Przetargi.pl
Rewitalizacja parków LEŚNICZÓWKA i STARY OGRÓD w ramach projektu: Kompleksowa rewitalizacja zabytkowych parków miejskich: STARY OGRÓD, LEŚNICZÓWKA i im. T. KOŚCIUSZKI w Radomiu

Gmina Miasta Radomia ogłasza przetarg

  • Adres: 26-600 Radom, ul. Jana Kilińskiego 30
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 3620471 , fax. 048 3620532
  • Data zamieszczenia: 2013-09-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Radomia
    ul. Jana Kilińskiego 30 30
    26-600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. 048 3620471, fax. 048 3620532
    REGON: 67022345100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.radom.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja parków LEŚNICZÓWKA i STARY OGRÓD w ramach projektu: Kompleksowa rewitalizacja zabytkowych parków miejskich: STARY OGRÓD, LEŚNICZÓWKA i im. T. KOŚCIUSZKI w Radomiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa rewitalizacja zabytkowych parków miejskich Leśniczówka i Stary Ogród w Radomiu , o pow. całkowitej ok. 7,5ha (Leśniczówka) i 7,4ha (Stary Ogród). Teren objęty zamówieniem jest w całości przeznaczony pod ogólnie dostępną zieleń parkową z funkcją rekreacyjną dla okolicznych mieszkańców . Dotychczasowy sposób jego wykorzystania pozostaje bez zmian. 2.1. Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 2.1.1. Wykonanie zadania nr I: Rewitalizacja parku Leśniczówka - roboty rewitalizacyjne, obejmującego m.in.: a) roboty w zakresie gospodarki zielenią (nowe nasadzenia drzew, krzewów i bylin, trawniki projektowane i dosiewane); b) przebudowę nawierzchni istniejących ciągów pieszych, budowę nowych ciągów pieszych i ścieżek rowerowych; c) wymianę oświetlenia terenu parku; d) budowę nowych szaletów miejskich wraz z instalacjami i przyłączami oraz wyposażeniem; e) instalację nawadniającą tereny zieleni parku; f) wymianę elementów wyposażenia parku (mała architektura); g) budowę placów zabaw, skateparku, siłowni terenowej wraz z nawierzchnią bezpieczną i wyposażeniem oraz budowę stawu z fontanną ; h) budowę górki saneczkowej; i) prace polegające na wyburzeniu, usunięciu, likwidacji wszystkich istniejących elementów parku kolidujących z realizacją zadania. 2.1.2. Wykonanie zadania nr II: Rewitalizacja Starego Ogrodu - roboty rewitalizacyjne, obejmującego m.in.: a) roboty w zakresie gospodarki zielenią (nowe nasadzenia drzew, krzewów i bylin, trawniki projektowane i dosiewane w tym trawy przy skarpach przy rz. Mlecznej. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wycinki drzew); b) przebudowę nawierzchni istniejących ciągów pieszych i budowę nowych ciągów pieszych i ścieżek rowerowych; c) wymianę oświetlenia terenu; d) budowę nowych szaletów miejskich wraz z instalacjami wod-kan., elektrycznymi, wentylacją mechaniczną i wyposażeniem (należy tu uwzględnić wszystkie niezbędne roboty budowlane konieczne z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych i zalegającą kilkumetrową warstwę torfu w miejscu planowanej budowli); e) budowę dwóch placów zabaw i placu rekreacji wraz z wyposażeniem (należy tu uwzględnić wszystkie niezbędne roboty budowlane konieczne z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych i zalegającą kilkumetrową warstwę torfu w miejscu planowanego placu zabaw); f) budowę przyłączy wod-kan do budynku szaletu oraz sieci nawadniającej teren parku wraz z osprzętem; Uwagi dot. zadań nr I i nr II: 1. Materiały z rozbiórki nawierzchni, słupy oświetleniowe oraz materiały pochodzące z likwidacji elementów małej architektury parków, nie przewidziane dokumentacją projektową do wykorzystania, stanowią własność Zamawiającego. Zostaną one przetransportowane przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego, zlokalizowane na terenie miasta Radomia. 2. Pozostały materiał z rozbiórki należy traktować jako odpad i postępować zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 3. Słupy oświetleniowe stylowe (stalowe lub aluminiowe) należy zastosować spójne co do stylu dla parku Leśniczówka i Stary Ogród. W przypadku oświetlenia stawu należy zastosować również oświetlenie LED. 4. O ile z dokumentacji projektowej bądź specyfikacji technicznej nie wynikają inne wskaźniki, to minimalna wysokość nowo sadzonych drzew jest wysokość 200 cm. 5. Opis wymogów dla nawierzchni syntetycznych placów zabaw. Nawierzchnie placów zabaw wykonane w technologii: dla Parku Leśniczówka wylewanej, dla Parku Stary Ogród wylewanej lub z płyt prefabrykowanych. Nawierzchnie muszą być bezpieczne, przepuszczalne dla wody, syntetyczne, wykonane na bazie granulatów gumowych EPDM i SBR, (nie dopuszcza się zastosowania nawierzchni piankowych oraz nawierzchni malowanych): Konstrukcja nawierzchni syntetycznych dwuwarstwowa: - Warstwa nośna (spodnia) wykonana z granulatu SBR frakcji ok. od 1 do 5 mm wymieszanego z klejem poliuretanowym. Grubość warstwy dostosowana do wymaganego współczynnika bezpieczeństwa HIC. - Warstwa użytkowa (wierzchnia) wykonana z granulatu EPDM frakcji ok. od 1 do 4 mm wymieszanego z klejem poliuretanowym. Grubość warstwy EPDM min. 10 mm. Kolor warstwy wierzchniej jednolity w całej masie. Podbudowy pod nawierzchnie syntetyczne oraz kolorystykę nawierzchni syntetycznych należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną. W/w opis nawierzchni zastępuje opisy zawarte w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarach robót dla Parku Leśniczówka i Parku Stary Ogród, dla części dotyczących nawierzchni syntetycznych placów zabaw 2.1.3 Wykonanie (w okresie od odbioru końcowego zadania nr I i nr II do dnia 30.10.2015 roku) zadania nr III: Rewitalizacja parku Leśniczówka i rewitalizacja Starego Ogrodu - pielęgnacja zieleni, obejmującego w szczególności: a) udział w przeglądach drzewostanu, oględzinach; b) cięcia formujące drzew, krzewów, żywopłotów - dotyczy nasadzeń projektowych oraz istniejących drzew; c) koszenie trawników gwarantujące utrzymanie traw na wysokości nie większej ok. 5 cm; d) aerowanie i wertykulowanie na 6 cm trawników (1 raz w roku); e) dosiewanie trawników mieszankami założycielskimi; f) grabienie skoszonej trawy i wywóz w ciągu 1 dnia od wykonania pokosu; g) grabienie liści kasztanowców, ich kompostowanie na gorąco bądź wywóz, na miejską kompostownię - na bieżąco; h) grabienie i wywóz pozostałych liści na bieżąco; i) konserwacja żywopłotów i odchwaszczanie grup krzewów, rabat kwiatowych, nawożenie; j) kształtowanie mis oraz ściółkowanie roślin warstwą kory, kompostu, agrowłókniny k) podlewanie roślin - w zależności od potrzeb; l) uzupełnianie palików i poprawianie wiązań, kontrola stabilności palików; m) uzupełnianie roślin w gatunkach i ilościach zgodnych z projektem w terminie wiosennym lub jesiennym, w tym wymiana zamarłych i uszkodzonych roślin; n) zabezpieczanie roślin na zimę (możliwość zastosowania biowłókniny, stroiszu, mat słomianych); o) sprawdzanie pod kątem żerowania szkodników i występowania chorób grzybowych; p) nawożenie nawozami wieloskładnikowymi (dwukrotnie) zgodnie z zapotrzebowaniem danego gatunku i odmiany; q) wykonanie i pielęgnacja rabat kwiatowych i bylin zgodnie z projektem; r) utrzymanie rabat kwiatowych i bylin w kształcie i parametrach zgodnych z projektem; s) prace należy wykonywać w sposób nie powodujący zniszczenia runa parkowego (koszenie nie wcześniej niż po zakończeniu kwitnięcia). Uwaga dot. zadania nr III: W skład prac realizowanych w ramach przedmiotowego zadania nie wchodzi zamiatanie alejek, wywóz śmieci z koszy, wycinka drzew po wichurach, odśnieżanie alejek itp. 2.2. W/w zakres robót należy wykonać zgodnie z warunkami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w szczególności zgodnie ze stanowiącymi załączniki do niej dokumentacją projektową, specyfikacja techniczną oraz przedmiarem robót. Uwaga: Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują w rysunkach i opisach dokumentacji technicznej (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). W przypadku wskazanych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej urządzeń przeznaczonych do zamontowania na poszczególnych placach zabaw, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji urządzeń zbliżonych co do formy i funkcji. Niedopuszczalne są natomiast zmiany dot. materiałów (wskazanych w dokumentacji i specyfikacji) z których ww. urządzenia muszą być wykonane, o ile tego typu zmiana nie została określona w SIWZ. 2.3. Prace towarzyszące, oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacja projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia: 1) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania; pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej Dz. U. 38 poz. 455); 2) zapewnienie wideoinspekcji kanalizacji sanitarnej; szczegółowa forma przedstawienia wyników inwentaryzacji powykonawczej i wideoinspekcji została opisana w warunkach umowy dokumenty wymagane przy odbiorze końcowym; 3) uzyskanie dopuszczenia do użytkowania obiektów szaletów (w tym m.in. badanie wody, inst. elektrycznych); 4) zabezpieczenie drzew i ich systemu korzeniowego na okres robót ziemnych i budowlanych; 5) projekt organizacji ruchu wraz z koniecznymi uzgodnieniami; 6) dokonanie odbiorów technicznych infrastruktury podziemnej z udziałem przedstawicieli gestorów sieci oraz pasa drogowego z udziałem służb MZDiK; 7) uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy: - związanych z realizację robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych decyzji; - za zajęcie pasa drogowego; - wjazd i postój w strefie płatnego parkowania; - innych - niezbędnych przy realizacji zadania; 8) organizacja i zabezpieczenie placu budowy; 9) uporządkowanie terenu po budowie; 10) likwidacja placu budowy; 11) zgłoszenie w imieniu Zamawiającego dopuszczenia do użytkowania obiektu; 12) wykonanie 2 szt. tablic pamiątkowych (po 1 szt. po dla każdego z parków): a) wymiary: 2,0 m (szerokość) x 1,5 m (wysokość); b) materiał: blacha ocynkowana o grubości min. 0,7-0,8 mm, c) układ tablicy pamiątkowej: - obszar nagłówka (25% całkowitej powierzchni tablicy), w którym należy umieścić: logotyp RPO WM, logotyp marki Mazowsze, logo Unii Europejskiej z podpisem Unia Europejska oraz ze wskazaniem na Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, hasło Programu: dla rozwoju Mazowsza, - środek tablicy (50% całkowitej powierzchni tablicy), w którym należy umieścić: tytuł projektu: Kompleksowa rewitalizacja zabytkowych parków miejskich: Stary Ogród, Leśniczówka i im. T. Kościuszki w Radomiu, informację o poziomie dofinansowania z EFRR: Poziom dofinansowania z EFRR: 85%, informację o okresie realizacji inwestycji, nazwę beneficjenta: Beneficjent: Gmina Miasta Radomia, - stopka tablicy (25% całkowitej powierzchni tablicy), w której należy umieścić informację: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 d) kolor tablicy biały, oznaczenia na tablicy pełnokolorowe, e) nadruk odporny na działanie czynników atmosferycznych i promieniowania UV poprzez zabezpieczenie laminatem UV. Tablicę pamiątkową należy wykonać zgodnie z Wytycznymi dla Beneficjentów w zakresie działań informacyjno-promocyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (dokument do pobrania na stronie internetowej www.rpo.mazowia.eu, w zakładce: promocja/identyfikacja projektu). Montaż tablic może nastąpić z wykorzystaniem istniejących konstrukcji znajdujących się w obu parkach (aktualnie na przedmiotowych konstrukcjach umieszczone są tablice informacyjne). UWAGA: Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić projekt tablicy pamiątkowej do akceptacji Zamawiającego. 2.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia lub zwiększenia w/w zakresu zamówienia, zgodnie z ustawą P.z.p. 2.5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres nie krótszy niż 5 lat, licząc od dnia zakończenia i odbioru końcowego zadania nr I i zadania nr II (w przypadku gdy ww. zadania odebrane w różnych terminach, okres gwarancji liczony jest od dnia odbioru końcowego, zadania odebranego w późniejszym terminie). 2.6. Zamówienie wykonane zostanie w terminie do 30.10.2015r. z zastrzeżeniem, iż: 1) do dnia 30 października 2014 r. nastąpi kompleksowe wykonanie zadania nr I oraz zadania nr II. Końcowy termin wykonania w/w zadań (a w przypadku gdy zadania te odbierane są w rożnych terminach, odbiór zadania odbieranego w terminie późniejszym), stanowi termin końcowy zakończenia robót inwestycyjnych współfinansowanych ze środków unijnych. 2) zadanie nr III wykonywane będzie w okresie od odbioru końcowego zadania nr I i nr II do dnia 30.10.2015 r. Za termin wykonania zadania nr III (tj. termin końcowy wykonania prac pielęgnacyjnych nie objętych dofinansowaniem ze środków unijnych, a finansowanych jedynie ze środków własnych Gminy Miasta Radom) przyjmuje się dzień spisania protokółu odbioru prac pielęgnacyjnych od Wykonawcy robót. Data przedmiotowego protokołu stanowi zakończenie wykonywania prac w ramach niniejszej umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451127112
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 200.000 (słownie: dwieście tysięcy 00/100) złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.radom.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach