Przetargi.pl
„Rewitalizacja centrum miejscowości Bolimów poprzez uporządkowanie przestrzeni urbanistycznej w celu poprawy jego funkcjonalności i atrakcyjności” - część II zamówienia

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99-417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bolimow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rewitalizacja centrum miejscowości Bolimów poprzez uporządkowanie przestrzeni urbanistycznej w celu poprawy jego funkcjonalności i atrakcyjności” - część II zamówienia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedsięwzięcie obejmuje: 1) Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadań określonych w pkt.2) – 4)i; 2) Docieplenie budynku Urzędu Gminy w Bolimowie; 3) Remont budynku Domu Ludowego; 4) Remont budynku przystanku w Rynku im. T Kościuszki. Teren, na którym planowana jest inwestycja zajmuje obszar około 20 000 m². Obszar w ramach którego realizowane jest przedsięwzięcie położony jest w obszarze ścisłej strefy ochrony konserwatorskiej, integracji konserwatorskiej i strefie obserwacji archeologicznej, w obszarze miejscowości Bolimów (wpisanych do Wojewódzkiego Rejestru Ochrony zabytków decyzją KL.IV – 5340/18/89 z dnia 10 sierpnia 1989 roku, Nr rejestru 792/89 A) oraz w obszarze chronionego Krajobrazu Pradoliny Warszawsko – Berlińskiej. Ze względu na formę przedsięwzięcia (zaprojektuj i wybuduj) parametry powierzchniowe podane w niniejszej SIWZ mają charakter informacyjny, nie wiążący. Ostateczna wartość parametrów zostanie określona w dokumentacji projektowej wykonanej na podstawie niniejszej SIWZ i PFU. Szczegółowy zakres prac określa Program Funkcjonalno - Użytkowy (załącznik Nr 4 do SIWZ), który stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w PFU oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ramach wykonywania obowiązków wynikających z ust. 1 SIWZ Wykonawca: 1) wykona mapy do celów projektowych lub pozyska mapy zasadnicze z zasobu geodezyjnego wg specyfiki przedmiotu projektowanego; 2) uzyska wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków oraz planu zagospodarowania przestrzennego, 3) opracuje dokumentację projektową zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (tj. z 2013 r. Dz. U. poz. 1129) w tym min.: - wykona projekty wykonawcze uszczegółowiające projekt budowlany, - sporządzi BIOZ (gdy jest wymagany oddzielnymi przepisami), - wykona Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, - wykona przedmiary robót oraz zestawienia materiałów podstawowych, - sporządzi instrukcje obsługi i eksploatacji, 4) poniesie koszty uzgodnień dokumentacji; 5) przeprowadzi badania geotechniczne (jeżeli będą wymagane), 6) uzyska decyzje lokalizacyjne celu publicznego lub decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu o ile będą wymagane; 7) uzyska decyzje na lokalizacje urządzeń w pasie drogowym; 8) uzyska warunki techniczne z PGE Dystrybucja S.A. na zwiększenie przydziału mocy jeżeli po wykonaniu dokumentacji projektowej zajdzie taka konieczność; 9) usunie wszelkie kolizje i dokona uzgodnienia dokumentacji ich usunięcia z gestorami odpowiednich mediów wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji. Wykonawca poniesie koszt usunięcie tych kolizji. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót budowlanych powiadomi i zgłosi usunięcie kolizji do odbioru odpowiednim gestorom mediów; 10) uzyska decyzje Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego, o zakresie i rodzaju badań archeologicznych; 11) dokona uzgodnień z Konserwatorem zabytków w zakresie wizualizacji prac remontowych przy budynku Domu Ludowego, budynku Przystanku, budynku Urzędu Gminy w Bolimowie, 12) poniesie wszelkie koszty związane z organizacją placu budowy oraz zaplecza budowy, w tym kosztów mediów, ogrodzenia terenu budowy. Wszelkie umowy przyłączeniowe na okres wykonywania robót budowlanych zawierać będzie Wykonawca; 13) uzyska pozwolenie wodno-prawne lub/i ocenę wodno - prawną jeśli będą wymagane; 14) wykona roboty budowlane zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową, uzyskanym pozwoleniem na budowę, zgłoszeniem jeśli jest wymagane ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.); 15) uzyska decyzje na zajęcie pasa drogowego wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji. Wszelkie koszty związane z zajęciem pasa drogowego ponosi Wykonawca; 16) uzyska decyzje na wycinkę drzew (w zakresie wycięcia drzew lub krzewów, kolidujących z przedmiotem zamówienia oraz wniesie stosowne opłaty wynikające z decyzji administracyjnych wraz z przygotowaniem niezbędnej dokumentacji); 17) zapewni wymagane nadzory właścicielskie oraz specjalistyczne, w tym konserwatorskie, archeologiczne, dendrologiczne lub inne wymagane stosownymi przepisami, 18) będzie prowadził prawidłową gospodarkę odpadami powstającymi w ramach prowadzonych robót budowlanych. Opłaty środowiskowe w tym za składowanie, odbiór i transport odpadów poniesie Wykonawca; 19) będzie przestrzegał warunków decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dla przedmiotowego przedsięwzięcia; 20) uzyska wszystkie inne decyzje, opinie, uzgodnienia i pozwolenia niezbędne do wykonania zamówienia określonego w ust. 4 pkt. a)-d) oraz wszystkich wymaganych normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych zawartych w PFU oraz określonych stosownymi przepisami pomiarów, badań, prób oraz rozruchów, 21) zapewni bieżącą obsługę geodezyjną oraz geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133); 22) zabezpieczy znajdujące się na terenie budowy materiały przed kradzieżą, uszkodzeniem i zniszczeniem, naprawi lub pokryje koszty napraw uszkodzonych przez Wykonawcę dróg, chodników, ogrodzeń, mostków, urządzeń melioracyjnych i innych urządzeń oraz sieci technicznych 23) wypłaci odszkodowania za zniszczenia spowodowane przez Wykonawcę w trakcie prowadzenia robót budowlanych właścicielom działek, na których doszło do tych zniszczeń oraz innym podmiotom, które poniosą szkodę w związku z realizacją niniejszej umowy. Zamawiający dostarczy Wykonawcy prawomocną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedmiotu zamówienia. Treść decyzji stanowi załącznik nr 5 do PFU oraz wytyczne konserwatorskie do realizacji projektu stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi Umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego ma obowiązek wskazać je w swojej ofercie oraz wykazać że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 18 000,00 zł (słownie złotych: osiemnaście tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 50 9297 0005 0600 0215 2012 0006 w banku Bank Spółdzielczy Skierniewice o/Bolimów. z dopiskiem „Przetarg nieograniczony – Rewitalizacja centrum miejscowości Bolimów poprzez uporządkowanie przestrzeni urbanistycznej w celu poprawy jego funkcjonalności i atrakcyjności” – Część II zadania. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie, 7. W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta - Gminy Bolimów, dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek, albo żądania potwierdzenia przez notariusza lub bank, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej, Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeśli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdz. IX ust. 2.2 SIWZ w zakresie, jakim zamawiający określił te dokumenty i oświadczenia w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ dla wykonawców. Zamawiający żąda aby, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył informacje o tym w oświadczeniu z art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące podwykonawców, w zakresie wymaganym dla Wykonawcy. Żądanie złożenia oświadczenia może dotyczyć także dalszych podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach