Przetargi.pl
Rewitalizacja obiektu sportowego Milenium w Wojkowicach

Gmina Wojkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-580 Wojkowice, Jana III Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojkowice
    Jana III Sobieskiego
    42-580 Wojkowice, woj. śląskie
    REGON: 276257541
  • Adres strony internetowej zamawiającego: wojkowice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja obiektu sportowego Milenium w Wojkowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem są roboty budowlane związane z rewitalizacją obiektu sportowego „MILENIUM” w Wojkowicach realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno – Użytkowym – załącznik nr 1 do SWZ.Projektowane zamierzenie budowlane obejmuje działki o nr 1551/1; 1551/3; 1551/14; 1550/13 i jest zgodne z miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Wojkowice nr XXXVI/313/2013 z dnia 26 lutego 2013 r. W projektowanym zagospodarowaniu terenu przewidziano do wykonania:- rewitalizację istniejącego boiska sportowego, na którym przewiduje się wymianę nawierzchni wraz z systemem odwodnienia, - budowę zadaszonych trybun oraz bieżni wokół boiska wraz z torem do skoku w dal, ponadto planuje się wykonanie boiska treningowego ze sztuczną nawierzchnią, - skateparku, - pumptracku, - tężni solankowej, - bulodromu,- wodnego placu zabaw oraz placu odpoczynku. Całość projektowanego zagospodarowania terenu uzupełnią elementy małej architektury w postać ławek, krzeseł stołów, latarni parkowych z budkami dla ptaków, koszy na śmieci oraz tablic informacyjnych z regulaminami dla poszczególnych obiektów. Obszar projektowanej inwestycji zostanie oświetlony z użyciem oświetlenia parkowego, a całość terenu objęta zostanie także systemem monitoringu wizyjnego.Poszczególne części terenu połączone zostaną systemem ciągów komunikacyjnych o zróżnicowanej nawierzchni.Przewiduje się także rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania w postaci schodów terenowych oraz istniejących fragmentów nawierzchni betonowe. Uzupełnieniem inwestycji jest aranżacja zieleni. W związku z planowaną inwestycją przewidziano wycinkę znacznej ilości drzew kolidujących z planowaną inwestycją, część z nich znajduje się w złym stanie fitosanitarnym. Zasada działania przewiduje jednak ochronę istniejącego, wartościowego drzewostanu. W ramach kompensacji przyrodniczej za drzewa usuwane z terenu inwestycji, posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy.Przedmiot zamówienia obejmuje:Część projektowa:• Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej i wykonawczej wraz z uzyskaniem niezbędnych warunków, uzgodnień i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę / zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych z zaświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu, planu BIOZ, przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Część projektowa:• Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej i wykonawczej wraz z uzyskaniem niezbędnych warunków, uzgodnień i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę / zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych z zaświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu, planu BIOZ, przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja projektowa powinna obejmować następujące opracowania:1. koncepcja zagospodarowania terenu wraz z doborem i rozmieszczeniem małej architektury oraz koncepcją kolorystyczną wszystkich elementów,2. projekt zagospodarowania terenu,3. projekt architektoniczno-budowlany,4. projekt planu BIOZ,5. projekt techniczny dla każdej branży,6. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,7. kosztorys inwestorki,8. przedmiar robót,9. dokumentacja powykonawcza. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji projektowej z naniesionymi zmianami powstałymi w trakcie realizacji oraz geodezyjnej inwentaryzacji wykonanego zamierzenia inwestycyjnego.Należy wykonać projekty następujących branż:- Architektura i zagospodarowanie terenu,- Instalacje elektryczne,- Instalacje wodociągowe,- Instalacje kanalizacyjne,- Instalacja monitoringu,- Zieleń, w tym projekt zabezpieczenia drzew na placu budowy oraz projekt nasadzeń i projekt trawników z doborem mieszanek nasion.Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami i oczekiwaniami Zamawiającego zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym.Wykonawca na etapie sporządzania dokumentacji projektowej będzie uzgadniał wszelkie szczegóły opracowania z Zamawiającym (w tym rozwiązania techniczne, technologiczne i materiałowe). Projektant w trakcie prac projektowych powinien informować Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz proponowanych rozwiązaniach projektowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji proponowanych rozwiązań w trakcie prowadzonych prac projektowych. Zadanie należy zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający jego dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami przez stosowanie uniwersalnego projektowania lub racjonalnych usprawnień zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).Należy wykonać następujące ilości egzemplarzy dokumentacji projektowej:● Koncepcja – 2 egz. wersji papierowej + 2 egzemplarze wersji elektronicznej na płycie CD lub USB,● Projekt budowlany (wraz z wszystkimi w tym zakresie uzgodnieniami) – po 5 egz. w wersji papierowej + 2 egzemplarze wersji elektronicznej na płycie CD lub USB. Ta ilość nie obejmuje egzemplarzy niezbędnych do uzyskania pozwoleń i uzgodnień,● Projekty wykonawcze (branżowe) – po 5 egz. w wersji papierowej + 2 egzemplarze wersji elektronicznej na płycie CD lub USB. Ta ilość nie obejmuje egzemplarzy niezbędnych do uzyskania pozwoleń i uzgodnień,● Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - po 2 egzemplarze w wersji papierowej + 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w word i pdf,● Kosztorysy inwestorskie szczegółowe (z podziałem na branże) - po 2 egzemplarze wraz z przedmiarem robót + po 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej (Excel) na płycie CD + aktualizacje kosztorysów przez okres 2 lat.● Informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - po 1 egzemplarzu (może stanowić część składową ww. projektu budowlano-wykonawczego) + po 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej w word i pdf., ● Dokumentacja powykonawcza – 3 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egz. wersji elektronicznej na płycie CD lub USB,● Decyzję o pozwoleniu na budowę / skuteczne zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych (bez sprzeciwu). Zamówienie obejmuje również pełnienie nadzoru autorskiego nad zadaniem realizowanym w oparciu o opracowaną dokumentację projektową.Część wykonawcza:• Realizacja robót budowlanych zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową oraz uzyskanym pozwoleniem na budowę / skutecznym zgłoszeniem wykonania robót – zaświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu i zawartą z Zamawiającym umową. 1. Zagospodarowanie terenu wraz z rozbiórką istniejących elementów oraz budową elementów zagospodarowania.2. Organizacja placu budowy z ogrodzeniem i oznakowaniem terenu, zapewnieniem zaplecza sanitarnego i socjalnego (przenośna toaleta, możliwość umycia rąk w bieżącej wodzie dla pracowników), zabezpieczenie drzew.3. Opracowanie instrukcji użytkowania oraz regulaminu użytkowania poszczególnych obiektów.4. Wykonanie wszelkich robót pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych, wraz z naprawą ewentualnych uszkodzeń.5. Zapewnienie kierownika budowy oraz nadzoru autorskiego projektantów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia.6. Zapewnienie i prowadzenie obsługi geodezyjnej i geologicznej terenu budowy.7. Prowadzenie dokumentacji budowy.8. Wykonanie niezbędnych pomiarów, badań i sprawdzeń.9. Wykonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych oraz dokumentacji powykonawczej.10. Przygotowanie dokumentów niezbędnych do skutecznego zawiadomienia nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i rozpoczęcia użytkowania zagospodarowanego terenu w rejonie istniejącego obiektu sportowego. Głównym celem inwestycji jest zwiększenie roli sportu jako czynnika rozwoju Gminy Dzięki realizacji projektu zwiększy się dostęp drużyn, indywidualnych sportowców i społeczności lokalnej do infrastruktury sportowej. Stworzone zostaną warunki dla rozwoju sportu młodzieżowego, seniorskiego, w tym także osób niepełnosprawnych. Posiadanie przez gminę nowoczesnego obiektu, otworzy nowe możliwości dla organizacji imprez sportowych o randze krajowej, zwiększy atrakcyjność turystyczną i stanie się elementem promocji Gminy. Planowana inwestycja przyczyni się do poszerzenia programu funkcjonalnego tej części miasta w zakresie aktywnego wypoczynku mieszkańców.Na podstawie art. 69a ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 568 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych oraz Regulaminu Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych Zamawiający uzyskał od Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę Nr Edycja2/2021/2993/PolskiLad, dotyczącą Dofinansowania Inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład z przeznaczeniem na realizację przez Zamawiającego Inwestycji pn. "Rewitalizacja obiektu sportowego Milenium w Wojkowicach”. Kwota wynikająca ze wstępnej promesy nie jest równoznaczna z kwotą, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji, będącej przedmiotem niniejszego postępowania. Na wartość inwestycji składa się kwota, wynikająca ze wstępnej promesy oraz wkład własny zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowaw art. 45 ust. 6 ustawy:a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy nr: 17 1160 2202 0000 0005 0461 4771,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt b)-d), wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1)upływu terminu związania ofertą;2)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało roz-strzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2)którego oferta została odrzucona;3)po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4)po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust.2 lub art. 128 ust.1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art.106 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2)wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna i zawodowaWykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę polegającą na:- na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu sportowego (co najmniej w zakresie nawierzchni, systemu odwodnienia) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto w ramach jednej umowy oraz- na budowie obiektów użytkowych, służących rekreacji (np. tężni solankowych, placu wodnego zabaw, skateparku, pumptracku, placów zabaw, siłowni zewnętrznych) o łącznej wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto w ramach jednej lub kilku umówWykonawca musi dysponować osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia:Zespołem projektowym obejmującym następujących projektantów branżowych w specjalnościach:• architektonicznej – uprawnienia do projektowania bez ograniczeń,• konstrukcyjno-budowlanej – uprawnienia do projektowania bez ograniczeń,• inżynieryjnej drogowej – uprawnienia do projektowania bez ograniczeń,• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – uprawnienia do projektowania bez ograniczeń,• instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – uprawnienia do projektowania bez ograniczeń,• zieleń – architekt krajobrazu lub ogrodnik,• specjalista dendrolog,• ornitolog.Zespołem wykonawczym posiadającym osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach:• Kierownikiem budowy - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami w specjalności architektonicznej (bez ograniczeń),• co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami budowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (bez ograniczeń),• co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami budowlanym w specjalności inżynieryjnej – drogowej (bez ograniczeń),• co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń),• co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach