Przetargi.pl
Rewaloryzacja Parku Miejskiego w Zduńskiej Woli

Miasto Zduńska Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 825 02 00 , fax. 43 825 02 02
  • Data zamieszczenia: 2016-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zduńska Wola
    ul. Stefana Złotnickiego 12 12
    98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie
    tel. 43 825 02 00, fax. 43 825 02 02
    REGON: 00059842800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja Parku Miejskiego w Zduńskiej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres prac objętych projektem pn. Rewaloryzacja Parku Miejskiego w Zduńskiej Woli: 1) przebudowa i budowa nowych ciągów pieszych oraz utwardzonych placów wypoczynkowych i schodów, 2) budowa, zakup, dostawa i montaż obiektów małej architektury ogrodowej w tym altany, pawilonów piknikowych, pergoli, ławek, tablic informacyjnych, koszy na śmieci, donic na rośliny, krat i podpór pod drzewa, stojaków na rowery i domku dla łabędzi, 3) przebudowa stawów z wymianą uszczelnienia od podłoża w tym ukształtowanie szczelnego dna stawów i wykonanie szczelnego filtra mineralno-roślinnego wraz z budową instalacji systemu ich oczyszczania tj. pompowni, filtra mineralnego (budowa komory pomostu technicznego-duży staw) wraz z niezbędnymi instalacjami i urządzeniami, rurociągów wodnych, drenaży i studzienek oraz zakup, dostawa i montaż fontanny napowietrzającej, budowa pomostów/tarasów,budowa komory pomostu małego, 4) budowa przyłączy wod-kan i przyłącza elektroenergetycznego do projektowanego budynku toalety publicznej, 5) budowa studzienki instalacyjnej dla późniejszego montażu toalety publicznej, 6) budowy instalacji elektrycznych, oświetlenia parku (montaż latarni oświetleniowych wraz z fundamentami, oprawami i źródłami światła), łącznie z infrastrukturą towarzyszącą (linie kablowe, złącza kablowe, szafki, skrzynki rozdzielczo-sterownicze), 7) przebudowa kładki parkowej (mostku) oraz ogrodzenia od ul. Kościelnej, 8) zagospodarowania i renowacji zieleni, 9) wykonanie robót rozbiórkowych betonowych umocnień w obrębie skarp parkowych, schodów i oświetlenia, 10) budowa kanalizacji deszczowej, 11) pozostałe roboty rozbiórkowe, 12) pielęgnacja nasadzeń i przesadzeń drzew, krzewów, roślin bylinowych, roślin cebulkowych trawników parkowych, runa parkowego i traw), Uwaga: budowa toalety publicznej oraz montaż urządzeń monitoringu nie wchodzi w zakres niniejszego zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiarach robót i decyzji o zezwoleniu na wycinkę drzew Nr SR.6120.42.2015 z dnia 09.12.2015 r. wydanej przez Starostę Zduńskowolskiego. 2. Zakres robót składających się na wycinkę drzew. 1) Wycinka obejmie: karczowanie drzew w ilości 13 szt. i krzewów o powierzchni ok. 12 m2. 2) Wycinka drzew będzie realizowana na podstawie decyzji Nr SR.6120.42.2015 z dnia 09.12.2015 r. wydanej przez Starostę Zduńskowolskiego w terminie do dnia 31 grudnia 2016 roku. Zgodnie z powyższą decyzją nasadzenia zastępcze należy zrealizować do dnia 15 listopada 2016 roku. Przed przystąpieniem do wycinki wykonawca ma obowiązek sprawdzenia czy w koronach wytypowanych drzew nie znajdują się gniazda ptaków. Roboty będą nadzorowane przez działającego na zlecenie Zamawiającego inspektora nadzoru terenów zieleni. Wykonawca dokona wycinki oraz pocięcia drewna na odcinki odpowiedniej długości wg wytycznych biegłego. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować wycinkę drzew i krzewów, pocięcia drewna wg wytycznych inspektora nadzoru oraz odkupić od Zamawiającego drewno pochodzące z wycinki. Wyceny drewna dokona inspektor nadzoru terenów zieleni. Do ustalonej przez inspektora nadzoru ceny doliczony zostanie podatek VAT wg obowiązującej stawki. Wykonawca dokona zapłaty za pozyskane drewno na podstawie wystawionej przez Zamawiającego faktury i wpłaty na wskazane konto Zamawiającego. Strony dopuszczają możliwość potrącenia należności z tytułu sprzedaży drewna z wynagrodzenia Wykonawcy. 3) Wykonawca będzie zobowiązany przygotować ścięte drzewa w sposób umożliwiający obmiar i wycenę brakarską wg normy PN-D-95000:2002 Surowiec drzewny. Pomiar, obliczanie miąższości i cechowanie. 4) Roboty związane z usunięciem drzew i krzewów obejmują wycięcie drzew i krzewów oraz wykarczowanie czyli wyrwanie pniaków i części podziemnych usuniętego drzewa oraz zasypaniu otworów ziemią i wyrównaniu, wywiezienie materiału usuniętego poza teren budowy na wskazane miejsce. Wykonawca uzupełnieni humusem miejsca po usuniętych pniach drzew, 5) Uprzątnięcie terenu w obrębie usuniętych drzew i krzewów wraz z utylizacją odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia (gałęzie, zrębki, pnie oraz pozostałości z usuniętych pni ), 6) Zabezpieczenie przejazdowości wraz z regulacją ruchu, ewentualne wyłączenie ruchu; 7) Powiadomienie o utrudnieniach właścicieli posesji przyległych do terenu prowadzonych robót, zabezpieczenie przed zniszczeniem ogrodzeń, itp.; 8) Pokrycie szkód w przypadku zniszczeń; 9) Przed wycinką drzew i krzewów Wykonawca wykona na swój koszt dokumentację fotograficzną potwierdzającą brak gniazd w obrębie zadrzewień oraz sporządzi opinię ornitologiczną. Wykonawca w przypadku stwierdzenia w obrębie zadrzewień gniazd, uzyska na rzecz Zamawiającego na swój koszt i ryzyko zezwolenie na podstawie art. 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków objętych ochroną, określonych w art. 52 wyżej wymienionej ustawy - dotyczy wycinki drzew i krzewów w okresie od 01 marca do 15 października. 3. Warunki wykonania nasadzeń zastępczych: Nasadzenia zastępcze muszą być szkółkowane z prawidłową rozbudowaną koroną oraz systemem korzeniowym. Wymiary nasadzeń zastępczych drzew: wysokość 3 m, obwód pnia: 14-16 cm, mierzony na wysokości 130 cm. Nasadzenia zastępcze zrealizować najpóźniej do dnia 15 listopada 2016 roku. 4. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji min. trzyletniej pielęgnacji nasadzeń zastępczych t.j. do dnia 15 listopada 2019 roku. Przy realizacji gospodarki drzewostanem stosować się ściśle do zapisów w dokumentacji projektowej w zakresie szczegółowych warunków realizacji inwestycji w zasięgu oddziaływania na pomniki przyrody oraz Szczegółowej specyfikacji technicznej - uporządkowanie zieleni. 5. Podstawa wykonania robót. 1) Decyzja nr 632.2015 z dnia 09.12.2015 r. o zatwierdzeniu projektu i udzieleniu pozwolenia na budowę wydanej przez Starostę Zduńskowolskiego. 2) Decyzja SR.6120.42.2015 z dnia 09.12.2015 r. o zezwoleniu na usunięcie drzew i krzewów wydana przez Starostę Zduńskowolskiego. 3) Dokumentacja projektowa. 4) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. 6. Informacje dodatkowe. 1) Zamawiający informuje, ze zadnie będzie wykonywane w przestrzeni publicznej wraz z jej rewaloryzacją, modernizacją, budową, przebudową i rozbudową. 2) Zamawiający informuje, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest: w dokumentacji projektowej, kosztorysach nakładczych, przedmiarach robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, będących załącznikami do SIWZ. Przedłożone przedmiary robót i kosztorysy nakładcze mogą być nie szczegółowe i mają charakter orientacyjny, a zatem należy uwzględnić wszystkie nie ujęte do przedmiaru elementy wynikające z projektu lub nie uwzględnione w projekcie, a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania. 3) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - w zakresie wskazanych norm/aprobat/specyfikacji technicznych/systemów odniesienia, pod warunkiem spełnienia tych samych lub lepszych właściwości technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi określone przez Zamawiającego, wyspecyfikować w ofercie równoważne rozwiązania i załączyć dane techniczne, atesty, dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem opisu rozwiązań równoważnych względem projektu budowlanego Zamawiający zamieszcza projekt wykonawczy. 4) Użyte materiały winny posiadać wymagane certyfikaty, atesty oraz inne dokumenty uprawniające je do wbudowania czy zainstalowania w przestrzeni publicznej. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w przepisach prawa polskiego, posiadać atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności. 5) Wybrany Wykonawca do podpisania umowy, przekaże Zamawiającemu: kosztorys ofertowy wraz z tabelą elementów scalonych oraz harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający cały zakres robót niezbędny do realizacji zamówienia - opracowany wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. Z uwagi na planowanie inwestycji w latach 2016-2018 wynikający z dofinansowania inwestycji ze środków zewnętrznych wykonawca dostosuje zakres rzeczowy i finansowy do kwot założonych przez Zamawiającego na poszczególne lata realizacji. 7. Zakres zamówienia obejmuje również: 1) Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji podwykonawczej oraz oświadczenie uprawnionego geodety o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działek sporządzoną przez osobę wykonującą samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii oraz posiadająca odpowiednie uprawnienia zawodowe, 2) Protokoły badań i sprawdzeń, 3) Przygotowanie i urządzenie placu budowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych, 4) sporządzenia badań, pomiarów, prób i sprawdzeń oraz odbioru instalacji i systemów powstałych w trakcie prowadzenia robót, w tym w zakresie wymaganym przez gestorów tych sieci, 5) wykonanie i przedstawienia na wezwanie wskaźników zagęszczenia gruntu oraz wszelkich innych badań wymaganych przez obowiązujące normy w przypadku stwierdzenia takiej konieczności przez Zamawiającego, nadzór autorski lub nadzór inwestorski, 6) przedstawienie na bieżąco atestów i certyfikatów na wbudowywane materiały (bezpośrednio przed wbudowaniem Wykonawca przedstawi do akceptacji przez: Zamawiającego, nadzór autorski oraz nadzór inwestorski). 7) wykonanie inspekcji telewizyjnej wybudowanej kanalizacji deszczowej, 8) sporządzenie protokołów odbiorowych robót zanikających, 9) wykonanie dokumentacji powykonawczej w niezbędnej ilości egzemplarzy, 10) przygotowanie oświadczenia o wykonaniu instalacji odbiorczych energii elektrycznej, 11) opracowanie charakterystyki technicznej obiektów przyłączanych do sieci elektroenergetycznej PGE Dystrybucja S.A., 12) wykonanie dokumentacji powykonawczej z wszystkimi, naniesionymi zmianami w toku budowy oraz z spisem zawartości poszczególnych teczek, 8. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Wywiezienia gruzu z rozbiórek oraz ziemi z wykopów, wywiezienie pozostałości po karczunku drzew i krzewów oraz pni. Wykonawca indywidualnie ustali własne odległości odwozu i wkalkuluje w ofertę opłaty za zagospodarowanie oraz utylizację odpadów. 2) Podjęcia wszelkich czynności w celu terminowego i prawidłowego zakończenia zadania inwestycyjnego wraz z niezbędnymi dokumentami i odbiorami. 3) Poniesienia kosztów wszelkich uzasadnionych prób i sprawdzeń, pozwalających na zbadanie jakości wykonanych robót budowlanych oraz przedłożyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia spełniają wymogi określone w przepisach prawa polskiego (posiadają aprobaty techniczne, certyfikaty, deklarację zgodności, atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej). 4) Poniesienia kosztów związanych z utrzymaniem i konserwacją zaplecza budowy oraz tymczasowych obiektów na placu budowy. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się ponieść koszt energii elektrycznej i dostaw wody oraz dojazdów do terenu budowy. 5) Poniesienia kosztów wyłączeń sieci elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 6) Pokrycia kosztów: zajęcia pasa drogowego i opracowania projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót wraz z wymaganymi uzgodnieniami przez właściwy organ oraz dostawy i montażu oznakowania - jeśli dotyczy. 7) Wykonania i poniesienia kosztów: obsługi geodezyjnej w trakcie trwania robót także w zakresie wytyczenia nasadzeń oraz pozostałych obiektów budowlanych, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, której trzy egzemplarze przekaże Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest ponieść również koszty odtworzenia punktów osnowy geodezyjnej lub punktów określających granicę własności, które uległy zniszczeniu podczas prowadzenia robót zlecając wykonanie uprawnionym służbą geodezyjnym. 8) Poniesienia odpowiedzialności za wszelkie wykonane działania polegające na uszkodzeniu sąsiadujących obiektów budowlanych, instalacji na powierzchni, jak i urządzeń podziemnych wykazanych w projekcie. Wykonawca poniesie koszty usunięcia powyższych uszkodzeń na podstawie operatu sporządzonego przez rzeczoznawcę. 9) Unieszkodliwiania na swój koszt odpadów oraz gruzu budowlanego pochodzących z prowadzonych robót budowlanych i ich wywozu. 10) Poniesienia kosztów demontażu i wywiezienia zdementowanych elementów małej architektury, oświetlenia i odzyskanych materiałów w miejsce wskazane przez Zamawiającego oraz do punktu skupu złomu. Wykonawca działając w imieniu i na rzecz Zamawiającego sprzeda złom, a środki pochodzące ze sprzedaży przekaże na konto Zamawiającego. 11) Zapewnienia bezpieczeństwa osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót poprzez zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa np. wygrodzenie terenu budowy. 12) Poniesienia kosztów opracowania instrukcji obsługi pompowni oraz instalacji oczyszczania wody w stawach wraz przeprowadzeniem szkolenia konserwatora wskazanego przez Zamawiającego. 13) Poniesienia kosztów wykonania kserokopii lub wydruku dokumentacji technicznej niezbędnej do realizacji zadania. 14) Przyjęcia technologii wykonywania robót, która zabezpieczy pomniki przyrody oraz istniejące nasadzenia drzew i krzewów oraz zlokalizowane na terenie Parku Miejskiego przed zniszczeniem i uszkodzeniami. 15) Poniesienia kosztów opróżnienia stawów z wody przed rozpoczęciem przebudowy stawów. 16) Poniesienia kosztów wody niezbędnej do wykonywania prac związanych z przebudową stawów wraz z napełnieniem stawów wodą. 17) Zagospodarowania drewna z wycinki we własnym zakresie i na swój koszt. 18) Przedstawienia na wezwanie Zamawiającego wskaźników zagęszczenia gruntu oraz przedstawienia na bieżąco atestów i certyfikatów na wbudowywane materiały. 19) Wykonania na swój koszt inspekcji telewizyjnej wybudowanej kanalizacji deszczowej. 20) Poniesienia kosztów odwodnienia wykopów w ramach prowadzonych robót budowlanych. 21) Opracowania i wdrożenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z zasadami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126). 22) Pokrycia wszelkich kosztów związanych z: dozorem budowy i ochroną mienia; zagospodarowaniem placu budowy, w tym: tymczasowe drogi technologiczne, ogrodzenie i oświetlenie placu budowy z niezbędnymi zabezpieczeniami bhp i ppoż, montaż tymczasowych urządzenia pomiarowych na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy; utrudnieniami związanymi z realizacją zadania; nadzorem archeologicznym i/lub wojewódzkiego konserwatora zabytków (w razie konieczności); wszelkimi wyłączeniami i włączeniami energii elektrycznej; zajęciem terenów należących do Zarządu Melioracji i ewentualnymi opłatami z tym związanymi. 23) Realizacji robót budowlanych i instalacyjnych zgodnie z dokumentacją budowlaną, tj. projektami, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, wszelkimi decyzjami o zezwoleniu na realizację robót, przepisami prawa polskiego, obowiązującymi normami, zaleceniami i wytycznymi nadzoru autorskiego i nadzoru inwestorskiego oraz wiedzą i sztuką budowlaną. 24) Przekazania Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przejęciu obowiązku kierownika budowy oraz sporządzeniu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 25) Sporządzenia planu BIOZ przed rozpoczęciem prac. 26) Wykonywania w okresie 24 miesięcy od daty skutecznie zakończonego odbioru końcowego czynności związanych z pielęgnacją nasadzeń: drzew, krzewów, bylin, traw ozdobnych i roślin cebulowych, trawników parkowych u runa parkowego oraz przesadzeń drzew i krzewów w następującym zakresie: odchwaszczanie gleby (trzy razy w sezonie wegetacyjnym), opryski przeciw chorobom grzybowym (jeżeli wystąpi taka konieczność), zasilanie nawozami wieloskładnikowymi w terminie do końca maja danego roku), wycinanie przekwitniętych kwiatostanów, zabezpieczenie roślin cebulowych i traw na okres zimowy poprzez ułożenie warstwy stroiszu iglastego. Drzewa i krzewy zasilać nawozami wieloskładnikowymi w drugim roku po posadzeniu. Wykonawca zapewni podlewanie w/w nasadzeń w okresie lipiec-sierpień z częstotliwością minimum trzech nawodnień w ciągu jednego miesiąca. Koszty materiałów zużyte do pielęgnacji w tym wody do podlewania ponosi Wykonawca. 27) Realizacji trzyletniej pielęgnacji nasadzeń zastępczych drzew t.j. do dnia 15 listopada 2019 roku. 28) Odtworzenia brakujących nasadzeń drzew, krzewów, bylin, traw i roślin cebulowych oraz przesadzeń drzew i krzewów w przypadku obumarcia lub zniszczenia roślin, krzewów i drzew oraz zdarzeń losowych 29) Odtworzenia nasadzeń zastępczych drzew w terminie od dnia 15 listopada 2016 r. do dnia 15 listopada 2019 roku w przypadku obumarcia lub zniszczenia roślin, krzewów i drzew oraz zdarzeń losowych. 30) Złożenia we właściwym organie nadzoru budowlanego skutecznego zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z wymaganymi dokumentami. 31) Zabezpieczenia na swój koszt (wygrodzenia) całego terenu budowy, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazania poszczególnych części terenu budowy na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę harmonogramu robót. 32) Doprowadzenia do stanu pierwotnego terenów zielonych (rozjeżdżone trawniki itd.).po zakończeniu robót ziemnych 33) Poniesienia kosztów odłowienia ryb ze stawów i przewiezienia do wskazanego przez Zamawiającego zbiornika wodnego. 34) Poniesienia kosztów urządzenia zaplecza i placu budowy wraz z dostawą wody i energii elektrycznej obciążają Wykonawcę. 35) Systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu budowy, a w szczególności: segregowania, składowania i unieszkodliwiania odpadów oraz gruzu budowlanego pochodzących z rozbiórki, i ich wywozu. 36) Zapewnienia pełnego bezpieczeństwa mieszkańcom sąsiednich posesji oraz osobom przebywającym w sąsiedztwie placu budowy, 37) Zapewnienia bezpiecznych przejść pieszych i dojazd, 38) Zapewnienia bezpieczeństwa konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w tym terenie, 39) Przyjęcia technologii i organizacji robót, która nie spowoduje dewastacji obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, 40) Przywrócenia terenu przyległego do prowadzonych robót do stanu poprzedniego, 41) Prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. 42) Zapewnia na swój koszt i ryzyko nadzoru archeologicznego nad prowadzonymi robotami, wraz z przeprowadzeniem badań archeologicznych i uzyskaniem niezbędnych pozwoleń - jeśli dotyczy. 43) Wykonawca na swój koszt i ryzyko zapewni udział w realizacji zamówienia osoby z uprawnieniami konserwatorskimi w zakresie zabytkowej zieleni - jeśli dotyczy. 44) Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia terenu budowy wraz z drogami dojazdowymi Wykonawcy, który będzie montował toaletę publiczną wraz ogrodzeniem gabionowym na terenie parku. 45) Wykonawca w trakcie realizacji inwestycji przed wbudowaniem przedstawi do akceptacji inspektora nadzoru następujące materiały wraz z przedłożeniem kart technicznych: a) kostka granitowa płomieniowana grub. 8 cm, b) obrzeże granitowe, c) obrzeże stalowe, d) elementy małej architektury : ławki parkowe , kosze , barierki , donice , stojaki na rowery , kraty żeliwne i podpory pod drzewa, e) fontanna napowietrzająca, f) pompy, g) słupy latarni parkowych wraz z wysięgnikami, h) wiązania elastyczne drzew, i) oprawy wraz z danymi fotometrycznymi zamieszczonymi w programie komputerowym. 9. Wymagane okresy gwarancji: 1) na zastosowane przez siebie materiały, zabudowane urządzenia w tym oprawy oświetleniowe i źródła światła oraz na wykonane roboty budowlano-montażowe wynosi minimum 5 lat. 2) na wykonane roboty budowlane związane z uszczelnieniem zbiorników wodnych w tym na zastosowaną folię uszczelniającą oraz mechanizmy i materiały wykorzystane do jej zainstalowania wynosi minimum 10 lat. 10. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w przepisach prawa polskiego, posiadać atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności. 11. Zamawiający zaleca wykonanie wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 12. Wykonawca zobowiązany jest: 1) Zapewnić pełne bezpieczeństwo użytkownikom szkoły, mieszkańcom sąsiednich posesji oraz osobom przebywającym w sąsiedztwie placu budowy, 2) Zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd, 3) Zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne rewaloryzowanego obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w tym terenie, 4) Przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, po zakończeniu robót teren doprowadzić do stanu pierwotnego, 5) Prowadzić roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją, 6) Zabezpieczyć przejazdowości wraz z regulacją ruchu, ewentualne wyłączenie ruchu; 7) Powiadomić o utrudnieniach właścicieli posesji przyległych do terenu prowadzonych robót i zabezpieczyć przed zniszczeniem ogrodzenia i inne mienie. 8) Pokrycie szkód w przypadku zniszczeń; 13. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: 1) Dokumentacji budowlano-wykonawczej, 2) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 3) Obowiązujących normach, z uwzględnieniem poniższych warunków: a) przy wycenie oferty szczególną uwagę należy zwrócić na elementy wykończeniowe, b) materiały mają być zastosowane z uwzględnieniem wszelkich wymogów zawartych w opisach dokumentacji wykonawczej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, c) wykonawca zobowiązany jest ściśle przestrzegać instrukcji montażu wszelkich systemów stosowanych w wykonywanym obiekcie według instrukcji wydanych przez producentów poszczególnych systemów, d) przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca okaże Inspektorowi nadzoru świadectwo dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. 14. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za: 1) dozór budowy i ochronę mienia, 2) zagospodarowanie placu budowy, w tym: tymczasowe drogi technologiczne, ogrodzenie i oświetlenie placu budowy - z niezbędnymi zabezpieczeniami bhp i ppoż, montaż tymczasowych urządzenia pomiarowych na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy i napełniania wody w stawach, 3) utrudnienia związane z realizacją zadania. 15. Zamawiający informuje, że: 1) Park Miejski w Zduńskiej Woli został ujęty w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków i dla którego jest prowadzone postępowanie o wpisie do rejestru zabytków. 2) Park podlega ochronie konserwatorskiej zgodnie z ustaleniami obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Zduńska Wola. 3) Zamawiający przewiduje realizację zadania w cyklu 4-letnim. 4) Środki finansowe na realizację zadania są zabezpieczone zgodnie z uchwałą nr XVIII/156/16 Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 22 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Zduńska Wola na lata 2016 - 2026. 5) Na realizację zadnia uzyskał dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które będzie realizowane zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wybrany Wykonawca uzgodni z Zamawiającym na etapie opracowania harmonogramu rzeczowo-finansowego szczegółowy zakres rzeczowy, który będzie realizowany w poszczególnych latach realizacji inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451127112
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 140 000 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275,z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga! Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5), należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Zduńska Wola (budynek nr 4, parter, pokój nr 411). Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być utrudnione, w szczególności poprzez rozumienie terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela jako terminu ważności gwarancji i poręczeń. Terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela musi dawać możliwość realnego zaspokojenia roszczeń Zamawiającego z Gwarancji lub Poręczenia w przypadku zaistnienia w terminie związania ofertą któregokolwiek z przypadków, o których mowa w art 46 ust. 4a i 5 ustawy. Termin ten musi uwzględniać w szczególności czas niezbędny na dostarczenie pisemnego żądania zapłaty Zamawiającego do Gwaranta lub Poręczyciela. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Poddębicach Nr konta 09 9263 0000 0544 0094 2005 0001. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale XI SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane materiały nie związane z uszczelnieniem stawów
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdunskawola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach