Przetargi.pl
REWITALIZACJA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU - TZW. DOMU ZDROJOWEGO W JAWORZU

Gmina Jaworze ogłasza przetarg

  • Adres: 43-384 Jaworze, Zdrojowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 828 66 00, , fax. 33 828 66 01
  • Data zamieszczenia: 2019-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jaworze
    Zdrojowa 82
    43-384 Jaworze, woj. śląskie
    tel. 33 828 66 00, , fax. 33 828 66 01
    REGON: 07218226100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaworze.bip.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REWITALIZACJA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU - TZW. DOMU ZDROJOWEGO W JAWORZU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku przy ul. Zdrojowej 30 w Jaworzu (usytuowanego na działce o numerze 7/4, obręb: 0001, Jaworze) wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia. UWAGA! W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do wykonania prac związanych z zabezpieczeniem obiektu zabytkowego na czas prowadzenia robót budowlanych. Prace związane z zabezpieczeniem obiektu zabytkowego scharakteryzowano w przedmiarze robót oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – część B, punkt 3. Roboty rozbiórkowe i montażowe. Przedmiotowy obiekt, zbudowany ok. 1890 r., ze względu na posiadane walory zabytkowe figuruje w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków. Obiekt stanowi element zabytkowego układu urbanistycznego centrum Jaworza, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-521/87 na mocy decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Bielsku-Białej z dnia 01.10.1987 r. – zn. KL.IV-5340/72/87. Z tego względu podlega szczególnej ochronie prawnej. Jest to budynek zabytkowy, pochodzący z ostatniej dekady XIX wieku, odznaczający się cennymi walorami historycznymi i estetycznymi, stanowiący integralny element zabytkowego układu urbanistycznego centrum Jaworza. Powierzchnia działki, na której znajduje się wskazany budynek wynosi 24,215 m2, z czego 184,90 m2 przypada na powierzchnię zabudowy przedmiotowego obiektu. Zadanie inwestycyjne objęte przedmiotem zamówienia zakłada kompleksową rewitalizację budynku tzw. Domu Zdrojowego w Jaworzu z zachowaniem jego walorów historycznych, estetycznych oraz formy architektonicznej – zgodnie z wydanymi na tę okoliczność zaleceniami konserwatorskimi Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków (wytycznych konserwatorskich). W ramach zakresu przedsięwzięcia zaplanowano przeprowadzenie szeregu robót w obrębie elementów konstrukcyjnych, przegród wewnętrznych i zewnętrznych oraz elementów wykończenia przedmiotowego budynku, gwarantujących im odzyskanie pożądanej nośności, funkcjonalności, a także utraconych walorów. Dane ogólne budynku po kompleksowej rewitalizacji: - budynek kubaturowy, wolnostojący, piętrowy, podpiwniczony; - budynek pełniący funkcję usług publicznych; - łączna powierzchnia użytkowa: 551,26 m2 (w tym piwnica 132,07 m2, parter 154,14 m2, piętro 147,91 m2, poddasze 117,14 m2); - w piwnicy usytuowane będą m.in. sala wykładowa, sala komputerowa, szatnia, sanitariaty, pomieszczenia porządkowe, socjalne i techniczne; - na parterze zlokalizowane zostaną m.in. dwie obszerne sale integracji, punkt informacji turystycznej, sanitariaty, szatnia oraz pomieszczenie biurowe; - na piętrze funkcjonować będą m.in. izba regionalna/czytelnia, sala dla seniorów, gabinet logopedyczny, izba regionalna/muzeum oraz sanitariaty; - poddasze obejmować będzie salę wykładową, toaletę oraz pomieszczenie gospodarcze. UWAGA! W zakres robót objętych przedmiotem zamówienia wchodzą ponadto prace związane z zagospodarowaniem otoczenia budynku tzw. Domu Zdrojowego, w tym w szczególności wykonanie nawierzchni brukowej dookoła budynku. Roboty zagospodarowania otoczenia budynku dotyczą tylko pozycji ujętych w przedmiarze robót. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekty wykonawcze, przedmiary robót), stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. b) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ. Dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych składają się na Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego RI.271.0002.2019. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA JEST TOŻSAMY Z PRZEDMIARAMI ROBÓT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z postanowieniami punktu 8. SIWZ w postępowaniu RI.271.0002.2019: 8.1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 80 000,00 złotych (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100). 8.2. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. 8.3. Wadium może być wniesione – zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp – w jednej lub kilku następujących formach: 8.3.1. pieniądzu; 8.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 8.3.3. gwarancjach bankowych; 8.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 8.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, ze zm.). 8.4. Termin i sposób wniesienia wadium. 8.4.1. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze – w Banku Spółdzielczym w Jasienicy. Numer konta: 87 8117 0003 0012 0261 2000 0030. Dopisek: „WADIUM – REWITALIZACJA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU – TZW. DOMU ZDROJOWEGO W JAWORZU”. 8.4.2. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie innej niż pieniężna, zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert – tj. przed godziną 10.00 w dniu 9 lipca 2019 r. Dokument ten winien zostać dołączony do oferty składanej przez Wykonawcę. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w ofercie w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 8.4.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: 8.4.3.1. wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert, 8.4.3.2. wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały dołączone do oferty. 8.5. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz. 8.5.1. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą Pzp przypadki utraty wadium (tj. w sytuacjach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp) przez Wykonawcę, które oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust.5 ustawy Pzp. 8.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) 8.7. Wadium zwraca się w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1-2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) 8.8. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą go w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp). 8.9. Ważność wadium w formie niepieniężnej winna obejmować cały okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z postanowieniami punktu 6.1. SIWZ - INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MUSZĄ BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY (żądane od wszystkich Wykonawców przy ofercie): 6.1. INFORMACJE O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MUSZĄ BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY (żądane od wszystkich Wykonawców przy ofercie) 6.1.1. Sporządzony przez Wykonawcę FORMULARZ OFERTOWY – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 6.1.2. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 6.1.2.1. nie podlega wykluczeniu z postępowania, 6.1.2.2. spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6.1.3. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6.1.2. SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 6.1.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w punkcie 6.1.2. SIWZ dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 6.1.5. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do reprezentacji Wykonawcy, tj. do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadanie publiczne (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 700), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 6.1.6. W przypadku, jeżeli oferta podpisana zostanie przez inne osoby niż wynika to z dokumentów rejestrowych, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do jej podpisania. 6.1.7. Jeśli jest to konieczne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6.1.8. Do oferty należy dołączyć oryginał dokumentów gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp, jeśli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz. 6.1.9. W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający przewiduje tzw. „procedurę odwróconą”. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Stąd w szczególności Zamawiający najpierw dokona oceny złożonych ofert pod kątem kryteriów oceny ofert określonych w punkcie 13 niniejszej SIWZ oraz przesłanek odrzucenia ofert (art. 89 ust.1 ustawy Pzp), po czym wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej) dokona oceny podmiotowej tego Wykonawcy tj. zbada jego oświadczenie wstępne złożone przy ofercie, a następnie zażąda od niego – na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp przedłożenia określonych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków i brak podstaw do wykluczenia chyba, że zajdą okoliczności, o których mowa w art. 24aa ust. 2 ustawy Pzp. 6.1.10. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oferty oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, wskazanych w punkcie 6.2. niniejszej SIWZ. 6.1.11. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 369). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 6.1.12. Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument (-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach