Przetargi.pl
Rewaloryzacja części Parku im. ks. J. Poniatowskiego

Zarząd Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 94-303 Łódź, Konstantynowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48426327579 , fax. +48426329290
  • Data zamieszczenia: 2017-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej
    Konstantynowska 8/10
    94-303 Łódź, woj. łódzkie
    tel. +48426327579, fax. +48426329290
    REGON: 101465672
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja części Parku im. ks. J. Poniatowskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    [numeracja zgodna z załącznikiem nr 6 do Ogłoszenia - Instrukcja dla Wykonawców - dotyczy numeracji w całej treści niniejszego ogłoszenia] 3.1 roboty budowlane i ogrodnicze polegające na „Rewaloryzacji części Parku im. ks. J. Poniatowskiego” realizowane w latach : 2017 i 2018; na działkach: 1,1; 5/1; 5/32; 5/5; 5/8; 7/7; 7/10; 11/1; 15 obręb P28 oraz 10/4 obręb P29, realizowane w dwóch etapach w latach 2017 i 2018. ETAP 1 realizowany w ramach zamówienia podstawowego: Zakres prac w 2017 roku obejmować będzie: 3.1.1 Roboty budowlane w tym m.in.: 3.1.1.1 Modernizacja fontanny. 3.1.1.2 Zasilanie fontanny. 3.1.2 Obsługa geodezyjna, w tym wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 3.1.3 Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie w zakresie zasilania fontanny. Zakres prac w 2018 roku obejmować będzie: 3.1.4 Roboty budowlane w tym m.in.: 3.1.4.1 Remont i rozbudowa oświetlenia na terenie parku (montaż na terenie parku 157 opraw o różnej mocy na 119 słupach wraz z okablowaniem i złączami kablowymi). 3.1.4.2 Oświetlenie toru rowerowego (montaż 5 opraw na 4 słupach wraz z okablowaniem podłączonym do istniejącego złącza). 3.1.4.3 Roboty przygotowawcze i ziemne pod budowę i modernizację alejek. 3.1.4.4 Budowa i modernizacja alejek. (Powierzchnia 24 341 m2). 3.1.4.5 Demontaż: ławek parkowych z fundamentem (19 szt.), koszy na śmieci (49 szt.), separatorów ruchu (8 szt.) oraz stojaków na rowery (5 szt.). Łącznie 81 szt. 3.1.4.6 Montaż i dostawa elementów małej architektury: ławek parkowych bez oparcia (4 szt.), ławek z oparciem (113 szt.) koszy na śmieci (106 szt.), stojaków rowerowych (6 szt.), ograniczników wjazdu (9 szt.) oraz krat pod drzewa (2 szt.). Łącznie 240 szt. 3.1.4.7 Remont ławek parkowych (piaskowanie z malowaniem elementów metalowych + wymiana siedzisk i oparć) - 37 szt. 3.1.5 Roboty ogrodnicze w tym m.in.: 3.1.5.1 Nasadzenia drzew iglastych i liściastych (116 szt.). 3.1.5.2 Nasadzenia krzewów (13 114 szt.). 3.1.5.3 Nasadzenia bylin (3 280 szt.). 3.1.5.4 Zakładanie trawników (25 540 m2). 3.1.5.5 Prace związane z zakładaniem parterów kwiatowych. 3.1.6 Obsługę geodezyjną, w tym wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 3.1.7 Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie w zakresie oświetlenia terenu parku i w zakresie oświetlenia toru rowerowego. ETAP 2 realizowany na podstawie prawa opcji, w zależności od możliwości finansowych Zamawiającego, w częściach: Zakres prac planowanych do realizacji w 2017 roku obejmować będzie: 3.1.8 Roboty budowlane w tym wykonanie: 3.1.8.1 Zakresu prac związanego z budową szaletu i wykonaniem przyłącza wod.-kan. ujętego w dokumentacjach: „Projekt szaletu publicznego wraz z przyłączem wodociągowym i rozbudową instalacji kanalizacji sanitarnej w Parku im. ks. J. Poniatowskiego” oraz „Projekt szaletu publicznego wraz z przyłączem wod.-kan. w parku im. ks. J. Poniatowskiego” opracowanych przez BOPiPIK LISPUS z Chełma. 3.1.8.2 Zakresu prac związanego z budową amfiteatru ujętego w dokumentacji „Rewaloryzacja Parku im. Ks. J. Poniatowskiego w Łodzi- remont i rozbudowa amfiteatru” opracowanej przez „plan 3D Adrian Bogutczak” z Łodzi. 3.1.8.3 Przyłącza elektrycznego do WC, przyłącza elektrycznego do amfiteatru, monitoringu: amfiteatru i toru rowerowego, zasilania schronów- zgodnie z dokumentacją „Rewaloryzacja części Parku im. ks. J. Poniatowskiego w Łodzi- remont i rozbudowa oświetlenia, założenie monitoringu , wykonanie zasilania fontanny i amfiteatru, kabiny WC i schronu” opracowaną przez Nova Light SP. z o.o. z Łodzi. 3.1.8.4 Remontu zewnętrznych elementów schronu zgodnie z dokumentacją „Rewaloryzacja części Parku im. Ks. J. Poniatowskiego w Łodzi - Projekt zagospodarowania terenu” opracowaną przez Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej LISPUS Marcin Dobek z Chełma. 3.1.9 Obsługę geodezyjną, w tym wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 3.1.10 Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie w zakresie remontu i rozbudowy amfiteatru, przyłącza elektrycznego do WC, przyłącza elektrycznego do amfiteatru, zasilania schronów . Zakres prac przewidzianych do realizacji w 2018 roku obejmować będzie: 3.1.11 Roboty budowlane w tym wykonanie: 3.1.11.1 Budowa monitoringu amfiteatru i toru rowerowego, założenie monitoringu amfiteatru i toru rowerowego zgodnie z dokumentacją „Rewaloryzacja części Parku im. ks. J. Poniatowskiego w Łodzi - remont i rozbudowa oświetlenia, założenie monitoringu, wykonanie zasilania fontanny i amfiteatru, kabiny WC i schronu” opracowaną przez Nova Light Sp. z o.o. z Łodzi. 3.1.12 Obsługę geodezyjną, w tym wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 3.1.13 Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie w zakresie wykonania monitoringu amfiteatru i w zakresie wykonania monitoringu toru rowerowego. UWAGA: 1) Zamawiający ustali każdorazowo zakres rzeczowy realizowany na podstawie prawa opcji w złożonych Wykonawcy na piśmie oświadczeniach woli o skorzystaniu w danym roku z tego prawa. Zamawiający będzie składał w/w oświadczenia najpóźniej w n/w terminach: a) w ciągu 90 dni od daty zawarcia niniejszej umowy - w przypadku zakresu prac przewidzianego do realizacji na 2017 roku, b) do 28 lutego 2018 roku – w przypadku zakresu prac przewidzianego do realizacji w 2018 roku i zakresu prac niezrealizowanych w roku 2017 w ramach prawa opcji. 2) Brak pisemnego zgłoszenia ze strony Zamawiającego nie może stanowić podstaw do realizacji zamówienia opcjonalnego przez Wykonawcę. 3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania całego zakresu rzeczowego przewidzianego w niniejszym postępowaniu w ramach prawa opcji. 4) Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji niewykonanych wszystkich bądź tylko niektórych elementów z zakresu z 2017 roku, o którym mowa w ust. 3.1.8 -3.1.10 w kolejnym 2018 roku. 5) W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w całości Wykonawcy przysługiwać będzie jedynie wynagrodzenie za zakres prac zlecony przez Zamawiającego w składanych przez niego oświadczeniach woli o skorzystaniu z prawa opcji. 3.1.14 Zakres prac, o którym mowa powyżej, winien zostać wykonany na podstawie dokumentacji dot. w/w zakresów prac opracowanych przez n/w firmy: 3.1.14.1 BOPiPIK LISPUS z Chełma. 3.1.14.2 Nova Light SP. z o.o. z Łodzi. 3.1.14.3 PAGRE Grzegorz Mamenas z Łodzi. 3.1.14.4 „plan 3D Adrian Bogutczak” z Łodzi. 3.1.15 Z dokumentacji BOPiPIK LISPUS z Chełma Zamawiający wyłączył z realizacji zakres prac dot. remontu toru rowerowego wraz z demontażem, montażem znaków oraz tablic informacyjnych dotyczących toru i założeniem trawników w otoczeniu toru. 3.1.16 Teren parku jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych województwa łódzkiego pod nr A/333, objęty ochroną Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 3.1.17 Inwestycja nie stanowi zagrożenia dla środowiska. 3.1.18 Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w wykonywaniu zamówienia w pełnym zakresie zamówienia. 3.1.19 Zamawiający wyznaczy inspektorów nadzoru inwestorskiego. 3.1.20 Zamawiający przekaże plac budowy w terminie do 3 dni roboczych od daty podpisania umowy. 3.1.21 Zamawiający nie wskazał przedmiotu umów o podwykonawstwo niepodlegających obowiązku zgłoszenia. 3.1.22 Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych składających się na przedmiot zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy - Kodeks pracy, na zasadach opisanych w Załączniku nr 4 do Ogłoszenia – Wzór umowy. 3.1.23 Wykonawca, winien najpóźniej w dniu przekazania placu budowy dostarczyć Zamawiającemu wykaz pracowników skierowanych do realizacji zamówienia z przypisaniem im wykonywanych czynności/ funkcji zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. W/w wykaz winien być aktualizowany na bieżąco tj. w przypadku każdorazowych zmian personalnych. 3.1.24 Wykonawca zobowiązany jest w ramach udzielonych mu pełnomocnictw przeprowadzić niezbędne wymagane przepisami prawa budowlanego procedury i w imieniu Zamawiającego uzyskać pozwolenia na użytkowanie dla zakresów prac, o których mowa w pkt. 3.1.3; 3.1.7; 3.1.10; i 3.1.13. 3.1.25 Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia/uzupełnienia wszelkich zastrzeżeń/uwag/braków stwierdzonych w trakcie procedowania uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla zakresów prac, o których mowa w pkt.3.1.3; 3.1.7; 3.1.10; i 3.1.13. 3.1.26 W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w zakresie realizacji Etapu 2 wybrany w niniejszym przetargu Wykonawca winien w ciągu 5 dni od złożenia przez Zamawiającego oświadczenia dostarczyć: 3.1.26.1 potwierdzenie wniesienia uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (10% wartości zleconego zakresu), 3.1.26.2 kosztorys ofertowy dla realizacji danej części Etapu 2 przedmiotu zamówienia, opracowany metodą szczegółową. Kosztorys szczegółowy powinien być złożony z ceną nie wyższą niż wynikająca z wartości odpowiedniego zakresu prac określonej w Tabeli elementów scalonych (Załącznik nr 5 do Ogłoszenia) przygotowany jako plik arkusza kalkulacyjnego. UWAGA! Zastosowane formuły obliczają wartość poszczególnych zakresów prac w oparciu o ustaloną przez Zamawiającego wagę procentową, od wskazanej przez Wykonawcę ryczałtowej ceny brutto za realizację ETAPU 1 (zamówienie podstawowe) w latach 2017 i 2018. 3.1.26.3 wykaz pracowników skierowanych do realizacji zamówienia z przypisaniem im wykonywanych czynności/ funkcji zatrudnionych na podstawie umowy o pracę 3.1.27 Wykonawca winien zapoznać się z projektami, o których mowa w pkt 3.1.14. i oświadcza, że nie ma do nich żadnych zastrzeżeń oraz że prace będące przedmiotem ich opracowania są w pełni możliwe do zrealizowania. 3.1.28 Wykonawca winien zachować szczególną uwagę i ostrożność podczas wykonywania prac, zwłaszcza związanych z przemieszczaniem się sprzętu budowlanego. 3.1.29 Roboty muszą być zaplanowane i prowadzone w taki sposób, aby nie miały negatywnego wpływu na utrzymanie porządku ani na stan zdrowotny drzew i krzewów wskazanych w projekcie do zachowania. Główny kod CPV: 45.00.00.00-7 Roboty budowlane. Dodatkowe kody CPV*: 45.23.31.20-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45.31.61.10-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego. 45.26.24.20-1 Wznoszenie konstrukcji obiektów 45.11.27.11-2 Roboty w zakresie kształtowania parków 45.11.27.10-5 Roboty w zakresie kształtowania zieleni. 45.21.23.00-9 Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych. 45.23.21.50-8 Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody. 45.23.24.10-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej. 45.11.10.00-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne. 34.93.00.00-5 Urządzenia wodne. 31.52.74.00-0 Oświetlenie podwodne. 77.31.00.00-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 3.2 Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści dokumentacji o której mowa w pkt 3.1 Ogłoszenia, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się, więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w Ogłoszenia. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w dokumentacji za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.3 Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1 Zamawiający zgodnie z art. 76 ust. 3 Ustawy żąda od Wykonawcy wniesienia wadium. 10.1.1 w wysokości: 225.000,00 złotych (słownie: dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100), 10.1.2 wadium należy wnieść w terminie 4 dni od dnia przekazania zaproszeń do udziału w licytacji elektronicznej. 10.2 Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 Ustawy, tj.: 10.2.1 pieniądzu, 10.2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 10.2.3 gwarancjach bankowych, 10.2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 jt.). 10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wpłaty pieniężnej należy dokonać przelewem na konto Zamawiającego nr: Bank: Getin Noble Bank S.A. Nr: 67 1560 0013 2312 6179 3000 0009 w tytule przelewu powołując się na nr referencyjny postępowania ZZM.WOA.ZP.2510.1.2017 10.4 Jeśli wadium zostało wniesione w pieniądzu to zaleca się, aby oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) załączono do oferty. 10.5 Jeśli wadium zostało wniesione w innej formie niż w pieniądzu to do oferty należy załączyć kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, natomiast oryginał należy załączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty – oryginał nie może być na trwałe zespolony z ofertą. W przypadku niezastosowania się do powyższego zwrot oryginału będzie niemożliwy. 10.6 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać co najmniej: 10.6.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta poręczenia/gwarancji (Zamawiającego), poręczyciela/gwaranta, oraz wskazanie ich siedzib, 10.6.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem/ gwarancją, 10.6.3 kwotę wadium, 10.6.4 termin ważności poręczenia/gwarancji – nie krótszy niż termin związania ofertą, 10.6.5 zobowiązanie poręczyciela/gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacji, jeżeli Wykonawca: 10.6.5.1 w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.6.5.2 którego oferta została wybrana: 10.6.5.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.6.5.2.2 nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.6.5.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10.7 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia lub gwarancji, Zamawiający nie uzna dokumentów, które nie spełniają wymagań, o których mowa w pkt. 10.6 Ogłoszenia. 10.8 Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 10.9 Zamawiający zatrzyma wadium, lub dokona jego zwrotu na zasadach określonych w art. 46 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach