Przetargi.pl
Rewitalizacja obszaru po byłych zbiornikach wodnych i terenów przyległych polegająca na budowie infrastruktury rekreacyjnej w gminie Irządze

Urząd Gminy w Irządzach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-446 Irządze, Irządze 124
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 543 009 , fax. 343 543 110
  • Data zamieszczenia: 2019-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Irządzach
    Irządze 124
    42-446 Irządze, woj. śląskie
    tel. 343 543 009, fax. 343 543 110
    REGON: 99124900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.irzadze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja obszaru po byłych zbiornikach wodnych i terenów przyległych polegająca na budowie infrastruktury rekreacyjnej w gminie Irządze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Rewitalizacja obszaru po byłych zbiornikach wodnych i terenów przyległych polegająca na budowie infrastruktury rekreacyjnej w gminie Irządze”. Celem zamówienia jest rewitalizacja obszaru po byłych zbiornikach wodnych i terenów przyległych na terenie zespołu parkowo - dworskiego w Irządzach, polegająca na budowie infrastruktury rekreacyjnej w celu udostępnienia go do odpoczynku i rekreacji lokalnej społeczności. Zakres opracowania został podzielony na II etapy. Przedmiot zamówienia obejmuje I etap - budowę ogrodzonego kortu tenisowego i boiska do piłki plażowej, oraz zagospodarowanie terenu przeznaczonego do wspólnego grillowania. 1) Stan istniejący: Teren przeznaczony pod inwestycję objętą przedmiotem zamówienia jest w bardzo złym stanie i ze względu na to jest obecnie niewykorzystywany. Ślady dawnego ogrodu wodnego to 2 zagłębienia terenu obramowane skarpami. Cały obszar jest zarośnięty chaszczami i samosiewami. Na obrzeżach zagłębień i wzdłuż byłej grobli występują duże, stare drzewa, stanowiące pozostałość po dawnym założeniu. Istniejący drzewostan jest mało zróżnicowany. Głównym gatunkiem są jesiony i lipy. Część z nich jest w złym stanie: mocno pochylone, z bruzdami i kominami, częściowo zaatakowane przez grzyby. Z kilku pozostały tylko resztki pni. Przez teren przebiega napowietrzna linia teletechniczna z 4 słupami, linia energetyczna napowietrzna i kablowa, oraz wodociąg. Z uwagi na powyższe dopuszcza się dokonanie oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Wykonawcy w ofercie należy uwzględnić wszystkie dodatkowe koszty i opłaty związane z przygotowaniem i zabezpieczeniem placu budowy oraz z wykonywanymi robotami wynikającymi z zakresu robót, w tym powykonawczy operat geodezyjny. 2) Zakres robót: Teren ma zostać uporządkowany i przeznaczony na rekreację dla mieszkańców Gminy. Etap I (część zachodnia) objęty niniejszym zamówieniem, to budowa ogrodzonego kortu do tenisa ziemnego o nawierzchni sztucznej (poliuretanowej) dwuwarstwowej i boiska do siatkówki plażowej (nawierzchnia z piasku), oraz zagospodarowanie terenu pod rekreację rodzinną w postaci zadaszonych stołów z ławkami i betonowego grilla. Uzupełnieniem tych urządzeń są ławki bez oparć przy boisku do siatkówki plażowej i kosze na śmieci. Przedmiot zamówienia obejmuje kort do tenisa ziemnego o wymiarach umożliwiających grę podwójną: długość 23,77 m, szerokość 10,97 m, z przestrzenią poza liniami głównymi po 5,50 m i bocznymi po 3,05 m. Łączna powierzchnia wynosi 34,77 x 17,07 m. Nawierzchnia kortu poliuretanowa w kolorze ceglastym, typu EPDM 10 mm, przepuszczalna dla wody, na podbudowie z betonu jamistego. Pod kortem należy wykonać drenaż, z którego wody opadowe zostaną odprowadzone do studni chłonnych. Kort w całości winien zostać ogrodzony panelami systemowymi typu 2D (płaskie) i siatką polipropylenową, bezwęzłową o oczkach 4,5 x 4,5 cm o gr. sznurka 4 mm o wysokości 4,00 m. W ogrodzeniu należy zamontować dwuprzęsłową bramę/furtkę umożliwiająca wejście na kort i wjazd sprzętu porządkowego. Całe ogrodzenie tzn. panele, słupki oraz siatka, należy wykonać w kolorze ciemnej zieleni (zbliżonej do RAL 6005). Obok w tym samym zagłębieniu należy wykonać boisko do piłki siatkowej plażowej o wymiarach 16 x 8 m z 4 m obrzeżem zabezpieczonym krawężnikiem z elastyczną nakładką. Plac przeznaczony pod rodzinną rekreację został zlokalizowany w południowo – zachodniej części terenu objętego przedmiotem zamówienia. W centralnym miejscu należy ustawić duży betonowy grill oraz wiatę ze stołami i ławkami. Zestawienie urządzeń: - Ławka bez oparcia betonowo-drewniana (nogi betonowe, siedzisko z drewna) – 10 szt., - Kosz na śmieci betonowy, okrągły o pojemności min. 40l – 3 szt., -Grill betonowy, okrągły, z podnoszonym rusztem stalowym (średnica min. 120 cm), palenisko wykonane z betonu odpornego na temperaturę do 10000C – 1 szt., - Stół betonowy z betonu min. B30 z brzegami zabezpieczonymi listwą, wymiary min: 180x90x75 cm – 2 szt., - Ławka z oparciem (nogi i podpora oparcia betonowe, siedzisko i oparcie z drewna) – 4 szt. 2. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót (jako materiał pomocniczy do kalkulacji ceny), które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy 3. Tam, gdzie w SIWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami (zdjęciami) producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami (zdjęciami) producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 5. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 6. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.266) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 7. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 8. Wymagany termin rękojmi: min. 36 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. 9. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 10. Wykonawca przed odbiorem końcowym winien dostarczyć Zamawiającemu w 2 egzemplarzach dokumentacje powykonawczą, tj. w szczególności: wytyczenie geodezyjne z naniesieniem obiektów do zasobów geodezyjnych gminy, atesty, deklaracje zgodności na zamontowane wyroby oraz wbudowane materiały oraz inne dokumenty, o których mowa w dokumentacji projektowej i STWiORB. 11. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót, były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, robotami, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 12. Dokumentacja projektowa przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne (np. brak barier architektonicznych. 13. Projekt: „Rewitalizacja obszaru po byłych zbiornikach wodnych i terenów przyległych, polegających na budowie infrastruktury rekreacyjnej w gminie Irządze” realizowany jest w ramach działania „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność” objętego Priorytetem 4. Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej, zawartym w Programie Operacyjnym „Rybactwo i Morze”. 14. Zamawiający informuje, iż planowane prace związane z budową boisk i systemu drenażu realizowane będą na terenie zabytkowego założenia dworsko-parkowego w Irządzach wpisanego do rejestru zabytków na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – nr rej. A/201. 15. Wykonawca jest zobowiązany do ustanowienia kierownika budowy posiadającego odpowiednie uprawnienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków działu w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. . Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach