Przetargi.pl
Rewaloryzacja ratusza miejskiego” w ramach zadania inwestycyjnego: „Rewaloryzacja ratusza miejskiego wraz z doposażeniem muzeum regionalnego w Środzie Śląskiej” projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 .

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja ratusza miejskiego” w ramach zadania inwestycyjnego: „Rewaloryzacja ratusza miejskiego wraz z doposażeniem muzeum regionalnego w Środzie Śląskiej” projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.0 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 2.1 „ Rewaloryzacja Ratusza Miejskiego w Środzie Śląskiej ” w ramach projektu pn. „Zwiększenie dostępności zasobów kulturowych regionu poprzez rewaloryzację zabytkowego średzkiego Ratusza z jednoczesnym wzbogaceniem oferty kulturalnej Muzeum Regionalnego w Środzie Śląskiej (Pl. Wolności 3).” projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. 2.2 OPIS PRAC: a)Cel i zakres prac. Przedmiotem zamówienia jest rewaloryzacja elewacji budynku ratusza w Środzie Śląskiej. Zakres prac obejmuje rewaloryzację elewacji budynku z naprawą lub częściową wymianą tynków, rekonstrukcją i konserwacją tynkarskiego detalu architektonicznego, wymianę obróbek blacharskich i systemu odwodnienia, wykonania powłok malarskich, wykonaniu hydro-izolacji całego zespołu budynków,drenażu, odprowadzenia wód opadowych, renowacja i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. Celem opracowania jest powstrzymanie procesu postępującego niszczenia i prze­dłużenie eksploatacji, poprzez renowację i poprawę stanu technicznego elewacji budynku, a przede wszystkim przywrócenie im pierwotnych walorów estetycznych wraz z propozycją nowej aranżacji części elewacji, które takich działań wymagają. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ, w skład której wchodzi: projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, decyzje DWKZ, program prac konserwatorskich, przedmiar robót oraz wzór umowy. b)Sposób prowadzenia prac: W trakcie prowadzenia robót budowlanych i konserwatorskich, Muzeum Regionalne w Środzie Śląskiej będzie czynne i udostępniane do zwiedzania, a budynek użytkowany przez Zamawiającego. Wykonawca prac musi zapewnić dojścia do pomieszczeń i zabezpieczyć je zgodnie z obowiązującymi przepisami. Powyższe okoliczności należy uwzględnić sporządzając ofertę. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Inżynierowi Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiającemu do zatwierdzenia plan i harmonogram robót, w którym opisze i umieści w części rysunkowej: - harmonogram prac; − drogi transportowe do przewozu materiałów; − rodzaj pojazdów oraz sprzętu budowlanego jakie zamierza wykorzystać do realizacji przedmiotu zamówienia; − planowany sposób zabezpieczenia dojść i wejść do budynku. - inne niezbędne do funkcjonowania elementy budowy; Zamawiający informuje o ograniczeniach logistyczno-transportowych w zakresie możliwości dojazdu sprzętem ciężkim oraz możliwości zorganizowania stałego zaplecza na placu budowy. Wykonawcy udostępniony zostanie jedynie teren dziedzińca ratusza, fragment terenu dookoła budynku. Wykonawca na własny koszt musi opracować i wykonać organizację ruchu na czas budowy, uzyskać wymagane prawem zgody i uzgodnienia, m.in. zgodę na zajęcie chodnika i uzgodnienie organizacji ruchu na czas budowy. Wykonawca poniesie koszty związane z zajęciem terenu wokół budynku na czas budowy. Zamawiający informuje, iż zaplecze socjalne personelu Wykonawcy nie będzie mogło się znajdować na placu budowy. Wykonawca musi na własny koszt i własnymi staraniami zorganizować zaplecze budowy poza placem budowy. Wykonawca na własny koszt i własnymi staraniami musi zapewnić sobie dostęp do mediów potrzebnych do budowy jak np. woda, energia elektryczna i inne oraz wywozić odpady i poddawać je utylizacji. W sąsiedztwie wykonywania robót nie ma możliwości składowania większych ilości materiałów. Dopuszczalne będzie składowanie tylko podręcznych materiałów niezbędnych do wykonywania prac w danym dniu. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zachował szczególną ostrożność podczas transportu, w trakcie wykonywania prac budowlanych i konserwatorskich, celem uniknięcia wszelkich uszkodzeń na całym terenie Muzeum Regionalnego i w najbliższym otoczeniu. Ewentualne szkody będą naprawione przez Wykonawcę przez przywrócenie do stanu pierwotnego. Wykonawca będzie zobowiązany do odtworzenia terenu zgodnie ze stanem wyjściowym w przypadku ich zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie prowadzonych prac lub w wyniku transportu sprzętu i materiałów. Zamawiający wymaga aby w czasie trwania robót na terenie budowy stale przebywał Kierownik Budowy lub osoba działająca w jego zastępstwie, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności i zakresie tożsamym jak Kierownik Budowy. Zamawiający wymaga aby wszystkie osłony rusztowań, ogrodzeń itp., które będą znajdowały się na terenie budowy były z nim wcześniej uzgodnione. Nie powinny one posiadać, żadnych reklam ani treści które nie zostały przez Zamawiającego wcześniej zaakceptowane. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo -kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo – kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1)Dokumentacja projektowa. 2)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3)Przedmiary robót. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane  w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wykonawca będzie brał udział w komisjach przy udziale architekta, archeologa oraz DWKZ- Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz stosował się do zaleceń i nakazów wynikających z ustaleń komisji. Prace wynikające z ustaleń komisji nie mogą wpływać na zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający zapewni na własny koszt nadzór archeologiczny i architektoniczny nad wykonywanymi pracami. c) Zamawiający dopuszcza wykonania przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. d)Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na prace budowlane rewaloryzacji ratusza miejskiego w Środzie Śląskiej musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: 1) co najmniej 3 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etatu do robót budowlanych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia: Wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, Oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. 3)W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 2.2. ppkt.d). 4) W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 2.2. ppkt.d raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 19 800,00 zł 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Rewaloryzacja Ratusza Miejskiego w Środzie Śląskiej” w ramach zadania inwestycyjnego: „Rewaloryzacja ratusza miejskiego wraz z doposażeniem muzeum regionalnego w Środzie Śląskiej”.” WZP 271.1.19/17 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach