Przetargi.pl
Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego Aleksandria w Siedlcach – I etap, część II

Gmina Miasto Siedlce ogłasza przetarg

  • Adres: 08-110 Siedlce, Skwer Niepodległości
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 794 37 86 , fax. 25 794 37 18
  • Data zamieszczenia: 2020-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Siedlce
    Skwer Niepodległości 2
    08-110 Siedlce, woj. mazowieckie
    tel. 25 794 37 86, fax. 25 794 37 18
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siedlce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego Aleksandria w Siedlcach – I etap, część II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego Aleksandria w Siedlcach – I etap, część II, położonego przy B. Prusa, ul. St. Konarskiego i ul. Wiszniewskiego w Siedlcach. 2. Zakres zamówienia: 1) Obsługa geodezyjna w zakresie wykonywanych robót wraz z inwentaryzacją geodezyjną; 2) Roboty przygotowawcze; 3) Zabezpieczenie drzew w pobliżu prowadzonych prac przed zniszczeniem; 4) Rozbiórka istniejących nawierzchni asfaltowych, wywóz; 5) Roboty ziemne: wykonanie wykopów i nasypów; 6) Wycinka drzew, wywóz drewna, usunięcie karpin; 7) Budowa konstrukcji i nawierzchni: bitumicznej, z kostki kamiennej ciętej, szutrowej; 8) Oznakowanie poziome (linie z piktogramami); 9) Wykonanie studni teletechnicznych dla instalacji monitoringu i ułożenie rur osłonowych pod nawierzchnią na potrzeby oświetlenia, monitoringu, nagłośnienia, zabezpieczenie istniejących instalacji pozostających pod budowaną nawierzchnią; 10) Demontaż istniejących słupów oświetlenia parkowego z oprawami, kloszami i fundamentami, złożenie materiałów po demontażu na terenie miasta; 11) Uporządkowanie terenu. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Przed przystąpieniem do złożenia oferty wskazana jest wizja w terenie. 2. Zakres przedmiotu zamówienia wskazany jest na planszy zagospodarowania terenu, Obejmuje m.in.: 1) nawierzchnię bitumiczną alejki oznaczonej jako odcinek literami A – B; ułożenie rur pod oświetlenie i monitoring; 2) nawierzchnię szutrową alejki oznaczonej numerem 4, ułożenie rur pod oświetlenie; 3) nawierzchnię szutrową alejki oznaczonej numerem 5, ułożenie rur pod oświetlenie i pod monitoring; 4) nawierzchnię z kostki kamiennej ciętej alejki oznaczonej numerem 6, ułożenie rur pod oświetlenie i pod monitoring; 5) nawierzchnię bitumiczną w wejściu furtki oznaczonej numerem 7; 6) nawierzchnię szutrową alejki oznaczonej numerem 8; 7) ułożenie 3 rur fi75 na długości 150m, na trasie istniejąca szafa SON – szafa sterująca przy stacji transformatorowej. Alejki o nawierzchni szutrowej oznaczone numerem od 1 do 3 nie są objęte zakresem zamówienia 3. Celem ochrony drzew, zieleni i zabezpieczenia ich przed przypadkowym zniszczeniem lub trwałym uszkodzeniem wszystkie roboty należy wykonywać ręcznie lub przy użyciu ręcznych elektronarzędzi. 4. W alejkach podlegających przebudowie znajdują się instalacje czynnego oświetlenia parkowego; prace w pobliżu skrzyżowań z istniejącymi instalacjami należy wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności, istniejące kable położone w obrębie alejki (na skrzyżowaniach) należy zabezpieczyć np. dwudzielną rurą osłonową. W przypadku uszkodzenia istniejących kabli lub słupów oświetleniowych nie objętych demontażem należy niezwłocznie informować Zamawiającego. Koszt naprawy uszkodzonych instalacji w trakcie wykonywania robót obciąża Wykonawcę. 5. Zakończenia rur osłonowych zabezpieczyć kapturkami mułoszczelnymi. 6. Zabezpieczenie istniejącego drzewostanu, infrastruktury i alejek przed uszkodzeniem w wyniku prowadzenia prac budowlanych. 7. Przy przekazaniu placu budowy Wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu: a) plan rozmieszczenia dróg technologicznych, placów manewrowych, miejsc składowania materiałów, miejsc parkowania maszyn budowlanych, lokalizację zaplecza socjalnego i technicznego; b) schematy (przekroje) wykonania tymczasowych nawierzchni; c) plan rozmieszczenia drzew narażonych na uszkodzenia; d) schematy zabezpieczenia drzew obejmujące zabezpieczenie pni, konarów i korzeni; e) listę drzew wymagających zabezpieczenia ze sposobem ich zabezpieczenia; f) plan zabezpieczenia istniejącej, wybudowanej w 2019 roku nawierzchni, w szczególności na skrzyżowaniach z wjazdami na teren parku, w celu jej ochrony przed uszkodzeniem przez pojazdy budowy. Wyżej wskazane plany i schematy powinny zostać uzgodnione i zatwierdzone przez Zamawiającego. 8. Destrukt (asfalt) pochodzący z rozbiórki stanowi własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przewieźć destrukt w miejsce wskazane przez Zamawiającego (na terenie miasta), co należy uwzględnić w wycenie. Gruz pochodzący z rozbiórek podlega wywozowi i utylizacji na koszt Wykonawcy. 9. Wywóz pni i gałęzi na miejsce wskazane przez Zamawiającego w obrębie miasta lub zakup przez Wykonawcę całości pozyskanego drewna z placu budowy – zgodnie z wyborem Wykonawcy. Zamawiający informuje, że daje możliwość zakupu drewna pochodzącego z wycinki. Ofertę zakupu drewna Wykonawca może uwzględnić w Formularzu ofertowym, zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ. Będzie ona będzie ona jednym z kryteriów oceny ofert, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty najkorzystniejszej. W przypadku braku oferty na zakup drewna Wykonawca zobowiązany będzie je przewieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta. 10. Zdemontowane słupy oświetlenia parkowego z oprawami, kloszami i fundamentami stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przewieźć ww. materiały w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta, co należy uwzględnić w wycenie. 11. Wykonawca, organizując teren budowy zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu robót np. poprzez oznakowanie, oświetlenie ostrzegawcze, zastosowanie zapór, które, w największym możliwym stopniu, ograniczą poruszanie się po terenie robót osobom postronnym. 12. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w wycenie koszt zainstalowania niezbędnych mierników i liczników oraz koszt zużycia energii i wody. 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności: a) obsługiwanie maszyn, b) układanie nawierzchni, c) montaż instalacji i urządzeń elektrycznych. 14. Czynności wykonywane przez pracowników będą polegać na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), z wyłączeniem osób kierujących budową i robotami budowlanymi, osób wykonujących obsługę geodezyjną. 15. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 16. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności: oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, zakresu obowiązków pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 17. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 13 czynności. 18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 19. Wykonawca powinien: 1) prowadzić roboty budowlane zgodnie z warunkami zawartymi w:  pozwoleniu na budowę nr 333/2009, znak PB-RUB.7353/264/2009 z dnia 31.08.2009 r. na rewaloryzację Parku Miejskiego w Siedlcach polegającą na budowie: budynku kawiarni ogrodowej, budynku ogródka jordanowskiego, pawilonów ogrodowych, dróg i placów, zjazdów, obiektów małej architektury ogrodowej, ogrodzenia parku, oświetlenia parku, monitoringu i nagłośnienia, przyłącza wodociągowego i przyłącza kanalizacji sanitarnej na działkach o nr geod. 4/12, 4/4, 4/6, 15, 16 arkusz mapy 39 i działce o nr geod. 1 arkusz mapy 40 i zbiegu ulic Konarskiego, Prusa i Wiszniewskiego w Siedlcach wraz z decyzjami zmieniającymi;  pozwoleniu na rozbiórkę nr 3/2017, znak PB-RUB.6741.3.2017 z dnia 03.02.2017 r. na rozbiórkę budynku gospodarczego, ogrodzenia, alejek parkowych, obrzeża betonowego, obiektów małej architektury w ramach rewaloryzacji Parku Miejskiego Aleksandria na działkach o nr geod. 4/4, 4/6, 4/12 obręb 39 w Siedlcach.  decyzji na usunięcie drzew nr 332/DS./2019 z dnia 23.07.2019 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;  decyzji Nr 444/DS./16 z dnia 25.11.2016 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie prac związanych z rewaloryzacją parku miejskiego „Aleksandria” w Siedlcach, zmienionej decyzją Nr DS./545/2019 z dnia 26.11.2019 r. 2) zapewnić szczególne warunki bezpieczeństwa przy realizacji robót określonych w opisie technicznym dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) zapewnić materiały o parametrach technicznych porównywalnych, lecz nie gorszych od opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej, 4) wystąpić do zarządcy drogi z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego i uwzględnić w ofercie jego koszt. 5) prowadzić dokumentację budowy (dziennik budowy i dziennik rozbiórek), 6) wykonać roboty zgodnie z dokumentacją, sztuką budowlaną, specyfikacjami szczegółowymi obowiązującymi przy wykonaniu robót oraz warunkami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 7) zapewnić obsługę geodezyjną - wykonać inwentaryzację powykonawczą. Uwaga: Szczegółowy zakres robót przedstawiony jest w dokumentacji projektowej (projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót) będącej załącznikiem do specyfikacji, natomiast przedmiar robót należy traktować jak załącznik dodatkowy, pomocniczy. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć zakresu swojego zobowiązania ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy. Park „Aleksandria” w Siedlcach przy ul. Konarskiego – dz. nr ewid. 4/12 obr. 39 – obiekt wpisany do rejestru zabytków jako Zespół Pałacowy, decyzją nr A-62/340 z dnia 07 stycznia 1962 r. Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli, pomimo tego, okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategoriach wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążącym dla wykonawców), co oznacza, że Zamawiający dopuszcza w tym względzie rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 07.05.2020r. do godz. 09:45 wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł). Wadium może być wniesione w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Siedlcach nr rachunku: 06 1050 1953 1000 0023 4839 7999 z dopiskiem: Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego Aleksandria w Siedlcach – etap, część II. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze wykonawca składa w oryginale w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta pokój Nr 34 lub zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w miejscu wyznaczonym na składanie ofert w godzinach od 745 do 1545. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z uwagi na zaistniałą sytuację epidemiologiczną zamawiający dopuszcza złożenie wadium w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) winien być wystawiony na Gminę - Miasto Siedlce, ul. Skwer niepodległości 2, 08-110 Siedlce i złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: jowita.leszczynska@um.siedlce.pl. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji bądź poręczenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w dokumencie powinny być wskazane podmioty należące do konsorcjum lub informacja, że zleceniodawca dokumentu wadialnego składa ofertę w ramach konsorcjum, a fakt ten został zaakceptowany przez gwaranta. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych, nieodwołalnie i na jego pierwsze wezwanie. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej np. przesłanie dokumentu wadialnego będącego skanem dokumentu lub niespełniającego powyższych warunków spowoduje odrzucenie oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy). Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli figuruje w odpowiednim rejestrze zawodowym lub handlowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach