi, a druga z konserwatorskimi), przewidzianym do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającym kwalifikacje, doświadczenie i uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym: minimum 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji Kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz spełniający wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, minimum 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji Kierownika prac konserwatorskich, tj. spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, minimum 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji Kierownika robót elektrycznych w zakresie wykonania instalacji elektrycznej, posiadającego uprawnienia budowlane o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń w ww. specjalności lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Ocena spełniania warunku, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym załącznik do formularza oferty. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, dwóch robót budowlanych (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone) przy czym: minimum 1 (jedna) robota budowlana w zakresie prac konserwatorskich lub restauracji w rozumieniu art. 3 pkt 6 i 7 uooz lub przebudowy lub remontu w rozumieniu art. 3 pkt 7a i 8 pb obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości robót nie mniej niż 600 000,00 PLN brutto, minimum 1 (jedna) robota budowlana w zakresie przebudowy lub remontu w rozumieniu art. 3 pkt 7a i 8 pb konstrukcji drewnianych znajdujących się w zabytku, lub będących częścią zabytku wpisanego do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości robót/prac nie mniej niż 250 000,00 PLN brutto.Ocena spełniania warunku, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym załącznik do formularza oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach