Przetargi.pl
Rewitalizacja rejonu ulicy Długosza i Krzywej w Pile w celu poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej I etap -  przygotowanie dokumentacyjne projektu

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Pl. Staszica 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2126210 , fax. 067 2123566
  • Data zamieszczenia: 2016-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2126210, fax. 067 2123566
    REGON: 00063833000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pila.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja rejonu ulicy Długosza i Krzywej w Pile w celu poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej I etap -  przygotowanie dokumentacyjne projektu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Celem przedmiotu zamówienia jest określenie niezbędnego zakresu budowy, przebudowy oraz rozbudowy ulic dla podwyższenia ich parametrów technicznych i użytkowych głównie poprzez przebudowę, budowę i rozbudowę konstrukcji nawierzchni i jej elementów dla poprawy bezpieczeństwa ruchu z przystosowaniem ich do ruchu pojazdów ciężkich. Dokumentacja projektowa obejmuje również budowę uzbrojenia podziemnego w zakresie sieci wodno - kanalizacyjnych, budowę ciągów pieszo-rowerowych, chodników, miejsc postojowych, oświetlenia ulicznego, kanałów technologicznych (załącznik nr 1- mapa). Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektów budowlano - wykonawczych, opracowań geodezyjnych i geologicznych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz dokumentacji kosztorysowej dla przedmiotu zamówienia określonego w pkt 1,składającego się zadania, które należy opracować w dwóch oddzielnych kompletach, a mianowicie: 1.1) Przebudowa i rozbudowa ulicy Krzywej długość L= 700 mb z przystosowaniem ulicy do ruchu pojazdów ciężkich wraz z jej odwodnieniem , chodnikami , ciągiem pieszo-rowerowym, miejscami postojowymi i zielenią. Przebudowa i rozbudowa obejmuje odcinek od skrzyżowania z ulicą Jana Długosza do km 0+700 (koniec łuku poziomego). 1.2) Przebudowę, rozbudowę i budowę ulicy Jana Długosza długości L= 900 mb z przystosowaniem ulicy do ruchu pojazdów ciężkich wraz z jej odwodnieniem, chodnikami, ciągiem pieszo-rowerowym, miejscami postojowymi i zielenią. Przebudowa i rozbudowa obejmuje odcinek od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z nawierzchnią bitumiczną na ul. Krzywej wraz z dojazdami do nieruchomości o łącznej długości L= 600mb. Ponadto przedmiotem zamówienia jest uzyskanie oddzielnych dla każdego zadania wymaganych decyzji administracyjnych umożliwiających realizację budowy: - dla rozbudowa ulicy Jana Długosza wraz z drogami dojazdowymi do nieruchomości wymagane jest uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, zwanej w dalszej części niniejszej specyfikacji decyzją ZRID - dla rozbudowy ulicy Krzywej wymagane jest pozwolenie na budowę na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego 2. Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje przygotowanie kompletnego wniosku wraz z załącznikami do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w procedurze ZRID zgodnie z art. 11d ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w tym w szczególności: a) opracowania geodezyjne i geologiczne, b) opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych wielobranżowych, c) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, d) opracowanie dokumentacji kosztorysowej, e) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, f) uzyskanie dla rozbudowy ulicy Jana Długosza wraz z drogami dojazdowymi decyzji administracyjnych o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, g) opracowanie projektu organizacji ruchu, h) rozwiązania projektowe w zakresie usunięcia wszelkich kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, i) rozwiązanie projektowe innych kolizji. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy również: a) uzyskanie aktualnego podkładu geodezyjnego pozwalającego na realizację zamówienia - aktualną mapę do celów projektowych, b) wykonanie dokumentacji geodezyjnej w zakresie uregulowania stanu prawnego gruntów, wydzielenia pasa drogowego, dokonania podziałów geodezyjnych, przeniesienia własności gruntów dla wszystkich działek położonych w liniach rozgraniczających teren inwestycji. Dokumentacja geodezyjna powinna posiadać stosowne klauzule (zgodne z przepisami ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne). c) uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień w szczególności z: Powiatowym Zarządem Dróg, Zarządem Dróg i Zieleni, gestorami mediów, Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Piły; uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych lub dokonanie stosownych, wymaganych prawem zgłoszeń, d) uwzględnienie wycinki drzew, krzewów, jeśli kolidują z planowaną inwestycją, e) opracowanie rysunków szczegółowych rozwiązań wszystkich niezbędnych detali, w szczególności w zakresie rysunków układu nawierzchni, ich połączenia, wyliczenia i zestawienia asortymentowo niezbędnych materiałów, f) uzgadnianie nieodpłatne w okresie trwania umowy w terminie do 10 dni od daty zgłoszenia projektów skierowanych przez Zamawiającego związanych z lokalizacją w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z potrzebami zarządzania drogami, g) jednorazowej aktualizacji kosztorysu inwestorskiego. Wykonawca dokona aktualizacji w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania pisemnego polecenia, h) opisanie robót budowlanych w dokumentacji projektowej w kolejności zgodnej z technologią ich wykonania i pogrupować je zgodnie z rodzajami robót, i) pisemne informowanie Zamawiającego o postępach prac - wymaga się pisemnego raportu co 2 tygodnie (przesyłanego w wersji mailowej i powtórzonego pisemnie), o postępie prac, wykonanych działaniach i czynnościach, zaistniałych problemach oraz w razie potrzeby dokonywanie stosownych uzgodnień i weryfikacji, j) W trakcie procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót projektant zobowiązany jest dostarczyć odpowiedź na zgłoszone pytania w czasie do 3 dni od terminu zgłoszenia. W czasie wykonywania robót projektant zobowiązany jest do przygotowania odpowiedzi na zgłoszone problemy techniczne w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia, k) uwzględnienie w projekcie, w formie wytycznych, kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na etapie wykonawstwa robót budowlanych. l) za pracę zakończoną i odebraną, Zamawiający uznaje dokumentację odebraną wg protokołu zdawczo - odbiorczego opatrzonego oświadczeniem, że wykonana dokumentacja jest zgodna z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami, wytycznymi i ustaleniami z rad technicznych oraz kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 4. Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej z uwzględnieniem wytycznych zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Dokumentację projektową należy wykonać w formie papierowej oraz w formie elektronicznej przekazanej na komputerowym nośniku informacji. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem pdf - jako pliki przewidziane jako załączniki do przetargu na wykonawstwo, oraz dokumentacja w formacie z rozszerzeniem dwg, doc, xls. 6. Przy sporządzaniu dokumentacji należy uwzględnić wymagania określone w art. 29-31 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktach wykonawczych do tej ustawy w zakresie opisu przedmiotu zamówienia tj. w przypadku, gdyby w dokumentacji technicznej Wykonawca opisał przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, musi przewidzieć możliwość składania rozwiązań i materiałów równoważnych. 7. Składające się na dokumentację projektową: projekt budowlany wraz z informacją BIOZ, projekt wykonawczy, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, kosztorysy, przedmiary oraz pozostałe dokumenty muszą być podpisane przez osoby sporządzające, posiadające wymagane uprawnienia, przez Projektanta oraz jeżeli wymagają tego odpowiednie przepisy przez Sprawdzającego. 8. Projektant zgodnie z art. 20 Prawa Budowlanego zobowiązany będzie do wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji na żądanie Zamawiającego w zakresie: a) stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru. 9. Zawartość dokumentacji projektowo - kosztorysowej Dokumentację projektową należy wykonać w formie papierowej oraz w formie elektronicznej przekazanej na komputerowym nośniku informacji. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem pdf - jako pliki przewidziane jako załączniki do przetargu na wykonawstwo, oraz dokumentacja w formacie z rozszerzeniem dwg, doc, xls. Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej z uwzględnieniem wytycznych zawartych w niniejszej Specyfikacji. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć wraz ze spisem zawartości w następujących ilościach egzemplarzy: a) Dokumentacja geodezyjno - kartograficzna w zakresie opracowania map zawierających projekty podziału nieruchomości niezbędnej do prawidłowego wydzielenia działek - 3 egz. b) Projekt budowlany wraz z kompletnym wnioskiem i załącznikami do uzyskania decyzji pozwalającej na realizację prac budowlanych w procedurze ZRID- 6 egz. c) Opracowanie geodezyjne i geologiczne - 3 egz. d) Projekt wykonawczy - 7 egz. e) Projekt docelowej organizacji ruchu - 5 egz. f) Przedmiar robót - 2 egz. g) Kosztorys ofertowy - 2 egz. h) Kosztorys inwestorski - 2 egz. i) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - 3 egz. j) Całość dokumentacji w wersji elektronicznej na nośnikach elektronicznych, np. na płytach CD/DVD - po 3 komplety. Jeden komplet to trzy nośniki elektroniczne: jeden nośnik winien zawierać SST oraz przedmiar i kosztorys ofertowy, drugi nośnik winien zawierać przedmiar i kosztorys inwestorski, trzeci nośnik winien zawierać dokumentację techniczną (część rysunkowa i opisowa) wraz z uzgodnieniami. Wykonawca winien dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia. 10. Dokumentacja powinna spełniać warunki wynikające z: 1) Ustawą z dnia 15 lutego2008 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2008 Nr 25 poz 150 ze zm.) 2) Ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tj. Dz.U. 2001 nr 115 poz. 1229 ze zm.) 3) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. (tj. Dz.U. z 2010, Nr 243 poz 1623 ze zm.) 4) Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz.U. 2013 poz. 687) 5) Ustawą z dnia 3 października 2008 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz 1227 ze zm.) 6) Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz.1397), 7) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku (Dz.U. nr 43 poz 430ze zm) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie 8) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego. (tj. Dz.U.2013 poz. 1129) 9) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 kwietnia 2012. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012, poz. 463). W przypadku zmiany wymienionych wyżej przepisów lub wejścia w życie nowych regulacji prawnych należy opracować poszczególne materiały i uzyskać decyzje według nowych unormowań. II. NADZÓR AUTORSKI: 1. Wykonawca zobowiązuje się do podpisania odrębnego zamówienia na sprawowanie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych objętych dokumentacja projektowa. 2. Wykonawca do oferty na prace projektowe winien dołączyć wycenę tej usługi z podziałem na poszczególne zadania z zastrzeżeniem, ze ryczałtowa wartość nadzoru autorskiego nie może przekroczyć 15% wartości prac projektowych. 3.Przy wycenie nadzoru autorskiego należy założyć, że wykonywanie robót budowlanych nie będzie trwać dłużej niż 2 lata. 4. W ramach zamówienia o sprawowanie nadzoru autorskiego Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do: a) pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie określonym ustawa Prawo Budowlane, b) wyjaśniania wątpliwości Zamawiającego oraz wykonawcy robót budowlanych powstałych podczas realizacji robót budowlanych poprzez dodatkowe informację i opracowania w tym rysunków roboczych uszczegóławiających, nanoszenia ewentualnych poprawek lub innych uzupełnień w dokumentacji projektowej - w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia przez Zamawiającego. c) uzgadnianie z wykonawcą robót budowlanych lub z Zamawiającym wprowadzanie rozwiązań zamiennych o parametrach nie gorszych niż założone w podstawowej dokumentacji projektowej - w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia przez Zamawiającego, d) opiniowanie przedstawionych przez wykonawce robót budowlanych lub Zamawiającego propozycji rozwiązań zamiennych ( z zastrzeżeniem, ze każde rozwiązanie musi być zaakceptowane przez Zamawiającego) - w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia, e) udział w naradach i komisjach technicznych na wezwanie Zamawiającego oraz udział w końcowym odbiorze robót budowlanych .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000 zł (pięć tysięcy zł)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach