Przetargi.pl
„Rewitalizacja Rynku w Baranowie wraz z rozbudową, przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku szkoły na ośrodek kultury z ośrodkiem opieki dziennej nad seniorami”

Gmina Baranów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
  • Data zamieszczenia: 2020-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
    REGON: 25085552900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rewitalizacja Rynku w Baranowie wraz z rozbudową, przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku szkoły na ośrodek kultury z ośrodkiem opieki dziennej nad seniorami”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja Rynku w Baranowie wraz z rozbudową, przebudową oraz zmianą sposobu użytkowania budynku szkoły na ośrodek kultury z ośrodkiem opieki dziennej nad seniorami, rozbiórką budynku sali gimnastycznej, budową budynku usługowo-gastronomicznego (oranżerią), termomodernizacją budynku Urzędu Gminy oraz budynku OSP wraz z nowym zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną. Inwestycja zlokalizowana jest w centrum Rynku w miejscowości Baranów na działce nr 911/1 oraz częściowo na działce drogowej nr 907, obręb geodezyjny Baranów, pow. Kępiński, woj. Wielkopolskie. Rynek w Baranowie tj. „Układ urbanistyczny i archeologiczne warstwy kulturowe” figuruje w rejestrze zabytków Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod numerem 667/A zgodnie z decyzją nr PSOZ-Kal/40/25/93 z dnia 15 kwietnia 1993 roku i podlega ochronie. Wykonywanie robót ziemnych będzie odbywać się pod stałym nadzorem zatrudnionego przez Gminę archeologa zgodnie z zatwierdzonym przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu zakresem i sposobem prowadzenia badań archeologicznych. Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w ścisłym centrum Rynku w miejscowości Baranów. Zakres inwestycji nie obejmuje wykonania dróg oraz chodników wokół rynku oraz budowy pomnika. W centrum rynku znajduje się zwarty zespół zespolonych ze sobą n/w budynków użyteczności publicznej: 1) budynek istniejącej szkoły podstawowej, 2) budynek Urzędu Gminy, 3) budynek Ochotniczej Straży Pożarnej, 4) przeznaczony do wyburzenia budynek dawnego Domu Ludowego zaadaptowany przeszłości na salę gimnastyczną dla szkoły. W miejscu po wyburzonej sali gimnastycznej wybudowany zostanie mały obiekt gastronomiczny zwany oranżerią. Na dach oranżerii który równocześnie będzie pełnił funkcję tarasu będzie można wejść szerokimi schodami zewnętrznymi. Schody te będą pełniły funkcję siedzisk. Istniejący budynek szkoły podstawowej poddany zostanie gruntownej przebudowie, rozbudowie (o klatkę schodową) oraz zmianie sposobu użytkowania. Na parterze obecnej szkoły podstawowej zaprojektowano ośrodek dziennego pobytu seniora, na piętrze bibliotekę natomiast na poddaszu biura należące w części do biblioteki oraz Urzędu Gminy. Ze względu na brak miejsca w przeznaczonym do rewitalizacji obiekcie szkoły podstawowej wykonany zostanie w budynku Urzędu Gminy żelbetowy szyb windowy oraz zamontowana winda (dźwig osobowy). Dostęp do windy będzie zapewniony z każdej kondygnacji użytkowej obu budynków tj. zarówno w budynku zrewitalizowanej szkoły jak i budynku Urzędu Gminy. Budowa szybu windowego wymusza wykonanie robót budowlanych w obiekcie Urzędu Gminy dostosowujących istniejące pomieszczenia w lokalizacji zaprojektowanej windy do zmienionej funkcji użytkowej. W ramach zadania inwestycyjnego dokonany zostanie rozdział wspólnego z Urzędem Gminy ogrzewania gazowego poprzez wykonanie nowej kotłowni gazowej która obsługiwać będzie zrewitalizowany budynek szkoły podstawowej oraz zaprojektowany budynek oranżerii. Ponadto zakres przedmiotu zamówienia obejmuje rozbiórkę istniejącego ogrodzenia szkoły, parkanu, pompy ulicznej oraz zadaszeń nad wejściami do budynku szkoły i Urzędu Gminy. Przewidziano wycinkę zaznaczonych w dokumentacji projektowej oraz na załączonej do OPZ fotografii drzew stanowiących nieprzycinane żywopłoty (świerk conica, cyprysik, żywotnik zachodni, jałowiec) i krzewów (jałowiec, berberys, tawuła, trzmielina). W ramach zamówienia przewidziano również przesadzenie ok. 4 sztuk rosnących na Rynku drzew. Uzyskanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów należy do Zamawiającego. Do zakresu robót należy wymiana na nowe oświetlenia ulicznego oraz trzech masztów flagowych. W ramach zadania należy wykonać zagospodarowanie terenu zgodnie z dokumentacją projektową w tym m.in.: nową nawierzchnię w centrum Rynku, małą architekturę, galerię artystów, zieleń oraz w ramach kosztów niekwalifikowanych termomodernizację obiektu Urzędu Gminy wraz z całkowitą wymianą zewnętrznej stolarki okienno-drzwiowej oraz obiektu należącego do Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z wymianą stolarki okienno-drzwiowej i dwóch bram do garaży wozów strażackich (nie obejmuje bramy i drzwi stalowych zlokalizowanych od strony wschodniej OSP), wykonać obniżenie posadzek w dwóch garażach OSP do poziomu zaprojektowanej nawierzchni Rynku. Efektem działań rewitalizacyjnych będzie m.in. spójny wygląd elewacji w/w obiektów użyteczności publicznej. Pozostałe wyposażenie ruchome, wyszczególnione w projekcie wnętrz nie jest objęte zamówieniem. Zestawienie powierzchni oraz charakterystyczne parametry projektowanych oraz przewidzianych do przebudowy budynków PARAMETRY OŚRODKA KULTURY (istniejąca szkoła) Długość budynku 36,55 m, Szerokość budynku 11,69 m, Wysokość budynku 11,30 m (bez zmian), Liczba kondygnacji: 3 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA OŚRODKA KULTURY Parter ośrodka kultury 437,98 m2, I. piętro ośrodka kultury 457,70 m2, Poddasze ośrodka kultury 361,88 m2, RAZEM 1 257,56 m2, PARAMETRY BUDYNKU GASTRONOMICZNEGO – ORANŻERII Długość budynku 16,22 m, Szerokość budynku 15,38 m, Wysokość budynku 4,65 m, Liczba kondygnacji: 1 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKU GASRONOMICZNEGO - ORANŻERII Kawiarnia – oranżeria 103,67 m2, POWIERZCHNIE ZABUDOWY: Ośrodek kultury 556,77 m2, Kawiarnia-oranżeria 233,35 m2, RAZEM 790,12 m2, KUBATURA Kawiarnia – oranżeria 733,42 m3, Ośrodek kultury 5 646,76 m3, BILANS TERENU PRZEZNACZONEGO DO REWITALIZACJI (Działka nr 911/1), Nawierzchnia utwardzona – płyta granitowa ok. 2 306,31m2, Powierzchnia biologicznie czynna 384,00 m2, PROJEKTOWANE INSTALACJE Istniejące obiekty posiadają zapewnione dostawy energii elektrycznej, gazu, wody oraz odbiór ścieków na podstawie aktualnych umów przyłączeniowych. Dokumentacja projektowa przewiduje przebudowę istniejących przyłączy. Dla prawidłowego funkcjonowania obiektu zaprojektowano m.in: - zew. i wew. instalację gazu, - zew. i wew. instalacje wody na cele użytkowe i przeciwpożarowe (hydranty wewnętrzne), - zew. i wew. instalację kanalizacji sanitarnej, - zew. instalację oświetleniową, - odprowadzenie wód opadowych do instalacji kanalizacji deszczowej, - instalację centralnego ogrzewania wraz z kotłownią gazową o mocy , - instalację wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Zamówienie obejmuje: 1) technologia kuchni cateringowej w ośrodku dziennej opieki nad seniorami (bez technologii kuchni w oranżerii), zgodnie z wykazem zamieszczonym w OPZ, 2) regały przesuwne na książki z napędem mechanicznym na korbę (pom. 1.06), - 6 szt., 3) siatki na obrazy przesuwne na szynach (pom. 1.14, 1.15. 1.17), - 12 szt., 4) drabinki gimnastyczne (pom. 0.18), 5) blaty z płyty MDF pod umywalki (pom. 0.16, 011, 1.09, 1.11, 1.12, 2.08, 2.14), 6) ścianka mobilna szklana półautomatyczna, systemowa (pom. 1.14, 1.15, 1.17), 7) lady recepcyjne (pom. foyer 0.07a oraz pom. biblioteki 1.30), 8) wszystkie lustra wklejane ok. 15,4 m2 i piktogramy, 9) pętla indukcyjna dla osób słabowidzących i niedosłyszących, 10) platforma schodowa przed wejściem do jednego pomieszczenia należącego obecnie do szkoły podstawowej a po rewitalizacji do biblioteki (nad garażami OSP). W ramach obowiązków Wykonawca zobowiązany jest do usuwania wad i usterek w ramach udzielonej gwarancji jakości. Dokonywania nieodpłatnego serwisowania i bieżącej konserwacji w pierwszym roku udzielonej gwarancji jakości wszystkich zamontowanych systemów technologicznych, instalacji i urządzeń w zakresie wymaganym przez producentów w celu zachowania uprawnień z tytułu gwarancji producenta. Zakres serwisowania i częstotliwość czynności serwisowych wynikać będzie z wymagań producentów poszczególnych urządzeń bądź systemów technologicznych . Koszt dostawy i zakupu materiałów eksploatacyjnych i komponentów do serwisowanych elementów poniesie Zamawiający. Wykonawca zapewni fachowe i posiadające odpowiednie uprawnienia ekipy serwisowe oraz należytą eksploatację systemów i urządzeń, zgodnie z wymogami producentów. Sporządzanie odpowiednich protokołów z dokonanych czynności serwisowych. Obowiązek pielęgnacji w pierwszym roku udzielonej gwarancji posadzonego na Rynku materiału roślinnego polegający m.in. na nawożeniu, przycinaniu, odchwaszczaniu oraz prawidłowym podlewaniu roślin.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający określa kwotę wadium w kwocie 130.000,00 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004 z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.7.2020 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Dowód wniesienia wadium można dołączyć do oferty lub dołączyć np. w osobnej kopercie (z dopiskiem „wadium”) do wierzchniej strony koperty zawierającej ofertę. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy a przypadku oferty wspólnej Wykonawcy w imieniu wszystkich wyszczególnionych Wykonawców), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji(poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (Załącznik nr 6) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach